Tämä ei sitten ole ehdottelua EFRAn suuntaan.
Kun eri akkuvaihtoehdoista nyt puhutaan muutenkin, niin laitetaan tähän keskustelun laajennukseksi yksi käytössä oleva malli.
Kysymyksessä on USAssa ajettava
Vintage Trans-Am luokka. Henki tässä tuntuu samansuuntaiselta kuin meillä miniluokassa.
The class is based on slower, equal playing field competition with less traction, minimal aerodynamic aids and mostly reasonably priced carpet racing technology. The final objective is close, fair, wheel-to-wheel racing for all.
Tuli tuota linkin takana olevaa keskustelua lukiessani mieleen, että olisiko tässä jotain aineksia yli 18v. harrastelijahenkiseen aloittelijaluokkaan. Autot ovat nykyisiä turisteja, mutta akku+moottoriyhdistelmällä pidetään tehot sopivan alhaalla.
Korit ovat aitoja klassikoita, esim.:
1970 Plymouth AAR 'Cuda
1966 Ford Mustang GT
1965 Ford Shelby GT-350
1968 Chevrolet Camaro
Takaspoileri sallittu, mutta siipi ei.
Renkaat ovat esikuviin sopivat HPIn kuvioidut yksityyppirenkaat.
Moottorivaihtoehdot, jooista kuljettaja saa vapaasti valita haluamansa:
* Option 1: 27-turn ROAR stock motor: No FDR limit, bearings are not allowed.
* Option 2: 17.5 brushless: Motor timing advance is allowed. 12.5 mm rotor
diameter maximum (no "tuning" rotors are allowed).
* Option 3: 21.5 brushless with 2C LiPo: Novak SS21.5 Pro brushless motor
ONLY combined with any ROAR-approved hard-cased 2C 7.4v LiPo pack up
to and including 5000 mAh capacity. All house track rules regarding
LiPo usage apply. Final drive ratio is to not exceed 4,2. Motor
timing advance is allowed.
Suggested gearing FDR recommendations:
* 27t brushed/4-cell: 5.4 - 5.7 FDR
* 17.5 brushless/4-cell: 3.5 - 3.7 FDR
* 21.5 brushless/LiPo: 4.2 - 4.3 FDR
Tracks should not dictate which motor combination a racer should choose. All three motor/battery combos have been tested to compete evenly against one another in competition with great success. If any one power choice shows a definitive advantage at a certain track, it is up to the race management to even the racing out via suggested gearing changes.
Battery Specifications:
* 4 cell NiCd or NiMh batteries, 4600 mAh limit (27t brushed or 17.5 brushless
option ONLY)
* 2 cell ROAR-approved LiPo hard cased, 5000 mAh limit (21.5 brushless motor
option ONLY)
Linkki luokan sääntöihin ja keskusteluun
http://www.rctech.net/forum/electric-road/198728-u-s-vintage-trans-am-racing.html