Kirjoittaja Aihe: Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro  (Luettu 70876 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #420 : 21.01.04 - klo: 21.35 »
Ei juma !! Voi olla auto kaunis  :shock: Nuo vanteet on tosi cool. pitäs omaa asconaa pistää samanlaiset  8)
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #421 : 22.01.04 - klo: 10.31 »
Jees, noi vantet tekee kyllä auton. HPI tekee hienoja koreja; yksi syy hankkia sellainen (Super Nitro) vaikka ei muuten Serpenteille ja Mugeneille radalla pärjäiskään....... ja niitten website on ehdottamasti paras joka on digikameran lisäksi olennainen osa R/C harrastusta  :mrgreen:
Sitä paitsi on hauskaa kun auto ei ole paketista hetivalmis kilpa-auto vaan jää tilaa itse virittelylle sopivasti

Poissa Kerminator

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.welho.com/jahpola/
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #422 : 22.01.04 - klo: 13.19 »
Lainaus
Sitä paitsi on hauskaa kun auto ei ole paketista hetivalmis kilpa-auto vaan jää tilaa itse virittelylle sopivasti


Ja rahaa palaa kun laittaa kaikkea kivaa että sais siitä kisa kuntosen.

Katsotaan sitten kesällä kun ensimmäinen naarmu tulee koriin niin sitten nähdään millasta virvatanssia Mika esittää :P

Mika, ota sitten radalle huonokuntosempi kori. Muuten voi tulla rumia naarmuja... :evil:

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #423 : 22.01.04 - klo: 13.21 »
Juu hienot vanteet on ja nuo mutterit.... Pitäis ittekki ostella nuita rinkuloita,ettei lopu kesken.....
OT: Nyt löytyi reeni paikka, Kannuksen lentokentän kiitorata.Siel on uusi asfaltti ja varmaankin suht koht puhdas, miinuksena on,että lentokoneita pitänee kuitenkin varoa :wink:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #424 : 22.01.04 - klo: 13.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Kerminator"
Lainaus
Sitä paitsi on hauskaa kun auto ei ole paketista hetivalmis kilpa-auto vaan jää tilaa itse virittelylle sopivasti


Ja rahaa palaa kun laittaa kaikkea kivaa että sais siitä kisa kuntosen.

Katsotaan sitten kesällä kun ensimmäinen naarmu tulee koriin niin sitten nähdään millasta virvatanssia Mika esittää :P

Mika, ota sitten radalle huonokuntosempi kori. Muuten voi tulla rumia naarmuja... :evil:

-Jykä


No palaahan sitä tietty, mutta mitäs sitä muutakaan.. kun oikeetakaan autoa ei viitti laittaa kun surrfikamat pitää nostaa kesällä auton katolle niin vaan harmittais jos olis liian hieno, se hiekka ja kaikki u know .. noi HPI osat ei muuten oo pahan hintasia ja sitä paitsi mä tykkään väsätä näitä niinku naapurina hyvin tiedät.. sun Asso on tylsä kun sitä ei tarvii duunata  :wink:
paitsi laittaa uuden motin ja saahan siihen noita koreja ja vanteita tottakai ja vielä enemmän

Ei, kyllä mä lähden siitä että naarmuja saa tulla ja tuleekin, ja ajamisen jäljet pitää näkyä. Voiapahan sitten taas duunata uuden korin.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #425 : 22.01.04 - klo: 15.23 »
Pitipä vielä sanoa että vasta kesällähän ton näkee mistä auto on kotoisin.. jos toi hajoaa käsiin niin sitten se on viimeistään Asson paikka itselläkin.. toivotaan ettei näin kuitenkaan käy. Ulkoapäin näyttää ihan vankalta kuitenkin.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #426 : 22.01.04 - klo: 15.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Pitipä vielä sanoa että vasta kesällähän ton näkee mistä auto on kotoisin.. jos toi hajoaa käsiin niin sitten se on viimeistään Asson paikka itselläkin.. toivotaan ettei näin kuitenkaan käy. Ulkoapäin näyttää ihan vankalta kuitenkin.


"Moni kakku päältä kaunis..."

Mika kyllä se kestää kunhan et aja suoraan päin poikittaista mollaa, etkä russi sitä tattiksen alumiiniaidan tolppiin!

-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #427 : 22.01.04 - klo: 15.33 »
Näin on.. sen takia ei viitti kovin ylitehoisella koneella ajaa. Viime kesänä oppi sen verran kurvailee tota rataa että toiveet on pysyä radalla edelleenkin eikä sen ulkopuolella.

