Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 915102 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #780 : 05.03.09 - klo: 23.20 »
Sarjaan ilmoittautuneita:

Mika R     63   (Kyosho GT2)
Peitsamo   6    (Hong Nor DM-1)
HOKE       13
Niko       14   (Hobao One-Seven?)
Jerzi      69
Vesku      43   (Hong Nor DM-1 spec)
Juska      33   (Hong Nor DM-1 spec)
Pieto      77   (Kyosho GT2)
tturku     12   (Hong Nor Ultra GTP-2)
jkort      83   (Kyosho GT2)
InfernoGT  59   (Kyosho GT2)
Moukari    3    (Hong Nor DM-1 spec)
MaukaZ     58   (Kyosho GT1)
Bluebeetle 72   (tod. näk. Hong Nor DM-1)

Ibubu      7 + tallikaveri #99   (Kyosho gt1 x2 ) Team ibubu
Jonde                     ??


lisäksi hommasin tänään uuden  i gt jolla kisaa joko veli tai joku kaveri numerollaa 99.






Toi one seven on sääntöjen vastainen. Auton mitta on 74cm! Entä moottori, autoa saa .21 ja .28 moottoreilla?

Poissa kanadanmajava

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #781 : 05.03.09 - klo: 23.48 »
Surffailin tarjolla olevia GT-henkisiä rakennussarjoja, ja löysin muutamia. Mielestäni kävin kaikki mahdolliset tunnetut valmistajat läpi.

OFNAn DM-ONE:stä näytti olevan tarjolla RTR-roinan lisäksi rakennussarjat DM-ONE SPEC (1:8) ja DM-ONE PRO TOURING (1:7). Thunder Tigerilta löytyy EB-4 S3 Rally Game. Cronolta löytyi RS03 Rally Game. Losiltakin löytyi yksi jossain määrin GT-henkinen L8IGHT (mutta oikeasti hiekkaovaalille tarkoitettu). Kyoshon GT2:stakin on yksi rakennussarjaversio, mutta siinä tulee mukana Sirio S24T-moottori (hintavahko, listahinta Japanissa vajaa 700e).

Kaikki ovat keskenään hyvin samankaltaisia. Suurimmat erot lienevät kätevästi säädettävä taka-aurauskulma, jota DM-ONE ja Crono RS03 käyttävät melko samankaltaisena, ja DM-ONEn vaimenninratkaisu keinuvipuineen. Kaikki perustuvat jossain määrin 1:8 crossivehkeisiin. Mallimerkinnästä löytyvä "rally game" tosin tarkoittaa, ettei auto ole tarkoitettu GT-sarjoihin. Sääntöehdotuksen mukaan Thunder Tigerin, Cronon ja Losin laitteet ovat siis pois pelistä.

Näiden lisäksi löytyy myös Tamiyalta 1:8 GT-autoja (TGX ja TGR), jotka tosin eivät ole enää tuotannossa, mutta silti vielä hyvin saatavilla. Näissä on koneena pykälää pienempi, 0.15-kone. Osa osista on thety juuri noita varten, mutta monet osista ovat peräisin Tamiyan 1:10 "muovi-touringautoista". Mutta sääntöehdotuksissa on pottumaisesti tuo "RTR-kappale", jonka vuoksi Tamiyan auto ei kelpaa, koska niitä sai lähinnä rakennussarjoina, eikä sukulaissuussuhdetta löydy M8-autoihin.

Saattaa vaikuttaa jankuttamiselta, mutta edelleenkin kaipaisin vähän hienosäätöä sääntöehdotuksen ensimmäiseen kappaleeseen. Olisi kurja karsia kelvolliset rakennussarjat ainoastaan noihin OFNAn autoihin ja Kyoshon hintavahkoon erikoismalliin, vain lauseenmuotoilun vuoksi. Mikään noista löytämistäni ei varmasti ole muihin nähden mitenkään ylivertainen.

