Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 916267 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1410 : 16.12.09 - klo: 08.34 »
Ilman sen kummempaa takajatuksia niin miksi pitää AKK sekoittaa tähän lajiin mukaan :huh: Voidaanko jo puhua siitä kone jutusta vai onko se viellä ihan hämärän peitossa.
Jerzi

AKK:ta ei ole "sekoitettu" tähän mukaan. AKK on järjestö, jonka tehtäviin tällaiset asiat kuuluvat.

GT-8 on mainittu Kansallisena sarjana, joten SM-arvoa sillä ei ole. Päätettiin kuitenkin heti lähtökuopissa, että on parempi tehdä säännöt ja asiat jokseenkin yhdenmukaisesti SM-sarjaluokkkien kanssa, jotta läpinäkyvys säilyy ja samalla mahdollistamme myös tälle luokalle SM-sarja-arvon hakemisen, ei kuitenkaan vielä ensi vuonna.

Konejutusta:

Viime kauden jälkeen tuli selvä tarve laajentaa moottorivalikoimaa. Syynä tähän oli lähinnä RTR-moottorien käytettävyys ja kestävyys kilpailukäytössä. Päätettiin, että pyydetään tarjoukset kaikilta varteenotettavilta maahantuojilta ja kauppiailta moottoreista, joiden hinta tulee olemaan koko ensi kauden alle 200€. Tarjouksia saatiin mukavasti ja niiden pohjalta poimitaan sopivimmat mukaan hyväksyttyjen moottoreiden listaan, kaikkia tarjottuja moottoreita ei ole tarpeellista ottaa mukaan. Se mitä koneita listalle tulee, jää lopullisesti nähtäväksi uusien sääntöjen julkaisuhetkeen, mutta tuosta hintaluokasta jokainen voi asiaa itse pohdiskella, en aio asiaa tässä enempää kommentoida, ennenkuin asia on saatu päätökseen.
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1411 : 16.12.09 - klo: 09.50 »
Kiitos Pekka, nyt on valoisampi olo. 200e saa kunnon koneita, senhän tietää jo jokainenkin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1412 : 16.12.09 - klo: 09.56 »
Tarkennan vielä tuota aiempaa:

Säännöissä tulee edelleen olemaan lista hyväksytyistä moottoreista ja vain niillä saa ajaa (kilpaa).

Se paljonko itse kukin moottoristaan maksaa, on täysin epärelevanttia sääntöjen kannalta. Myyjät ovat tarjouksissaan sitoutuneet myymään tarjoamiaan koneita koko tulevan kauden alle 200€ hintaan, joten voimme olla varmoja, että Suomesta ostettuna saa minkä tahansa kisakoneen alle 200€ hintaan.

Joku nyt varmaan miettii asiaa jo toisinpäin: Eli jos ostan koneen omilla alennuskupongeilla pingpong-kaupasta ja tullin ohi tuotuna ja tingattuna ilman rahteja hinta oli 199€, saako ajaa?

Ei saa, jos ko. moottori ei ole hyväksyttyjen moottoreiden listalla. Saa ajaa jos on, riippumatta siitä maksoiko 100€ vai 500€.
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1413 : 04.01.10 - klo: 15.37 »
Heips,

Nostetaanpas tätä aihetta, vaikka kevääseen näyttää olevan vielä tuskaisen pitkä matka.

Toivoisin, että ne jotka tietävät tai luulevat ajavansa Kansallista GT-8 sarjaa tulevana kesänä, voisivat heittää YV:nä minulle yhteystietonsa. Ne jotka eivät ajaneet viime vuonna voivat esittää toivomuksensa kilpailunumerosta väliltä 16-99, numerot 1-15 jaetaan menestyksen perusteella edellisen kauden kuskeille.

