Kirjoittaja Aihe: Kampiakseli moottorin seinästä läpi  (Luettu 11825 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JJ.O

  • Tulokas
    • Profiili
Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« : 23.08.08 - klo: 22.49 »
Omistan vajaan kesän ajetun Inferno st us sportin. Olimme ajamassa, kun yhtäkkiä kuului napsahdus ja moottori sammui. Menimme katsomaan ja huomasimme, että kampiakseli oli mennyt moottorin seinästä läpi. Mistä tämä voi johtua? Onko kenelläkään käynyt samaa?

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #1 : 24.08.08 - klo: 00.41 »
Ei kai sentään kampiakseli? Kiertokankia on noista joskus tullut ulos, taitaa olla Inferno GT-topicissa kuvakin.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #2 : 24.08.08 - klo: 15.10 »
Kuulostaa harvinaiselta tapaukselta? Oisko mitään mahkuja saada kuva tapahtuneesta? Kiinnostaisi vaan nähdä tapaus...
Hobao Hyper 8,5

Mika R

  • Vieras
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #3 : 24.08.08 - klo: 16.50 »
Joo, aika harva kampiakseli menee lohkosta läpi mutta kiertokankia on menny jokunen lähipiirissäkin. Useimmiten tuon aiheuttaa takalaakerin hajoaminen. Selvittelin joskus asiaa Kyosholta ja sitten tein jotain ohjeita tuonne Kilpailijoiden kanavan IGT topikkiinkin. Muutamia juttuja
- käytä 16% nitro (ei 25%)
- ei liikaa ilmansuodatinöljyä (käytä esim. kyoshon omaa tai PSR öljyä)
- lämmöt alle 110
- RTR moottoreitakin pitää huoltaa. Etulaakerin vaihto gallonan välein.

Jos haluat käyttää 25% nitro, niin suosittelen tätä http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?products_id=1010

Näin olemme pyrkineet ohjeistamaan IGT kuskeille, tämä ei kokonaan estä mutta vähentää rikkoontumisia. Itsellä on mennyt takalaakeri 2 kertaa; molemmilla kerroilla moottori on palautettu toimintakuntoon vaihtamalla uusi takalaakeri.
« Viimeksi muokattu: 24.08.08 - klo: 17.22 kirjoittanut Mika R »

Poissa JJ.O

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #4 : 24.08.08 - klo: 17.55 »
Kiitoksia vastauksesta.

Todennäköisin syy on nimen omaan kiertokangen hajoaminen.
Autolla on ajettu alle kanisterillinen polttoaineella.

Moottoria voi olla vaikea korjata, koska minusta näyttää siltä kuin osa kiertokankea olisi tullut ulos moottorin seinämästä. Joten ensisilmäykseltä minusta näytää siltä kuin koko/ iso osa moottoria joudutaan vaihtamaan.

Olit tiedustellut asiaa Kyosholta, mikä oli heidän kanta takuu kysymyksissä?
Moottorissa on käytetty heidän omaa polttoainetta, tosin 25%. Minulle on sanottu, että tällä polttoaineella voi ajaa ko. moottorilla.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #5 : 24.08.08 - klo: 18.31 »
Osta suosiolla hyväksi todettu uusi moottori, kuten nuo OS esim on.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #6 : 24.08.08 - klo: 18.45 »
Tai jos puhutaan asiasta, eli GXR-28 moottorista, on sinun vietävä se liikkeeseen josta sen ostit. Siellä takuuhomma alkaa ja se katsotaan läpi, sitten päätetään onko takuujuttuja. Bigbang 25 käy tuohon pannuun, siinä on enempi öljyä, kuin yleensä polttoaineissa, joita esim. kilpailijat käyttävät.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #7 : 24.08.08 - klo: 18.56 »
Kiitoksia vastauksesta.

Todennäköisin syy on nimen omaan kiertokangen hajoaminen.
Autolla on ajettu alle kanisterillinen polttoaineella.

Moottoria voi olla vaikea korjata, koska minusta näyttää siltä kuin osa kiertokankea olisi tullut ulos moottorin seinämästä. Joten ensisilmäykseltä minusta näytää siltä kuin koko/ iso osa moottoria joudutaan vaihtamaan.

