Niin tiivistä tankkia ei olekkaan, mihin ei ilma pääsisi. Tankkiin nimittäin pääsee ilmaa paineletkun kautta pakoputkesta.
Jos moottorin jättää pitkäksi aikaa voitelematta after run öljyllä, niin polttoaineessa oleva nitrometaani, joka on korkeasti korrosioiva, ruostuttaa moottorin osia. Suurin haittaa ruostumisesta on laakereille.
Lisäksi jos polttoaineen jättää muhimaan moottoriin, niin polttoaineessa olevan risiiniöljy kerää itseensä kosteutta ja muuttu paksuksi tahmeaksi tökötiksi, joka tukii joka paikan, erityisesti kaasuttimen, polttoaine suodattimen, laakerit ja polttoaineletkut. Tämä on helposti todettavissa, kun pitkään löpöineen seissyttä konetta pyörittää käsin ympäri, niin moottori ei pyöri herkästi ja pehmeästi vaan hieman tahmeasti.