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #428 : 22.01.04 - klo: 15.56 »
Joo Mika hienoja kuvia taas uudesta korista  :wink:  Tilaan noi samat vanteet ja skylinen kopan keväällä kans rallyyn. Noi vanteet on kyl yllättävän hienot... ei ne noi hienoilta hpi:n sivuilla näytä  :lol:

Poissa Kerminator

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.welho.com/jahpola/
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #429 : 22.01.04 - klo: 15.59 »
Lainaus
sun Asso on tylsä kun sitä ei tarvii duunata  
paitsi laittaa uuden motin ja saahan siihen noita koreja ja vanteita tottakai ja vielä enemmän


Myönnetään että toi nysväminen on jääny Asson kanssa vähemmälle. Tarttee varmaan hankkia joku muu että sais tekemistä :)

Ja jos sulla on tekemisen pula niin mulla on yksi protoformin kori kaapissa odottamassa maalia...

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #430 : 22.01.04 - klo: 16.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Kerminator"
Ja jos sulla on tekemisen pula niin mulla on yksi protoformin kori kaapissa odottamassa maalia...

Eiköhän me Jykä siihen kevään mittaan maalit heitetä.

OzmOlle, joo sokkona tilasin ja positiivisesti yllätyin. HPI:ltä on muuten just tullu ulos myös makeet gunmetallic vanteet eli vähän tummennettu kromivanne, mutta se ei oo tällä Star kuviolla vaan se perusvanne; makee sekin, erityisesti se uusi väri.
Taas uus kori jees, mutta tälle oli niin valtavan hyvät perusteet: pikatankkaus mahis, vetari käsillä helposti (ei tarvii kävellä boxille), hyvä motin tuuletus ja hyvä downforce, tattarille sopiva lyhyempi akseliväli (28cm)  :mrgreen: Toyotahan tuli kitin mukana, joten se piti tottakai tehdä kans ja onhan sekin upea

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #431 : 31.01.04 - klo: 18.29 »
seuraava lähinnä kekelle

Kuvassa Wolfpack Radicalsin 2-vaihteinen asennettuna (sis. Asson vaihteen kytkinpalat) HPI:n 44/41 spur geareilla. Meshing teki aika tiukkaa ettei ota vaihteen kotelo kiinni kelloon, joten yritän vielä isommilla Spur geareilla 46/43, vaikka toi pinion oli jo isoimmasta päästä 13/16 piikkinen. Tuolla se on muutenkin vähän yläkanttiin joka voi tehdä tiukkaa tattarilla - liikaa nopeutta. Siksi tolla 46/43 :lla voisi sopia paremmin koska se antaa vähän enemmän kiihtyvyyttä ja vähemmän huippunopeutta.

Kokeilin ekaksi 11/14 kellolla josta olisin tykännyt enemmän mutta ei sovi; kello ottaa kiinni vaihteen koteloon. Joten jos kiinnostaa omaasi, niin täältä löytyy.. ( http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPU15&P=7 )

Alemmassa kuvassa WPR:n side belt tensioner jonka mf. Wolpack (eli Wolfgang) lähetti korvaukseksi myöhästyneestä toimituksesta (!!) eli mukavaa palvelua voisin sanoa.

Ai niin, näkyypä tossa ylemmässä HPI oil catchkin jonka modasin dremelillä sopivaksi Ossin kaasarille sopivaksi (HPIn lisäksi)




Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #432 : 31.01.04 - klo: 19.13 »
En voi muuta kuin ihmetellä  :shock:....todella hieno auto ja kaikki lilan väriset osat  :mrgreen:   Mistä Mika löytää kuvia noista sun kaikista koreista?

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #433 : 31.01.04 - klo: 19.24 »
Ja aina vaan näyttää paremmalta Mika...
Alkaa jo lähes pelottamaan mitä kaikkea keksit kun kesään on vielä yllättävänkin pitkä aika.
Mielenkiinnolla odotan näkeväni omani, joka on oikeasti lähempänä vakiota ja panostetun Superisi samaan aikaan radalla.

Tänään laitoin omaani kuitu jarrulevyn, progressiiviset jouset (purple ja green), sekä racing-kytkimen.
Aikaisemminhan oli päivitetty hex-hubit, isompi kansi, MIP:n pilli, 2-vaihteinen ja iskarit vaihdoin kierteellä varustetuilla rungoilla oleviin.
Mutta omastani lisää kuvien kera myöhemmin.
Omassanihan on sinnikkäästi pysynyt rata treeniä varten vakio HPI:n 15FE moottori. Hyllyssä odottaa RB Consept X12 ja Nova Mega SX15 Evo3.

