Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 914856 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2280 : 28.11.10 - klo: 22.02 »
Sanokaas tyhmälle mitä etua siitä saa, että voimaa siirtää hihna eikä keppi? Kuten jo listattu, renkaat, koneet ym. (joita jo tuossa listattiinkin) on rajattu ja myös painoraja löytyy. Miksi "hiilikuituinen hihnavetohärveli" olisi mutkissa dramaattisesti nopeampi, jos se on tehty sääntöihin muuten mahtuvaksi?

Oli miten oli, oma auto painaa yli 4 kg, joten jotain kevyempää on hakusessa kuitenkin.

BMT painaa kans jotain lähemmäs 4kg.

Minäkin haluaisin kuulla mikä tuo jotain sellaista etua että hihnahimmeli on ylivoimainen.

Olen ymmärtänyt että suurin ero on kulmavaihteiden puuttuminen ja siten voimansiirron keveys suhteessa kardaaniin. Toisaalta keppi voi olla ärtsympi kun ei ole "venyviä" hihnoja. Mennään aika teoreettisellä tasolla loppupeleissä? Vai?

Hieman jatkaen.. näen että suurempi etu saavutetaan rata-autoiluun sovitetulla alustalla, eli nolla lähestyvä caster samaan tapaan kuin DM1 ohjausgeometria, lisäksi vapaasti säädettävät kuuladiffit (kaikki ei tykkää) ja jotain muuta pienempää kuten vapaasti säädettävät vakaimet ja rengaskulmat mutta kussakin autossa lienevät THE jutut jotka ovat ominaisia sille automallille. Ja toisaalta tämä tuovat lisää monimutkaisuuskerrointakin säätämiseen jota aloittelija ei välttämättä edes tarvii.
« Viimeksi muokattu: 28.11.10 - klo: 22.16 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2281 : 28.11.10 - klo: 22.10 »
Alustageometria on jotain ihan muuta, kuin Inferno GT-krossarissa. DM-One on jo lähempänä rata-autoa, muttei ihan kuitenkaan.. Keväällähän se selviää miten paljon kovempaa rata-auto kulkee, kuin "krossari".
Liikaa Kyoshoja

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2282 : 28.11.10 - klo: 22.21 »
Sanokaas tyhmälle mitä etua siitä saa, että voimaa siirtää hihna eikä keppi? Kuten jo listattu, renkaat, koneet ym. (joita jo tuossa listattiinkin) on rajattu ja myös painoraja löytyy. Miksi "hiilikuituinen hihnavetohärveli" olisi mutkissa dramaattisesti nopeampi, jos se on tehty sääntöihin muuten mahtuvaksi?

Oli miten oli, oma auto painaa yli 4 kg, joten jotain kevyempää on hakusessa kuitenkin.

Oletkos koskaan nähnyt C8 autoa livenä radalla, oletan nyt tietysti että olet nähnyt GT auton radalla niin tiedät suunnilleen mikä on erona.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2283 : 28.11.10 - klo: 22.24 »
En nyt usko että tuollaisiin Lola -nopeuksiin päästään. On kuitenkin monta erottavaa tekijää : kori, renkaat, moottori, paino. Yllätyn kyllä positiivisesti jos näin käy.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2284 : 28.11.10 - klo: 22.27 »
Ok.

Retorinen kysymys: Jos mietitään mitä kaikkia muita rajoituksia on, kuten renkaat ja moottori (ja lisättävää korisäännökset joita ehdotettiin edellä), niin onko tosiaan tarve lisäksi rajoittaa vetotapa. Ehkä pitäisi rajoittaa myös kytkin lisäksi? (Centax ei sallittu)

No kuten todettiin, ilmeisesti on. (Autojen koko renkaita myöten on siis täysin sama, koska etelän rallygame juontaa juurensa M8 krossista joten täysin uudesta autotyypistä ei ole kyse)

vrt. nelkku sähkökrossi ja nelkku turisti, molemmat vetotavat edustettuina tasavertaisina

ps. jos näkisit ja kuulisit tuon BMT äänettömän ja smoothin vedon niin "hihnahimmeli" voisi olla lievästi aliarvostettu adjektiivi :wink:

No siis luokkasäännöissähän määritetään tietyt asiat, joiden perusteella siinä saa ajaa. On ne sitten auton mittoihin, painoon, rengasmateriaaliin / tyyppeihin, moottoreihin jne. liittyviä juttuja.(esim. turistissa). Edelleen kun sitä sun vekotinta ja esim. Kyöstin IGT:tä kattoo rinnakkain, niin kuka tahnsa asioista edes jollain tapaa perillä oleva voi sanoa, että ihan eri vehkeistä on kyse. Kuinka paljon siellä "etelän rallygamekisoissa" ajellaan noilla IGT2 ja nyt ei vaan mietitä sitä vaihdetta, koska noikin voi muuttaa 1-vaihteisiksi ? Jos ne olisi vastaavia vekottimia, niin kait siellä vetomies olisi podiumilla myös tollasella GT-luokan härvelillä ? Mä en nyt halua alottaa mitään vääntöä, vaan ihan avoimin mielin keskustelen asiasta.  
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2285 : 28.11.10 - klo: 22.31 »
Ranskassa monet pärjää hienosti keppivetoisella Hobbytechillä muiden joukossa (siis edustamasi automerkki)
On tainnut ottaa useita podiumpaikkoja. Ranskassa RG on tosi suosittua. Siellä hihnavetoisten on pakko käyttää "5-ovista" koria, mutta keppivetoislla kaikki käy. Näin olen ymmärtänyt.
Kyllä siellä jotku yrittää ihan perus krossareillakin, josta luokka on lähtöisin.
Meillä ei siihen ole kulttuuria eikä ehkä tarvitsekaan olla - pari vuotta ollaan kateltu ja pyydelty eikä ole syntynyt.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2286 : 28.11.10 - klo: 22.37 »
En nyt usko että tuollaisiin Lola -nopeuksiin päästään. On kuitenkin monta erottavaa tekijää : kori, renkaat, moottori, paino. Yllätyn kyllä positiivisesti jos näin käy.

Se on kyllä totta.
Arvasin että milloin Mika alkaa haluta tuota hihnapeliä lähtö viivalle ja nythän se on haluamassa sitä sinne.
Kelaa vähän Mika, en päässyt edes viivalle wanhalla C8 (-88 vuoden malli) autolla vaikka oli keppivetoinen.
Antaisit nuo keppivetoiset ajaa keskenään nyt vaan kisaa ja voithan ajella vapaa aikana tuolla pelillä joka varmasti on hieno malli millä leikkiä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2287 : 28.11.10 - klo: 22.41 »
Oletkos koskaan nähnyt C8 autoa livenä radalla, oletan nyt tietysti että olet nähnyt GT auton radalla niin tiedät suunnilleen mikä on erona.
Ei tule mieleen kovin vahvoja kuvia C8-autosta radalla, mutta tosiaan, jos rengas, kone ja paino on sama ja molemmissa skaalakori, niin mikä ero? C8-autoissahan on tyypillisesti rengas ja kori aika kaukana GT-8 luokan autoista.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2288 : 28.11.10 - klo: 22.44 »
Oletkos koskaan nähnyt C8 autoa livenä radalla, oletan nyt tietysti että olet nähnyt GT auton radalla niin tiedät suunnilleen mikä on erona.
Ei tule mieleen kovin vahvoja kuvia C8-autosta radalla, mutta tosiaan, jos rengas, kone ja paino on sama ja molemmissa skaalakori, niin mikä ero? C8-autoissahan on tyypillisesti rengas ja kori aika kaukana GT-8 luokan autoista.

No vertaa vaikka missä on moottori ja tankin sijainti ja tee siitä jotain päätöksiä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2289 : 28.11.10 - klo: 22.47 »
Jerry -

No kunhan nyt keskustellaan ensin, koska siihen näyttää olen halua muillakin.

Ja olishan sut päästetty, mutta kumirenkailla ja paino mini 3.500gr niinku muutkin (ainakin minä näytin vihreetä tuolloin). Eikö tää ole käyty läpi moneen kertaan..

Toki "saavat ajaa kisaa keskenään" mutta lähinnä kiinnostaa onko siellä sitten enää kuskeja edes kisaksi asti kun trendi on ollut viime aikoina hieman toiseen suuntaan. Aika moni haluaisi nähdä hieman suurempia kaarrenopeuksia kuin mitä "peruspaketista" irtoaa sekä uudenlaista kalustoa edes mielenkiinnosta.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2290 : 28.11.10 - klo: 22.49 »
Minäkin haluaisin kuulla mikä tuo jotain sellaista etua että hihnahimmeli on ylivoimainen.

Kyse ei varmastikkaan ole siitä pelkästä hihnasta, vaan kokonaisuudesta.

