Kirjoittaja Aihe: kyosho usa-1  (Luettu 18574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« : 18.05.03 - klo: 13.29 »
eli oon alottelija tässä lajissa ja en oo aivan perillä kaikista osien nimistä yms.

eli mulla on tollanen usa-1 nitro crusher ja siitä katkesi se kaasarin messinkinen neula, eli se jonka läpi virtaa polttoaine. joten mistä toi osa kannattais tilata jos sitä edes jostain saa ja mitä ohjainta suosittelisitte laadun ja hinnan puolesta.
be smart. don't be a retard

Poissa RcRox

  • Jäsen
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #1 : 18.05.03 - klo: 19.58 »
Riippuu siitä missä asut, jos asut pääkaupunki seudulla niin suosittelen tietonikkareita Helsingistä.
Tamiya Terra Crusher

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #2 : 18.05.03 - klo: 20.49 »
asun turussa, mut kait sieltä saa tilattuu.
be smart. don't be a retard

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #3 : 18.05.03 - klo: 20.59 »
onko muuten monellakaan tota usa-1. ja jos on niin mitä mieltä ootte siitä?
be smart. don't be a retard

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #4 : 17.06.03 - klo: 19.21 »
Mulla on käynyt mielessä tollasen USA 1 Nitro Crusherin osto. Auto ei tietenkään ole ihan uusinta uutta, mutta mielestäni ihan riittävä hauskanpitoon. Varsinaista kokemusta autosta ei siis vielä toistaiseksi löydy, mutta toivottavasti pian sitäkin. Oon nyt vähän tutkinu juttuja autosta ja ois pari kysymystä monstereista enemmän tietäville:

1. Kuinka hyvin toi GS21R jaksaa liikuttaa tollaista 4.150 kiloista könttiä?

2. Kestääkö auto hyvin möyrimistä/hyppimistä? Päseekö sillä maastossa kuinka hyvin?

3. Kuinka kovaa auto mahtaa kulkea, kun välitys näyttää sairaan lyhyeltä: 23.8:1  :roll: Pystyykö välitystä pidentämään ihan normaalein keinoin?

4. Onko autoa helppo madaltaa eri iskareilla, jos siitä tekisi hieman paremmin asfaltilla toimivan?

Ja lopuksi: Mitä tollasesta kannattais maksaa, jos on lähes uus ja vähän ajettu?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
kyosho usa-1
« Vastaus #5 : 17.06.03 - klo: 20.13 »
Opa. Kelpaako kokemukset Mad Forcesta?
Nikko on kirosana!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #6 : 17.06.03 - klo: 20.15 »
Heh heh!

Tässä Pieni ote Kyoshon 1999 luettelosta:

Monstereiden kuningas

Sarjan komein ja näyttävin ja suorituskykyisin auto. Se herättää muhkealla ulkomuodollaan ansaittua huomiota. Järeää autoa vauhdittaa tehokas GS21R moottori.
Luja alusta ja erittäin tehokas 3.5cc polttomoottori tekevät autosta ehdottomasti luokkansa huipun. Nitro Crusher on tarkoitettu koville kundeille. Se täytyy nähdä aidosti "in action" osoittamassa kykynsä! Isot pyörät, neliveto, korkea maavara, tehokas jousitus, voimakas moottori - mitä vielä?!
Vain pakki puuttuu!

Mitäpä muuta sitä voisikaan sanoa  :D  Moottorin tehokkuuttakin kehuttiin vain 3 kertaa  :wink:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #7 : 17.06.03 - klo: 20.27 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Heh heh!

Tässä Pieni ote Kyoshon 1999 luettelosta:

Monstereiden kuningas

Sarjan komein ja näyttävin ja suorituskykyisin auto. Se herättää muhkealla ulkomuodollaan ansaittua huomiota. Järeää autoa vauhdittaa tehokas GS21R moottori.
Luja alusta ja erittäin tehokas 3.5cc polttomoottori tekevät autosta ehdottomasti luokkansa huipun. Nitro Crusher on tarkoitettu koville kundeille. Se täytyy nähdä aidosti "in action" osoittamassa kykynsä! Isot pyörät, neliveto, korkea maavara, tehokas jousitus, voimakas moottori - mitä vielä?!
Vain pakki puuttuu!

Mitäpä muuta sitä voisikaan sanoa  :D  Moottorin tehokkuuttakin kehuttiin vain 3 kertaa  :wink:


Heh heh  :lol:

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
kyosho usa-1
« Vastaus #8 : 17.06.03 - klo: 20.32 »
1. Motti jaksaa vääntää erittäin hyvin. Johtunee kuitenkin siitä, että välistys on niin suuri. Eikä sammu kesken ajon. Isot munkit ovat ne renkaat, mutta ärhäkästi ne sutivat hiekalla ja asfaltilla kiihdytettäessä nokka nousee joskus. Eli voimasta ei ole pulaa ollut. Kyllä auto kulkee sutjakasti ihan 20-30cm umpiruohossa. Nopeutta ja tehoja saisi kuitenkin lisää ostamalla kovemman OSsin. Luulen, että Usa jaksaa vääntää lähes samalla tavalla, kuin tämä. (melkein sama motti ja samat renkaat). Mutta luullakseni GS21R ei ole yhtä tehokas, kuin esim. Traxxassin uusi TRX-2,5.

2. Omalla autolla ajelen aikalailla samalla tavoin kuin Trilordyssä. Aivot pois päältä ja täysi kiihdytys hyppyriin. >Ei ongelmia hypyissä. Luulen Usan hyvin möyrivän, koska omakin auto menee hyvin ihan umpikorvessa. Usan jousitus on ehkä parempi, koska siinä ei ole sellaisia kinnteitä akseleita, mutta molemmissa hyvät ja huonot puolensa.

3. Mad kulkee maasturiksi aika Mad kovaa, mutta epäilen, että esim T-Maxx on nopeampi. Usan nopeudesta en osaa sanoa paljoa, koska siinä on vain yksi välitys. Melkein kaikissa muissa monstereissa on vaihteet. Mad Force, T-Maxx, Savage, Terra Crusher...
En tiedä miten helposti välitystä voisi pidentää, kun ei ole kokemusta siitä. Kai siinä Usassa kytinkellon ja päärattaan voi helposti vaihtaa.

4. On, eri jousilla, pehmeämpää jousta ja lyhyempää. Itsekin aion madaltaa autoa juuri tuohon tarkoitukseen... :mrgreen:
Nikko on kirosana!

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #9 : 17.06.03 - klo: 22.59 »
opa, laskurin mukaan huiput olisivat noin 40 km/h.

Äijähän ostaa autoja ihan tosta vaan joka viikko.... :o
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #10 : 17.06.03 - klo: 23.03 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
opa, laskurin mukaan huiput olisivat noin 40 km/h.

Äijähän ostaa autoja ihan tosta vaan joka viikko.... :o


Eilen tuli 21v täyteen  :twisted:

Saisin sen vähän niinkun synttärilahjaks  :mrgreen:

Mutta mutta...kai sitä vois sellasen projektin ottaa ja kattoo, että mitä siitä syntyy. Joku RB:n C5 siihen jne..  :P
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #11 : 17.06.03 - klo: 23.06 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
opa, laskurin mukaan huiput olisivat noin 40 km/h.

Äijähän ostaa autoja ihan tosta vaan joka viikko.... :o


Eilen tuli 21v täyteen  :twisted:

Saisin sen vähän niinkun synttärilahjaks  :mrgreen:

Mutta mutta...kai sitä vois sellasen projektin ottaa ja kattoo, että mitä siitä syntyy. Joku RB:n C5 siihen jne..  :P

Ahaa, no sitten. Ostapa multa sittenkin toi Superi, ei monsterilla mitään tee :mrgreen:

C5 8)
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #12 : 17.06.03 - klo: 23.11 »
Täytyis saada vaan joku mukavan maastokelpoinen auto. Ei toi Monsterikaan kauheasti maksa, eikä mulla suoraansanottuna ois rahaa tohon superisupraan. Toisekseen pikkuveli on jo han tosissaan miettiny sen ostoa ja saa nähdä  :wink:

Toi 40km/h on kyllä aika orvosti, mutta kellon vois vaihtaa ismopaan jne..

Sitten se C5 ja vähintään 3-pykäläinen vaihteisto ja CVEC-pilli...hui  :shock:  No ei ehkä ihan heti kuitenkaan  :?