Säännöt on periaatteessa sovittu ja osin puhtaaksi kirjoitettukin, pari pientä yksityiskohtaa vaatii vielä varmistuksen, jonka jälkeen säännöt voidaan julkaista. Kuten aiemmin todettua, moottoriasia on se isoin muutos, muuten mennään hyvin pitkälle samoilla linjoilla.

Toivottavasti saadaan hyvä ja iso porukka taas radalle, viime kesänä oli mukavia kisareissuja ja ennenkaikkea hyvää kilvanajoa. Voisin kuvitella, että tuolta WGT-porukastakin voisi löytyä innokkaita tähän sarjaan?
Flying Calacucco

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1414 : 04.01.10 - klo: 19.04 »
Jatketaan siitä mihin viimeksi jäätiin..
Mites toi numero juttu kun oli puhetta että vois jatkaa samalla numerolla? Siis viimevuonna ajaneet jos haluaa?
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1415 : 05.01.10 - klo: 12.07 »
Toivoisin, että ne jotka tietävät tai luulevat ajavansa Kansallista GT-8 sarjaa tulevana kesänä, voisivat heittää YV:nä minulle yhteystietonsa.

Täsmennetään: Yhteystiedoista riittää oikea nimi, puh. nro ja sähköpostiosoite. Tämä siis myös edellisellä kaudella ajaneiden osalta, koska kaikkien tietoja ei minulla edelleenkään ole.

Lisäksi uusien kilpailijoiden osalta toivomus kilpailunumerosta (17-99).
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1416 : 18.01.10 - klo: 10.51 »
Sarjaan ilmoittautuneet:

Nimi    Sukunimi       Numero


Antti   Ollinmäki  1
Jiri   Jokinen   2
Vesa   Rousku   3
Pekka   Kuronen   4
Juha   Rousku   5
Markus   Aallonen   6
Juha   Menna   7
Antti   Laurinkoski   8
Peter   Erna    9
Juho   Hattunen   10
Antti   Savolainen   11
Tommi   Turku   12
Mika   Rinne   16
Jouni   Riuttanen   17
Jarmo   Aallonen   58
Jethro   Lehtojärvi   99
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo: 20.46 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1417 : 24.01.10 - klo: 19.42 »
Moi, tuleeko liian myöhään ensi kautta ajatellen, mutta olisko mitään ideaa laajentaa teknisiä sääntöjä & määrityksiä niin että käytännössä myös ns. rallygame autolla voisi tulla järkevästi mukaan, eli:

- keppivetoinen ja 1-vaihteinen (keskellä spooli tai keskidiffi) auto millä tahansa 3,5cc (.21) moottorilla, tankki max. 125ml

tuskin tulisi kauheesti eroa varsinaisiin vaihteellisiin GT autoihin, mutta madaltaisi kynnystä tulla kokeilemaan. Luokkahan ei ole näillä näkymin kasvanut vuodesta 2008 (2 kautta) joten kannattaisiko kokeilla joustoa tässä kohtaa?

Vaihteellisena pätesisivät nuo aiemmat säännöt ja sallittujen moottorien lista, rtr moottorit mukaanlukien.


« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo: 19.48 kirjoittanut Mika R »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1418 : 24.01.10 - klo: 21.03 »
Minun tuntemukseni asiasta on, että ensi kesänä sarjaan saadaan uusia kuskeja enemmänkin, kuin mitä tähän mennessä on ilmoittautunut. Katseet kääntyy tuonne WGT-kuskien suuntaan.  :wink: Lisäksi ainakin Turun ja Kotkan suunnalla on ollut kipinää asian suhteen.

Tähän mennessä sarjaan ilmoittautuneita on 16 kpl, joka on siis yhtä monta, kuin koko viime kesän sarjassa, joten hyvässä vauhdissa ollaan. Ensi kauden säännöt on aika pitkälle paketissa, puhtaaksi kirjoitus ja AKK:n hyväksyntä puuttuu. Tästä syystä isompia muutoksia ei tulevan kauden sääntöihin ole enää halua tehdä.

Vapaata moottoria on hankala hyväksyä, edes yksivaihteiseen autoon. Moottorilistaa kuitenkin tullaan päivittämään paremmin tarkoitukseen soveltuvilla moottoreilla.

Itse odotan kautta jo vesi kielellä. Pikkuisen tuo pakkaskeli haittaa unelmoimista nitrokärystä, mutta kyllä se kevät koittaa tänäkin vuonna.

« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo: 21.16 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1419 : 24.01.10 - klo: 21.44 »
itse tälla taas jos sallittujen moottorivalikoima miellyttää


Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1420 : 11.02.10 - klo: 13.17 »
Henkilökohtaisesti esim. GT-8 luokan moottorisäännöt v*tuttavat suoraan sanottuna koska kilpailukykyinen moottori pitää hankkia jostain tietystä osoitteesta. Ja nykyisistä listoista ei ole vieläkään mitään selvyyttä.

- joko puhtaasti merkkiluokka tai
- täysin vapaa merkkien valitsemisen niin auton, voimanlähteen kuin varaosienkin suhteen

Kaikki muu on suurta pelleilyä joilla kulissien takana vaan edistetään tiettyjen tahojen toimintaa kauppiaat mukaanlukien.

Huh tulipahan sanottua...

Edellinen lainattu toisesta aiheesta, mutta vastaan tähän, jotten sotke asioita keskenään.

Kauden 2010 GT-8 Kansallisen Sarjan säännöt on toimikunnan puolesta valmiit ja ne on lähetetty AKK/Matti Korvenmaalle katselmoitavaksi ja hyväksyttäväksi. Matti lupasi palata asiaan maaliskuun alussa, kunhan suurimmat paineet hellittävät.

Tälle kaudelle on säännöissä ehdotettu selvää moottorilistan laajentamista, perusteet:

Viime kauden jälkeen tuli selvä tarve laajentaa moottorivalikoimaa. Syynä tähän oli lähinnä RTR-moottorien käytettävyys ja kestävyys kilpailukäytössä. Päätettiin, että pyydetään tarjoukset kaikilta varteenotettavilta maahantuojilta ja kauppiailta moottoreista, joiden hinta tulee olemaan koko ensi kauden alle 200€. Tarjouksia saatiin mukavasti ja niiden pohjalta poimitaan sopivimmat mukaan hyväksyttyjen moottoreiden listaan, kaikkia tarjottuja moottoreita ei ole tarpeellista ottaa mukaan. Se mitä koneita listalle tulee, jää lopullisesti nähtäväksi uusien sääntöjen julkaisuhetkeen, mutta tuosta hintaluokasta jokainen voi asiaa itse pohdiskella, en aio asiaa tässä enempää kommentoida, ennenkuin asia on saatu päätökseen.

Se miellyttääkö listalla olevien moottoreiden hankintapaikka itse kutakin,  on pois minun käsistä. En kuitenkaan osaa oivaltaa mitään tasapuolisempaa keinoa lisätä mottorivalikoimaa. kenenkään kauppiaan tai minkään muunkaan tahon kanssa ei ole pelleilty, vaan toimikunnan tavoitteena on vain ja ainoastaan se, että luokkaan saadaan mukaan paljon kuskeja ja että ajaminen on hauskaa, edullista ja tasapuolista, uskoo ken tahtoo.

Edelleen GT-8luokan perusajatus on se, että mukaan tulemisen pitää olla suhteellisen helppoa ja edullista. Siitä syystä esim. moottoreiden hinta on rajattu tuohon 200 euroon.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1421 : 11.02.10 - klo: 13.20 »
Minä nyt sanon vaan että pidä tästä kommenttieni lainaamisesta tähän topikiin, koska niitä lukevat todennäköisesti eri henkilöt kuin CORR/SC puolella. Koittakaa sitten lukiessanne ja kirjoittaessanne muistaa se. En meinaa kommentoida itse enempää.

Sain jos vastauksen toisaalla että "AKK:n hyväksynnässä". Se riittääköön mulle tässä vaiheessa vaikka ei poistakaan ns. v*tutusta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1422 : 11.02.10 - klo: 14.16 »
Minä nyt sanon vaan että pidä tästä kommenttieni lainaamisesta tähän topikiin, koska niitä lukevat todennäköisesti eri henkilöt kuin CORR/SC puolella. Koittakaa sitten lukiessanne ja kirjoittaessanne muistaa se. En meinaa kommentoida itse enempää.

Tä! siis kirjoitat SC asioista kiinnostuneille GT-asioista jotta GT-asioista kiinnostuneet eivät lukisi niitä SC topikista. Go figure...

Kuulin että uusi pattilista tulee olemaan kattava ja kaikkia kauppiaita on kuunneltu/kohdeltu samanarvoisesti...  ...toisilla oli tarjota toisilla ei.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1423 : 11.02.10 - klo: 14.21 »
Siinähän figuroit... Peitsamo kirjoittaa edellä että "ei ole pelleilty" ihan kun minä olisin niin sanonut... sanoin että "säännöstely on suurta pelleilyä" joka on eria asia kun "tahojen kanssa pelleily" jne ja pälä pälä

Olis sitten hemmetti lainannut koko tekstin eikä ottanut noita GT palasia pois kontekstista. Sitä tarkoitan.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1424 : 11.02.10 - klo: 14.49 »
Jätä Mika kirjoittamatta, jos sinua voidaan tulkita väärin. En näe eroa noiden kahden käsitteen välillä:

Kaikki muu on suurta pelleilyä joilla kulissien takana vaan edistetään tiettyjen tahojen toimintaa kauppiaat mukaanlukien.

ja

Kenenkään kauppiaan tai minkään muunkaan tahon kanssa ei ole pelleilty, vaan toimikunnan tavoitteena on vain ja ainoastaan se, että luokkaan saadaan mukaan paljon kuskeja ja että ajaminen on hauskaa, edullista ja tasapuolista, uskoo ken tahtoo.

Haluan vaan oikaista käsitykset siitä, että GT-8 luokan aktiiviset toimijat eivät käy mitään kabinettipeliä kenenkään selän takana, vaan keskittyvät kehittämään luokkaansa ja pienoisautoilua yleensä. Toivoisin, että muutkin voisivat "fokusoida eforttinsa" enemmän siihen suuntaan.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1425 : 11.02.10 - klo: 15.00 »
Jaahas, sama taitaa koskea sitten sinua?

Mitä olet siitä mieltä että laaditaan lista piilossa joka lähetetään hyväksyttäväksi ja leimat päälle, jotta sitten sitä ei voida enää "asiaa hankaloittavien syiden takia" enää muuttaa.

Kabinettipeli tulee kieltämättä mieleen (oma sanavalintasi huom).

Itse olisin tehnyt näin:
a) kaikki alle 200€ moottorit sallittuja

tai

b)
pyydetään lista kauppialta (ihan sama mikä hinta)
valitaan soveltuvat
ehdotetaan ajajille ja myös ne joita ei hyväksytty ja kerrotaan syyt
tehdään lopulliset päätökset valitusten perusteella päivään x mennessä
lähetetään AKK:lle hyväksyttäväksi



Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1426 : 11.02.10 - klo: 15.10 »
Tarpeetonta on asian suhteen viisastella, kun päätökset on tehty.

Kuljettajat ovat keskuudestaan valinneet "luottamushenkilöt" tekemään päätökset puolestaan, joten heitä on siinä mielessä kuultu. On selvää, että kaikkea ei voi päättää kansanäänestyksellä. Listoja ei ole laadittu piilossa, vaan yhteisesti sov*tun menettelytavan perusteella.

Jos johtamani työryhmän ja sen aikaan saannoksiin ei muilla GT-8 luokan kuljettajilla ole luottamusta, voitte tietenkin äänestää tulevalle kaudelle toisen henkilön keskuudestamme, vaikka Mika R:n jos hän haluaa tulla "ehdolle". En minä siitä pahastu, demokratiaahan se on.

Sen sijaan toivon, että tarpeeton marmattaminen jätetään vähemmälle ja ratkotaan se paremmuus sitten kesällä siellä radalla.
« Viimeksi muokattu: 11.02.10 - klo: 15.32 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1427 : 11.02.10 - klo: 15.54 »
Klisee

Btw, demokratiaa on suoraa (kansanäänestys) ja edustettua (työryhmä)

No voidaan klousata tämä keskustelu ok?
« Viimeksi muokattu: 11.02.10 - klo: 16.02 kirjoittanut Mika R »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1428 : 11.02.10 - klo: 16.06 »
Klisee
Btw, demokratiaa on suoraa (kansanäänestys) ja edustettua (työryhmä)

Moottorivalinnoissa, rengasvalinnoissa ja vastaavissa ei suoraa ja kaikille avointa äänestystä kannata harkita hetkeäkään. Se ei tuota hyviä päätöksiä eikä edes niiden tekemiseen eväitä. Liika demokratia näissä asioissa tuottaa vain hälyä, spekulointia ja turhaa lätinää foorumeilla.
Yksi lähestymistavan ongelma on, että äänekkäimpien joukossa on henkilöitä joita asia ei oikeasti koske.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1429 : 11.02.10 - klo: 16.08 »
Eli et usko EU-vaaleihin tai eurovision laulukilpailuihin?  :grin:

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1430 : 11.02.10 - klo: 16.47 »
onneksi mulla ei ole mitään tarvetta sanoa joka asiaan viimeistä kommenttia....
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1431 : 11.02.10 - klo: 16.52 »
Klisee

Btw, demokratiaa on suoraa (kansanäänestys) ja edustettua (työryhmä)

No voidaan klousata tämä keskustelu ok?

Kun tunnut taas olevan noinkin näppärä, niin mietippä hetki miksi sinä et ole koskaan vaikuttamassa siellä ja silloin kun pitäisi, vaan keskityt tuomaan asiasi ja totuutesi ilmi tällä tavalla ja varsinkin jälkijunassa.

Voisit vähentää tätä nokkimista ja tulla puhumaan asiallisesti silloin, kun sen aika on. Varmaan sinunkin tietotaidollesi ja kokemuksellesi olisi käyttöä, kun asioista päätetään, mutta ei tällä tavalla, ei.

Tulee näistä sinun nokkavista kommenteista mieleen eräs pikkulintu, joka viime kesänä lenteli toistuvasti meidän olohuoneen ikkunaan, löi päänsä, makasi hetken terassilla tajuttomana, lensi pois, ainoastaan tullakseen seuraavana päivänä uudestaan suorittamaan samat rituaalit. Tarinan opetus oli se, että kyseinen pikkulintu ei tajunnut, että vieressä oleva ovi oli auki, josta siis olisi voinut lentää esteettömästi sisään.

Meillä ihmisillä varmaan aivokapasiteetti riittäisi (ainakin oikein käytettynä), muuhunkin kuin tarpeettomaan irvailuun. Kaikki ymmärrämme sen, että loppupelissä siitä ei kuitenkaan jää kuin p*skanmaku suuhun.

Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1432 : 11.02.10 - klo: 18.21 »
Ota se nyt vaikka kehittävän palautteena eikä irvailuna. Mun mielestä nettiaikana ei tarvii kokoontua. Okei mä asun kohtuu lähellä Tattista (20-30km?) jossa kokouksia on pidetty mutta eikö tämä ole koko suomen kattava kansallinen sarja. Avoimuutta, avoimuutta... ei kaikkea varten tarvitse edes perustaa komiteoita tai työryhmiä.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1433 : 11.02.10 - klo: 22.59 »
Mitä jos ajaisit vaan sitä TP-10 ei tarviis miettiä mitä saa tehdä ja mitä ei. Tää on oikeesti naurettavaa vääntämistä. Viime kesänä taisi olla 95% kisaa ajaneista paikalla kun säännöistä puhuttiin kaikki kutsuttiin ketkä sarjaa ajoivat ja oli yleisesti RC10 kutsu myös joka on todettu aikasemmin jo. Niiden ehdoillahan paras on sarjan sääntöjä muuttaa, eikä vaan muutaman näppisralliin osallistuvan huom en kohdenna tätä kehenkään yksittäiseen ihmiseen. Aina vaan tulee joku ottamaan kantaa ketä ei tiedä asioista oikeasti mitään. Tämä kisaa ajava ryhmä valitsi puuhamiehet ja päättivät mitkä ovat lajiryhmän tehtävät. Kaikkien toiveita on kuunneltu ketkä kisasarjaa ajoivat. Harrastajat jotka ei kisaan tule niin ei heitä säännöt koskekaan voivat ajaa just millä moottorilla tykkäävät. pitääpä pitää viel viikko lepoo 10;stä ku taso on tää ala-arvoinen aina torpeedoidaan ja väännetään lapsellisesti mulla on varmasti isompi ku sulla.

Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1434 : 11.02.10 - klo: 23.12 »
Niin. No yhden kesän siellä radan varressa viettäneenä ja GT kerhoiltoja aktivoineena niin tiedän kyllä jotain tästäkin asiasta  :grin:

Ihan relax vaan.. 

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1435 : 12.02.10 - klo: 08.55 »

Oikeastaan kaikki ne henkilöt, jotka eivät aktiivisesti aja ko. luokan kilpasarjaa voivat itse asiassa ottaa homman huomattavasti rennommin kuin kisasarjan läpi kahlaavat kuskit.

Mitä turhaan stressata säännöistä, jos ei osallistuta kuitenkaan kisoihin. Saman luokan kalustolla ajaminen, kerhoiltailu ja teeman ympärillä hengailu ovat kaikin puolin OK ja monille itse harrastuksen ydin.

Toivoisi vain että roolit ja asetelmat eivät mene sekaisin, jolloin säännöistä stressaa eniten ne joita ei sitten kisoissa pahemmin näy. Säännöt ovat erittäin tärkeä asia, mutta vasta sitten kun ollaan valmistautumassa kisaan tai kisaamassa. Sitä ennen ja varsinkin muulle osalle harrastajajoukkoa tää on hauskaa ajanvietettä ja puuhaamista, jossa sääntöjen ei pitäisi antaa kiristää pipoa liikaa.

Sääntöjä tärkeämpää on huomion kiinnittäminen oikeaan ratakäyttäytymiseen aina radalla oltaessa.

Tietenkään en kohdista näitä pohdintoja kehenkään yksittäiseen henkilöön.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1436 : 12.02.10 - klo: 15.50 »
Mielestäni sarjaa ja sen toimintaa on viety juuri oikealla tavalla ja oikeaan suuntaan eteenpäin. Sarjaa kehittävät henkilöt ovat tehneet erittäin hyvää työtä ja nykyinen tapa rauhassa tehdä moottorivalinnat ja vasta niiden hyväksyttämisen (sääntöjen muokkauksen) AKK:lla jälkeen kilpailijoille informointi on juuri se ainoa järkevä tapa.

Luuletsä Mika, että täällä foorumilla äänestämällä tai sillä sun ehdottamalla alle 200€ pannu mistä tahansa menetelmällä saatais parempaa ja tasaisempaa kilpailua aikaiseksi kohtuu budjetilla? Tai ylipäätäänsä hommassa olis mitään järkeä?

Mun mielestä on naurettavaa, että sä käyt muihin aiheisiin dissaamassa, miten tässä luokassa on sun mielestä hommat mennyt päin tervettä kun et pärjänny. Meillä oli tosi hauskaa viime vuonna ajaessa ja lisää tulee porukkaa ajamaan. Viime aikoina on luokassa hyvin ja täällä foorumillakin on pysytty asiallisella keskustelulla GT aiheissa.

Enää puuttuu että saadaan se toinen vääntäjä enää tähän ketjuun painimaan (Sori Hoke mut oli ihan pakko :))
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1437 : 12.02.10 - klo: 16.31 »
Näin sivusta seuranneena niin minun mielestä renkaat on ollut se kulmakivi. Ei se ihan joka kukkarolle ole tuo jos haluaa pysytellä kärkisijoilla joten olisko yksityyppi rengas joka on todettu kestäväksi ja suht hyväksi ajaa :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1438 : 12.02.10 - klo: 16.43 »
Moi tommi, olen iloinen siitä että viihdyt sarjassa mukana ja kannaltasi on kaikki hyvin. Vuonna 2008 alulle laitettu sarja on siis kantanut jonkinlaista hedelmää.

Itse en vielä osaa sanoa osallistumisestani mitään, tuskin olen mukana koska LS-5 kanssa päivä on vähän turhan pitkä. Mutta mennään treenaa radoille Tattis, Hyvinkää jne. Mä voin sitten yrittää pysyä perässä tolla GTe:llä....

Oikeastaan mulle riitti ne avauskauden kokemukset, joten omalta kohdalta vuoden 2009 sarja jäi vain yhteen kisaan. Aika-ajon 3. sija oli ihan hyvä, kun ajattelee että edellä oli Mestari Ollinmäki ja seuraavana Artsi Heinonen. Viime kauden avauskisa meni mönkään heti kättelyssä kun vaimolle tuli operaatio juuri kisaviikonloppuna jota ei voinut siirtää. Kyseessä oli iso leikkaus joten oli pakko perua kisat. Kausi oli sitten jo siinä vaikka olin huolella valmistautunut kauteen.

Koittaisitko muistaa että minä en näitä tekstejä tuonut tänne GT -topikkiin vaan Peitsamo kopioi ne osittain irti kontekstista tuolta SC kisatopikista, en siis tullut ampumaan tätä alas. (ole hyvä ja lue alkup. postaus sieltä)

Se että en pidä tollaisesta suljetusta listasta (moottori & renkaat), josta en vieläkään tiedä mitä se pitää sisällään, niin vastaavia en todellakaan halua nähdä SC luokassa. Olisin tietty voinut puhua neutraalimmin mutta tulipahan sanottua että viesti tuli läpi ok

Jerry, ymmärtääkseni huolenaiheesi on tarpeeton, siellä on 1-tyyppirenkaat jos oikein arvaan.
« Viimeksi muokattu: 12.02.10 - klo: 16.47 kirjoittanut Mika R »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1439 : 12.02.10 - klo: 16.49 »
Tässä on kaksi eri asiaa:

1) Omien mielipiteiden julkituominen

2) Toisten tekemisien moittiminen

Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että asioista ollaan eri mieltä, se kuuluu juttuun ja fiksut ihmiset osaa nähdä asioita yleensä vähän laajemminkin, joten asioista voi yleensä sopia.

Sen sijaan en hyväksy tippaakaan sitä, että väitetään tehtyä työtä kulissien takana pelleilyksi ja kyseenalaistetaan myös sovitut jutut. Tommonen tarkoituksenmukainen provosoiminen ei vaan sovi minun maailmankuvaan.

Nyt voin omalta osaltani luvata, että seuraava postaus tähän topikkiin mun puolesta on uudet säännöt, joita odotan aiemmin ilmoittamani mukaisesti maaliskuun alkupuolella.
Flying Calacucco