Edelleen kun sitä sun vekotinta ja esim. Kyöstin IGT:tä kattoo rinnakkain, niin kuka tahnsa asioista edes jollain tapaa perillä oleva voi sanoa, että ihan eri vehkeistä on kyse.
Flying Calacucco

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2291 : 28.11.10 - klo: 22.50 »
C8 auto nyt on aivan eri peli, ei sen kovempi suorituskyky mistään hihnavedosta johdu(ainakaan suurimmaksi osaksi), oiskohan C8 noin puolet kevyempikin ja C8 on rata-auto puhtaimmillaan joka osa-alueella(rc-autojen F1 luokka). Eli aika turha siihen verrata.

Jos hihna tuo jossain luokassa nopeutta, niin Kuvittelisin että näiden GT vehkeiden suuri painokin tasoittaa "mahdollista" hihna vs. keppi hyötyä..?

Miksi muihin luokkiin tehdään keppivetoisia kilpa-autoja(esim. 1/10sähkö/polttistouring) jos niillä ei ole mitään jakoa?
Mun on vaikea uskoa että hihna toisi mitään ns. ylivoimaa.
Tai moottorin sijainti.(ei suurta eroa minun mielestäni, lähinnä eripäin.)

Jos puhutaan nyt juuri tuosta Mikan autosta ja sen "kieltämisestä", jos perusteet eivät ole pelkkä hihna vaan kokonaisuus niin eikö tuo "kokonaisuus" pitäisi jotenkin määritellä vai mitä tapahtuu kun joku tuo "viivalle" vastaavan mutta keppivedolla...
(täytyykin käydä kuvista katsomassa mitä erikoista/erilaista siinä on)

Poistun takavasemmalle..ja mäkään en vänkää, kunhan heitän ajatuksia foorumille.  :wink: 

edit2: juu, en meinannutkaan että kukaan vänkää/vääntää, viittasin vain tuolla edelläkin jo kirjoitettuun, etten halua aloittaa vääntöä, jotkut kun joskus tulkitsevat (esim. nykyisistä säännöistä) eriävät mielipiteet vääntämiseksi.(nähty aiemmin on)
« Viimeksi muokattu: 28.11.10 - klo: 23.52 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2292 : 28.11.10 - klo: 22.53 »
Sitä Mika ei lähde varmastikaan kukaan kieltämään mutta tuo auto mikä sinulla on hallussa niin se on todella menevän näköinen mutta on todella ristiriitainen tämän hetken sääntöihin.
Hihnapeli ja C8 look on minun mielestä monta askelta taaksepäin.
Sekin on totta että kuin kevät tulee niin näkee se lopullinen vauhtiero etenkin mutkissa.
Tämä laji on vaan niin hieno kuin katsoo vierestä kuin mennään hiukan kahva edellä, mitenköhän tuo hihnapeli sitten menee mutkat  :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2293 : 28.11.10 - klo: 23.33 »
No worries Arska..ei tässä kukaan mitään väännä, aiheellisia pointteja mietittäväksi.

Jerry - sen mitä ehdin kokeilla niin urveltaa tosi komeesti kurvit. Ei mikään tappopito, varsinkaan jollain kiinanrenkailla eli auton saa myös driftaa, mutta keula vie ehkä hieman enemmän sinne minne nenä näyttää eikä niin aliohjaava johtuen casterista. Ehkä ei spinnaa ihan niin herkästi, tosin ratakokemusta on vielä pyöreät 0m. Vähän erilainen siis joka tapauksessa.

En tiennytkään että tykkäsit tästä lajista (katsoa siis), luulin ettet kauheasti välittänyt.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2294 : 28.11.10 - klo: 23.40 »
kyllä minä tykkään kunhan ei ole SM luokka  :lol:
Ainoa miinus on tosiaan nuo korit. Aikoinaan kuin ajoimme rallygame kisoja niin silloin oli tosiaan rally korit kova sana ja myös nuo sen ajan DTM koreja käytettiin myös. Medial pro sileät renkaat olivat kova sana.
Voi olla jopa että löytyy jostain video kuin ajamme model expossa kisaa. Ainakin minä olen 10 uutisten loppu kevennyksessä mukana kuin ne tekivät model exposta juttu.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2295 : 28.11.10 - klo: 23.45 »
No kaikessa on aina jotain kuten varmasti itsekin huomaat.

Kori puolta pikkufirmat vie eteenpäin.

Onks tää bysm sitten ihan hanurista:



Tai tää uusi Alpha GT2 :lle ?