Poissa JL

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #782 : 05.03.09 - klo: 23.55 »
Voiko auto olla pohjalevyä lukuunottamatta omavalmiste, vai pitääkö olla muitakin autosarjaan kuuluvia osia esim. voimansiirto, tukivarret tms.?
Jos käytän esim. Kyosho IGT2 pohjaa, pitääkö myös muiden osien olla Kyoshon kyseisen automallin vara- tai optio-osia vai voinko kayttää myös omavalmisteisia tai muiden valmistajien osia?

Mitä osia saa vaihtaa vapaasti?

Moottorin ja renkaiden osalta olisin kaivannut yksityyppisääntöä. Moottorit olisi varmaan saatu edullisesti yhteishankintana kaikille sarjaan osallistuville kauden alussa. Joku kunnollinen EI rtr moottori, niin ei tarvitse keskustella virittelyistä.
Tai vaihtoehtoisesti moottori täysin vapaaksi.

Renkailla saattaa olla suurikin merkitys, joten ne pitäisi ainakin rajata yleisesti Suomessa myynnissä oleviin ja saatavuus varmistaa myös kilpailupaikalla.

Moottorin ja renkaiden osalta asia tulikin jo hyvin selväksi, mutta noihin varsinaisiin kysymyksiin vielä kaipailisin vastausta...

Eli kuinka paljon auton pitää sisältää noita GT8/M8 osia, jotta se on sääntöehdotuksen mukaisesti hyväksyttävä "M8 luokan auton alustaan ja tekniikkaan perustuva GT konversio"

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #783 : 06.03.09 - klo: 00.38 »
Sinä se Jerzi keksit aina jonkun tekosyyn, että SINUT on taas hyllytetty kisoista.

Viime kesänä oli tämä krossari keskustelu, kun löysit takan reunalta sopivan pelin, mutta kun sillä ei voinut ajaa IGT-luokkaa. Nyt itkit, kun C8-autolla ei saa ajaa GT-luokkaa. Nyt alkaa itku siitä, että SH:n koneella ei saa ajaa. Mitä seuraavaksi?

Yritän olla asian suhteen pitkämielinen ja tasapuolinen, mutta nyt alkaa olla tämän asian suhteen "lepakoita tapulissa". Ei sääntöjä tehdä sen mukaan, kun jollakin sattuu olemaan joku moottorin raato kaapissa. Tämä koskee jerryä ja kaikkia muita yhtälailla. Yrittäkää nyt hyvät herrat ymmärtää, että jokainen joutuu tekemään myönnytyksiä, minä, sinä ja hentunliisa.

Tässä on käyty suurelta osin hyvää ja rakentavaa keskustelua, mutta jättäkää nämä sammakot sinne suuhun, niin kaikki pääsee helpommalla.

Kyllä tämä näyttää vahvasti siltä että tässä olis jokin taho takana joka ei suosi muitten maahantuojien tuotteita kuin omia.
En tiedä mitä muut maahantuojat sanovat jonka tuotteita ei suosita tähän lajiin mutta voin kuvitella että ovat hiukan näreissään kuin toisia vain suositaan, vai olenko väärässä.
Kyllä olis hauskaa että kaikilla olis mahdollista myydä tuotteita eikä suosita sitä tiettyä vaan.
Jerzi

PS Eikä se sh .21 vetostartilla mikään kisapannu ole lainkaan. Liian tehokas GT luokkaan ja liian lussu M8 luokkaan  :undecided:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #784 : 06.03.09 - klo: 05.36 »
Kandanmajavalle ja JL:lle sanon, että omasta puolestani kaikki tarjoamanne autovaihtoehdot ovat sallittuja, poislukien Tamiya (koska se on ns. SuperTen 1:9 eikä 1:8) ja Crono on sallittu vain jos siinä on keppiveto kuten oletan. Ja jos rakentaa itse, joka on sallittua, niin osia voi eri autoista sekoittaa keskenään.

Mutta sen Japanin GT2 kitin Sirio .24 moottori ei tässä vaiheessa ei ole moottorilistan mukaan sallittu, auto tietysti itsessään on. Tosin auto eroaa RTR versiosta oikeastaan vain kytkimen (3-pala kytkin) osalta eikä siinä ole koria mukana ja että eloksointi on punainen eikä sininen. 3-pala kytkimen voi toki laittaa myös RTR malliin, itsellä on 2-pala KC45 kytkin edelleen.

Sitten yhden asian oikaisen, vaikka periaatteessa kuuluisikin GT2 topikkiin eikä tänne, mutta kun se tuli täällä esille, eli GT2 runko ei ole löysä samalla tavalla kuin edellinen GT1 mallin oli koska se on "suorakulma" eikä viistetty ja siten verrattuna yhtä jäykkä kuin 7075 pohjalevy GT1:een. Myös verrattuna ST-R pohjalevy on "löysempi" kuin tuo GT2 pohjalevy.
« Viimeksi muokattu: 06.03.09 - klo: 05.51 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #785 : 06.03.09 - klo: 07.36 »
Kyllä tämä näyttää vahvasti siltä että tässä olis jokin taho takana joka ei suosi muitten maahantuojien tuotteita kuin omia.
En tiedä mitä muut maahantuojat sanovat jonka tuotteita ei suosita tähän lajiin mutta voin kuvitella että ovat hiukan näreissään kuin toisia vain suositaan, vai olenko väärässä.
Kyllä olis hauskaa että kaikilla olis mahdollista myydä tuotteita eikä suosita sitä tiettyä vaan.
Jerzi

PS Eikä se sh .21 vetostartilla mikään kisapannu ole lainkaan. Liian tehokas GT luokkaan ja liian lussu M8 luokkaan  :undecided:
Ei, ei, ei...

Taustalla ei huohota mikään taho, eikä ketään tietoisesti haluta sorsia. Kuten tätä moottoriasiaa on jo väännetty reilu vuosi niin asia ei ole yksinkertainen eikä helppo.

Kyse on siitä, että kuinka rajaus tehdään - mitkä moottorit sallitaan - tähän VAKIOAUTO SARJAAN.

Olisi varmasti voitu rajata

- .28 ja pienemmät. Tämä olisi ollut harrastajille kallis vaihtoehto, koska pärjätäkseen kisoissa vakio RTR-moottorilla ei olisi varmasti pärjännyt.

- .28 ja pienemmät vetostartilliset. Tällä rajauksella oltaisiin varmastikin suorituskyvyssä lähempänä RTR-moottoreita. Kuten keskustelussa on käynyt ilmi jälleen löytyy myös parempia, mikä taas tarkoittaa että pärjätäkseen olisi tuo parempi ostettava...

Hintaraja esim. 200€ Jälleen todettiin, että hintahaarukkaan osuu suorituskyvyltään selkeästi parempia moottoreita.

Joten tässä vaiheessa parhaaksi vaihtoehdoksi on todettu sallittujen moottoreiden lista ja nyt tällä listalla on vain autopakettien mukana tulevat RTR moottorit. Toki tälle listalle voisi lisätä muitakin suorituskyvyltään vastaavia moottoreita, mutta perustelut pitää olla parempia kuin, että ei tämä ainakaan tehokkaampi ole  :wink:

Ideaalirajaushan olisi teho, mutta kuinka hitossa tuo käytännössä onnistuisi... Verrokkimoottorista teho ja vääntökäyrät ja kaikki jotka pääsevät samaan tai jäävät alle sallitaan - mistä löytyy penkki ja luotettava kaikille yhtäläiset testausolosuhteet tarjoava instanssi - "GT-8 engine spesification institute of Finland"  :tongue:

Itse en sulje pois ajatusta, että moottorilistaa päivitettäisiin joillain aivan muilla moottoreilla kunhan ensin jollain konstilla varmistutaan, että moottorit on suorituskyvyltään tähän luokkaan sopiva. Tämä on asia mitä toimikunnan tulee pohtia jatkossa.
Old fart

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #786 : 06.03.09 - klo: 08.42 »
Kandanmajavalle ja JL:lle sanon, että omasta puolestani kaikki tarjoamanne autovaihtoehdot ovat sallittuja, poislukien Tamiya (koska se on ns. SuperTen 1:9 eikä 1:8) ja Crono on sallittu vain jos siinä on keppiveto kuten oletan. Ja jos rakentaa itse, joka on sallittua, niin osia voi eri autoista sekoittaa keskenään.

Tästä olen samaa mieltä. Kuten tuolla aiemmin on todettu, auton määritelmä tehdään teknisillä mitoilla, -rajoituksilla ja määrityksillä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että auto voi olla RTR, kitti tai vaikka oman pajavasaran tuotos, kunhan määreet täyttyvät. Omasta puolestani toivon, että määritelmä mahdollistaisi ja toisi mukanaan lisäväriä eri automallien muodossa, edellyttäen, että tasaväkisyys säilyy. Sääntöihin pyritään myös kirjoittamaan GT-luokan "henki", jonka pohjalta toivottavasti pääsemme hienoon ja näyttävään rataluokkaan. One-Seven tulee mahtumaan luokkaan.

Moottori. Sääntöjen valmistelussa, tai edes keskustelussa ei ole ollut yhtään maahantuojan edustajaa mukana. Säännöt itsessään sanoo, että GT-toimikunta kootaan harrastajista ja näin se on tämän lyhyen aikaa ollut, joten Jerry pliiz, lopeta asiattomuuksien heittely. Säännöissä sanotaan myös: Moottorilistaa voi kauden aikana perustelluista syistä muuttaa.... Tämä keskustelu vaan pitää rajata johonkin, nyt se on rajattu noihin malleihin, jos muita vastaavia teholtaan, laadultaan ja hinnaltaan olevia moottoreita ilmenee, niin paioolmiins, kyllä niistä voi keskustella, mutta asiallisesti ja perustellen.
Flying Calacucco

Poissa kanadanmajava

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #787 : 06.03.09 - klo: 12.17 »
Mittasin varastosta löytyneestä varsin tarkasta Tamiyan 1:24 mittakaavan DTM-autosta korin leveyden ja akselivälin, ja vertasin niitä samasta korista tehtyyn Tamiyan 1:8 koriin, joka on tarkoitettu TGX-autoa varten. 1:8 kori oli suhteutettuja mittoja lähellä, leveys 3% suurempi, ja akseliväli 5% lyhyempi. Eli kyseinen kori on siis hyvin lähellä mittakaavan mukaisia mittoja, ja luulisi riittävän tarkkuudeksi tulkittavaksi 1:8 mittakaavaiseksi. Kori on mittakaavaltaan varmasti tarkempi, kuin suurin osa muiden merkkien käyttämistä koreista.

Asia siis siinä mielessä kiinnostaa, että haluaisin tuota kyseistä Tamiyan 1:8 koria käyttää, mutta alle tuleva auto on vielä vähän epäselvä...

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #788 : 06.03.09 - klo: 12.28 »
Asia varmaan selvinnee viimeistään siinä vaiheessa, kun akselivälit ja auton mitat on päätetty. Toivottavasti asia menee osaltasi kivuttomasti.
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #789 : 06.03.09 - klo: 12.42 »
Mittasin varastosta löytyneestä varsin tarkasta Tamiyan 1:24 mittakaavan DTM-autosta korin leveyden ja akselivälin, ja vertasin niitä samasta korista tehtyyn Tamiyan 1:8 koriin, joka on tarkoitettu TGX-autoa varten. 1:8 kori oli suhteutettuja mittoja lähellä, leveys 3% suurempi, ja akseliväli 5% lyhyempi. Eli kyseinen kori on siis hyvin lähellä mittakaavan mukaisia mittoja, ja luulisi riittävän tarkkuudeksi tulkittavaksi 1:8 mittakaavaiseksi. Kori on mittakaavaltaan varmasti tarkempi, kuin suurin osa muiden merkkien käyttämistä koreista.

Asia siis siinä mielessä kiinnostaa, että haluaisin tuota kyseistä Tamiyan 1:8 koria käyttää, mutta alle tuleva auto on vielä vähän epäselvä...

Minulla on tuo kyseinen auto alfan korilla ja se on todella kapea. Ja jos en väärin muista se on 1/9 mittakaavainen auto ja eilen juteltiin Jonnin kanssa siitä autosta ja todettiin että se on liaan kevyt ja voiman siirto on suunniteltu pienelle koneelle.
Jerzi

PS Olis muuten ollut yksi hyvä vaihtoehto myös millä olisin voinnut ajaa :p
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #790 : 06.03.09 - klo: 12.56 »
No niinhän mä sanoin, siis 1:9, sama kuin Kyosho SuperTen ja HPi Super Nitro, kaikki lakkautettuja malleja. Ei kyllä juuri mitään tekemistä nykyisten GT -autojen kanssa, pienempi kuin krossarit ja pikkulohkolle. Kori voi olla lähellä mutta on se hiton pajon pienempi kuin esim. DM-1 tai GT2 korit. Mulla on nimittäin yksi vanha HPI Super Nitro kori hyllyssä.

Poissa kanadanmajava

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #791 : 06.03.09 - klo: 13.48 »
Tamiyan TGR:t ja TGX:t ovat kai massaltaan (en omista, joten punnitus ei onnistu, mutta ilmeisesti vain runsaat 2kg) tuosta kaavaillusta rajasta kaukana, mutta moottorin vaihto ja läjä lisämassaa silti ratkaisee massan puutteen. Voimansiirto olisi varmaan isommalla koneella kovilla, mutta osia saa yhä...

Juuri tuo Alfa 155 DTM-malli tässä oli kyseessä. Jos se on leveämpi kuin esikuvan mitat skaalattuna 1:8 kokoon, niin ei se mittakaavaltaan voi 1:9 olla.

Tällä hetkellä kaavailin käyttäväni parhaimmaksi katsomani crossi/rally_game/gt -vehkeen voimansiirtoa, valita mittakaavan sopivimman renkaan, ja säätää tukivarsi- ja vetoakselivirityksellä autot leveyden tuohon Alfan koriin sopivaksi. Ei varmasti helpoin ratkaisu, mutta jos tämä sääntöjen puolesta sopii, niin tuollaisen yritän kasata.


Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #792 : 06.03.09 - klo: 14.07 »
HPI:hin oli custom .21 konversiota, sellanen pulju kuin Wolfpack radicals, sivut löytynee vielä. Sieltä voit ihmetellä vastaavia. Onnea yritykseen jos todella meinaat lähteä yrittämään.

Itse asiassa http://www.wolfpackradicals.com/
ja nuo .21 konversiot oli C8 -tyyppisiä eikä GT sinänsä mutta ihmettele ensin silti.
« Viimeksi muokattu: 06.03.09 - klo: 14.11 kirjoittanut Mika R »

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #793 : 06.03.09 - klo: 16.04 »
Sekoitetaas taas tuota sarjasysteemiä... en tiedä onko joku jo ehdottanut mutta ehdotanpa nyt kuitenkin.
-Tehdään aloittelijoille oma juniorisarja jossa lasketaan 2/4 tulosta yhteen.
-Tässä juniorisarjassa kilpailisi alle 18v. kuskit.
-EI saa olla kilpaillut pienoisautolla aiemmin (sm-kisoissa, kaikki luokat)

-Juniori tulos lasketaan osakilpailujen lopputuloksista (kuten M8:ssa)

Miltäs nyt kuulostais?
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #794 : 06.03.09 - klo: 16.07 »
Mulle sopii kyllä. Hyvä ehdotus itse asiassa!

Mutta miksi alle 18v. ? Eikö toi ei saa olla kilpaillut SM-kisoissa missään luokassa riittäis..

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #795 : 06.03.09 - klo: 16.10 »
Mulle sopii kyllä. Hyvä ehdotus itse asiassa!

Mutta miksi alle 18v. ? Eikö toi ei saa olla kilpaillut SM-kisoissa missään luokassa riittäis..

Siksi että ne jotka joutuvat kulkemaan jonkun kyydissä eikä itse pysty/voi saapua pelipaikalle(ts. pappa kuskaa, onpahan aina mekkari mukana  :mrgreen:).
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #796 : 06.03.09 - klo: 16.15 »
ookkei! (siis en tarkoittanutkaan että juniorisarja olisi vain yli 18v:lle mutta sen varmaan ymmärsit)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #797 : 06.03.09 - klo: 16.16 »
Sekoitetaas taas tuota sarjasysteemiä... en tiedä onko joku jo ehdottanut mutta ehdotanpa nyt kuitenkin.
-Tehdään aloittelijoille oma juniorisarja jossa lasketaan 2/4 tulosta yhteen.
-Tässä juniorisarjassa kilpailisi alle 18v. kuskit.
-EI saa olla kilpaillut pienoisautolla aiemmin (sm-kisoissa, kaikki luokat)

-Juniori tulos lasketaan osakilpailujen lopputuloksista (kuten M8:ssa)

Miltäs nyt kuulostais?

Miksikäs ei...
Tosin tuo pelkkä ikäraja taitaa olla vähän niin ja näin.
Siellä kun on viivalla pari kovatasoista kuskia mikäli pelkkä ikäraja määrittää kuskit.

Poissa MaukaZ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #798 : 06.03.09 - klo: 16.16 »
Sekoitetaas taas tuota sarjasysteemiä... en tiedä onko joku jo ehdottanut mutta ehdotanpa nyt kuitenkin.
-Tehdään aloittelijoille oma juniorisarja jossa lasketaan 2/4 tulosta yhteen.
-Tässä juniorisarjassa kilpailisi alle 18v. kuskit.
-EI saa olla kilpaillut pienoisautolla aiemmin (sm-kisoissa, kaikki luokat)

-Juniori tulos lasketaan osakilpailujen lopputuloksista (kuten M8:ssa)

Miltäs nyt kuulostais?

Tämä ehdotus kuulostaisi hyvältä näin aloittelijan korvaan !

Olisi jtn. mahdollisuuksia voittaakkin jotain, kun on näitä ammattilaisia mukana.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #799 : 06.03.09 - klo: 16.21 »
Hienoa että olet mukana! Ja vieläpä Ferrarilla  :wink:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #800 : 06.03.09 - klo: 16.27 »
Sekoitetaas taas tuota sarjasysteemiä... en tiedä onko joku jo ehdottanut mutta ehdotanpa nyt kuitenkin.
-Tehdään aloittelijoille oma juniorisarja jossa lasketaan 2/4 tulosta yhteen.
-Tässä juniorisarjassa kilpailisi alle 18v. kuskit.
-EI saa olla kilpaillut pienoisautolla aiemmin (sm-kisoissa, kaikki luokat)

-Juniori tulos lasketaan osakilpailujen lopputuloksista (kuten M8:ssa)

Miltäs nyt kuulostais?

Tämä ehdotus kuulostaisi hyvältä näin aloittelijan korvaan !

Olisi jtn. mahdollisuuksia voittaakkin jotain, kun on näitä ammattilaisia mukana.

Tää oli päivän paras (ei millään pahalla) mutta ammattilaisia mukana :lol: Mainitse 1 kaveri joka on tässä sarjassa mukana joka on ammattilainen  :lol: KAikki käy leipätyössä jotka näillä ajaa :shock:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MaukaZ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #801 : 06.03.09 - klo: 16.28 »
Tarkoitin lähinnä itseeni verrattuna...

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #802 : 06.03.09 - klo: 16.33 »
Jerry, älä viitsi tollasta.. MaukaZ on rohkea ja lähtee kutakuinkin ensikertalaisena mukaan js pisteet siitä! Ja hän on alle 18.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #803 : 06.03.09 - klo: 16.36 »
Tarkoitin lähinnä itseeni verrattuna...

Tästä porukasta löytyy varsin kirjava taso, ihan SM tason ykkös nimiä ja ihan harrastus pohjalta olevia. Itse kuulun siihen jälkimmäiseen. Ammattilaisia täällä ei ole, suunsoitossa kylläkin :lol:
Eli olemme kaikki samalla viivalla lähdössä pitämään hauskaa.
Vaikka minulla on kokemusta jokunen vuosi, ehkä enemmän kuin olet vanha niin hauskaa pidetään samalla lailla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #804 : 06.03.09 - klo: 16.56 »
Vielä jos tosiaan laitetaan jokin muu määritelmä lisäksi niin tuo juniori sarja on hyvä idea...
Esin niinkuin M8 luokassa on että ei ole saanut olla SM kisoissa A finaalissa.

Kuten edellä mainitsin niin meillä on oikeesti alle 18 vuotiaissa hyvinkin osaavaa porukkaa jotka varmasti taistelee tässä luokassa ihan kokonaisluokan voitosta.
Mikäli nyt siis vaan osallistuu.

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #805 : 06.03.09 - klo: 17.56 »
Vielä jos tosiaan laitetaan jokin muu määritelmä lisäksi niin tuo juniori sarja on hyvä idea...
Esin niinkuin M8 luokassa on että ei ole saanut olla SM kisoissa A finaalissa.

Kuten edellä mainitsin niin meillä on oikeesti alle 18 vuotiaissa hyvinkin osaavaa porukkaa jotka varmasti taistelee tässä luokassa ihan kokonaisluokan voitosta.
Mikäli nyt siis vaan osallistuu.

Joo ei tuolla iällä mitään merkitystä ole jos 15 vee ja 40 vee alottaa harrastuksen samana päivänä. Luultavasti tuo 15 vee oppis jopa nopeampaa.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #806 : 06.03.09 - klo: 18.29 »
Eikös isojen autojen puolella juniorin määritelmä tule nimenomaan aiemmasta kokemuksesta, eikä ikävuosista?

Junnusarja kuulostaa OK, minun mielestä kokemuspohjainen määritelmä, vaikkapa, ettei ole aiemmin ajanut AKK:n alaisissa pienoisautokilpailuissa tai ei omista kilpailulisenssiä.
Flying Calacucco

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #807 : 06.03.09 - klo: 18.52 »
Eikös isojen autojen puolella juniorin määritelmä tule nimenomaan aiemmasta kokemuksesta, eikä ikävuosista?
Joo näinhän se menee. Tuohon pistelaskun hyvitykseen niin mites jos saisi  aina 2 pistettä per kilpailu jos on sarjaan ilmoittautunut sen koko kauden 10 pisteen sijaan?

Tulipa tutkittua Specin MB CLK koria niin siipi tulee hiukan katon yläpuolelle..
« Viimeksi muokattu: 06.03.09 - klo: 19.06 kirjoittanut Vesku »
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #808 : 06.03.09 - klo: 19.00 »
Hieno idea, hyvä Vesku. Kannatan tätäkin, entä muut?

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #809 : 06.03.09 - klo: 19.08 »
Näin ei tulisi liian paljon pisteitä koko sarjaan panostaville.
Kun katsoo esim M8 kalenteria niin jää jokunen kuski ainakin pois joistain kisoista.
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex