Tässä mun setuppi FK05:een.
On valitetttavasti lontooksi, mutta suurin osa lienee sen ymmärtää. En tähän hätään ehtiny kääntää suomeksi, kun kiirettä pukkaa:)
Toimii liukkailla ja kovapitoisilla radoilla,setuppia testattu n 10 eri radalla ja ajettavuus on ollut aina hyvä ja auto nopea. Jos pitoa on enemmän, suosittelen jäykempää jousta. Mutta mielestäni vaaleansininen edessä ja valkoinen takana ovat ne maksimit...jäykemmällä ei kumirenkailla tarvi ajaa.
Kysymyksiä saa heittää tänne jos jokin askarruttaa.
Front:
35w
3 holes
3rd hole in tower
foam in shocks, medium rebound
green or white springs
solid 1-way
steering link in 2 hole in steering block with 3mm shims under it
1mm shim under camber link, in the middle position in tower
1mm downstop to screw
0 deg toe out
steering in front position
medium c-hubs
camber link in the mid hole in tower +3mm clips between ball and tower
1,5deg camber
4,7mm ride height
roll center in mid position
no sway bar
Rear:
35w oil
4 holes open
4th hole in tower
inner hole in arms
1mm downstop to hub
yellow or green spring
1mm shim under camber link
3 deg toe in
camber link in lower position in tower
1,5 deg camber
2mm shims before suspension arms
5mm ride height
diff in upper position
roll center in mid position
no sway bar
Parma Alfa body, 2,5mm chassis, wide top plate.
The car felt and was very fast and easy to drive. Medium grip.
Some 50grams in the middle of the car, 30grams behind battery in rear right, 10g in front left and right, 15g in rear left.
Regards,
-Vesa