Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 916166 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1500 : 15.02.10 - klo: 15.49 »
1) vaiheelliset GT autot ja RTR tai alle 200€ moottori kokoa .21 - .28 (*
2) vaihteettomat rallygame autot (keskidiffi tai spooli) ja mikä tahansa .21 moottori
3) Kardaaniveto pakollinen, kumirenkaat ja renkaat peittävä koppiauton kori kuten edellisvuosinakin. Tankin koko välillä 125-150ml
4) kansalliset kisat ja lisäksi 1-2 muuta kisaa jossa ei lisenssipakkoa mahdollisuuksien mukaan
5) GT toimikuntaa ei tarvita, yhteyshenkilö riittää kuten pitkälle muissakin luokissa. Luokan säännöistä voidaan päättää yhdessä virtuaalisesti koko maan kattavalla tasolla. yhteyshenkilö valitaan halukkaiden joukosta määräajaksi kerrallaan ja sitä kierrätetään. Näin ollen tämä äänestys on täysin turha.

*) Moottori ostettavissa kotimaasta alle 200€ hintaan

Eli siis sä haluisit säänöt tollasiks vai?

Miksi?

Tuo ei tuo yhtään uutta kisaajaa! Jos joku sulle väittää ettei aja kun säännöt ei ole tolla tavalla. SE ON VOI VOI. Säännöt on jo olemassa ja niillä mennään.

Kuten tuolla aiemmin jo sanoin niin sarja oli menneellä vuodella erittäin mielenkiintoinen. Viimeisessä kisassa vaihtui vielä monta sijoitusta!!!

Toimikuntaa tarvitsemme juuri siksi että, kun tehdään ykstyyppi rengas juttuja, moottorijuttui yms yms... heille esitetään, he testaa ja valitsee. Tai ihan mitä vaan sarjan/luokan hyödyksi Sarjassa mukana olleet mielestäni kauden-09 aikana valitsi lisää henkilöitä raatiin pois jääneiden tilalle.


 

Sitten pari lainausta:
Näin sivusta seuranneena niin minun mielestä renkaat on ollut se kulmakivi. Ei se ihan joka kukkarolle ole tuo jos haluaa pysytellä kärkisijoilla joten olisko yksityyppi rengas joka on todettu kestäväksi ja suht hyväksi ajaa :huh:
Jerzi

Ehdotin raadille yksityyppirengasta ja määrän rajoittamista 6kpl rengasta per kisa(pl. sadekeli) Kyselin kanssakilpailijoilta henkilökohtaisesti olisiko ehdottamani rengas heille mieleinen.



Oikeastaan kaikki ne henkilöt, jotka eivät aktiivisesti aja ko. luokan kilpasarjaa voivat itse asiassa ottaa homman huomattavasti rennommin kuin kisasarjan läpi kahlaavat kuskit.

Mitä turhaan stressata säännöistä, jos ei osallistuta kuitenkaan kisoihin. Saman luokan kalustolla ajaminen, kerhoiltailu ja teeman ympärillä hengailu ovat kaikin puolin OK ja monille itse harrastuksen ydin.

Toivoisi vain että roolit ja asetelmat eivät mene sekaisin, jolloin säännöistä stressaa eniten ne joita ei sitten kisoissa pahemmin näy. Säännöt ovat erittäin tärkeä asia, mutta vasta sitten kun ollaan valmistautumassa kisaan tai kisaamassa. Sitä ennen ja varsinkin muulle osalle harrastajajoukkoa tää on hauskaa ajanvietettä ja puuhaamista, jossa sääntöjen ei pitäisi antaa kiristää pipoa liikaa.

Sääntöjä tärkeämpää on huomion kiinnittäminen oikeaan ratakäyttäytymiseen aina radalla oltaessa.

Tietenkään en kohdista näitä pohdintoja kehenkään yksittäiseen henkilöön.

Jarkolla on tässä viestissä muutama oikein hyvä näkemys...
Nii-in, taisi mika joka nyt huutelee niin olla tattiksella aika-ajoissa mukana!!!




Henkilökohtaisesti esim. GT-8 luokan moottorisäännöt v*tuttavat suoraan sanottuna koska kilpailukykyinen moottori pitää hankkia jostain tietystä osoitteesta. Ja nykyisistä listoista ei ole vieläkään mitään selvyyttä.

- joko puhtaasti merkkiluokka tai
- täysin vapaa merkkien valitsemisen niin auton, voimanlähteen kuin varaosienkin suhteen

Kaikki muu on suurta pelleilyä joilla kulissien takana vaan edistetään tiettyjen tahojen toimintaa kauppiaat mukaanlukien.

