Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 726552 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4110 : 25.09.20 - klo: 20.35 »
Meikäläinen niin monen muun tapaan myi krossikamat veks ku ei varmuutta ensi kesän kuvioista. Picco jäi GT autoon joten jos jotain rc autoilua ens kesänä tulee niin 1/8 ja 1/10 gt autoilla mennään 😍
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4111 : 26.09.20 - klo: 21.20 »
kävin tänää radalla testaa syksyisrn kauniissa säässä. hienosti toimi gt-10 ton uuden kytkimen myötä. kierrosaikoja tosin ei oikein voinu verrata ku pari lätäkköä jotka piti kiertää.

eli jos kössin turististista haluu kunnolla ratakelpoisen niin
- vakaimet plussaa
- foamit toimii
- kiree .12 kone ja esim Hipexin putki
- välitykset (50/45 ja 21/27)
- diffit (30k/5k)
- 4D kytkin (team solar)
- vaihteen jouset (esim igw008 vaihteesta)
- servot
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4112 : 06.11.20 - klo: 21.40 »
Syksyistä iltaa, ostin rc kirppikseltä fbstä erittäin siistin ja vähän ajetun Traxxas nitro 4-Tecin 3.3 kaveriks Kössille. Trx on kyl makee kun sen starttaa kapulalla niin helposti, hauska peli. Kävin ulkoiluttaa molempia parkkiksella tänään, Kyöstiin laitoin orggis vetokäynnistin koneen alkuperäistä vähän pidemmillä välityksillä. Poika lupas lähtee joku päivä mukaan ottaa drag racet jos kelejä vielä piisaa, viikonlopun ainakin mut saa nähä ehtiikö (huomenna motocrossia ja sunnuntaina isänpäivä👍).

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4113 : 06.11.20 - klo: 21.43 »
Kurvaileeko joku muu ratojen ulkopuolella nitroilla vielä ? 🏁😎

Ainii, sori tää olikin gt auto topikki. No korien puolestahan noi onkin 😂
No toivottavasti ei haittaa...
« Viimeksi muokattu: 06.11.20 - klo: 22.04 kirjoittanut mikari »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa V-M.J

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4114 : 25.02.21 - klo: 22.11 »
Njoo. XRAY GTX8 tuli tuossa nikkaroitua. Nadjani mun olit..jos kuka muistaa tuota laulua? Ohjeet kautta osat olivat jotenkin jänskät ja sinnepäin. Jollei olisi kaikkien pienten vekottimien kanssa pelannut +40 vuotta olisi saattanut mennä huuli pyöreäksi. "Miljoonalaatikkko" on mukava olla olemassa. En mää näitä vääränkokosia osia ala myymään..ompahan perikunnalla päässä raapimista.. Jottei tolla vekottimella ajaminen tule tylsäksi kaivoin naftaliinista uudehkon O.S. speed spec3 moottorin. Enään pitää maalata tuo koppa jollakin kirkkaalla värillä että se on helppo löytää pitkältä mettästä. Olisi mukava jos me vähät harrastajat ei nsussis pilkkuja. Kaikkea hyvää koko orkesterille!

Poissa haikaoll

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Retro RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4115 : 06.03.21 - klo: 23.38 »
Moi,
itseni kiinnostaisi ajaa kesällä gt8 autolla tattiksella, gt8 olisi mulle sopiva luokka vauhtia vähemmän kuin rata kaseissa ja mahdollisuus todella hienoihin koreihin on tarjolla shelby cobraa, 911 porshea jne.  Idealla mahdollisimman monta GT8 autoa radalla eikä mitään pilkun viilausta sääntöjen kanssa. Tämä luokka on kuitenkin niin marginaalinen että kaikki jolla on jokin gt8 auto niin mukaan vaan. Autoksi olen harkinnut Xray gtx8.


 
Schumacher MI3.5, Kyosho Hurricane, Miss Budweiser.

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4116 : 07.03.21 - klo: 12.40 »
Samaa mieltä.

Ei näissä hommissa kannata kasvattaa itselle myrkkysientä otsaan, vaan kaikki reiskat ja norrit sekä kyöstit ja muut ratalle vaan karkeloimaan tulevana suvena :azn:

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4117 : 07.03.21 - klo: 14.08 »
Samaa mieltä.

Ei näissä hommissa kannata kasvattaa itselle myrkkysientä otsaan, vaan kaikki reiskat ja norrit sekä kyöstit ja muut ratalle vaan karkeloimaan tulevana suvena :azn:

Samaa mieltä. Mutta harrastusta nyt aloittavan tai muuten uutta autokittiä ostavan kannattaa kyllä tarkoin harkita mihin luokkaan nyt panostaa. Johtuen juuri näistä pienistä harrastajamääristä. Tämä tietenkin vain siinä tapauksessa, jos ajatuksena on jossain välissä kilpailla. Jos ajaa vain omaksi huvikseen, sittenhän se on aivan sama ja voi hankkia juuri sen autopaketin mikä eniten kiinnostaa.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4118 : 07.03.21 - klo: 20.25 »
Mutta harrastusta nyt aloittavan tai muuten uutta autokittiä ostavan kannattaa kyllä tarkoin harkita mihin luokkaan nyt panostaa. Johtuen juuri näistä pienistä harrastajamääristä.

Ja mitä enemmän perustetaan uusia luokkia, sitä vähemmän saadaan autoja viivalle.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4119 : 07.03.21 - klo: 21.50 »
Ja mitä enemmän perustetaan uusia luokkia, sitä vähemmän saadaan autoja viivalle.
Riippuu luokasta. On aika lailla selviö että sähköratakasi tulee olemaan luokkana 3 vuoden sisään isompi kuin nitro kuten krossipuolella kävi. Ja 10 vuoden päästä ei enää ajeta nitroja lainkaan koska polttoainetta ei saa laillisesti omistaa...

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4120 : 07.03.21 - klo: 23.42 »
Miun arvio on että ensi kesänä nitrotötteröillä ajaa noin 25-30 kuskia ja sähköillä vähintään 20 kuskia, jopa 30 kuskia saattaa tulla sähköluokkaan. Nämä siis ratakasiluokkaan.

Eli tämä kirjoitus ei liity mitenkään gt8-luokkaan ja tähän ketjuun, mutta menköön nyt tähän tämän kerran :)

Poissa RadDaddy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4121 : 09.05.21 - klo: 10.37 »
GT-8 luokan kommentti: jo vuoden hallussani ollut GI*MAR Gt8 auto lähti takaisin Italiaan ja tulee sieltä ensi viikolla modifioituna GT8E luokan kisa-autoksi. Sähköt 2800Kv Hobbywing  ja Gens 8600Ah X 2 sähköt.
Kuski ainakin aluksi Micsa... Jos muita GT pirssejä ei näy Aip circuitissa treenaamassa, niin sitten ottamassa mittaa LS-5 ja PanCar 8E autoista. Tervetuloa tsekkaamaan..  :)
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa haikaoll

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Retro RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4122 : 14.05.21 - klo: 21.09 »
Muutama kuva ja kommetti Xray GTX8.3 autosta. Yleisti ottaen Xray kasaaminen on mukavaa puuhaa. Ohje on selkeä ja helposti luetttava. Osat on lajilteltu hyvin eri pusseihin kokoamisjärjestuksen mukaan pusseissa on jopa mukana keräilijän nimi. Sitten se mutta, ohjeessa on muutamia selkeitä bugeja ja niissä kannattaa olla tarkkana ja käyttää omaa järkeä. Lisäksi mukana tuleva komposiittikytkin tuskin on kovin pitkäikäinen, ohjeessa kyllä mainostetaan 4 palaista alukytkintä optio osana. Itse halusin rakentaa GT Porschen joten tilasin Italiasta Delta Plastikin Porsche korin, itse kori on hyvä laatuinen ja tarra-arkkikin kohtuullinen. Sitten se haastava osa, jotta Xray:n koritolpat osuisivat koriin järkeviin kohtiin oli 3D-tulostettava levennuspalat takatolpille ja kavennuspalat etutolpille.
 
« Viimeksi muokattu: 14.05.21 - klo: 21.14 kirjoittanut haikaoll »
Schumacher MI3.5, Kyosho Hurricane, Miss Budweiser.

Poissa haikaoll

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Retro RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4123 : 14.05.21 - klo: 21.12 »
Odottaa maalausta
Schumacher MI3.5, Kyosho Hurricane, Miss Budweiser.

Poissa RadDaddy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4124 : 15.05.21 - klo: 15.27 »
Tuon X-Ray GT8 auton kytkin on uudenmallinen säädettävä 2nopeusvaihteen kanssa käytettävä kytkin.
Se tuli ensimmäisenä GI*MAR GT8 autoon viime maailmanmestaruuskisoihin, ja aiheutti aika lailla polemiikkia, koska se muistutti rata nitrokan CENTAX kytkintä (Serpentin innovaatio) ja oli säädettävä. IFMAR ja EFRA ratkaisivat asian siten että Centax kytin on horisontaalisesti liikkuva ja säädettävä, joka on siis kielletty, mutta tämä GI*MAR kytkin liikkuu säätöineen säteettäisesti ulospäin. Kummassakin kytkimen säätövara on millin kymmennysosia, Kummankin säätö täytyy toteuttaa soveltuvaksi vaihteen kanssa, jotta nopea kiihtyvyys ja eteneminen on taattu. Kummatkin kytkintyypit, oikein käytettynä, kestävät koko sesongin, tosin kuin buggyn palakytkin vaatii jatkuvaa huolenpitoa. Tuo tuning palakytkin on lähinnä tarjolla niille, jotka eivät saa tolkkua sarjan kytkimeen.
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4125 : 15.05.21 - klo: 15.32 »
Mulla on kymppiautossa samanlainen. Toimii todella hienosti verrattuna 3-palakytkimeen Piccon kanssa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4126 : 15.05.21 - klo: 15.38 »
Moro,

minulla on kaupankäyntiosiossa myytävänä 2 kpl gt8-koria: protoformin- ja Porchen gt8-korit.

Jos joku tarvitsee, eikun kontaktia vaan.

Tärkeintä on että korit lähtee käyttöön ja varastosta pois pyörimästä.
« Viimeksi muokattu: 16.05.21 - klo: 18.37 kirjoittanut pintakaasu »

Poissa haikaoll

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Retro RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4127 : 17.05.21 - klo: 16.09 »
Tuli sunnuntaina käytyä tatttiksella tekemässä Ossille sisäänajoa. Ossin mosat on kyllä takuu kamaa, muutama minuutti kuumailma puhaltimella kone 100 asteiseksi ja sitten hetki säätöä starttiboxilla että kone sai polttoainetta ja käynnissä. Tankillinen boxilla fillarit ilmasssa valillä puolikaasua antaen pysyi hyvin käynnissä ja lämmöissä vaikka oli todellla rikkaaalla. Toinen, kolmas ja neljäs tankillinen radalla pikkuhiljaa pääneulaa ja keskialuettä kiristäen alkoi jo piikkuhiljaa ottaa paremmin kierroksia. Sitten huomaisin että kakkosvaihteen pinion ratas oli löystynyt joten päätin session. Sisään ajo jatkuu heti kun ehtii ja ilmat sallii.

Muutama kuva reiskasta valmiina.

Schumacher MI3.5, Kyosho Hurricane, Miss Budweiser.

Poissa haikaoll

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Retro RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4128 : 17.05.21 - klo: 16.10 »
Ilman koria
Schumacher MI3.5, Kyosho Hurricane, Miss Budweiser.

Poissa haikaoll

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Retro RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #4129 : 17.05.21 - klo: 16.12 »
Etuprofiili
Schumacher MI3.5, Kyosho Hurricane, Miss Budweiser.