Kirjoittaja Aihe: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit  (Luettu 3596 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T.S.A.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyseiseen autoon pitäis nopari ja moottori hankkia. Kokemuksia ei itsellä noista paremman puoleisista nopareista ole, joten kertoilkaapa kokemuksia. Moottoriksi varmaan harjaton luokkaa 7-10T. Kannattaakos moottoriksi valita sensoriton vaiko sensorillinen???

Itse olen miettinyt seuraavia nopareita:

- LRP Sphere Competition 2007
- LRP Sphere Competition TC Spec (tämä ilmeisesti enemmän touring-autoihin???)
- Speed Passion GranTurismo v1.1 Brushless ESC
- Speed Passion Exige 2.0 Brushless ESC (MIINUSPUOLI: Säätimen rajoitus 7.5 T 4600kV (7.2V)
-NOVAK???

Eräiden huhujen mukaan LRP:n säätimien kanssa on ollut ongelmia, pitäneekö paikkaansa???



Kiitoksia vaivautuneille!!!

 



   

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #1 : 16.11.08 - klo: 00.24 »
Kyseiseen autoon pitäis nopari ja moottori hankkia. Kokemuksia ei itsellä noista paremman puoleisista nopareista ole, joten kertoilkaapa kokemuksia. Moottoriksi varmaan harjaton luokkaa 7-10T. Kannattaakos moottoriksi valita sensoriton vaiko sensorillinen???

Itse olen miettinyt seuraavia nopareita:

- LRP Sphere Competition 2007
- LRP Sphere Competition TC Spec (tämä ilmeisesti enemmän touring-autoihin???)
- Speed Passion GranTurismo v1.1 Brushless ESC
- Speed Passion Exige 2.0 Brushless ESC (MIINUSPUOLI: Säätimen rajoitus 7.5 T 4600kV (7.2V)
-NOVAK???

Eräiden huhujen mukaan LRP:n säätimien kanssa on ollut ongelmia, pitäneekö paikkaansa???



Kiitoksia vaivautuneille!!!

 
   

- Speed Passion GranTurismo v1.1 Brushless ESC + Novac joku Ligth kone 5,5-7,5 vaikkapas. Ja sensorilla oleva kone ehottomasti, huomattavasti "pehmeempi" ajaa. Lähtee pienellä kaasulla hyvin liikkeelle ja koneeessa ei ole viivettä.

tuo halpa speedpassion kannattaa jättää kauppaan, ite hajotin 2kpl sen mukana tulevia koneita ihan hetkessä. Säädin siänällään ok.

LRP:stä on muutama kokeneempi varotellut.

edit: Itellä siis Speed Passion GranTurismo v1.1 Brushless ESC + Novac SS5800 kone (8,5 lankanen) Tuntuu vievän 4 vetoo ihan kivasti.
 
tossa turismo 1.1 on tietty se miinus että juottovehkeiden olis syytä pysyy kohtuudella kädessä, siinä kun ei ole ohtään johtoa kiinni, vaan kaikki pitää juottaa ite.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

janitor

  • Vieras
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #2 : 16.11.08 - klo: 00.37 »
B4:n ei mahdu kovin korkea tuulettimella varustettu säädin. Laita sellainen säädin, joka on matala ja kevyt sekä kestää tehokkaitakin koneita. Säätämisen helppous on myös tärkeätä. Noista laittaisin Speed Passionin GT:n, jota saa myös low profile versiona, siinä on myös näppärä ohjelmointilaite mukana. Ei ole tuota itsellä ollut, mutta uskoisin ettet pety. Selvitä myös onko valitsemasi setti kisalaillinen, jos aiot skabata.

Kunnon moottoreissa on yleensä sensorit. Hyvällä säätimellä ja motilla ajettaessa ei huomaa eroa ajaako sensoreilla vai ilman. Näin ainakin GM:n vehkeillä.
« Viimeksi muokattu: 16.11.08 - klo: 00.43 kirjoittanut janitor »

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #3 : 16.11.08 - klo: 06.44 »
*Nyt meni ihan väärin*

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #4 : 16.11.08 - klo: 10.33 »
B4:n ei mahdu kovin korkea tuulettimella varustettu säädin. Laita sellainen säädin, 

Kyllä sinne tuo passioni ainakin menee, kaverilla on assossa moinen. (varmaan aika monella muullakin)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

janitor

  • Vieras
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #5 : 16.11.08 - klo: 11.04 »
Tottakai sinne Passioni sopii, mutta LRP Sphere Competition TC Spec ei mene. Eikä haittaa vaikka nopari kestäisi kolmelankaisen, jos päättääkin käyttää samaa säädintä esim. turistissa. Laittaisin tehokasta konetta kestävän, pienikokoisen, kevyen, helposti säädettävän kisalaillisen säätimen tuohon autoon. Millähän  tämänkin yleistäisi ettei joku poliisi taas ala vinkumaan että ei näin.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #6 : 17.11.08 - klo: 09.49 »
LRP Sphere Comp. 2007 Edition ja siihen sopiva motti tai sit kombo (http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=117&products_id=957).
Ite otin RC-Garagesta ton 8.5 kombon sillä erolla että sain 2007 Edition-version. Se on tehoiltaan ja ominaisuuksiltaan nappiratkaisu kenelle tahansa B4:seen. Hinta on ominaisuuksiin nähden kohdallaan.

Huhuista sen verran että meillä on menny jokunen LRP mutta käsittääkseni ne on ollu eri versioita tai kireemmällä koneella tms. Itelläni tää on kestänyt täysin moitteetta reilusti yli 25 akullista. Erittäin loistava laite kyseiseen alustaan.

Punch kakkosella/kolmosella, 6kennon NiMheillä ja 81/20 välityksillä kumpikaan ei lämpiä yli 50 asteen. Nokian sisärata on melko syheröinen mutta en usko ton tarvitsevan tuuletinta missään muuallakaan.
Voihan koppaan tehä pienen ilmareiän sille kohtaa. Ajaa varmasti saman asian kun pieni tuuletin.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #7 : 17.11.08 - klo: 13.19 »
Itselläni on käytössä Speed passionin GT ESCV1.1 LPF malli. Hyvä säädin ja todellakin matala, tosin itselläni on se käytössä TC4 mutta menee varmasti myös B4 autoon. Kuten tuossa jo todettiinkin, niin itse joutuu juottamaan johdot paikalleen, mutta ei se nyt niin vaikeaa hommaa ole. Oikeat johdot vain oikeaan paikkaan ja kolvi käyttöön. Ohjelmointi on helppoa, ja pieni ohjelmointi laite on selkeä käyttöinen ja säätövaraaa on paljon. Kannattaa tutustua säätimeen. Kestää aina 5.5 harjattomaan asti
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #8 : 17.11.08 - klo: 14.22 »
omassa B-nelkussa käytän LRP Sphere Comp. 2007 Edition  ja siinä jatkona 5.5 LRP. Omasta mielestä toi 5.5 on jo hieman ylilyönti tehon puolesta, ainakin jos on lipevä alusta. Oikeillä kunnon kisabaanoilla (Vaasa jne) en ole ajanut, joten en osaa sanoa mimmonen on viedä kun pitoa riittää. Tolla 5.5:lla kuitenkin joutuu melko paljon säästelemään kaasun kans.

Itellä toi LRP yhdistelmä on pelannu helevetin hyvin ja tykkään tuntumasta + helposta säätämisestä. Tarvetta tuulettimelle ei ole vaikka koppakin on umpinainen. Lämpöjä mittomalla eniten tossa kuumenee akku, säädin ei oikeastaan ollenkaan. Välityksenä on jotain 11-12 luokkaa (5.5 koneella siis). Tarkoitus on itellä testailla 8.5 koneella tota vekotinta, takavedossa jää meikän mielestä vähiten toi eteneminen kiinni koneen tehosta, enempi tuntuu olevan ongelmaa pidon vähyyden kans, ainakin meidän liukaspohjaisella radalla.

Millä koneilla jengi kisoissa pärjää? 6.5, 7.5? Mietin vaan, että jos jollein huipulle tollanen motti riittää, niin tuskin tällanen tavis tarttee yhtään enempää tehoa  :mrgreen:

Täältä kuitenkin ääni tolle LRP:n 2007 tuulettimettomalle säätimelle. Jäähyripa vaan kiinni säätimeen ja mahtuu kopan alle.

Niinjoo ja tosiaan, ainakin ite tykkään tollasen tarkan säädin-moottorikombon tuntumasta jos tarkoitus on koittaa pysyä radalla. Jos teho tulee ku turbosaabista pihalle, ei takavedolla ajaminen kovin mielekästä ole.

5.5 koneella oon ajellu perusennakolla, punchi nollilla, ilman automaattijarrua ja jarrun säätö suht miedolle ettei spinnaa.

janitor

  • Vieras
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #9 : 17.11.08 - klo: 19.14 »
Ilmeisesti Suomessa käyttävät 8.5T-koneita. Ulkomailla joku Neil Cragg omistaa sen verran herkän etusormen, että kykenisi varmaan vetämään liukkaallakin alustalla jollain 5.5T-koneella mestaruuksia.

Minulla on mattokäytössä GM:n 4.5T+GM Genius95+5400mAhLipo, kone on vanhempaa sukupolvea, eli kiertää paljon, mutta tehoa on reilu puolet uuden sukupolven 4.5T-koneeseen verrattuna (280W vs 540W, mutta samakV) Keulan saa silläkin irti lattiasta, 19pinjoni+81spurri ja lämmöt pysyy aisoissa. Minun mielipidettä ei kannata sikäli ottaa vakavasti ,kun taipumuksena on ollut laittaa aina ajotaitoihin nähden liian isot tehot.

Mieluummin liian tehokas kone kuin nuhapumppu, koska mailasta voi säätää tehoja pienemmälle ja hyvän noparin voi ohjelmoida hyvinkin seikkaperäisesti tottelemaan etusormen koukistajalihasta.

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #10 : 18.11.08 - klo: 21.40 »
kuinka leveä B4:ssä on noparille tarkoitettu paikka (kotelo)?
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

janitor

  • Vieras
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #11 : 18.11.08 - klo: 22.34 »
42mm

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #12 : 18.11.08 - klo: 22.39 »
Ilmeisesti Suomessa käyttävät 8.5T-koneita. Ulkomailla joku Neil Cragg omistaa sen verran herkän etusormen, että kykenisi varmaan vetämään liukkaallakin alustalla jollain 5.5T-koneella mestaruuksia.

Minulla on mattokäytössä GM:n 4.5T+GM Genius95+5400mAhLipo, kone on vanhempaa sukupolvea, eli kiertää paljon, mutta tehoa on reilu puolet uuden sukupolven 4.5T-koneeseen verrattuna (280W vs 540W, mutta samakV) Keulan saa silläkin irti lattiasta, 19pinjoni+81spurri ja lämmöt pysyy aisoissa. Minun mielipidettä ei kannata sikäli ottaa vakavasti ,kun taipumuksena on ollut laittaa aina ajotaitoihin nähden liian isot tehot.

Mieluummin liian tehokas kone kuin nuhapumppu, koska mailasta voi säätää tehoja pienemmälle ja hyvän noparin voi ohjelmoida hyvinkin seikkaperäisesti tottelemaan etusormen koukistajalihasta.

Miten sä saat hallittua tuota autoa. Ilmeisesti ajat 1/12 luokkaa, nehän on pirun äkäisiä liikkumaan. Ei itse sais pidettyä tuota edes maantiellä radalla =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

janitor

  • Vieras
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #14 : 19.11.08 - klo: 17.24 »
Ei se tuolla 280W/8000kV-koneella ole lainkaan vaikea ajaa matolla foam-renkailla. Täytyy testata LRP:n X11 4.5T-konettakin (540W/7800kV) Eri asia on kuinka nuo pysyy hyppysissä kun ajetaan siellä minne B4 on tarkoitettu, mutta se selviää keväämmällä kun pääsee krossiradalle. Täytyy sitten loiventaa tehokäyrää niin ei pyörähdä jokakerta kun koskee kaasuun.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #15 : 19.11.08 - klo: 18.33 »
millä koneilla suomessa;

kesällä takavetoa 5 kennolla ja 5,5t moottorilla, nelkkua 4,5t motilla.

ja vauhtia riittää...

Poissa ma-de

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nopeudensäädin kohteena Asson RC10B4 Factory Team Kit
« Vastaus #16 : 19.11.08 - klo: 18.59 »
Itse ajan b4:ää kahden kennon lipolla ja GM 4,5 EVO2 moottorilla matolla ja hyvin kulkee. Joskus liiankin hyvin. :angry: