Kirjoittaja Aihe: Oulun seudun bensakoneet  (Luettu 652832 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #600 : 11.02.09 - klo: 08.37 »
...ja nyt näyttää taas siltä, että tulossa ollaan...Ehtiikö muut tänään?  :p

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #601 : 11.02.09 - klo: 09.56 »
Moro !
Sama tilanne kuin sinulla ... "pääsee ei pääse pääsee ei....." Katsotaan iltapäivällä :azn:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #602 : 11.02.09 - klo: 10.05 »
Jos otetaan tilannekatsaus vähän yli kahen....

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #603 : 11.02.09 - klo: 10.39 »


tulen 100%  :grin:

Poissa animal

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #604 : 11.02.09 - klo: 12.44 »
Itse en kyllä töitten puolesta ehdi valitettavasti paikalle.
HPI Baja 5T + Spektrum DX3R

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #605 : 11.02.09 - klo: 14.04 »
Lähen kohta ajeleen sinnepäin :tongue:

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #606 : 11.02.09 - klo: 18.13 »
Noniin, saatiinpahan rata kolattua. Ajellaan sunnuntaina heti aamusta alken. Onko animal tulossa?

Poissa animal

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #607 : 11.02.09 - klo: 18.19 »
En vielä tiedä viikonlopusta. Ja muutenkin noilla mun renkailla ei paljon ajella näillä keleillä.

Äsken kävin testaamassa telttapatjasta taakse tehtyä uutta suojaa. Ajelin tarkotuksella vähän paksummassakin lumessa. Suoja toimi yllättävän hyvin. Ainakaan tällä kertaa kaasari ei meinannutkaan jäätyä. Ongelmaksi vaan muodostui, ettei paikalle jostain syystä syttynytkään katuvalot pimeyden tultua. Siirryin toiseen paikkaan, mutta sitten en saanutkaan enää autoa käymään. Tai no, pari kertaa aluksi moottori hyrisi 5s ja sitten sammui. Sen jälkeen ei enää käynnistynyt lainkaan, joten oli sitten lopetettava.
HPI Baja 5T + Spektrum DX3R

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #608 : 11.02.09 - klo: 19.06 »
Katoitko, onko tankissa bensaa....antaako kipinää....

Poissa animal

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #609 : 11.02.09 - klo: 21.00 »
Kipinää en vielä tarkistanut. Bensaa on jonniin verran. Kyllä siinä letkussakin näkyy bensa. Eiköhän tuo tuosta selvinne. Huomenna tarkistan, mikä on vialla. Pitää kysellä apuja, jos en saa starttaamaan.
HPI Baja 5T + Spektrum DX3R

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #610 : 12.02.09 - klo: 00.40 »
oliko muuten ilmanputsari lumessa/kostea? jos on imenyt kosteutta kaasariin ja koneeseen niin ei lähde käyntiin vaikka kuin nykkis  itsellä oli samaa ongelmaa ennen kun laiton bajalle talvi kamppeet päälle  :cool:



Alotetaanko siinä kymmenen maissa sunnuntain ajelut??

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #611 : 12.02.09 - klo: 07.17 »
Moro !
10 sopii hyvin
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa animal

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #612 : 12.02.09 - klo: 08.09 »
Tämä Futaban 4PK http://www.towerhobbies.com/products/futaba/futk4900.html setti olis varmasti kova laite. Toki varmaan halvemmallakin, kuten 3PKS pärjäis. Pitää kyllä ruveta noita vakavasti pian harkitsemaan. Eilen ärsytti jo siinä määrin, kun välillä pystyi ajamaan hulppeasti 25-30 metrin päähän, ennen kuin renkaat rupes vippaamaan ja kaasu temppuilemaan. Ensin meinasin, että oottasin kesään asti ennen ku tilaan, mutta tuskin jaksan oottaa. Ei tuolla nykyisellään pysty oikein ajamaan.