Vain taivas on kattona  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #13 : 17.06.03 - klo: 23.15 »
Älä osta monsteria ja vaihda välitystä pidempään, siinä ei ole mitään järkeä! Kokeilin landmaxissani Mega forcen renkaita, jotka ovat yhtä isot kuin Usa-1:ssä. Välitykset olivat 10,85. Moottori huutaa, mitään ei tapahdu, tai no vaivalloisesti kiihtyi (silti paremmin kuin kaverin 1/8 monsteri 8) ). Mönkimiseen ei oikein raaskisi tuollaisena päästää. Kyllähän se menee kaasu pohjassa rankemmassakin maastossa, mutta toinen asia on sitten se, haluaako hajottaa sillä tavalla moottorin.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #14 : 17.06.03 - klo: 23.21 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Älä osta monsteria ja vaihda välitystä pidempään, siinä ei ole mitään järkeä! Kokeilin landmaxissani Mega forcen renkaita, jotka ovat yhtä isot kuin Usa-1:ssä. Välitykset olivat 10,85. Moottori huutaa, mitään ei tapahdu, tai no vaivalloisesti kiihtyi (silti paremmin kuin kaverin 1/8 monsteri 8) ). Mönkimiseen ei oikein raaskisi tuollaisena päästää. Kyllähän se menee kaasu pohjassa rankemmassakin maastossa, mutta toinen asia on sitten se, haluaako hajottaa sillä tavalla moottorin.


Eikös se ole juuri niin päin, että monsteri-välityksillä se huutaa, eikä kulje? Luulisi välityksen pienen pidentämisen tekevän autosta mukavamman, jos huippuja sais vähän lisää asfalttiajoa silmälläpitäen ja suht. tehokas kone jaksaisi kiihtyäkin kohtuullisesti  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #15 : 17.06.03 - klo: 23.30 »
Monsteri=hidas mönkijä, nopeutta ei tarvitse olla paljon.

Ajattelepa Landmaxiasi välityksellä 1:1. Ei huva. Vähän sama asia ton monsterin välityksien pidentämisessä. Moottori joutuu koville, ja kiihtyy hitaasti. No ehkä C5 vois selvittää jonkun 20:1 välityksen kuhtuullisesti.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #16 : 17.06.03 - klo: 23.34 »
No joo! Täytyy nyt kuitenkin aluksi kokeilla ihan vakiona ja sitten vaikka vähän virittää konetta tai ostaa yksinkertaisesti enemmän kiertävä kone...sillähän siitä selviää  :wink:

Ensimmäisenä on vuorossa kuitenkin auton saaminen ja pieni putsailu jne. Sitten voikin jo pikkuhiljaa lähtee koeajolle ja tänne voin laittaa ajokokemuksia, jos joku haluaa  :roll:

Sanokaapas nyt vielä mikä ois hyvä hinta esim tästä:

Vuoden vanha
Hyvät servot
Ajettu n. 4L
Kaikki kunnossa
Vähän varaosia
Halpa ohjain mukaan
N. Litra polttoainetta
Hyvä kunto
Alkuperäinen  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
kyosho usa-1
« Vastaus #17 : 17.06.03 - klo: 23.36 »
Mistä C-5:tosesta oikein puhutte. En ole koskaan kuullut. Onko se moottori? :roll:
Nikko on kirosana!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #18 : 17.06.03 - klo: 23.37 »
Se on RB:n kisamotti, jossa on tehoa kai n. 3 heppaa eli aikas kireä  :shock:



Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
kyosho usa-1
« Vastaus #19 : 17.06.03 - klo: 23.39 »
Mistä noita saa tilattua?! :P  :D  :twisted:
Sopiiko normaalin 21.motin tilalle?
2-tahti vai 4-tahti?
Kierrosluku max?
Nikko on kirosana!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #20 : 17.06.03 - klo: 23.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Sludge"
Mistä noita saa tilattua?! :P  :D  :twisted:
Sopiiko normaalin 21.motin tilalle?
2-tahti vai 4-tahti?
Kierrosluku max?


2-tahti tietenkin ja kiekkoja on näköjään yli 40 000
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
kyosho usa-1
« Vastaus #21 : 17.06.03 - klo: 23.46 »
V****, mikä moottori! :shock:
Paljonkohan mahtaa maksaa? :shock: Onkos kellään muuten tuota?
Onko OS-motit parempia? :?
Nikko on kirosana!

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #22 : 17.06.03 - klo: 23.48 »
Maksaa... paljon!

Usan pojat sanoivat, että on aiiika hurja peli, ylitehoinen suorastaan ja että vain jokunen kisakuskeista osaa käsitellä noita tehoja hyödykseen krossarissa.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #23 : 18.06.03 - klo: 12.12 »
Tuo taitaa maksaa noin 500e pillin kannssa.Itselläni on tuon moottorin pienempi versio ws7, jossa on tehoa liiankin paljon(ainaskin minulle), joten suositelisin ostamaan ton ws7, sillä se on sentään 100e halvempi kuin toi c5, ja tehoa löytyy.

Poissa riku

  • Tulokas
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #24 : 18.06.03 - klo: 21.58 »
Kuinkahan suuri ero kulkevuudessa  C5:lla ja gs .21 r:llä.?

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #25 : 18.06.03 - klo: 22.00 »
Onhan toi C5 aika tyyris peli, mutta kyllä siitä varmaan potkuakin löytyy ihan omiksi tarpeiksi...ainakin alkuun  :D  Tällä hetkellä ton hintaiset ostokset on vielä aika kaukaisia, kun tolla hinnalla saa melkein kaksi ihan mukavaa polttista jo ja sellanen projekti on nyt tässä päällä, että joka käyttötarkoitukseen pitäis saada oma auto!

Tällä hetkellä tallissa on vasta 4 autoa:

- Kyosho LandMax I
- Kyosho LandMax I
- Kyosho SandMaster-ralliauto
- Kyosho USA-1 Nitro Crusher

Aika merkkiuskollista vielä toistaiseksi   :mrgreen:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #26 : 18.06.03 - klo: 22.04 »
:?

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #27 : 18.06.03 - klo: 22.12 »
Lainaus käyttäjältä: "riku"
Kuinkahan suuri ero kulkevuudessa  C5:lla ja gs .21 r:llä.?


Ei niitä voi verrata.
Aivan eri planeetalta toi C5 kun GS21-R.

Ja tosta erosta sen verran, että GS21-R tuntuu varmasti joltakin vakio .12 koneelta sen jälkeen kun on ajanut C5:lla.

En mä sitä tarkota ettäkö .12 koneet olisivat huonoja.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #28 : 18.06.03 - klo: 22.27 »
Kun nyt tästä C5:stä oli puhetta, niin hehkutetaan vielä hieman lisää...

Toisaalta idea asfaltti-maasturista tuntuu aika kiehtovalta:

- Matalampi jousitus (jäykempi)
- Suuret vanteet
- Leveät ja matalat renkaat
- Tehokas moottori
- Mielellään vaihteisto (esim. 2-pykäläinen)

Jos autosta saisi nopean ja hyvin mutkat ottavan, niin mikäs olisikaan hienompaa kuin suuri ja massiivinen "monsteri", joka olisi vielä nopeakin  :shock:  

Toisaalta voi miettiä, että mitä järkeä on ostaa monsteri ja rakentaa siitä sellainen, ettei maasto-ominaisuudet ole enää tallella, mutta harvoin mikään hauska fiksua onkaan  :D

Itse otan ainakin harkintaan tuollaisen ja renkaat voisi olla esim jotkut tämän tyyliset:

Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #29 : 21.06.03 - klo: 15.54 »
No niin!

Nyt on USA-1 noudettu ja maanantaina käyn hakemassa nopeasti ruuvilukitetta, niin saan koneen turvallisesti paikalleen ja pääsen kokeilemaan autoa ensimmäistä kertaa  :D

Ennen auton hankintaa en ollu koskaan nähny tällästä "luonnossa" ja auton koko yllättikin positiivisessa mielessä. Renkaat on aivan älyttömän kokoiset (korkeus: 165mm ja leveys: 110mm). uudessa Mad Forcessa näyttää olevan samankokoiset renkaat, mutta esim. Mega Forcessa on 170mm korkeat ja 96mm leveät nakit. Vähän korkeammat ja vähän kaposemmat. Vois olla paremmat maastossa, kun sais enemmän maavaraa noilla  :roll:

Auton koppa on kyllä yllättävän pieni. Näyttää olevan lähempänä 1/12 kokoluokkaa, mutta eipä sillä näissä monstereissa niin väliä oo, kun se muutenkin istuu siellä aikasta ylhäällä...

Yksi kysymystä nyt vielä tähän:

1. Auton ohjauksessa on Hitecin servo, jossa lukee: Ultra Torque HS-645MG. Mahtaako servosta olla mihinkään? Aika raskaat noi renkaat kuitenkin.

Ajokokemuksia tulee ens viikolla toivottavasti  :wink:

ps. Kokeilin huvin vuoksi, että miltä näyttää toi USA LandMaxin slikseillä ja voin sanoa, että näky oli aika komea  :shock:  Vois kokeilla käytännössä, että miten se toimis  :roll:



Tässä vähän laitettu:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z