Olit tiedustellut asiaa Kyosholta, mikä oli heidän kanta takuu kysymyksissä?
Moottorissa on käytetty heidän omaa polttoainetta, tosin 25%. Minulle on sanottu, että tällä polttoaineella voi ajaa ko. moottorilla.


Ole hyvä. Jarski alla kommentoikin tuota BigBang 25:ttä, osa porukasta ajaa sillä meilläkin, ja takuuasioita. Yleensä 16% riittää kanssa hyvin. Mulla ei ole ollut ongelmaa niin, että olisin takuun perään kysellyt. Toivottavasti näistä ohjeista on apua jatkossa jos uusi GXR28 tulee tilalle. Nyt syksyllä Kyosholta tulee uusi RTR moottoriversio ulos ja mielenkiintoista nähdä kestääkö se enemmän aihetta sivuten.
« Viimeksi muokattu: 24.08.08 - klo: 19.00 kirjoittanut Mika R »

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #8 : 24.08.08 - klo: 20.50 »
Taannoin kun itse ajoin Kyöstin RTR-pannulla josta myös katkesi kiertokanki, liike/maahantuoja hoiti asian takuun nimissä. Tosin, sitä uutta konetta en sitten koskaan autooni laittanut, suosiolla hommasin laadukkaamman moottorin, joka tarjosi muutenkin enemmän harrastamisen riemua...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #9 : 24.08.08 - klo: 23.07 »
Itsellä tuli TRX 3.3 koneesta kanki ulos kyljestä. Kiertokanki oli mennyt kahteen osaan keskeltä. :laugh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #10 : 25.08.08 - klo: 09.26 »
Mulla hajosi gx .21. Ihan vaan leikkasi kiinni. Mistä lie johtui moinen.

Motti tosin 4v vanha eikä puristuksia juuri lainkaan. Mäntä sylinteriputkeen jämähtäneenä kiinni ja kiertokanki poikki... :laugh:
Hobao Hyper 8,5

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #11 : 25.08.08 - klo: 17.46 »
Joo, aika harva kampiakseli menee lohkosta läpi mutta kiertokankia on menny jokunen lähipiirissäkin. Useimmiten tuon aiheuttaa takalaakerin hajoaminen. Selvittelin joskus asiaa Kyosholta ja sitten tein jotain ohjeita tuonne Kilpailijoiden kanavan IGT topikkiinkin. Muutamia juttuja
- käytä 16% nitro (ei 25%)
- ei liikaa ilmansuodatinöljyä (käytä esim. kyoshon omaa tai PSR öljyä)
- lämmöt alle 110
- RTR moottoreitakin pitää huoltaa. Etulaakerin vaihto gallonan välein.

Jos haluat käyttää 25% nitro, niin suosittelen tätä http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?products_id=1010

Näin olemme pyrkineet ohjeistamaan IGT kuskeille, tämä ei kokonaan estä mutta vähentää rikkoontumisia. Itsellä on mennyt

takalaakeri 2 kertaa; molemmilla kerroilla moottori on palautettu toimintakuntoon vaihtamalla uusi takalaakeri.



siis pitää nyt kyllä pari juttua muuttaa eli 25% metanolia voi ihan hyvin käyttää se ei haittaa mitään mutta ainahan väitetään että 25% kuluttaa moottoria nopeammin tuo on valetta kaikkihan riippuu kuinka paljon voiteluaineita on metanolissa esim. ite käytän 25% werksin metanolia ja sitä suositteli mulle yksi kilpakuskikin suositteli sitä.. se on totta että lämmöt siinä 110 luokkaa 120 vielä menettelee mutta sen jälkeen liikutaan jo vaara lämmöillä, mitkä lämmöt sulla oli koneessa?
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Mika R

  • Vieras
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #12 : 25.08.08 - klo: 20.50 »
Ai oikein kilpakuski suositteli, no sitten...   :grin:

Hyvä aihevalinta muutenkin sinulta Joonas93. Ainakin riittävän haastava :grin:

Nuo ohjeet ovat tosiaan Suomen kyosholta jossa on kohtuullinen määrä osaamista sekä kotimaan polttiskrossi scenestä että muutenkin. Olen itsekin ajanut "kilpaa" jotain 5 vuotta vaikka se nyt ei tässä mitään meinaakaan. Jospa Kyoshon pannun omistajana kuuntelis kuitenkin näitä Kyosho ohjeita, se (GXR28) kun ei ole varsinainen kilpamoottori muutenkaan. Tuskin menee kauheasti metsään.
Itse olen ajanut tätä 16% PSR nitrolla ja Bocan takalakun vaihdon jälkeen 25%, mutta sekin breikkasi lopulta. Siten suosittelen PSR 16%, siinä on aitoa rissaa.
Muistaakseni 25:n käyttöä ei kielletty, 16 oli suositus. Jarski tuossa ohjeistikin että 25 BB on ok.

Peitsamo voinee kertoa lisää kokemuksistaan, kun ajeli GXR28:ia Werksin 25% vaikka hieman toista suositeltiin..  :wink:

Mutta mikäs siinä valintahan on vapaa!
« Viimeksi muokattu: 25.08.08 - klo: 21.42 kirjoittanut Mika R »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #13 : 25.08.08 - klo: 22.21 »

Peitsamo voinee kertoa lisää kokemuksistaan, kun ajeli GXR28:ia Werksin 25% vaikka hieman toista suositeltiin..  :wink:

Mutta mikäs siinä valintahan on vapaa!

Ensinnäkin se polttoaine oli Sidewinderia. Toisekseen niistä pannuista on tullut kiertokanget lohkon läpi polttoaineesta riippumatta. Veikkaan hajoamisen syyksi epäkelpoja moottorin osia, en sopimatonta polttoainetta.

Ja totta, valinta on vapaa. Siksi käytän edelleen Werks 25% polttoainetta, mutta en Kyoshon moottoreita.
Flying Calacucco

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #14 : 25.08.08 - klo: 22.43 »
MikaR:llä tuntuu olevan tietyn maahantuojan kaikista tuotteista ainoastaan negatiivista sanottavaa ja uskallan väittää että arvostelu ei perustu henk.koht. kokemuksiin kyseisistä tuotteista. MikaR:llä kun ei ole p****akaan kokemusta mistään RC-Garagen tuotteista. Faktat faktoina ja kokemuksista kertokoon ne joilla niitä on.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #15 : 25.08.08 - klo: 22.47 »
No äläpäs nyt ylireagoi. Ai se oli sidewinderia, sorry moka.
Onneksi ei ole kokemusta eikä tule!

e: nimi postettu pyynnöstä
« Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo: 16.06 kirjoittanut Mika R »

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #16 : 25.08.08 - klo: 22.59 »
Ylireagoi :huh: Totesinpa vain että esität muille faktatietona asioita joista et itsekään tiedä mitään.

Nimim. 9gallonaa ajettu moottori(WERKS) ja polttoaineena 25%(WERKS) eikä edes etulaakeria vaihdettu. :p
« Viimeksi muokattu: 25.08.08 - klo: 23.08 kirjoittanut X1CRT »
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #17 : 25.08.08 - klo: 23.02 »
No äläpäs nyt ylireagoi Jani. Ai se oli sidewinderia, sorry moka.
Onneksi ei ole kokemusta eikä tule!

Tutti mikä asenne.
"onneksi ei ole kokemusta, eikä tule"

Kiesus sä osaat olla seniili känttyrä.

Typerää lähteä tuolla tavoin parjaamaan loistavaa tavaraa ja osaavaa liikettä.

Itse olet kiukuttelemassa kun jotku ei oo tyytyväisiä johonkin merkkiin...
Itse olet ahdasmielinen joka ei missään nimessä edes suostu kokeilemaan.
Vielä kehtaat elvistellä kokemuksellasi yms. vaikka kokemusta ei kaikesta olekkaan... Eikä tule... Ja sen kyllä huomaa.

Ziiiiiiishösss

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #18 : 26.08.08 - klo: 00.12 »
Heh voi vitsi mitä vääntöä taas, nutta kyllä se vain niin on, että jos kone ei kestä normaalia 25% ainetta, niin kyllä se on koneessa vika eikä aineessa. Tietty OK jos aine on oikeesti jotain ihan kuraa, niin se on sitten tilanne erikseen. Sidewinder ei nyt kuitenkaan ole mitään autotallissa sekotettua kamaa, Werksistä puhumattakaan.

Voin olla väärässäkin ja en halua aloittaa mitään uutta vääntöä, mutta siis hei oikeesti faktoja kehiin.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #19 : 26.08.08 - klo: 06.53 »
Joo, kuiskutellanhaan sitä kaikenlaista esim. tuolla radalla kuinka tämä X on parasta kisabensaa ja niin epäilemättä onkin kisakäyttöön, siltä kuulostaa. Radoilla nyt sanotaan kaikkea muutakin.

Joonas93 kuitenkin suositteli sitä 25% GXR28 moottoreihin, niin eipä taida sielläkään suunnalla niin kauheasti faktaa olla... Jos kokemuksen pohjalta ohjeistetaan että 16% on hyvä valinta niin kannattaako lähteä neuvomaan syvällä kokemuksella 25%:ttä ? No ei ehkä kannata mutta kokeillahan tietty voi.

Tarkoitushan on, että moottori kestää, oli huono tai hyvä.


Pitäskö meidän Jarski kevennyksenä kertoa se stoori ku 2 kaveria tuli Pro shoppiin ihmettelee harmistuneena asoituaan liikkeessä X ettei Inferno 7.5:een saa kiinni muita ku Kyoshon "kilpakoneita". Kerrottiin sitten että kyllä siihen kaikki kolmepuolikkaat menee ihan sujuvasti, nimittäin moottoripukeilla ja aluslevyilla.
« Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo: 08.10 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #20 : 26.08.08 - klo: 08.10 »
Pukeilla ja aluslevyillä jotka ovat taattua K hintatasoa.
Ja tämä mainitsemasi alle kahden vuoden polttiskrossikokemuksen omaava firma (jonka tietotaito on jo 2 vuoden aikana mennyt reilusti ohi sinun tietotaitosi) on varmasti myös sanonut asiakkaalle että Kyoshon rtr vessoihin ei mene kuin kössön moottorit suoraan... Muille moottoreille tarvitaan moottoripukit.

Se on kato tätä kuulopuhetta taas mitä lähdetään viljelemään...
Muistan muksuna leikkineeni jo tarhassa erästä hauskaa leikkiä.
Rikkinäinen puhelin.
Mennään porukalla istumaan isoon rinkiin.
Yksi keksii jonkin lyhyen lauseen ja kuiskaa sen vieressä olevalle.
Tämä taas kuiskaa kuulemansa seuraavalle jne jne, kunnes koko kierros on kierretty loppuun.
Viimeinen kertoo mitä kuuli ja lauseen keksinyt kertoo mikä lause oli aluksi.
Jokaisella kerralla lause oli värittynyt niin paljon että harvoin oli edes sinnepäin.

Ja miksiköhän tällaista peliä pelattiin jo tarhassa...
Jotta opittaisiin miksi ei kannata olla kertomassa mitä on kuullut... Se kun ei välttämättä pidä paikkaansa.

Mitä tästä opimme?
Tutkijat ovat kauan sitten todenneet että kun ihminen alkaa tulla tarpeeksi vanhaksi niin hän alkaa palaamaan lapsen asteelle.
Lopulta ei enää pärjätä ilman jatkuvaa hoitoa.
Tarvitaan kylvettäjä ja vaipan vaihtaja...

Onneks mä oon vielä nappula asteella niin mulla saattaa olla vielä toivoa tulla viisaammaks...
Noin vanhaksi tuleminen kuin sinä Mika olet, alkaa jo pelottamaan.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #21 : 26.08.08 - klo: 08.14 »
e: Olet muuten oikeassa mitä sanot kuulopuheista ja asian ymmärtämisestä. Ostan tuon. Asiat voit kertoa, vihjata ja ymmärtää monella tavalla, riippuen tarkoistusperistä ja kuulijan halukkuudesta ymmärtää.

Luulen muuten et Honkkarin pukitkin sopis mutta en ole täysin varma  :laugh:
« Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo: 08.30 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #22 : 26.08.08 - klo: 08.20 »
Saat sen hyvään K-hintaan.
150e eikä senttiäkään alennusta.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #23 : 26.08.08 - klo: 08.20 »
Juu muistan tapauksen. Kaverit todellakin tulivat liikkeeseen X hankittuaan K:n rtr autot. Olivat hankkineet kyseiset autot aivan äskettäin ja tulivat kyselemään "kisakonetta".
 Totesin jotta miksi ukot eivät ajaisi pois autossa jo olevia koneita aluksi ja uutena harrastajana treenaisi vehkeillä jotka jo on. + kerroin että "kisakoneet" eivät käy RTR pukkeihin SUORAAN. + pukit joita meillä on varastossa eivät sovi K.hon ilman kairaamista, joten tässä tämä.
 Kehoitin muuten kyseisiä miehiä myös hankkimaan K-kaupasta metalliset päärattaat kun oli ajatuksena ajella radalla kuulemma ja etenkin ennen kisakoneen hankintaa.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #24 : 26.08.08 - klo: 08.29 »
BTW- MikaR kun nyt olet päättänyt ottaa firman X (lue:minun elinkeino) tähtäimeesi ja parjata jatkuvasti niin tuotteita, osaamista, sanomisia ym. ilman todellista kokemusta em. asioista.
Haluan sinunkin tietävän kun kyseessä on todellakin minun elinkeino, niin ilman todellisia perusteita esitetyt dissaukset mielestäni menee henkilökohtaisuuksiin.

Toivottavasti 40 vuotias "aikamies" tämän ymmärtää.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #25 : 26.08.08 - klo: 08.32 »
En mä ole kauheesti kyllä arvostellut.

Eikö me keskusteltu tuosta GXR28 moottorista, aika pahasti shiftaa keskustelu.

e: muokattu ylläpidon pyynnöstä
« Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo: 16.08 kirjoittanut Mika R »

Poissa Tikkeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #26 : 26.08.08 - klo: 11.36 »
Offtopikkina suosittelen lukemaan läpi viestiketjun kuinka voi käydä jos mennään liian henkilökohtaisuuksiin kuulopuheiden perusteella ja arvostellaan toisen elinkeinoa.
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

Poissa neon

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #27 : 26.08.08 - klo: 21.46 »
Niin no näin taustoilla kirjoittelua seuranneena voin kommentoida että melkoisen hävytöntä, henkilökohtaista nimittelyä tuntuvat eräät harrastavan systemaattisesti.
Lieneekö toisilla eri oikeuksia?
« Viimeksi muokattu: 27.08.08 - klo: 08.33 kirjoittanut neon »

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #28 : 26.08.08 - klo: 21.58 »
OT: Pojilla keulii taas mopo aika kovassa kulmassa. Pitäskö hipasta takajarrua että keula tippus vähän?? xD

Sori, oli pakko
Traxxas Revo 2.5

Poissa benkku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« Vastaus #29 : 28.08.08 - klo: 19.16 »
Juu muistan tapauksen. Kaverit todellakin tulivat liikkeeseen X hankittuaan K:n rtr autot. Olivat hankkineet kyseiset autot aivan äskettäin ja tulivat kyselemään "kisakonetta".
 Totesin jotta miksi ukot eivät ajaisi pois autossa jo olevia koneita aluksi ja uutena harrastajana treenaisi vehkeillä jotka jo on. + kerroin että "kisakoneet" eivät käy RTR pukkeihin SUORAAN. + pukit joita meillä on varastossa eivät sovi K.hon ilman kairaamista, joten tässä tämä.
 Kehoitin muuten kyseisiä miehiä myös hankkimaan K-kaupasta metalliset päärattaat kun oli ajatuksena ajella radalla kuulemma ja etenkin ennen kisakoneen hankintaa.
asia ei ihan noin mennyt miten kerroit tämän!!!viestisi oli että kyösti on tehnyt niin ylimalkaisen herra merkin ettei siihen voi laittaa mitään muuta>tiedossamme oli jo se tieto ettei mikään kisa moottori mene ihan suoraan...tarvitaan pukit ym..,.metallinen pääratas on autossa ja siitä silloinkin puhuttiin et miksi kyöstin readyset paketissa on säästetty tollasessa kohtaan......no mutta ei voi muuta todeta että kylläpä on kovat välit eri merkkien kesken ja ihmiset kuulevat ja kertovat tosiaan eri tavalla ja loppu tulos on kuin rikkinäisessä puhelimessa...lainaten aikaisempaa :tongue: