Kirjoittaja Aihe: CROSSIRATAA OULUNSALOON  (Luettu 1105608 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #750 : 13.03.09 - klo: 07.33 »
kato kerpele! Tolleesti käyny muillekkin mitä oon tosta firestorm topicista lukenut...ihme homma, nuo kuitenkin aika jämyä matskua! Noh, ei muuta kun roippeet tillaukseen ja uutta tilalle :mrgreen: Mistä lienee johtuu???  :shocked:
Capricorn Reedy Futaba

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #751 : 13.03.09 - klo: 07.42 »
Oiskohan tossa käyny sama homma mikä käy helposti 1:1 tasauspyörästöjenkin kans jos poltat kumia vaan toinen ratas sutien. Eli ratas hirttää akselille (ei ole laakeroitu, sillä noissa ei pahemmin pyörimistä pitäs olla jatkuvasti). Joskus teinipoikana tuli kaverin Bemarin perästä toastia ku veettiin huoltiksen pihassa muutama sappinen kiekka kumi savuten. Ehin vaan sanoa että kohta muuten spinnaa..ja niinhän se tekiki ku perän rattaat jumi akselille :mrgreen:

Eli isoilla lipoilla p*skarinkiä toinen ratas donitsina, niin takuuvarmasti toi perä murenee. Saako tohon mistään kuuladiffiä?Eikö se ois sama päivittää sellanen? Ja kantsii varmaan varuilta hommata muutama vararataspari jos meinaa tolla perällä ajaa.

Niijoo ja oiskohan siinä slipperi ollu vaan liian löysällä? Kuitenkin tossa vekottimessa sitä jerkkua on siihen tahtiin että voi luistaa "kohtalaisesti"  :mrgreen:

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #752 : 13.03.09 - klo: 09.03 »
 :lol: Menikö antenniputki vähän palasiksi. :lol:
Tuliko muuta damagea?
Diffi on niinsanotusti kuollu ja kuopattu.
Multa ei eilen hajonnu mitään vaikka tuli hypittyä ja sen sellasta.
Eilen lähti paketti liquidista, sieltä tulee iskaritornia, iskariöljyä ja spurreja.
Varaosatilausta menee melkein joka viikko.

Jaa, vai meinas se jussikin (räinä) laittaa pikkuauton.
Kimmo vähän infonnu laijin hyvistä puolista.
No ei siinä mitään. Saadaan uusia harrastajia rovaniemen pienoisautoilijoille, se on aina eteenpäin.
Eilen se kovasti ihaili mun spedeä, mutta neuvoin ostamaan mielummin rustlerin taikka hpi firestormin.
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa nettijätkä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #753 : 13.03.09 - klo: 09.47 »
Nyt on kyllä pakko kysyä, että miten mikään noista asioista kuului tämän topikin alle Fillarimise?
« Viimeksi muokattu: 13.03.09 - klo: 10.38 kirjoittanut nettijätkä »

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #754 : 13.03.09 - klo: 10.13 »
tuohon diffin turhaan luistoon auttaa kunnon diffi öljy. esim.tuollainen
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Diffioljyt/UR0899-5-Diffioljy-500000-103206
rajoittaa luistoa jo kohtuullisesti.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #755 : 13.03.09 - klo: 10.20 »
Siis ei se ratasdiffi nimenomaan luista.

Jos luistaa niin sit luistaa materiaalit=rikkinäiset rattaat. Varsinki pomppuisella radalla ratasdiffin rattaat on kovilla koska iskuja ei vaimenna mikään, toisin kuin kuuladiffissä. Auton ajo-ominaisuuksiin noilla diffin säädöillä on aika merkittävä vaikutus. Mitä jäykempää öljyä taakse niin sitä enemmän on kaasupäällä irti ja päin vastoin. Edessä taas jäykempi rauhottaa, löysemmällä kääntyy esim kaasupäällä paremmin. Kuuladiffin toimintaperiaate on muuten sama, mutta se sallii/luistaa kriittisessä pisteessä, jonka vuoksi mitään ei mene rikki. Noin niinkun pelkistettynä.
« Viimeksi muokattu: 13.03.09 - klo: 10.29 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #756 : 13.03.09 - klo: 10.58 »
Jep, niinku Vesa sanoi. Ratasdiffi on vähän sama ku vetäs ilman slipperiä..jossain vaiheessa joku joustaa. Eikä perää oikein voi vetää tönkkiinkään (liimata ratasperä kokonaan yheksi möykyksi), sellasella perällä ei takapotkua liukkaalla ajeta kyllä yhtään. Omissa vehkeissä pelaa kuulaperät hyvin, takaa mahdollisimman löysälle ja nelkussa keuladiffiä perää tiukemmalle. Perän oon säätäny silleen luiston rajalle, ainakin tossa lumilaikkuradalla sen "lukottomuuden" huomaa, varsinkin takavetosella. Tilaa pinats suoraa sellanen kuulaperä jos vaan on saatavilla!

Samalla näkis sen, että mikä ero noissa vehkeissä on kun Zippolalla on tuo vakiosetuppi takana.

Luistolla ilmeisesti Alarauta tarkoitti että tiukempaa öljyä sisään niin perä on enemmän lukossa? Yllä kerroin just miksi sellasta ei missään nimessä kannate tunkea tolle meidän heikkopitoiselle radalle.




Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #757 : 13.03.09 - klo: 13.11 »
Ei äkkiseltään löytyny muita vaihtoehtoja ku toi ratasdiffi. Jos ei ala kestämään niin täytyy katella saisko sinne esmes asson kuuladiffin.. onkos nuot vaihteiston rattaat yleensä samalla jaolla?

Tarkotus oli voidella rattaat kylmän rauhallisesti vaan ihan tavallisella yleisvassulla.. ajatuksia?
Löysä litku ois varmasti talviradalle paras, mutta tuntus että kestävyyden kannalta paksu tavara ois parasta, josko se hieman söisi niitä iskuja. Eikös tommonen multigrease oo kuitenki sitte jo tosi paksua verrattuna niihin diffiöljyihin.

Pitää kurrata vielä noparista ajotuksetkin minimiin niin rauhottuu se tempominen, jossei sitten ala kestämään niin täytyy alkaa katteleen 2S lipoja.

e:ja tosiaan pitää hakea se slipperi sitte mahd löysälle kans, ettei konetehoilla väännätä diffiä solmuun.
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #758 : 13.03.09 - klo: 13.30 »
silikooniöljy ja vaseliini on kaks eri asiaa. Silikooniöljyssä on viskositeetti jonka ominaisuutta noissa ratasdiffeissä hyödynnetään, ja vaseniili on vaa voitelua ja epäpuhtauden keräämistä varten lähinnä näissä hommissa. Vaseliinia ei R/C hommissa tarvi kyllä mielestäni yhtään mihinkään, muoviosat voitelee ite ittensä eikä se rasva siellä mitään auta, päinvastoin. Metalliosissa eri asia, mutta vaseliini ei nyt oo ihan oikee ratkasu kyl ;)

Mistä autosta mahtaa olla kyse ja millasella akku/kone-combolla ajat? Normihelistimethän on tehty 6 kennon eli 7.2V akuille, ei millekkään megatehoille.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #759 : 13.03.09 - klo: 13.56 »
Tuun Pinats takas pohjosista lauantai-iltana. Vois kyylätä esm sillon illasta saatasko käytettyä mun drifterin perän osia tohon sun trukkiin, jos lautaspyörät oiskin jotenki ihmeellisesti samoja osia. Pääsisit kuitenkin ajamaan sunnuntaina? Jos ei muuten, niin tempasee jonkun äkkipatentin ja perän lukkoon. Samalla vois verrata asson perää ja HPI:n perää keskenään, onko mitään mahkuja tuunata B4:n murikasta sun trukkiin sopivaa. Mulla on tosa osia sellaseen, että ainakin vertaamaan pääsee.


Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #760 : 13.03.09 - klo: 14.00 »
tossa ois kyllä kimmo ideaa jos sais trukkiin kuulaperän...jos saatte härvättyä sinne kuuladiffin niin hommaan ittelle kyllä kans, vaikkei mulla niin kauheita tehoja kuitenkaan tossa ole  :roll: :roll: Vai miten se oli? Eikö peanutsilla ollu mamba max/5700kv motti 3s lipoilla? Ittellä ei varmaan kauas jää tehoista kyllä tuo oma 5.5t lrp (8200kv) + 2s lipot... :grin:
Capricorn Reedy Futaba

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #761 : 13.03.09 - klo: 14.04 »
Auto on HPI firestorm + Mambamax5700 + 3S lipo, autolla on ennen minua ajettu noparin sääjöt lähes "täysillä", eiliseksi puotin sitten jo enimpiä pois.

Silikooniöljyssä on viskositeetti jonka ominaisuutta noissa ratasdiffeissä hyödynnetään, ja vaseniili on vaa voitelua ja epäpuhtauden keräämistä varten lähinnä näissä hommissa.

tööt tööt, onhan voitelurasvallakin viskositeetti :police: mitenkäs tuo wt-indeksi nyt sitten vaan menee suhteessa esim. aikusten oikeisiin yksiköhin, esm senttistoki??

No ok oot oikeassa, jos halutaan säätää diffiä niin öljy on varmasti oikea ratkaisu :smiley: Veikkaan että tuo rasva nyt on sen verta paksua että jos sillä diffin _täyttää_ niin se vastaisi jotain ÖVERIpaksua diffiöljyä->lukkoperä? vai?

tehtaalta tuo tulee rasvattuna mutta se lienee vaan voitelukerros rattaiden pinnassa.. ja se nyt ainaki ois sitte se "löysä" diffi, vai??

Kiitti Vesa ja muut jotka jaksatte vastailla ja pohtia, ja M*lkkukimmo voi alkaa vaikka moderaattoriksi jos eksytään liian kauas aiheesta :mrgreen:

ps.Muuten voisin kiltist uskoaki että laita nyt vaan ne diffiöljyt muttako unohin tilata uuen diffikopan tiivisteen  :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 13.03.09 - klo: 14.09 kirjoittanut peanuts »
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #762 : 13.03.09 - klo: 14.14 »
Aika kovasti on pojilla kyllä horsea kun pitoakaan ei ole... Meinaan vaan että 5kennonen nelkkukrossarikin liikahtaa sen ~70km/h ilman mitään ihmeempiä kalustoasyöviä kikkoja ja pysyy kasassa viikosta toiseenkin.

Mutta siis. Cst asteikko on yleisesti käytössä useilla rc-firmoilla, tosin vasta viime vuosina yleistynyt. Joku 1000-3000Wt vois olla varmaanki ihan ok melkeen valmistajalta ku valmistajalta tuon aiemman korvaajaksi. Cst asteikolla en osaa sanoa lonkalta, riippuu valmistajasta niin paljon. Esim asson, orionin, xrayn, robitronicin tms iskariöljyjä ei voi edes lähelle verrata numeroiden perusteella, niin isot ne erot on oikeesti. Mutta joku 1000-3000wt vois varmaanki olla ok siis.

En nyt keksi yhtään autoa, jolla lukkoperäisenä pystyis mielekkäästi ajamaan, paitsi HC-pidolla ratakisoissa ehkä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #763 : 13.03.09 - klo: 14.43 »
Juu, onneksi se oli autoa ostaessa jo tiedossa että on radalle aivan liian paljon lähtöjä, muttakun sattui niin sopivasti olemaan setti JA OLI PAKKO SAAHA ROSSI AUTO  :grin: Pitää tarvittaessa kesällä laittaa sitten rauhallisempaa sensorikampetta kun rahatilannekin kohenee. Tuossa tuumin että jos ronskisti tekis vaan semmosen kaasukäyrän joka ei nouse ikinä sinne 100%.. vois koklata sitäki, tiä vaikka sais kaasuunki vähä modulaatiota lissää.

Tuossa senttistoki hommassa pikasen silmäilyn jälkeen näyttää olevan vähän kauppiaitten ja valmistajienkin suunnalta epäselvyyttä missä mennään, onnellisesti ilmotellaan joku lukuarvo ja sitten arvotaan perään W, wt tai cSt :grin:

Täytyy pistää nyt kuiten liquidista tuleen pullo Vesan speksaamaa öljyä, avaudun sitte palstoilla ku ajo ei kulje  :mrgreen:
Oliko Zippolalla rasvat vai öljyt askissa?
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #764 : 13.03.09 - klo: 14.50 »
ittellä on nytte ohkaset rasvat...silikoniöljytkin pysyy sisällä, oli vaan liian jäykkää tuo mikä ittellä on..tuntu tuolla rasvalla olevan parempi, ei niin pahasti "lukkoefektiä".. Kieltämättä itelläkin liikaa tuota voimaa, pittää kattella joku 8.5t tahi vastaava motti tohon ittelle niin ois jotaki järkeä ajamisessa  :mrgreen: Nyt sutii puolestakaasusta asfaltilla kun junttaa lämän tiskiin  :mrgreen: Ja vauhtia kuitenkin jo siinä vaiheessa arviolta 50km/h  :roll: Vois koittaa nyt kun kelit muuttuu pitävemmiksi laittaa tuota silikoniöjyä diffiin :mrgreen: Näyttäs olevan 5000wt ofnan litkua...pitäs joku 3000 varmaan laittaa.
Capricorn Reedy Futaba

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #765 : 13.03.09 - klo: 17.20 »
Joo kyllä toi on hoksattu tosiaan että ku akku hiipuu niin ajo kulkee  :mrgreen: No ompa haastetta, veikkaan että se on Ralli-Jarilla kohta 1:1 rallyeasconassaki joku b-ryhmän pata VÄHINTÄÄN  :mrgreen: Kesällä toi 5.5t pysy omassa assossa ainaki vähän radalla, mut nyt ku on ajellu 8.5t koneella niin tuskin tulee vaihdettua enää tehokkaampaa. Paljon mielekkäämpi ku jerkkua ei ole liikaa (ts. tulee ajettua lujempaa ja pysyy jopa radalla)

Kyyläsin tosa vähän HPI:n purkukuvia, niin NÄYTTÄIS ainaki että mahollisesti noita Sprint 2:n perän osia voi käyttää tossa trukissa! Ettätuota, pistetäänkö meikältä auto lihoiksi ja siittä romut trukkiin? Hommaat sitte mulle joskus uuet seittemän taalan osat tilalle?

Eli noi on Sprint 2:n osia
http://www.hpiracing.com/products/en/86014/

Ja tossa Firestormin
http://www.hpiracing.com/products/en/86917/

en laskenu hampaita, mutta tuurilla vois passata ja saatas trukki ajoon sunnuntaiksi!?

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #766 : 13.03.09 - klo: 17.58 »
No on jaha, ainaki molemisa lukkee että 10T ja 13T! Kuule joo, sehän oiski makija homma!



Nyt on sokialle papin vaimolle saareen passelit sääjöt  :huh:
Väkisin se vääntää piikin tonne 100%, kai se vähän rauhottuu, jos 90% kaasulla on vasta 50% jerkkua.
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #767 : 13.03.09 - klo: 18.05 »
Tollasesta kaasukäyrästä ei tuu kuin paha mieli :lipsrsealed: Ensin painaa kaasua ja tuntuu että ei liiku mihinkään sitte yhtäkkiä nakkaa hirveenä kaasua -> auto jossain puun ympärillä solmussa. Minkälainen radio sulla on käytössä, jos löydät EPA-säädön niin laita sieltä kaasua vähemmäksi, jos ei ole niin voihan sen liipasimen alle jonkun kakspuoli teippiviritelmän laittaa  :grin:

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #768 : 13.03.09 - klo: 18.19 »
No ööö...
Sori meni offariksi :grin:
Seuraavan kerran vastaan kun ei kysytä jne..
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa nettijätkä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #769 : 13.03.09 - klo: 18.33 »
Mää luulen että tuommonen kaasukäyrä toimii hyvinkin, ainakin tuolla liukkaalla pitää suurin osa alueesta olla aika maltillista nousua. Mulla oli omassa kastlessa punchitki jossaki 70-80% tasolla.

Ohjaimesta ois tosiaan siistiä rajotella mutta taitaa pinatski ajella rtr-ohjaimella.

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #770 : 13.03.09 - klo: 18.54 »
No joo voihan tuo tietenkin toimia tollasella kaasukäyrällä ihan ok siellä liukkaalla, mutta sitte kun tulee vähänkään sitä pitoo niin lineaareinen kaasukäyrä on auttamatta paras. Ja tuohon RTR-radio hommaanhan on jo vastaus ylemmässä viestissäni: laittaa vaan rohkeesti jonku palikan teipillä liipasimen alle niin ei painu niin paljon. Tai sitten jos säätimessä laittaa punchin pienelle ja koneen ennakko pienelle.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #771 : 13.03.09 - klo: 20.05 »
saahan diffiöljyjä suomestakin, eikai niitä kannata kaukaa ruveta tilaamaan? RF:stä seuraavaksi päiväksi jos ei paikallisessa shopissa ole.

Aika oraakkeli saa olla tollasella kaasukäyrällä, liukkaalla varsinkin se yllättävä potku ei oo mitenkään hyväksi. Kyl se kaasunkäyttö on sormesta kii, ei profiilista. ;)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa nettijätkä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #772 : 13.03.09 - klo: 20.58 »
Tuosta tulikin mieleen, että olis ihan kiva saada joskus jonkunlainen haju, miten pahasti paljon ajaneet ja taitavat rossikuskit veis meitä tuolla radalla. Tietty tuo ei ole mikään oikea kisarata, mutta just siks olis kiva nähdä miten siellä kovat kuskit ja steit-of-diart autot rökittäis kolmelankaset trukit 100-0  :mrgreen:

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #773 : 13.03.09 - klo: 21.06 »
Niin, tolla käppyrällähän oli tarkotus päässä siittä ruokottomasta tempomisesta eroon.  :undecided:
Eli kun ei mennä ollenkaan tonne viimiselle 10% liipasimen matkasta, käytössä on korkeintaan se 50% koneen tehoista.
Modulaatiota on kuitenki se 90% kaasuliipasimesta.
Sen liikevaran sitten voi rajottaa vaikka sillä teipillä, eri hyvä idiz!
Melekosen lineaarinen toi käyrä minusta on siinä ekalla 90 rosentilla  :smiley:


En toki oo mikään pro mutta tuntus että mitä pidempi liikematka sitä helpompi on alottelevan kaasusormenki pysyä kärryillä, tä  :huh:

Ennakot sääjin niin pienelle kö saapii, sen mitä kerkesin ajaa niin punchi nollilla ei onnistunu enää hyppääminen, väänsin summissa puolelle niin pysty vielä ilimassa oikaseen jotenki.

saahan diffiöljyjä suomestakin, eikai niitä kannata kaukaa ruveta tilaamaan? RF:stä seuraavaksi päiväksi jos ei paikallisessa shopissa ole.

No iliman muuta jos en nyt ota muutaki, liquidista kun saa muutakin hilpettä ja toivottavasti ne tiivisteet.
Diffipakettikin ois tullut hobbylinnasta mutta kun osaa hilppeistä ei ollut hyllyssä.
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #774 : 13.03.09 - klo: 21.13 »
Mulla on itellä kaasukäyrä niin että alussa ottaa pienen jyrkän notkahduksen tehoja ja sitte 40-60% tasasempaa ja sitte notkahtaa taas ylöspäin.
Sillä saa vähän säädeltyä tuota hullua sutimista. Tavallaan ensin on tietty vauhti ja sitte nostetaan jyrkemmin kaasukäyrää, jolloin sutiminen ei ois enään niin holtitonta. Hyvin on toiminu verrattuna täysin lineaariseen kaasukäyrään.
Joku pro vois tietenki antaa vinkkejä kaasukäyrien säätöön :wink:

Mulla on puntsit 70% ja niilläkin ajaa jo ihan sikalujaa..
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #775 : 13.03.09 - klo: 21.24 »
kyl lähtökohta on se että tehoja on sen verran et suoralla saa huiput ennen puoltavälii, auto pysyy linjalla 90% kierroksista eikä kaatoja tule. Sen jälkeeen voi lisätä sitten tehoja ku virheitä ei tuu :) muuten niistä tehoista ei ole mitään iloa jos nyt puhutaan edes leikkimielisestä kisaamisesta. Eli lineaarisella kaasulla kyllä pitäs 99% tilanteista pärjätä ku ei pitäs olla tarvetta pelätä kaasun painamista pohjaan, semmosen ajotyylin opettelu on kyllä äärimmäisen hankalaa. Mielestäni hommasta tekee kohtuuttoman vaikeeta itselleen jos tehoja laittaa pienen pitäjän verran kyytiin. Mutta siis vain mun mielipide, tosin jokunen muukin vois varmaan yhtyä mielipiteeseen :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa nettijätkä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #776 : 13.03.09 - klo: 22.12 »
Oliko huomenna ketään lähössä autourheileen Oulunsaloon?

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #777 : 13.03.09 - klo: 22.53 »
kyl lähtökohta on se että tehoja on sen verran et suoralla saa huiput ennen puoltavälii, auto pysyy linjalla 90% kierroksista eikä kaatoja tule.

Kokoajanhan tässä on koitettu saaha mahollisuuksien puitteissa kesytettyä tota juuri tommoseksi :)

Viiminen silaus insinööridiibadaabaa ja sen jälkeen voijaan lopettaa rata miitti inter web topikin sotkeminen:

Sanotaan nyt että tommonen kone X on abt tuplasti liian tehokas
Tasavirtamoottorin teho on ehkä vissiin melekosen suoraan verrannollinen sille annosteltavaan virtaan
Jos rajotetaan koneelle annettava virta 50% maksimista, meillä on sitten passeli kone? TÄ


Oliko huomenna ketään lähössä autourheileen Oulunsaloon?

Ja asiaan: Rotke viivalla sunnuntaina, jos dataduden diffisälät natsaileepi. Ja osaan grogi päissäni kasata sen?
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #778 : 13.03.09 - klo: 23.15 »
peanuts

se että laitat vaikka 3.5t myllyn ja 3 kennosen lipon ja rajotat sit vaikka säätimestä tai kennomäärästä jännitettä, ei tee koneesta juurikaan sen ajettavampaa. Noi koneet on tietynluontosia ajaa tietyillä käämeillä ja ne ylikireet myllyt on täysin niille tarkottamattomilla jännitteillä sit erittäin vaikee välittää ja toisin päin.

Se kireän koneen antama/sallima virran liikkuminen tekee niistä koneista yleensä erittäin tarkkoja ajaa, siksi alottelijalle ei kisoissakaan työnnetä samaa konetta ku virikuskille ja rajoteta virtaa/jännitettä kikkailemalla, vaan laitetaan tarkotukseen sopiva kone. Vähän hankala selittää, mikäli "tiukkapiponen" kisatouhu  ja radalla ajaminen ei oo sulle tuttua käytänössä, mut vähän sama ku yrittäisit saada salilla parhaat tulokset aloittamalla suurimmilla painoilla heti aluksi. ;)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« Vastaus #779 : 13.03.09 - klo: 23.27 »
Käyppä jartsa huomenna hakkeen neuvoa antava leka mukkaan ja tuu asentaan illasta kuhan seleviän tuolta hyökylumien maasta takas. Pistetään se perämurkikka passaamaan, ei oo vaihtoehtoja!

Jees söör! Ilmottele miten passaileepi!

peanuts

se että laitat vaikka 3.5t myllyn ja 3 kennosen lipon ja rajotat sit vaikka säätimestä tai kennomäärästä jännitettä, ei tee koneesta juurikaan sen ajettavampaa. Noi koneet on tietynluontosia ajaa tietyillä käämeillä ja ne ylikireet myllyt on täysin niille tarkottamattomilla jännitteillä sit erittäin vaikee välittää ja toisin päin.

Se kireän koneen antama/sallima virran liikkuminen tekee niistä koneista yleensä erittäin tarkkoja ajaa, siksi alottelijalle ei kisoissakaan työnnetä samaa konetta ku virikuskille ja rajoteta virtaa/jännitettä kikkailemalla, vaan laitetaan tarkotukseen sopiva kone. Vähän hankala selittää, mikäli "tiukkapiponen" kisatouhu  ja radalla ajaminen ei oo sulle tuttua käytänössä, mut vähän sama ku yrittäisit saada salilla parhaat tulokset aloittamalla suurimmilla painoilla heti aluksi. ;)

Noniin, nyt uskoo jo umpimulukku lappalainen insinööripenikkaki kun kerrot että miksi näin, kiits!  :smiley:

Sen verran on nuilla 1:1 autoilla tullu ihan liian pikkunen hattu päässä kierrettyä maakuntaa että selitykset meni perille  :mrgreen:
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11