Noniin, nyt kolmannen ajokerran jälkeen kävi hieman huonosti 30min ajettuani crawlaamista +kaasuttelua nopeammalla vaihteella. Elikkäst, etupään oikean vetarin yläosakiinnike irtosi/katkesi "kolostaan" :/ Mitäs nyt on järkevintä tehä, vissiin ostaa uusi samanlainen osa vai vaihtaa teräsvetareihin kaikki?? Tämä ei siis ihan sama vika ole mikä menisi takuuseen :/ Mutta näin tällä kertaa, ei järin kestävää. Ajelin siis kallio pusikko maastossa, pururadan läheisyydessä. Korjaukseen.... =)
Nämä molemmat kuullostaa samalta mitä mun Summitille kävi, jos oikein ymmärsin. Mulle lähettivät tehtaalta uudet osat kun kävi noin:
jeah tollanen ongelma kävi mulle jo toisen kerran ensin hajos vetarin yläpäästä ite korjasin kun ei hajonnu muutakuin tappi oli lentäny veks koska ne pikkuruuvit löystyy ja pääsee se tappi lentämään poes. nyh repipahemmin alapäästä. mitäs tehä minkä lainen viesti ja minne huono englannin kielitaito saisko apuja.oisko jollain viesti pohjaa. kuva löytyy.
Kysymykseni ei suoranaisesti liity tuohon rikkoutumiseen, mutta oletteko käyttäneet näissä CV-akseleiden nivelissä jonkinlaista voiteluainetta?
Oma kokemus ainakin oli, että vesikylvyn jälkeen cv:t kuivuivat ja osittain myös ruostuivat niin, että pitivät melkoista kitinää ajettaessa, eli aiheutti turhaa kitkaa, liikevastusta ja kulumista. Olen testannut paria melko herkkää voiteluöljyä, CRC 56-5 :ta ja jotain vastaavaa, mutta teflonpohjaista. 56-5 haihtuu turhan äkkiä pois, teflon on toiminut pidempää ja voimansiirtolinja on kyllä todella herkkä.
Huono puoli on tietysti pölyn kertyminen niveleen, hiekkapöly öljyn kanssa muodostaa aika tehokkaan hiomatahnan, vielä toistaiseksi ei kuitenkaan havaittavissa merkittävää kulumista.
Mites muilla, onko eri koulukuntia? Voiteluainetta avoimeen CV:hen vai ei? Ja minkälaista voidetta?