Kirjoittaja Aihe: HoBao Moottori  (Luettu 16386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #60 : 30.01.04 - klo: 21.34 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkke"
voiko polttiskone käydä kumpaan suuntaan tahansa. eli onko vaikutusta jos vaihtaa starttiboksin pyörityssuuntaa, ja käynnistää koneen toisinpäin miten tuo hobaon starttiboksi pyörittää alkuun.

Jos moottorin käynnistää väärinpäin,niin kun painat kaasua,auto peruuttaa.
Näin huomasin,kun moottori käynnistyi vahingossa väärinpäin,vaikka käytössä oli vetostartti.
Eli kyllä sen starttiboxin pitää pyöriä oikeaan suuntaan,jos meinaat autollasi ajaa.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #61 : 31.01.04 - klo: 09.58 »
siis että ei ole väliä, kumpaan suuntaan kone pyörii? sit on kaikki ok. vaihdoin starttiboksin pyörityssuuntaa.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #62 : 31.01.04 - klo: 10.26 »
Ei se nyt moottoria hajota, mut on se hyvä et pyörii oikeeseen suuntaan. Helpompi ajaa   :lol:
Taas kehissä.. ;)

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #63 : 31.01.04 - klo: 11.22 »
no sitä mä tässä just hain että moottori pyöris oikeeseen suuntaan auton kulkemiseksi eteenpäin.

 mä jo tuskailin että mulla on diffit väärinpäin, mutta ihan oikein ne oli. tuo starttimoottorin pyörityssuunta hämäsi. sitä piti vaihtaa.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #64 : 31.01.04 - klo: 11.29 »
Moottorin pitää pyörii aina vastapäivään. Sillon se toimii oikein.
Taas kehissä.. ;)

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #65 : 31.01.04 - klo: 16.32 »
mistäpäin katseltuna?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HoBao Moottori
« Vastaus #66 : 31.01.04 - klo: 16.37 »
Edestä. Takaapäin (niinku vetokäynnistimestä katottuna) myötäpäivään.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #67 : 31.01.04 - klo: 21.19 »
OK. sit on kaikki OK.

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #68 : 31.01.04 - klo: 22.01 »
Joo. Näin sen pitää olla. 8)
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #69 : 02.02.04 - klo: 19.42 »
Hei,

ei olekaan tullut mieleen, että RC nitrokone tosiaankin käy ihan yhtä hyvin molempiin suuntiin pyöriessä.. Mitä nyt kytkin ja mahdollinen vetari ei toimi.. Eli ajaminen käytännössä mahdotonta, pikkujuttu kuitenkin periaatteen rinnalla ;-.

Tosiaankin, kaikissa sähköimpulssilla sytytyksen saavissa koneissa ajoitukset menee pieleen, mutta näissä ei ole mitään merkitystä mitenpäin kone jauhaa.

Mielenkiintoista.. joskin turhaa.

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #70 : 02.02.04 - klo: 19.56 »
Kyllä pikkumoottoreissa on merkitystä miten päin se moottori pyörii ja kyllä ne ajoitukset menevät sekaisin. Moottori saattaa lähteä käymään väärinpäin, mutta se ei kestä rasitusta. Kun antaa kaasua niin moottori sammuu. Kampiakselintappi ei ole keskellä kampiakselin polttoaineen syöttöaukkoa eli toisin sanoen, jos kampiakseli halkaistaan keskeltä kahtia niin puolet eivät ole identtisiä keskenään.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #71 : 02.02.04 - klo: 20.05 »
Myös tuo, että vetokäynnistimellä varustettu motti lähtisi väärinpäin käymään, on vähän niin ja näin.

Väärinpäin esim. vauhtipyörää pyöritettäessä huomaa hyvin, että vähän se takkuaa. Käynnistimen ykssuuntalaakeri vähän hidastaa koneen pyörimistä toiseen suuntaan.
Niin kauan ainakin kun narunpäässä on kahva kiinni =)
allekiroitus

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #72 : 02.02.04 - klo: 22.02 »
onnistuuko ajaminen 10% coolpowerilla tällä 21 8port- koneella. tai siis että onko käynti selvästi huonompaa kuin esim. 20%.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #73 : 02.02.04 - klo: 22.05 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
onnistuuko ajaminen 10% coolpowerilla tällä 21 8port- koneella. tai siis että onko käynti selvästi huonompaa kuin esim. 20%.

Mä ajan 15% Coolpowerilla,ja hyvin toimii joten varmaan toimii myös 10%.
Tehoeroa 10% ja 20% en tiedä,mutta tuskin huomattava.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #74 : 02.02.04 - klo: 22.06 »
Muuten, jos sinulla on veto startti, voiko auton kuitenkin käynnistää starttiboksilla, vaikka vetostartti olisi kiinni moottorissa?  :D  Toivottavasti tajusitte

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
HoBao Moottori
« Vastaus #75 : 02.02.04 - klo: 22.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Muuten, jos sinulla on veto startti, voiko auton kuitenkin käynnistää starttiboksilla, vaikka vetostartti olisi kiinni moottorissa?  :D  Toivottavasti tajusitte

Kyllä voi. Mutta se vetokäynnistin kannattaa kuitenkin vaihtaa takalevyyn, sillä tuo vähentää turhaan tehoa ja rasittaa moottoria.

Cool powerin käyttäjät: paljonko tässä fuilissa on öljyä? Mulle on jostain jäänyt semmoinen muistikuva, että öljyprosentti on aika metsässä. Olenko oikeassa, vai tietääkö kukaan prosenttia? Montako prosenttia rissaa ja montako synteettistä?

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #76 : 02.02.04 - klo: 22.13 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
onnistuuko ajaminen 10% coolpowerilla tällä 21 8port- koneella. tai siis että onko käynti selvästi huonompaa kuin esim. 20%.


Kaikki kyllä suosittelee vähintään 20% nitroa ja ohjekirja peräti 25%. Itse rupean ajelemaan tuolla 25%. Mitäs tulppaa muuten olet käyttäny? Itse tilasin cipollan n.8:a satsin.
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #77 : 02.02.04 - klo: 22.18 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"

Cool powerin käyttäjät: paljonko tässä fuilissa on öljyä? Mulle on jostain jäänyt semmoinen muistikuva, että öljyprosentti on aika metsässä. Olenko oikeassa, vai tietääkö kukaan prosenttia? Montako prosenttia rissaa ja montako synteettistä?

Voin huomenna käydä lunttaamassa purkin kyljestä.

Arska82:Mä olen ainakin käyttänyt justiinsa tuota Cippolan 8:a.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #78 : 02.02.04 - klo: 22.28 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Muuten, jos sinulla on veto startti, voiko auton kuitenkin käynnistää starttiboksilla, vaikka vetostartti olisi kiinni moottorissa?  :D  Toivottavasti tajusitte

Kyllä voi. Mutta se vetokäynnistin kannattaa kuitenkin vaihtaa takalevyyn, sillä tuo vähentää turhaan tehoa ja rasittaa moottoria.

Cool powerin käyttäjät: paljonko tässä fuilissa on öljyä? Mulle on jostain jäänyt semmoinen muistikuva, että öljyprosentti on aika metsässä. Olenko oikeassa, vai tietääkö kukaan prosenttia? Montako prosenttia rissaa ja montako synteettistä?


 tuosta ei ole tietoa, kaipa sen gallonan kyljestä näkis mut se on tuolla tallissa. muistaakseni ei kuitenkaan oo ollenkaan rissaa. siis tarkottiko jani(rchullu) sitä että siinä ois liikaa vaiko liian vähän.

 niin mitä fuilia sit suosittelette käyttää. mielelläni käyttäsin coolpoweria koska saan sitä täältä paikallisesta liikkeestä, muita fuileja joutuu tilata.

 arska: aattelin hommata modeltechnisin F5 ja F4.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #79 : 02.02.04 - klo: 22.34 »
Aika kylmiä meinasit mike, ois joku F6 tai F7 ehkä parempi. mut joku muu merkki kai parempi. itellä kyl tuon merkkiset on toiminut. joskus sen nastan juuresta on ruvennut fuskaamaan.
Taas kehissä.. ;)

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #80 : 02.02.04 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Muuten, jos sinulla on veto startti, voiko auton kuitenkin käynnistää starttiboksilla, vaikka vetostartti olisi kiinni moottorissa?  :D  Toivottavasti tajusitte

Kyllä voi. Mutta se vetokäynnistin kannattaa kuitenkin vaihtaa takalevyyn, sillä tuo vähentää turhaan tehoa ja rasittaa moottoria.

Cool powerin käyttäjät: paljonko tässä fuilissa on öljyä? Mulle on jostain jäänyt semmoinen muistikuva, että öljyprosentti on aika metsässä. Olenko oikeassa, vai tietääkö kukaan prosenttia? Montako prosenttia rissaa ja montako synteettistä?


 tuosta ei ole tietoa, kaipa sen gallonan kyljestä näkis mut se on tuolla tallissa. muistaakseni ei kuitenkaan oo ollenkaan rissaa. siis tarkottiko jani(rchullu) sitä että siinä ois liikaa vaiko liian vähän.

 niin mitä fuilia sit suosittelette käyttää. mielelläni käyttäsin coolpoweria koska saan sitä täältä paikallisesta liikkeestä, muita fuileja joutuu tilata.

 arska: aattelin hommata modeltechnisin F5 ja F4.

Kyllä sillä Coolpowerilla pärjää,sopiva nitroprosentti 15% tai 25%.
Ja eikös se oo niin,että risiiniöljyllinen fuili kuluttaa moottoria hiukan enemmän,kuin risiiniöljytön fuili?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #81 : 02.02.04 - klo: 22.38 »
Ruvetaas arpomaan, eikös se ollut sillee että mitä enemmän nitroa, sitä enemmän kuluu  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #82 : 02.02.04 - klo: 22.45 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Ruvetaas arpomaan, eikös se ollut sillee että mitä enemmän nitroa, sitä enemmän kuluu  :roll:


mielestäni tämä ei täysin pidä paikkaansa. koneiden valmistajan antama normaali käyntilämpötilahan se on se tärkein tekijä. Ja tätähän voidaan myös kompensoida voiteluaineen määrällä. Jos koneen lämpötilan tulisi olla normaalisti 25% nitrolla välillä 120-130 C´ ja ajelet esim 16% nitrolla koneen lämpötilan ollessa 90-100 C´niin kyllä mä luulen että tuo jälkimmäinen on huonompi juttu. 8)
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #83 : 02.02.04 - klo: 22.46 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Ruvetaas arpomaan, eikös se ollut sillee että mitä enemmän nitroa, sitä enemmän kuluu  :roll:

Niin,so what?
Tuossa edellisessä viestissäni meinasin vain,että ei sitä fuilia kannata pelkän risiiniöljyn takia ruveta tilailemaan erikseen,jos saa risiiniöljytöntä läheisestä liikkeestä.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #84 : 02.02.04 - klo: 22.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"
Modeltechnicsin F5(medium)  tulpalla koneen saa pelaamaan hienosti. (Nitroa 20%)
Kiertää kuin pieni eläin ja lämmöt pysyy kurissa (=alle 130) !!
Ossin tulpat on liian lyhyitä ko. koneeseen.


 niin se on jonttu.

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
HoBao Moottori
« Vastaus #85 : 02.02.04 - klo: 22.57 »
Kyllä sitä rissaa on aina oltava, ja mielellään suurin osa. Jos moottori pääsee kuumaksi, synteettinen öljy menettää voitelukykynsä kun rissa vielä voitelee. Timo voisi kertoa rissasta enemmän, mulla on paljon puoliksi mutu tietoa siitä, mutta sitä on turha alkaa kertomaan.

 Polttiskrossikoneissa yleensä käytetään noin 12-14% öljyä. Poikkeuksena ainakin ossi, joka vaatii öljyä 18%.

 AINA, ennenkuin käyttää mitään polttoainetta, on varmistettava, että öljyn määrä on oikea ja että se ei ole pelkkää synteettistä. En tiedä yhtäkään tehtaalla sekoitettua litkua, mikä olisi "jalostamatta" valmis M8 koneeseen. Toki, sellasia varmasti on. Esimerkiksi monien käyttämään model techiks dynagloon pitää lisätä rissaa. Siinä on valmiina 8% synteettistä ja 2% rissaa.

[mainos]Sanderssonan polttoaine on valmis sellaisenaan lähes kaikkiin M8 koneisiin.[/mainos]

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #86 : 03.02.04 - klo: 22.08 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"

Cool powerin käyttäjät: paljonko tässä fuilissa on öljyä? Mulle on jostain jäänyt semmoinen muistikuva, että öljyprosentti on aika metsässä. Olenko oikeassa, vai tietääkö kukaan prosenttia? Montako prosenttia rissaa ja montako synteettistä?

Ei lukenut ainakaan purkin kyljessä.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #87 : 03.02.04 - klo: 23.18 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Kyllä sitä rissaa on aina oltava, ja mielellään suurin osa. Jos moottori pääsee kuumaksi, synteettinen öljy menettää voitelukykynsä kun rissa vielä voitelee. Timo voisi kertoa rissasta enemmän, mulla on paljon puoliksi mutu tietoa siitä, mutta sitä on turha alkaa kertomaan.

 Polttiskrossikoneissa yleensä käytetään noin 12-14% öljyä. Poikkeuksena ainakin ossi, joka vaatii öljyä 18%.

 AINA, ennenkuin käyttää mitään polttoainetta, on varmistettava, että öljyn määrä on oikea ja että se ei ole pelkkää synteettistä. En tiedä yhtäkään tehtaalla sekoitettua litkua, mikä olisi "jalostamatta" valmis M8 koneeseen. Toki, sellasia varmasti on. Esimerkiksi monien käyttämään model techiks dynagloon pitää lisätä rissaa. Siinä on valmiina 8% synteettistä ja 2% rissaa.

[mainos]Sanderssonan polttoaine on valmis sellaisenaan lähes kaikkiin M8 koneisiin.[/mainos]

Nojaa,eipä mulla ainakaan ole vielä mitään onkelmia ole ollut,vaikka Cool Powerilla ajelenkin........mutta ehkä kannattais hommata sitä rissalla höystettyä fuilia,jos asia on noin,niinkuin kirjoitit.
Tuo fuilin tilaaminen vaan huolestuttaa.......onko tuo matkahuollon kautta tilaaminen jotenkin kallista tai hankalaa?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #88 : 03.02.04 - klo: 23.23 »
Ei se hankalaa ole matakahuollon kautta. Ehkä hintavaa kylläkin. no joku 10e kulut ku tilaat karkkaiselta. atalasta ku tilasin ni jouduin pulittamaan 16e kuluja  :roll: tosin kannukin oli isompi...  :lol:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #89 : 03.02.04 - klo: 23.34 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Ei se hankalaa ole matakahuollon kautta. Ehkä hintavaa kylläkin. no joku 10e kulut ku tilaat karkkaiselta. atalasta ku tilasin ni jouduin pulittamaan 16e kuluja  :roll: tosin kannukin oli isompi...  :lol:

Sitten kannattaa varmaankin tilata isoissa erissä!!!