Edit: MIP:n pilli
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #434 : 31.01.04 - klo: 19.52 »
Jees, kyllähän noi aika lähellä on toisiaan, oikeastaan ainoa konkreettinen ero (motin lisäksi) on toi vaihde, ihan mielenkiintoista nähdä miten toi toimii - jos toimii..

Säätö on nimittäin vaikeampaa kuin vakiovaihteen ja Asson jousia piti vähän lyhentää jotta palat ylipäätänsä ottaa kiinni kelloon; Superissa isommat renkaat joten vaihteessa ei ole koskaan yhtä paljon kierroksia kuin NTC:ssä.

Mutta jos sen saa pelaa niin pitäs vaihtaa pehmeästi ja säästää rattaita isommilla tehoilla. Jos tulee sulle aihelliseksi kesän mittaa niin niin voin tilata sulle PayPalilla osat Wolfpackilta jolla voit konvertoida vaihteesi suht helposti. Melkein suosittelen NovaMegaa ajatellen (mitä olen RadioControlZonesta ymmärtänyt..) No eipä sillä kiire ja ei kannata hommata ennekuin olen testannut toimiiko ylipäätänsä ja kun olet katsonut miten vakiovaihde pelaa NovaMegan kanssa. FE:hen varmasti hyvä vaihde, koska tehot reilusti alle 1HP.

Tosiaan, jos meinaat ajaa NovaMegaa niin ehkä vois gearata samalla vähän alaspäin eli kokeilla vakiovaihdetta tolla 11/13 kellolla joka tosiaan ei sopinut WPR:n kanssa ettei huiput kasva älyttämiksi Tattarille..
 
Muuta eroahan ei taida sitten enää olla kuin toi isompi tankki ja hiilikuituinen Y-brace jota voisin melkein suositella (alle $10) ja tuntuu jäykistävän takapäätä melkoisesti. Ja sulla noi vapaasti säädettävät iskarit, hyvä!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #435 : 31.01.04 - klo: 20.09 »
Lainaus käyttäjältä: "gekko"
En voi muuta kuin ihmetellä  :shock:....todella hieno auto ja kaikki lilan väriset osat  :mrgreen:   Mistä Mika löytää kuvia noista sun kaikista koreista?


Tänks. Eipä taida olla sen kummempaa galleriaa, mutta tässä pari linkkiä

Lambo:
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/lambo_black/009.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/lambo_black/007.jpg

Valk. BMW LMR (kyosholle):
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/bmw_lmr/1.jpg

Toyota GT One:
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne//toyota/2.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne//toyota/8.jpg

Musta-vihr. BMW LMR (hpi:lle):
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/racer/wheels2.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/racer/wheels4.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/racer/side.jpg (foamit)

Siinäpä noita, on ollut paljon muitakin.

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #436 : 31.01.04 - klo: 21.53 »
Eikös toi Super Nitro ole hihnavetonen? Pystyykö kuinka hyvin ajaa vähän likasemmalla parkkiksella?

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #437 : 31.01.04 - klo: 22.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Eikös toi Super Nitro ole hihnavetonen? Pystyykö kuinka hyvin ajaa vähän likasemmalla parkkiksella?


Super Nitro on hihnavetoinen, joten soveltuu tämän takia vain hyvälle ja puhtaalle alustalle. Tai tottakai likaisemmallekkin, mutta seuraukset ovat varmasti sen mukaiset.
Autostahan on myös ralli versio joka on kardaani vetoinen.
Itselläni on muuta kalustoa parkkisajelua varten (Kyosho Superten FW-04).
Tyhjä

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #438 : 31.01.04 - klo: 22.15 »
Voi että! Todella hienot! Alkaa tuo PureTeni tuntuu vähän reppanalta, mutta onhan tässä vielä aikaa  :wink:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #439 : 31.01.04 - klo: 22.15 »
On. Kyoshon Super on keppivetoinen joten soveltuu erittäin hyvin parkkisajoon ja on paitsi paremman näköinen kokonsa ansiosta kuin 1/10:t niin myös parempi ajettava. Isompi koko ja auton paino tekevät siitä dynamiikaltaan sopivan erityisesti parkkikselle. Luultavasti samaa ovat LandMaxit ja TR-15 Rally vaikka en ole livenä nähnytkään **oikein säädettynä** (vakiona Superi ei ole mitenkään erityisen hyvä).