Ipaneman kanssa ollaan puheltu Stock auton korista eli jotain Nascariin päin.
Mutta jos korit ei miellytä, niin ei tätä ole pakko kenenkään ajaa. Ja siihen tuskin vaikuttaa keppi tai hihnaveto mitenkään.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2296 : 29.11.10 - klo: 00.00 »
Eiks tääki näytä ihan kilpa-autolta?  :kiss:

:grin: oma lehmä....
Liikaa Kyoshoja

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2297 : 29.11.10 - klo: 00.02 »
 :laugh:

Tossa vielä noita muutamia videoita hihnahimmelistä +5C lämpötilassa
http://rc10.fi/index.php?topic=50438.msg471979#msg471979

450€ + 25€ kuljetus (3 pv)
http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?cPath=90_94&products_id=4286
« Viimeksi muokattu: 29.11.10 - klo: 00.14 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2298 : 29.11.10 - klo: 07.15 »
:laugh:

450€ + 25€ kuljetus (3 pv)
http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?cPath=90_94&products_id=4286

RTR näyttäis olevan, ainakin kuvien perusteella...??

Sittenhän tuo on jo halapa!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2299 : 29.11.10 - klo: 09.02 »
No ei kylä tuon saa itse rakentaa ja ostaa vermeet päälle
Pannu + pakoputkisto GT kisalaillinen ~150-200
Servot a 50€ (Savox tms)
Vastarin akku 25€
Renkaat 40€
Kori 30€ (esim. protoform)
= 820€
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2300 : 29.11.10 - klo: 09.45 »
Oletkos koskaan nähnyt C8 autoa livenä radalla, oletan nyt tietysti että olet nähnyt GT auton radalla niin tiedät suunnilleen mikä on erona.
Ei tule mieleen kovin vahvoja kuvia C8-autosta radalla, mutta tosiaan, jos rengas, kone ja paino on sama ja molemmissa skaalakori, niin mikä ero? C8-autoissahan on tyypillisesti rengas ja kori aika kaukana GT-8 luokan autoista.
No vertaa vaikka missä on moottori ja tankin sijainti ja tee siitä jotain päätöksiä.
Kuvien perusteella C8 näyttää jäykempirakenteiselta ja takapainoisemmalla, mutta tosiaan jos 3500g painava C8 kumirenkailla näyttäisi radalla mihin kulkee, niin päästäisiin asiassa eteenpäin. Turha verrata kokonaisuuten semmoiseen, joka ei muutenkaan sääntöihin menisi, jos kysymysmerkkinä on hihnaveto vs. kardaani.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2301 : 29.11.10 - klo: 10.10 »
Hihnavetoisella saadaan komponentit (moottori, tankki, servot) sijoitettua niin, että painojakauma on parempi. Hihnavedolla ei myöskään tarvitse kärsiä kardaanien hyrrävoimista (torque steering). Hihnavedolla voidaan myös helpommin pelata etupään eri välityssuhteilla.

Hihnat tosin kerää kaiken roskan itseensä melko tehokkaasti pölyisellä baanalla.

Keskustelussa on verrattu GT ja C-8 autoja vastakkain, ilmeisesti skaalan takia. Mutta ehkä oikeampi suunta on katsoa, mitä on TP-10 autoissa tapahtunut. Ei nimittäin ole kovin pitkä aika, kun ko. luokassa vielä näkyi näitä keppi-virityksiä, mutta kisoissa niillä ei vaan kerennyt.

Alla kuvat Kyoshon lippulaivamalleista, keppivetoinen kumirenkailla, koska siitä oli parempi kuva.





Mutta en nyt tyrmää täysin vetotapojen sekoittamista, ajaminenhan se vieläkin ratkaisee eniten. Hihnaveto vaan antaa paremman lähtökohdan.
---

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2302 : 29.11.10 - klo: 10.21 »
Eikä nuo hihnavetoiset 1/8 RTR autotkaan kauheen hintaisia ole jos katsooa tätä esimerkkiä Saksanmaalta :

http://www.wtmodels.de/product_info.php/cPath/109/products_id/5671
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2303 : 29.11.10 - klo: 10.24 »
Eikä nuo hihnavetoiset 1/8 RTR autotkaan kauheen hintaisia ole jos katsooa tätä esimerkkiä Saksanmaalta :

http://www.wtmodels.de/product_info.php/cPath/109/products_id/5671


Miten tuo auto liittynee GT luokkaan  :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2304 : 29.11.10 - klo: 10.41 »
No ei just mitenkään. Tuohan on RTR C8
Foam renkaat ja auton mitat (sekä luultavasti painokin)
Tuskin tuohon saa 17mm hexejä joilla GRP spec renkaat sais kiinni. Eikä se niillä luultavasti toimisikaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2305 : 29.11.10 - klo: 10.53 »
Kävin aika pitkän keskustelun Kyoshon kanssa tästä hihna asiasta ja kyllä me tultiin siihen tulokseen että hihnavetoiset ovat yksi vaihtoehto lisää malleihin.

