En mä mitään tiedä. Joo kyllä Nikkoihin on jotain takuuhuoltoa saanut, siitä en tiedä saako osia muuten. Omat osin hankintakanavat ovat olleet kirpputorit ja tuttujen ja tuntemattomien varastot ja vintit. Tuntuvat tietyn aikakauden Nikot omaavan aika pitkälti samoja osia, ainakin oman kokemukseni mukaan. Meillä on ajokuntoisena pari Nikkoa. Toinen on tuo sigussakin mainittu "maasturi" ja toinen Peugeot 907 V12. Jälkimmäisellä on ajeltu vain sisällä ja se on hankittu vain koska se on pirun hyvän näköinen konseptiauto. Ensimmäinen on kaksi vuotiaan tytön ensimmäinen rc-auto, joka on ollut kummankin ison veljen ensimmäisenä rc-autona aikoinaan. Kun laitoin sen kuntoon jokin aika sitten tytölle, niin päätin laittaa siihen kunnollisen akun, jolla saisi vähän ajoaikaakin. Jännitteet pidin edelleen 9,6 voltissa, mutta nyt käyttövoimaa tarjoillaan Maxampsin 8-kennoisesta 1600 mAh NiHM:istä. Nyt se auto jaksaa edetä pihalla omaa verkkaista tahtiaan ja keulii jopa ympäri, jos heittää pakilta suoraan eteenpäin. Johtunee ehkä kuitenkin enemmän akkupaketin nykyisestä sijoituksesta lavan takareunassa, eli auto on aika takapainoinen.
Tuon auton yhteydessä tuli myös tutkittua, saisiko sitä jotenkin fiksusti viriteltyä muuten. Lopputuloksena tulin siihen tulokseen, että ainoa mielekäs tapa virittää sitä olisi uusia koko auto korin alla eli voisihan sen saman korin istuttaa johonkin toiseen autoon. Vauhtia toki saa lisää nostamalla jännitettä, mutta ilo on hetkellistä, kun muu elektroniikka ei sitä kestä. Lisäksi tuo tyttö pärjää juuri ja juuri tuon auton kanssa nykyisellään ja kun kulkupuolta ehkä parin vuoden päästä kaivataan lisää, niin eiköhän sitä jotain parempaa autoa keksitä silloin.
Nikon avaamisesta sen verran, että rohkeasti vaan ruuvit auki, mutta pitäen osat paikallaan loppuun asti. Sitten varovasti raotetaan sitä ja yritetään selvittää pitäisikö se avata oikeinpäin vai ylösalaisin, ilman että kovin paljon osia putoilee pois paikoiltaan. Niitä kun voi olla vaikeaa saada paikoilleen jos ei tiedä mihin ne kuuluvat. Kun saat sen auki, niin ota muutama valokuva eri suunnista, jotta voit myöhemmin tarkistaa kuvista mihin mikäkin osa kuului ja miten päin, jos tulee vaikeuksia.
Renkaat on Nikko-tyyliin niitattu kiinni, eikä niitä pidä yrittää irrottaa, muuten tulee iso remontti ja auto jää helposti kasaamatta (Tästä tulikin mieleen että tuossa 907:ssa on renkaat ihan mutterilla kiinni ja auton puolessa on ihan asialliset hexit.)
Riippuen siitä mitä sieltä avatusta autosta löytyy, niin jatkotoimenpiteet vaihtelevat. Kuvan perusteella auto taitaa olla aika vanha, joten siihen tuskin saa alkuperäisiä varaosia uutena, joten niitä pitänee sitten etsiä muista lähteistä.