Kirjoittaja Aihe: Noparissa vikaa?  (Luettu 2298 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« : 17.05.03 - klo: 11.26 »
Jeps, mulla on LRP ICP V6 nopari ja LRP-HPI syndicate kone. Ei oikein tuppaa asso kulkea mielestäni sitä oikeaa syndicate vauhtia. Eilen oli auto sylissä ja painoin kaasua, rullas niin perhanan kovaa niinkuin syndicaten pitääkin, lopetin kaasuttamisen, kaasutin uudelleen, enää ei pyörinytkään niin kovaa, lopetin taas kaasuttamisen, aloitin uudelleen, eikä edelleen pyörinyt niin kovaa. Tätä tein kokoajan ja joka 10 kerta moottori rullasi ns. oikeaa syndicaten vauhtia. Ja aina, kun oon tuossa pihalla ajelemassa, otan korin pois ja näprään jotain, laitan korin takas ja lähden, sen seisauksen jälkeen auto menee sitä oikeaa syndicaten vauhtia, niin kauan, kun pitää kaasua pohjassa, sitten jos sen päästää, auto taas menee vähän hiljempaa.  Eli nopari ei tunnu antavan kokoajan sitä samaa volttimäärää.

Onko akuissa vikaa vai noparissa? kenties moottorissa? Oon kyllä koittanut kaikkia moottoreita, reedyn ragea ja MVP.tä, mutta nekään ei tunnu menevän niin lujaa kun pitäisi.

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #1 : 17.05.03 - klo: 12.58 »
Mä en tiiä mutta kun otettiin tommin kanssa viivaa kun sil oli viel turisti ja sil oli myös toi syndi niin mun mielest se ei kulkenu mitenkään,koska mä painoin 3/4 kaasua niin sillon meni vast suunnilleen samaa vauhtia. Ja mulla on stanu. Jotenkin veikkaan et on koneesta kiinni. (ei ollu tarkotus loukata tommia) :?
täysii

Poissa shumi

  • Jäsen
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #2 : 17.05.03 - klo: 20.34 »
se voi olla ihan hyvin akuista , koska jos sulla on jotkut ikivanhat akut niin ei mikään ihme jos autos ei kulje nimittäin mullakin on aika uudet akut noin 20-30 latausta ajettu ja nekään ei oikeen vedä kunnolla.

Poissa Norsu^

  • Jäsen
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #3 : 17.05.03 - klo: 20.51 »
Kuinka vanhat akut sulla on ?
JESH! Nyt vaan kokoon Assoo

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #4 : 17.05.03 - klo: 22.06 »
akut on juu vanhoja, tai onhan niitä uusiakin. En osaa sanoa ikää, mutta veikkaisin että noi mun 2000 on joku 150 latausta ladattu...sitten noi 3000 ehkä 30-

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #5 : 20.05.03 - klo: 06.59 »
Juu, akuissahan se vika oli... noi mun 2000mah akut ei oikein skulaa:P 3000mah akuilla oli ajo aivan erilaista..

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
Noparissa vikaa?
« Vastaus #6 : 20.05.03 - klo: 07.14 »
No hyvä kun löysit vian..  :mrgreen:
- Marui RACING -

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #7 : 20.05.03 - klo: 19.39 »
En löytänyt. Nopari ei edelleen toimi, niinkuin pitäisi  :cry:  Auttakaapa kokeneemmat  :roll:  Olin just ajamassa, ei taho kulkea ei yhtään, välillä ottaa spurtin, mutta kun päästää kaasun niin ei menekkään kaasun uudelleen painamisen jälkeen samaa vauhtia. Ei tässä uskalla kisoihinkaan mennä, jos toi nopari temppuilee, vai voiko olla, että aina seisokin jälkeen auto lähtee lujempaa? putsasin jo noparinkin, ja luulin ,että toimii, mutta ei ei ei!!! Ensin se otti täydet kierrokset 3 kaasun painamisen jälkeen, sitten taas hiljenty..........

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #8 : 20.05.03 - klo: 20.08 »
En ole mikään kokenut, mutta yritetään silti. Kyllä se auto varsinkin huonommilla akuilla riittävän pitkän seisokin jälkeen lähtee kovempaa kun jännitteet nousee. Oletko mitannut kuinka paljon ja nopeasti akuissa jännitteet laskevat kun painat kaasua/purat akkua jotenkin?

Onko tuossa noparissa jotain virranrajottimia? Ne vain pois jos löytyy. Jostain muista viesteistä muistan lukeneeni, että ainakin V7.1 ne olisivat jotain vaihdettavia palikoita (voin muistaa väärin/sekoittaa muuhun nopariin), joita voi käännellä toisinkin päin. Koitahan niitäkin vaihdella ja käännellä. Myös muutkin ylimääräiset kiihtymisen rajottimet pois jos niitä on.

Voisin veikata, että moottoreista se ei johdu, kun kerran jo niin monella olet kokeillut. Paras tapa on tietysti, että jos voit joltain muulta lainata noparia tai akkuja.

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #9 : 20.05.03 - klo: 20.14 »
Jospa nopari on yksinkertaisesti kärähtänyt :/

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #10 : 20.05.03 - klo: 21.59 »
Noniin, setuppasin sen ja tuntu menevän sopivaa vauhtia...mielestäni normaalia, mutta en kerinnyt minuuttia kauempaa ajamaan, koska moottorin johto oli huonosti kiinni eikä saanut kosketusta. Matti, onko sulla hajua missä ne tuossa olisi, meinaan V6 ei eroa v7.1 paljon tippakaan, jopa ulkonäkö on sama;)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Noparissa vikaa?
« Vastaus #11 : 21.05.03 - klo: 08.26 »
Ne virranrajoituspalikat asetetaan siihen neliön muotoiseen aukkoon, jossa on neljä nastaa pystyssä (tämä ainakin v7.1:ssä).

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #12 : 23.05.03 - klo: 07.32 »
nonii...Kulkeminen johtui kuin johtuikin moottorin johtojen kiinnityksestä moottoriin. Koitin painaa kaasun pohjaan,ei kiertänyt paljon mitään, pidin edelleen kaasua pohjassa ja painoin moottorin johtoja enemmän moottoriin päin, ja kierrokset nousi. johtuisko se mun huonosta tinasta kun ei sähkö kulje? Onko mitään parempia liittimiä joilla ei moottorinjohtoja tarttis kolvata, esim lattaliittimet. Toimiiko lattaliittimet?

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #13 : 23.05.03 - klo: 08.10 »
Corallyn liittimiä olen itse käyttänyt ja hyvin toimii. Ne on tietysti hieman isomman puoleisia, että oikosulun vaara voi jollain automalleilla olla olemassa ellei suojaa. Joku sanoi käyttäneensä jotain Lrp:n liittimiä, jotka olisivat pienempiä.

Tinasta tai tinauksista en osaa sanoa mitään.

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Noparissa vikaa?
« Vastaus #14 : 23.05.03 - klo: 08.28 »
Joo. Mulla on LRP:n Hi-amp steackereita (tai jotain tollasia stiikkereitä), eli just LRP Liittimiä. Jotkut hopeoidutliittimet, jotka johtaa hyvin sähköä, olisi kivat moottoriin. kalliiksihan se tulisi, mutta ei tulisi ainakaan sähkönjohtamis ongelmia. Tänään meen hakeen lattaliittimet, saa nähdä mitä tulee ;)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Noparissa vikaa?
« Vastaus #15 : 23.05.03 - klo: 08.28 »
Varsinkin käytettäessä samaa tinaa uudestaan ja uudestaan sähköisen liitoksen onnistumistodennäköisyys pienenee (tulee kylmäjuotoksia). Eli jos halutaan olla varmoja liitoksen onnistumisesta pitäisi vanha tina poistaa mahdollisuuksien mukaan ja käyttää uutta tinaa. Erillisen juoksutteenkin käyttö on hyväksi.

Helpommalla pääsee, kun käyttää esim. juuri noita corallyn liittimiä. Käytännössä hyvä liitin ei aiheuta häviötä yhtään enempää kuin se juotettu liitoskaan. Käytön helppous ja saavutettu varmuus tulevat helposti esiin. Kilpailun aikana yhden mutkan huonolla ajolinjalla on varmasti huomattavasti suurempi vaikutus kuin liittimen tuomalla mahdollisella häviöllä.