Koska moottorin kierrokset tippuvat nopeasti.
Moottorijarrutusta on korkeintaan sekunnin osa.
Tästä huippuaiheesta ny on turha kiistellä. Itse olen aloitteleva pihasuttailija. Olen aloittanut harrastuksen tän vuoden tammikuussa...toistakymmentä polttista on ollu ja suurimmassa osassa niistä ei pysty edes kuvittelemaan että tämmöisissä "moottorijarrutusta" polttis autoissa vois tapahtua
Fakta kuitenkin on että Casullin kans ajeltiin eilen illalla mun ST-RR:llä, ossin kone ossin vauhtipyörällä, kössön alumiinisilla kytkinpaloilla, ultimateracingin kellolla.
Lopputulos: Kumpikaan meistä ei pystyny väittään ettei silminnähden tapahtuisi moottorijarrutusta!
Se on totta että se ei kestä 0,2sekuntia pidempään mutta siellä se on.
Kutakuinkin jos kierrokset on esim 35krpm ja tippuu siitä esim 20krpm:n : alumiiniset palat pitää kytkinkellosta kiinni. Kun kierrokset tippuu tarpeeksi alas niin tottakai palat irrottaa.
Testi suoritettiin asfaltti sekä nurmikko alustalla pilkkopimeässä silmät kiinni kuulosuojaimet päässä.
Todettiin myös että 15000 neliömetrin betoniseinäinen halli pysäyttää kärrynpyöriä heittelevän truggyn erittäin nopeasti(nopeammin kuin "moottorijarrutus", jopa ennen kuin seinää ehtii huomata...
Eli väitän että moottorijarrutus on olemassa, mutta se on hyvin pieni ja se ei liity mitenkään mihinkään, eikä tällä tiedolla kukaan koskaan missään tule tekemään yhtään mitään.
Ps. UltimateRacingin kolmipalakytkimellä komposiittipaloilla tätä ilmiötä ei saa tapahtumaan edes 0,01 sekunniksi.
Tämä on sitte vain mun mielipide jonka esitä omana "faktanani" olkoot muut mitä mieltä haluaa, siihen on kaikilla oikeus.