Lisäisin vielä, että nitromoottoria voi virittää ihan samalla tavalla kuin isompiakin bensiinillä toimivia 2-tahtimoottoreita.
Eli RTR-pakoputken voi vaihtaa parempaan, kaasarin voi vaihtaa isompaan, puristuksia voi nostaa, sylinterin virtausaukkoja voi viilata, kampiakselin reikää voi viilata, ajoituksia muuttaa, jne.
Kaikista muista edellä mainituista, paitsi ajoituksien muuttamisesta ja kampiakselin viilaamisesta, on ihan omakohtaisiakin kokemuksia.
Yksittäisen muutoksen vaikutus ei vain välttämättä ole kovin merkittävä, suhteellisen tehokkaita moottoreita kun ovat jo valmiiksi.
Vanhaan Kyoshon .21 moottoriin tein lähes kaikki temput ja tehonlisäys kaikkineen oli varsin merkittävä.
Suurimman vaikutuksen antanut yksittäinen muutos oli pakokäyrän vaihtaminen kulmamallista ihan oikeaan käyrään.
Ennen käyränvaihtoa pillin vaihtamisella ei ollu juuri mitään vaikutusta.
Sylinteriputkea ei kannata alkaa viilaamaan jos ei ole kunnollista käsitystä siitä mitä oikeasti kannattaa tehdä.
Tai varaa pilata useampia sylintereitä harjoitellessa.