Huh tulipahan sanottua...

Edellinen lainattu toisesta aiheesta, mutta vastaan tähän, jotten sotke asioita keskenään.

Kauden 2010 GT-8 Kansallisen Sarjan säännöt on toimikunnan puolesta valmiit ja ne on lähetetty AKK/Matti Korvenmaalle katselmoitavaksi ja hyväksyttäväksi. Matti lupasi palata asiaan maaliskuun alussa, kunhan suurimmat paineet hellittävät.

Tälle kaudelle on säännöissä ehdotettu selvää moottorilistan laajentamista, perusteet:

Viime kauden jälkeen tuli selvä tarve laajentaa moottorivalikoimaa. Syynä tähän oli lähinnä RTR-moottorien käytettävyys ja kestävyys kilpailukäytössä. Päätettiin, että pyydetään tarjoukset kaikilta varteenotettavilta maahantuojilta ja kauppiailta moottoreista, joiden hinta tulee olemaan koko ensi kauden alle 200€. Tarjouksia saatiin mukavasti ja niiden pohjalta poimitaan sopivimmat mukaan hyväksyttyjen moottoreiden listaan, kaikkia tarjottuja moottoreita ei ole tarpeellista ottaa mukaan. Se mitä koneita listalle tulee, jää lopullisesti nähtäväksi uusien sääntöjen julkaisuhetkeen, mutta tuosta hintaluokasta jokainen voi asiaa itse pohdiskella, en aio asiaa tässä enempää kommentoida, ennenkuin asia on saatu päätökseen.

Se miellyttääkö listalla olevien moottoreiden hankintapaikka itse kutakin,  on pois minun käsistä. En kuitenkaan osaa oivaltaa mitään tasapuolisempaa keinoa lisätä mottorivalikoimaa. kenenkään kauppiaan tai minkään muunkaan tahon kanssa ei ole pelleilty, vaan toimikunnan tavoitteena on vain ja ainoastaan se, että luokkaan saadaan mukaan paljon kuskeja ja että ajaminen on hauskaa, edullista ja tasapuolista, uskoo ken tahtoo.

Edelleen GT-8luokan perusajatus on se, että mukaan tulemisen pitää olla suhteellisen helppoa ja edullista. Siitä syystä esim. moottoreiden hinta on rajattu tuohon 200 euroon.



Kannattaa välillä avata verhot ja katto ulos  :wink:
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1501 : 17.02.10 - klo: 09.56 »
Mikä on halvin hyvä rengas joka ei ole valmiiksi liimattu vanteelle? Kyseessä siis Kyosho vanne. Tossa 6MIK renkaassa ei ole inserttiä joka miellyttäis mutta 42€ kierros, aika kallista. Onko muita hyviä?

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1502 : 17.02.10 - klo: 11.43 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi liimaamaton rengas?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1503 : 17.02.10 - klo: 12.25 »
Koska mulla on autoon sopivat vanteet. Siis ulkonäön puolesta sopivat vanteet. Mulle on merkitystä tolla ulkonäköpuolellakin, ainakin kuviin  :wink:

Yritän saada jotain tämännäköistä aikaan



Mikähän maali olisi muuten lähellä tätä? Näyttäisi olevan hieman tummempaan taitettu punainen, ei aivan paloauton punainen.

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1504 : 17.02.10 - klo: 12.36 »
No mutta lukeehan siinä kuvassa väri ...  ;)

Rosso Italiaano.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1505 : 17.02.10 - klo: 13.01 »
Villit veikkaukset Ferrari red tai imola red.

Osta Mika honkkarin sliksit tai radialit, ei oo ainakaan kalliit.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1506 : 17.02.10 - klo: 13.08 »
Käykö ne noille Kyosho vanteille, muistelen että honkkarissa oli isompi vanne. Muistikuvani voi toki pettää.

Kiitos, täytyy etsiskellä noita värejä, tai sitten se on vaan joku racing red...

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1507 : 17.02.10 - klo: 13.21 »
Niin ei tarvi veikata Ferraarin alkuperäinen väri on nimeltään Rosso Italiano.
Toki nykyään se on tullut ehkä mainos sysistä hieman alkuperäistä vaalemmaksi.
(tai vähemmän sinistä enää joukossa)

Tuolla värin nimellä löytyy maali ainakin 1:1 autoihin.
« Viimeksi muokattu: 17.02.10 - klo: 14.35 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1508 : 17.02.10 - klo: 13.22 »
niin joo, honkkarin kumit on isommat kuin ipanemat tai pmt:t.

edit: GRP:thän ne oli, millä ajettiin viimeiset kisat läpi, mutta taitavat olla pmt:tä vastaavia.
« Viimeksi muokattu: 17.02.10 - klo: 14.08 kirjoittanut tturku »
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1509 : 17.02.10 - klo: 13.33 »
Mikähän maali olisi muuten lähellä tätä? Näyttäisi olevan hieman tummempaan taitettu punainen, ei aivan paloauton punainen.

Jos kolikolipullolla vedät, niin toi vois olla aika lähelle:
http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=89922

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1510 : 17.02.10 - klo: 14.08 »
Vau, kiitos, joo kilikalia haen. Tiedätkö jostain ostopaikkaa Suomesta, kiitos vielä.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1511 : 17.02.10 - klo: 14.34 »
niin joo, honkkarin kumit on isommat kuin ipanemat tai pmt:t.

edit: GRP:thän ne oli, millä ajettiin viimeiset kisat läpi, mutta taitavat olla pmt:tä vastaavia.

GRP oli muistaaksen 2mm isompi halkaisijaltaan.
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1512 : 17.02.10 - klo: 14.38 »
Nyt en puhu ulkomitasta vaan vanteesta. Onko ne, siis vanteet, kaikki samaa kokoa? Onko tietoa?

Joku low-profile slicksi olis kyllä asiaa.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1513 : 17.02.10 - klo: 17.37 »
Kyoshon omat slicksit? Onko ne nyt sitten kc-slicks vai v-slicks..
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1514 : 17.02.10 - klo: 22.46 »
V-slicksit olis tietty varma valinta

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1515 : 18.02.10 - klo: 13.49 »
Nyt en puhu ulkomitasta vaan vanteesta. Onko ne, siis vanteet, kaikki samaa kokoa? Onko tietoa?

Joku low-profile slicksi olis kyllä asiaa.


80mm on honkkarin vanteen halkaisija "liimauskantin" kohdalla.
Työntömitalla mitattuna.

Löytyy myös uusia kumei&vantei...
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1516 : 18.02.10 - klo: 13.50 »
Kiitti. Täytyy mitata.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1517 : 24.02.10 - klo: 08.59 »
Kattelin kisakalenteria tälle vuodelle ja näytti seuraavaa:

Su 6.6. I Tattarisuo/Helsinki
La 3.7. II Ylistaro
Su 4.7. III Ylistaro
Su 29.8 IV Kouvola

Eli sunnuntaikisoja tulossa mutta missä on Hyvinkään kilpailu? Ylistaro on tehty 2 päiväiseksi jolla pakotetaan kaikki sinne mukaan jotka haluavat kokonaisvoitosta ajaa, joka käytännössä ihan hyvä juttu.

Onhan nämä nyt oikeat päivät?
Kopsasin tuolta:
http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=41792.0;attach=9092
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1518 : 24.02.10 - klo: 15.31 »
Eikös kisat ollu viimevuonna lauantaisin?
Sinänsä huonoja noi sunnuntaikisat kun iltasella pitäisi lähtee jo töihin takaisin.
JQ

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1519 : 25.02.10 - klo: 21.44 »
Kattelin kisakalenteria tälle vuodelle ja näytti seuraavaa:

Su 6.6. I Tattarisuo/Helsinki
La 3.7. II Ylistaro
Su 4.7. III Ylistaro
Su 29.8 IV Kouvola

Eli sunnuntaikisoja tulossa mutta missä on Hyvinkään kilpailu? Ylistaro on tehty 2 päiväiseksi jolla pakotetaan kaikki sinne mukaan jotka haluavat kokonaisvoitosta ajaa, joka käytännössä ihan hyvä juttu.

Onhan nämä nyt oikeat päivät?
Kopsasin tuolta:
http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=41792.0;attach=9092


Minulta on ainakin mennyt ohi GT8 kalenteri. Sitä ei ainakaan ole vahvistettu että ajettaisiin LS5 autojen kanssa(jos on niin on mennyt ohi).
Toden totta jos ajetaan ylistarossa niin mahtava oivallus laittaa kisat noin. Syy taitaa kuitenkin olla LS5 PM kisat.

Hyvinkäällähän vois vaikka järjestää syyskuussa "jonkinsortin" kisat, vaikka mallia GT8 osakilpailu tuplapisteillä  :wink: :shocked:. Täyteluokkana GT8 Open...
Jos vaan ois järjestäjiä... hyvinkään UA tai Riksu????? Millois kisat pitää anoa viimeistään ?

Täälläkin tuo sunnuntai kisa vähän aiheuttaa harmaita hiuksia koska joutuu lähtee töihin klo.03:50. Tosin tähänkin voi taas lainata Veskua... Elämä on valintoja.
Racers Group Finland Team

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1520 : 26.02.10 - klo: 09.04 »
Mulle jäi ainakin se mielikuva viimevuoden kisojen jälkeen että samoissa kisoissa LS5 autojen kanssa ajettaisiin tänäkin vuonna. Mielestäni toimi erittäin hyvin ja luokat täydentävät hyvin toisiaan. Tosin missäänhän ei ole vielä mitään julkista aikataulua ja tietoa GT8-luokan ohjelmasta ja säännöistä ensi kaudelle ollut. Mielenkiinnolla odotellaan infoa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1521 : 26.02.10 - klo: 09.08 »
Ellei mitään maata kaatavaa tapahdu, GT-8 Kansallinen Sarja ajetaan myös vuonna 2010 LS-5 SM-Sarjan yhteydessä, eli niiltä osin formaatti pysynee samana.

Odotetaan vielä jokunen aika, että Korvenmaa saa katsottua rauhassa uuden sääntöehdotuksen läpi, epäilemättä Indoor Euro´s 2010 vie myös Matin aikaa, joten annetaan myös hänelle työrauha asian suhteen.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1522 : 26.02.10 - klo: 15.55 »
Tämä ei varsinaisesti kuulu polttispuolelle mutta vertailuksi.. IGT2 brushless.. renkaat ulisee hauskasti  :cool:

http://www.youtube.com/watch?v=M0pKzvlHcPA

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1523 : 26.02.10 - klo: 16.11 »
Tämä ei varsinaisesti kuulu polttispuolelle mutta vertailuksi.. IGT2 brushless.. renkaat ulisee hauskasti  :cool:

http://www.youtube.com/watch?v=M0pKzvlHcPA

Tarkoitit varmaan että rattaat ulisee?
Ihmeen hyvä pito noissa renkaissa. Itse olen käynyt sudittelemassa muutaman akullisen asvaltilla GRP:n rallygame renkailla (SOFT) ja niissä pitoa löytyy vasta 5min ajelun jälkeen ja silloinkin saa heitettyä harjattoman tehoilla kymmenien metrien nelipyöräluisuja.

 - Hount

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1524 : 26.02.10 - klo: 16.13 »
Itse asiassa en tarkoittanut.. mutta otetaas uudelleen: vinkuminen taitaakin tulla jostain taustalta nyt kun kuuntelin rauhassa tämän videon. Sori.
Mutta Ipanemat vinkuu alla itsellä.
« Viimeksi muokattu: 26.02.10 - klo: 16.32 kirjoittanut Mika R »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1525 : 26.02.10 - klo: 16.31 »
Mun mielestä videon rengasulinat tulee naapurin 1:1 drifti radalta...  sieltä mistä se savukin tulee...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1526 : 26.02.10 - klo: 16.32 »
Joo niin tulee, editoin just edellisen viestin. (nuppi näköjään sekaisin katolla tehdyistä lumitöistä uh mitä hommaa :laugh: )
« Viimeksi muokattu: 26.02.10 - klo: 16.35 kirjoittanut Mika R »

Poissa Snowfox

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1527 : 02.03.10 - klo: 16.18 »
Onko tuo auto muuten sallittu GT-8 sarjassa?

Seben
http://www.rc-cars.fi/product_info.php?products_id=1054


Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1528 : 02.03.10 - klo: 16.43 »
Auto sinänsä mielestäni kyllä, sillä auto on keppivetoinen. Moottorista en tiedä, epäilen.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #1529 : 02.03.10 - klo: 16.51 »
Onko tuo auto muuten sallittu GT-8 sarjassa?

Seben
http://www.rc-cars.fi/product_info.php?products_id=1054

Nähdäkseni autossa ei ole mitään sääntöjen vastaista, kuten Mika R totesikin. Moottorin osalta kannattaa muistaa jo edellisellä kaudella säännöissä ollut pykälä:

Lainaus
Sallittujen moottoreiden listaa voidaan päivittää perustellusta syystä myös kesken kilpailukauden, esimerkiksi uuden autopaketin tullessa yleisesti markkinoille. Valmispaketin mukaisen moottorin saa halutessaan vaihtaa mihin tahansa edellä mainituista hyväksytyistä moottoreista.

Omasta puolestani toivotan uudet kuljettajat lämpimästi tervetulleeksi Sarjaan.
Flying Calacucco