Olennaisinta kuitenkin on, että mitat ja siten korit ovat samat (myös renkaat ja mooottorit) ja sitähän ajaa myös jenkkilän ROAR eli korien pitäisi olla lisensoituja "oikeita autoja". Nyt en ota kantaa onko tämä oikein vain väärin, mutta näin on.

Järkeily menee siinä, että isä-poika voi käydä hakee auton Jumbosta ja päristellä sillä kotipihalla ja tulla radallekin kerhoiltaan kokeilee, ehkä osallistua kisoihinkin muiden saman henkisten kanssa. Samalla voi tutustua muuhun kalustoon millä radalla ajetaan.
Päivittävät autoa moottorin ja ohjauslaitteiden suhteen alkuun.
Jos nälkä kasvaa ja kokevat homman hauskana niin GT alustavalikoimasta löytyy sitten muitakin kuin Kyosho tai Honkkari, esim. näitä Italialaisia.
Edelleen voidaan hyödyntää samat korit, renkaat, moottorit, servot jne. (No okei jos ollaan ihan tarkkoja niin GT2 kori ei välttämättä istu täysin GT1 mitoissa olevan auton päälle mutta se tuskin on iso ongelma koska valikoimasta löytyy myös näitä GT1 koreja edelleen). Minusta kasvupolku tai ainakin vaihtoehtoja olisi hyvä olla olemassa, niin ei tarvii vaihtaa luokkaa (LS-5 tai TP10 tai whatever).
Ihan sama juttu kuin krossipuolella, voit aloittaa RDS mallilla ja sitten siirtyä kisakalustoon samassa luokassa jos homma kiinnostaa.
Lisäksi me tarvitaan GT idoleja ihan niinku "isoissa luokissa" jotka ovat positiivisia esimerkkejä aloitteleville. Näitä ei synny jos ajetaan vain rediseteillä?

Keskustelussa kyllä todettiin etteviät säännöt saa elää liikaa. Se tekee elämän vaikeaksi.
Sallimalla kaikki vetotavat on tuskin kuitenkaan iso muutos sääntöihin?
Poistetaan se rivi, joka sanoo että auton pitää olla kardaanivetoinen ja muutetaan tilalle vetotapa vapaa.
(Sen sijaan sinne voisi täydentää "17mm Hex vanne", tosin rengassääntö taitaa tämän määritellä aika pitkälle jo)
« Viimeksi muokattu: 29.11.10 - klo: 11.13 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2306 : 29.11.10 - klo: 11.22 »
Osta GT Warrior Kyösti ja lopeta se nariseminen kun et saa ajaa BMT:llä kisoissa :grin:
Voit sä kuitenkin käydä sillä BMT:llä ens kesänä ajaan harjoituksissa muiden autojen seassa ja sitten kaikki näkevät minkälainen se hihnavetoinen on verrattuna kardaanivetoisiin.

Minun GT-autoilun ulkopuolisen henkilön mielestä tuosta asiasta on turha jaaritella p*skaa sen enempää ennenkuin se auto on nähty radalla muutaman kerran keppivetoisten seassa.

Sen jälkeen kannattaisi alkaa vasta puimaan asiaa sallitaanko sellaiset autot vai ei. Nyt ei kukaan pysty sanomaan juuta eikä jaata sen paremmuudesta tai huonommuudesta käytännössä, kun ei sitä ole ajettu keppivetoisten kans yhtä aikaa Suomen radoilla.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2307 : 29.11.10 - klo: 11.27 »
Osta se Kyösti... LOL  :grin:

Ymmärrät varmaan Ile että monet harkitsevat tällä hetkellä uuden auton ostoa ja nykyisellä kuviolla se lipsuu jonnekin 2012
Luokka ehkä haluaisi hyödyntää tämän potentiaalin jos ensi kesänä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2308 : 29.11.10 - klo: 11.31 »
Ei kait ne silti sellasen auton ostoa suunnittele jolla ei pääsisi kisoihin? :roll:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2309 : 29.11.10 - klo: 11.32 »
Se on muna-kana -ongelma.
Kandee lukee edellisetkin kirjoitukset.
Kiitos 20 vuodesta!