Onko eri valmistajien radioista (Futaba, Spektrum jne.) netissä mitään vertailua? Ja mitenkäs nuo vastarit kiinnitetään autoon, eli sopiiko ne varmuudella vaikkapa tuohon mun 5T:hen?

Edit: Tämmöstä Spektrumin DX3R:ää olen myös katsellut http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/product/dx3r_dsm2_3ch_surface_radio/. Olisi huomattavasti halvempi, mutta onko sitten yhtä hyvä.
« Viimeksi muokattu: 12.02.09 - klo: 08.26 kirjoittanut animal »
HPI Baja 5T + Spektrum DX3R

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #613 : 12.02.09 - klo: 08.41 »
Kaikki vastarit sopii sinne radioboxin sisälle. Itellä on se Futaban halvempi däkädäkämalli ja sillä on pärjännyt hyvin.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #614 : 12.02.09 - klo: 09.01 »
Futaban 3Pm 2.4G on hyvä radio. Riittää ominaisuudetkin varmasti.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPZT7&P=ML
Axial SCX 10 TR

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #615 : 12.02.09 - klo: 09.07 »
Mulla on tuo Futaban 3PK spektrumin modulilla ja tietysti vastarit. Mukana tuli myös FM40 moduli+vastari. Spektrumiin käy kaikki servot, futabaan jos haluaa sitä nopeaa tiedonsiitoa eli Fasstia käyttää, pitää olla futaban servot myös ja jotkut ovat hiteciä käyttäneet menestyksekkäästi. Monet laittaa spektrumin modulin näihin. Itse halusin et on spektrumi, et saan nuo servot valita oman mielen mukaan.

Hyvä ratti on tämä 3pk, ehkä liiankin hyvä. Säätöjä löytyy joka lähtöön. Ite ostin käytetyn, kisakuskilta ja eipä ole hämminkiä ollu.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #616 : 12.02.09 - klo: 09.20 »
Minä olen ajatelluta hankkia tämän Acomsin.....

http://www.hobbylinna.com/acoms-technisport-24ghz-2kan-rattiradio-p-20527.html

Jos joku sanoo että .." älä tuota osta ".. niin jämäkkää perustelua kiitos!
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #617 : 12.02.09 - klo: 11.13 »
Riittääkö 2 kanavaa?
Pitäähän etujarruille nyt oma kanava olla ja vieläpä että saa miksattua kaasu/jarru kanavaan.

Kyllä tolla varmasti ajaa ainakin jonkun aikaa. Niinkuin ajaa jollain laatu Fm radiollakin.
Aikasemmin ei oikein saanut lisävastareita vaan tuohon Acomsiin. Miten lie nykyään?
Joten itse jättäisin väliin, jos ei ole tulossa kakkos/kolmos radioksi satunnaiseen käyttöön.
Ja mun ja muiden perustelut.
http://rc10.fi/index.php?topic=26771.0
Axial SCX 10 TR

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #618 : 12.02.09 - klo: 11.15 »
Varaisin ehkä vielä etäsaamutusta varten kolmannen kanavan. Kuten ollaan todettu, etäsammutukselle on joskus käyttöä  :wink:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #619 : 12.02.09 - klo: 11.53 »
No eikö failsafe hoida saman homman eli auton pysäytyksen :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #620 : 12.02.09 - klo: 12.16 »
Siinä vaiheessa kun sulla on jäätynyt kaasari auki -asenttoon ja kone kirkuu täysillä kierroksilla piikkirenkaiden kanssa (vähän niinkuin koittasit juosta piikkisian porsasta kiinni, paitsi että voi lähteä sormet kävelemään, jos osuu pyörivään piikkirenkaaseen...), ei paljon se vakiofailsafe lämmitä. Vakio failsafe on ihan ok silloin kun vastarin akusta alkaa virta loppumaan, tai auto menee kantaman ulkopuolelle. Autohan jää silloin tyhjäkäynnille..ainakin mulla. Etäsammutus saammuttaa mooottorin silloin kun auto menee kantaman ulkopuolelle, vastarista alkaa virta loppumaan, käyttäjä sammutaa lähettimen tai painaa kolmoskanavan kytkimen lähettimestä eri asentoon. http://www.rckillswitch.com/order/order.php

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #621 : 12.02.09 - klo: 12.22 »
No joo.... kyllä nämä kommentit pisti vielä harkitsemaan muita vaihtoehtoja. Kiitokset asiallisista kommenteista.
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #622 : 12.02.09 - klo: 12.26 »
jees kyllä itsekkin olen ton futaban kannalla laatu ratti

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #623 : 12.02.09 - klo: 12.29 »
Jos aikoo hankkia tuo ylläolevan systeemin, niin kannattaa tilata se suoraan valmistajalta. Maksu peipallilla, ja hilppeet tulee neljässä päivässä rapakon takaa omaan postilaatikkoon.... Mulla maksoi posteineen 66 dollaria. Pieni hinta siitä ettei tapaa ketään, eikä ennekaikkea riko konetta:)

Poissa animal

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #624 : 12.02.09 - klo: 17.51 »
Nyt kokeilin nykiä autoa käyntiin tuossa pihassa. Eipä se nyt starttaa. Kipinää ei kyllä tullut, jos nyt edes tuon oikein tarkistin (kosketin tulpalla äänenvaimenninta, niinku ohjeessa sanottiin). Tarkottaako tuo sitä, että tuo tulppa on entinen ja sitten uusia tilaamaan? Jos, niin onko nuo semmosia osia, joita löytää ihan rautakaupasta, vai pitääkö tilata erikoisliikkeestä?
HPI Baja 5T + Spektrum DX3R

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #625 : 12.02.09 - klo: 18.23 »
Ota tulppa mukaan ja mene sellaseen puljuun missä myydään mopoja, kelkkoja jne.. En ole varma löytyykö juuri samaa tulppaa, enkä suosittele muita ottamaan tilalle. Joku toinen saa suositella jos on kokemuksia, mikä käy.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #626 : 12.02.09 - klo: 18.26 »
Koita varalta vielä ihan moottoria vasten....sitten kannattaa varulta painella sammutusnappia, ettei siinä ole häikkää. Moottorikärkkäiseltä saa ainakin noita tulppia. Tulppahan oli NGK CMR7H...Maksaa siellä Kärkkäisen moottoripuolella 5 euroa kipale, eli aika edullisia.

Poissa animal

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #627 : 12.02.09 - klo: 18.31 »
Pitää vielä testata. Hyvä, että löytyy läheltä tulppia, niin ei tarvi ruveta tilaushommiin. Kuinkas pitkäikäisiä nuo on noin keskimäärin? Itselläni ei kestänyt kovin kauaa. Ajattelin lähinnä, että minkälaisen kasan noita kerralla ostan, 2, 10 vai 20?
HPI Baja 5T + Spektrum DX3R

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #628 : 12.02.09 - klo: 18.38 »
Osta ainaki viis aluksi. Mulla ei oo levennyt vielä yhtään tulppaa. Noissa on vissiin laatueroja, kun sammylläkin on mennyt noita......

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #629 : 12.02.09 - klo: 19.18 »
mikähän niitä tulppia syö......? Minulla ei ole mennyt yhtään tulpaa. Kärkkäisellä on hyllyssä tulppia joissa on sama kierre ja lämpöarvo mutta "posliini" on hieman pitempi kuin orkkis tulpassa eli ei mahtunut Bajaan....saattaa mennä sinun autoosi jos siinä on enemmän tilaa. Kärkkäiseltä saa myös niitä lyhyempiä mutta ne olivat tilaustavaraa oulun myymälässä. Tarviketorilta löysin Champpionin tulppia mutta aivan karmeen hintaisia......Oliskohan Storm Motorilla niitä?
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru