Lähtökohtaisesti kannattaa laittaa neulat ns. tehdassäätöihin JA tarkastaa että tyhjäkäynti on säädetty
suunnilleen oikein. Tämä vaihtelee vähän moottorista riippuen, mutta yleensä luisti jää auki noin 1mm. Jos tyhjäkäynti on keturallaan, sotkee se myös alaneulan säätöä ja ihmettely on valmis. Kun tyhjäkäynti on säädetty ja kone ei meinaa pysyä käynnissä, niin alaneulaa kiristää kunnes se käy tyhjäkäyntiä edes jotenkin. Sitten vaan lämpöiseksi ja kiristämään yläneulaa. Kun kulkee hyvin, mutta silti tulee putkesta savua aletaan olemaan hollilla, sitten kiristämään alaneulaa. Alaneulan säätöön on monta tapaa, esim, ajat muutaman täysikaasukiihdytyksen, jätät tyhjäkäynnille, odotat 15se ja sitten kaasupohjaan. Jos lähtee kun anoppi laiturilta, niin alaneulaa aukipäin, jos sammuu ennen 15s tai sammuu kun laitat kaasun pohjaan niin alaneulaa kiinni. Toinen konsti on ajaa muutama kerta täyskaasulla ja sitten puristaa fuililetku lyttyyn jonkun 3-4cm päässä kaasarista. Auton pitäisi käydä 2 sekunttia, sitten kierrokset nousee pikkuisen ja sitten sammuu -> alaneula on aika kohillaan. Jos käy pidempään ja kierrokset alkaa nousemaan eikä meinaa sammua, niin alaneula liian rikkaalla. Jos taas stumppaa samantein, niin alaneula liian laihalla. Viimeiseksi sitten säädetään tyhjäkäynti, mikäli tarpeen. Itsellä on myös vielä opittavaa, mutta se on jo tarttunut että tuo tyhjäkäynti on yksi asia joka tuppaa sotkemaan asioita. Monesti tulee käännettyä tyhjäkäyntiä isommalle kun syy onkin alaneulan liian rikkaassa asennossa ja kun tyhjäkäynnillä kompensoi liian rikasta alaneulaa tulee yläneulaa käännettyä liikaa kiinni ja soppa on valmis.
Nämä yleisohjeet. Kun kokemusta tulee lisää, niin pystyy skippailemaan nämä proseduurit. Gurut on sitten vielä asia erikseen. Tosin eri koneet toimii vähän erilailla ja siitä johtuen neulojen asennot vaihtelee. Myös pilli, fuili, tulppa ja sää tuo omat variaationsa, mutta kun ajat samalla pillillä ja fuililla sekä saman lämpöarvon tulpalla saa jo paljon variaatioita pois.