Hienoja perusteltuja vastauksia. Kiitos niistä.
Ilmaisin itseäni kehnosti mainitsemalla radan. Olisi pitänyt korostaa sitä sitaateilla näin: "rata" tai mainita etten puhu missään nimessä kilparadasta. Ymmärettävästi vastasitte tuolla pohjalla ja suosittelitte oikeaa autoa.
Ihastelinkin Traxxasin Rustler VLX:ää ja HPI:n E-Firestorm Fluxia, jotka osoittautuivat kuitenkin takavetoisiksi. Ihastelin myös aika paljon Traxxasin Slashiä, joka vaikuttaa jo ihan autolta pienoiskoossa. Noihin rantakirppuihin en ole koskaan ihastunut, koska en pidä niitä edes autoina. Ovat tietenkin nelivetoisina tautisen nopeita ja annan respektiä kuljettajille.
"Radalla" tarkoitin vain tapaa haasteellistaa itseäni ja ajotaitoja ja näin toivoin RC-autolta ajo-ominaisuuksia. Keksin itse radan tölkeistä, kuopista jne. ja alan tahkota sitä ensin möytäpäivään ja sitten vielä vastapäivään, tai toisinpäin. =) Haasteellisuus tulee mm. kurveissa, jotka joko tiukkenevat tai loivenevat ja käännekohdissa, joihin jarrutuspaikka ei osu sorapohjalla koskaan samaan kohtaan ja tästä johtuen auto tulee enempi tai vähempi kahva edellä, joka taas riippuu kaasun käytöstä. YouTube videiden perusteella kovinkaan moni ei tällaista ajoa näyttänyt harrastavan ja se video missä joku veti kuivalla nurmikolla jonkinlaista loivaa kaarretta oli Savage Flux koko ajan kahdella pyörällä ja renkaat todella venyneinä ilmassa olevien pyörien osalta. Vastaavissa videoissa Traxxasin E-Revo orkkiskumeillaan ihan täysin samoin käytöksin. Orkkiskumit ovat siis kuraa kummassakin merkissä ja tästä threadista saatu vinkki Prolinen Badlandseista on otettu korvantaakse.
En halua herättää närää, jos se koettaisiin tietokonemaailmasta tympeänä sapenmakuna suussa vrt. Linux vs. Windows tai PC vs. Mac jne jne. hiekkalaatikkosodilta. Toivottavasti RC10 foorumilla harrastetaan ja autot ovat vain väline siihen. Aasinsiltana sille, että tulen seuraamaan enempi ja vähempi Traxxasin threadia, koska varasin tänään itselleni Hobbypointista Traxxasin E-Revon. Valintaan vaikutti mukana tuleva giganen radio ja tieto siitä ettei kideradio toimi enää pitemmillä etäisyyksillä harjattoman moottorin tuottaman häiriön vuoksi. Toki Savage Fluxillekin olisi voinut ostaa gigaradion, vastaanottimen autoon, ja Traxxasin mukana tuleva gigaradio lienee joku perus halpis. Vastaavasti tieto siitä ettei pinjonit pysy paikallaan, kytkinlevy täytyy kiristää tappiin ja osin tästä ja hypyistä vedolla tullen johtuen diffejä tuntui menneen kovasti rikki Savagesta. Tämä voi olla osin harhaanjohtavaa ja johtua vain tämän threadin aktiivisemmasta porukasta, käyttäjämääristä ja rehellisyydestä. Mutta, päädyin Revohkaan.
Lopuksi pari linkkiä miten sijaisajaja ajelee ekoja kertojaan kilparadalla, kun varsinainen Revohkan omistaja joutui kuvaajan paikalle.
http://s170.photobucket.com/albums/u270/entjoles/?action=view¤t=MVI_1928.flvhttp://s170.photobucket.com/albums/u270/entjoles/?action=view¤t=MVI_1927.flv