HPI Super on hihnavetoinen ja siksi en parkkikselle suosittele paitsi jos asfaltti on suht uusi ja puhdas. Meilläpäin tällaista löytyy joistakin paikoista kesäisin. Silti auto varmasti parhaimmillaan radalla kuten Tattarilla. Siellä kisaaminen 1/10 (ja 1/5) autoja vastaan on jo huomattvasti tiukempaa ja useimmiten näiden muiden eduksi etenkin allekirjoittaneen ajotaidot huomioonottaen ;-)

Tosin hieman korkeampi maavara (riippuu tietty säädöistä) ja rengaskoko ovat eduksi parkkisolosuhteissa versus 1/10 on-roadit. Puhutaan kuitenkin milleistä joten tuo etu on aika marginaalinen.

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #440 : 31.01.04 - klo: 22.28 »
No, eipä sillä niin väliä ole vaikka ei pysty parkkiksella ajamaan ku täältä ei edes löydy mitää kunnon parkkiksia. :)   Joku polttis touring ois kiva, mutta kun ei oikee löydy ajopaikkaa. :(

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #441 : 31.01.04 - klo: 22.31 »
Jees, näin on. Supereissa on hyvää tänä päivinä niiden hinta, kun eivät oo mikään sallittu kisaluokka ja muutenkaan niillä ei aja kuin friikit  :wink: niin näitä saa suht edullisesti. Kestäviä hyvännäköisiä autoja. Kyosho on jo lopettanut omansa valmistuksen mutta esim Towerista saa $200 - $300e riippuen kokoonpanosta. Suomessa HobbyLinna myy HPI:tä 399e (tai alle) mukana moottori.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #442 : 01.02.04 - klo: 09.29 »
Mika, sähän asuit espoossa? Jos mahdollista niin voitais mennä joskus kesällä ajamaan kaverin kanssa meijän serpentillä vs. sun superis! Vaikka joku kesälauantai.
Ongelma kylläkin on: meillä ei ole kyytiä sinne ja saattaisi herättää kamat kummastusta joukkoliikennevälineissä. Enkä edes tiedä meneekö tattarisuon radalle dösiä... Että jos mukaan mahtuisi niin hyvä olis!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #443 : 01.02.04 - klo: 09.35 »
Jees, meitä on täällä useampia joten eiköhän autoihin Tattarin suuntaan mahdu. Siihen on kyllä vielä niin pitkä aika että ei ihan vielä sovita treffejä, ok?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #444 : 01.02.04 - klo: 09.36 »
Jep jep, mutta lähinnä ajattelin vaan :D!

Keväällä pitää päästä reenimään!!! Sormet syyhyää jo startterin painamista vauhtipyörää vasten ja hehkun laittamista tulppaan ja kovan pörinän alkamista!!!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #445 : 01.02.04 - klo: 09.42 »
No älä   :cry:

Ootkos siivonnut jo Impulsen? entä uusia osia tmv. Kattelin noita kuvia tuolta sun saitilta niin pientä kulumista oli havaittavissa ainakin rattaissa. Toi vesiletkusta tehty yhdyskumi/coupler on vaikuttava..  :wink:

Nyt kun katselin niin puhtaammalta ja ihan siistiltä näyttää.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #446 : 01.02.04 - klo: 10.33 »
Juu, siivottu on ja aika kohtalaisessa kunnossa on. Kyllä sillä ehkä yhden kauden ajelee, ellei tuu mitään ihme kaputteja. 2-vaihteen ekasta vaihteesta (spur gearin puolella) on yks hammas pois, mutta ei nyt oo varaosia ja eiköhän sillä ainakin nää reenit aja. Mitä nyt pyörittelin käsillä niin ei tuntunut mikään paikka rohisevan kamalasti.

Hihnat saattaa mennä loppuun, etuhihnassa lievää kulumaa ja rattaistoa uusiks ehkä vähän. Varaosiakin on :)!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!


Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #448 : 02.02.04 - klo: 16.41 »
Onx nää mika sun vanteet ?

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCEA2&P=7

Käykö noihin sen vakiorenkaat ? Jos ite ostas saman auton ku sulla sit keväällä.  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #449 : 02.02.04 - klo: 16.59 »
fiesta6...baittarii!!! :mrgreen:  eiku läppä vaan  :wink: