Näinhän se menee. Tässä vaihtoehdossa moottoreiden tasoero ei kuitenkaan ole hirvittävän suuri, eli millä tahansa hyväksytyistä moottoreista voi pärjätä. Pärjääkö jollain paremmin kuin toisella, jää nähtäväksi. Toisaalta hyväksytyt moottorit ovat kaikki ns. budjettiluokan koneita, joten tälläkin pyritään pitämään kustannukset alhaalla.
Sellainen lisäys tuohon moottorilistaan, että Hobbytech tulee vakiona .21 GO RTR pannulla, joten se pitäisi varmaan lisätä. Jatkossahan vissiin sitten voi halutessaan vaihtaa tuon .28 koneenkin vai ?
muokkaan vastaustani koska selvemmin sanottuna näin sääntöjen mukaan:
vain jos honkkarissa tai jossain muussa rtr paketissa on tuo .28 niin silloin se on sallittu, muutoin GO .21 on ainoa vaihtoehto koska RTR auto toimitetaan sillä.
Ei pitäisi olla vaikea ymmärtää. Mittän koko vaihtoehtoja sinänsä samasta moottorista ei ole tarjolla, ainoastaan se mikä paketin mukana tulee. piste.
ei nyt tulkita sääntöjä mistään truggy luokasta.
Mun mielest tos kyl lukee aika selkeestiMoottorin on oltava hehkutulppasytytteinen, kaksitahtinen polttomoottori, jonka iskutilavuus saa olla enintään 0.28
kuutiotuumaa. Sallittuja moottorimalleja ovat:
- Force .28
- Go .28
- Kyosho GXR28 / GXR28 SG
- Mach .28
Edellä mainittujen moottoreiden lisäksi autoissa voi käyttää samanlaista iskutilavuudeltaan pienempää moottoria. Sallittujen
moottoreiden listaa voidaan päivittää perustellusta syystä myös kesken kilpailukauden, esimerkiksi uuden autopaketin tullessa
yleisesti markkinoille.
Valmispaketin mukaisen moottorin saa halutessaan vaihtaa mihin tahansa edellä mainituista hyväksytyistä moottoreista.
Moottoria saa virittää. Moottoriin voi kuitenkin vaihtaa vain alkuperäisiä vastaavia varaosia. Moottoriin ei saa lisätä mitään
lisälaitteita (ahdin, ilokaasu tms.), eikä moottorista ei saa poistaa mitään siihen alkuperäisesti kuuluvia osia, kuten
vetokäynnistysmekanismi, tms. Moottorin laakerit voi valita vapaasti.
Pakoputkiston tulee olla pienoisautoiluun soveltuva ja yleisesti saatavilla. Moottorin ja pakoputkiston aiheuttamaan meluun
tulee kiinnittää huomiota.
Polttoainejärjestelmän suurin sallittu kokonaistilavuus (tankki, letkut, suodattimet yhteenlaskettuna) on 150 ml. Polttoaineessa
saa olla vain metanolia, nitrometaania ja valinnaista öljyä, sekoitussuhde on vapaa.