Aika tiukkapipoisia näkemyksiä on kirjoiteltu. Radio-ohjattava auto on juridisesti lelu, ei ajoneuvo. Sitä ei näin ollen koske liikennesäännöt, mutta muut säännöt koskevat sitä ohjaavaa henkilöä. Kadulla tai tiellä on lähtökohtaisesti leikkiminen kielletty, lukuunottamatta pihakatua ja kävelykatua. Myös asuintalojen piha-alueilla saa leikkiä. Järjen käyttö on toki sallittu eli 1:1 autojen sekaan ei ole viisasta mennä ajamaan, riippumatta siitä onko se sallittua vai ei.
Melusta ja sen määrästä on yhtä monta mielipidettä, kuin on ihmistä. On ihmisiä, joita häiritsee kaikki toiminta, riippumatta sen määrästä ja laadusta ja aiheuttamasta melusta.
Kaupan parkkipaikat ovat harvoin kauppiaan tai kauppaliikkeen omistamia, joissa tapauksissa nämä eivät myöskään voi kontrolloida niiden käyttöä. Paikkana tuollainen asfaltoitu parkkipaikka on oikein hyvä ajopaikka, mikäli siellä ei ole muuta liikennettä. Itse en näkisi mitään syytä miksi sinne ei voisi mennä ajamaan, silloin kun parkkipaikka on tyhjä. Metsässä tai luonnossa ajamista sen sijaan pitäisin ongelmallisempana, johtuen polttomoottorista ja polttoaineesta, joka ei mitään ympäristöystävällisintä ole.
Itse olen ajellut koulujen kentillä, urheilukentillä, parkkipaikoilla, soramontuilla ja omassa pihassa. Koskaan ei ole kukaan tullut sanomaan ettei saisi ajaa, vaikka yleisöä yleensä kertyy noille paikoille aika nopeasti. No ei tuonne montulle, eikä omaan pihaan, mutta muualle. Autot toki on sähkiksiä, mutta joskus on siskon mies ollut polttiksen kanssa mukana ja ajelee vastaavilla paikoilla, eikä mitaan valituksia ole tullut. Ei tosin ajeta samassa paikassa joka ikinen päivä tuntikaupalla. Se kun saattaisi alkaa jo enemmän ärsyttämäänkin.
Se on kuitenkin hyvä muistaa, että aiheuttamistasi vahingoista vastaat itse. Huviajelun aiheuttamat vahingot saa kuitenkin kotivakuutuksen vastuuvakuutukseen, mikäli et harrasta kilpailemista. Jos harrastat, niin ei taida mikään vakuutus korvata, jos ajat parkkipaikalla jonkun autoa tai jalankulkijaa päin.