Kun on nuo monsteriautot aina olleet lähellä sydäntä, niin tämmöistä olen tässä joutoaikana näperrellyt.
Eli siis Tamiyan TNX 3.0 nitromonsterin karvattomaksi muutosta.
Foorumin kautta löytyi kohtuuhintainen rullaava aihio josta pesin heti ensimmäiseksi nitrohajut pois ja purin koko tekniikan kunnon tutkimista varten.
Kardaanit ja kardaanikupit sekä molempien diffien sisuskalut piti hommata uudet (5.2 mallista) kuluneisuuden takia, saa nähdä milloin tulevat Englannista että saisi projektia vietyä eteenpäin.
Ajatuksena on pitää orkkis kaksivaihteinen laatikko (jos vaan kestää...) ja mekaaninen jarru toiminnassa, laatikko ja diffit vaan piti kääntää toisinpäin että sain akkupaketin nätisti kyytiin. Moottori (B36-74-09XL, 1900kv) tuli runkoon kiinni TeknoRC:n moottoripukilla. Edellinen omistaja oli modannut Revon spurrin Tamiyan spurriakselille, joten annetaan sen nyt ainakin toistaiseksi siinä olla.
Tamiyan pyöränripustukset heitin kokonaisuudessaan mäkeen ja tilalle sovittelin Traxxasin E/T-Maxxin tukivarret, navat ja vetarit joilla tuli sentti puolelleen lisää leveyttä. Iskunvaimentimiksi löytyi myös Traxxasin varaosaluettelosta alumiiniset Big Boret TNX:n omilla jousilla.
Losin Aftershock monsterin renkailla varustettuna auton mitat ovat pituus 55cm ja leveys 46cm, eli about 4cm kanttiinsa enemmän kuin 3905 E-Maxxissa.
Nopariksi on tarkoitus laittaa tuo LT-6S-150A, ilmeisesti ihan legendaarisesti nippusiteillä tuohon turvakaareen ja akuiksi riittää 4S lipot, ettei tule liikaa remonttia...
Täältä löytyy lisää kuvia ja projektin edetessä myös tuonne niitä laittelen.