Mielestäni on turha verrata kotimaan ja ulkoa tulevan tavaran lähetyskuluja,hintarakenteet erilaiset.
Pakosti niitä tulee vertailtua tietenkin. Tavallisena kuluttajana en voi tietää mitään hintarakenteista, eikä myös kiinnosta.
Tässähän tämä tyypillisyys.
Ei tiedetä ja vielä vähemmän kiinnostaa, mutta kyllä valitetaan.
Miten voi valittaa kauppiaan toiminnasta jos ei tajua tippaakaan miten tuotteen hinta rakentuu...?
Ja vielä tärkeämpi pointti... miten ihmeessä voi valittaa jos ei kiinnosta????
Ja miten ihmeessä voidaan valittaa postikuluista kauppiaalle, jos itella on se joka hinnan määrittää?????
Pitäiskö sitten suomalaisten tehdä kuten moni ulkolainen nettikauppa tekee...
Löytyy esimerkki joka lähettää kaikki lähetykset alle dollarin toimituskuluilla. "wouw... tosi halpaa"
Joo... on ne lähetyskulut halpoja asiakkaalle... mutta kun tuotteiden hinnat ovatkin sitten selvästi korkeampia.
Kuin firmoilla jotka velottavat tuotteesta tuotteen hinnan ja lähetyksestä lähetyksen hinnan.
Jokatapauksessa nykyään nimenomaan valitetaan kyllä ymmärtämättä tippaakaan että kenties valittamiseen ei ole mitään aihetta.
Valitetaan ymmärtämättä mistään mitään.
Syytetään AINA suoraan kauppiasta vaikka kauppias palvelisi miten hyvin tahansa, eikä hän ole millään tavoin syyllinen valittajan ongelmiin.
Kaupanteossa vallitsee puhtaasti viidakon lait.
Syytetään aina ensimmäisenä sitä ekaa paikalla olijaa välittämättä tippaakaan siitä mikä on oikea syy... koska ei kiinnosta.
Postikulut on ikuinen narinan aihe.
Jos tilataan 5e varaosia kourallinen... niiden lähettäminen postiennakolla maksaa kauppiaalle kympin...
Jos kauppias jättää tuon kympin pois eikä siis velota asiakkaalta yhtään mitään postimaksuja niin mitä ihmettä kuvittelette myyjälle jäävän käteen.
Siitä vaikkapa laskemaan 50e lähetyksestä 10e alennusta... Tekee 20% alennuksen... Koko tavaroista ei jäänyt käteen kuin kahvikupillisen verran... Koska kyllä se Itella tuon toimituskulun kiskoo kauppiaalta jokatapauksessa.
Sillä eurolla parilla nyt sitten pitäis kustantaa kyseisen myyjän palkka, kaupan kulut, ja vielä tilata lisää tavaraa hyllyyn.
Huomioidaan vielä sekin että tavaroiden pitää olla postissa ennen viittä jotta lähtevät samana päivänä eteenpäin ja on mahdollisimman nopeasti asiakkaalla.
Tarkoittaen sitä että myyjä ei ole kaupassa myymässä, vaan pahimmillaan pistää hetkeksi lapun luukulle jotta voi viedä paketit postiin.
Joista niistäkin tulee bumerangina tavaroita takaisin kun ei asiakas suonut noutaa tilaamaansa tavaraa.
Joista taas veloitetaan kauppiasta.
Kympin tuote lähetetty maksina... kuluja vajaa kymppi... tulee takaisin... kuluja jälleen vajaa kymppi.
Lähemmäs parikymppiä meni kauppiaan lompakosta kympin tuotteen lähettelyyn eikä tullut edes kauppoja.... Siitä tuotteesta jos haluais tämän jälkeen omansa takas, pitäis läsäyttää hintalappuun vähintään 30... Ja silloinkin siitä saa omansa takaisin vain mikäli asiakas tulee itse kyseisen tuotteen ostamaan tiskiltä.
Sen päälle valitetaan miten ei ole tavaraa hyllyssä.
No jollain se hyllyyn hommattu tavarakin pitäis maksaa... mutta ei saa velottaa asiakkaalta itellan kynimiä kuluja jolloin myynistä ei jää yhtään mitään käteen.
Mennään siis toisinsanoen pakkaselle ja pahasti siinä vaiheessa kun on maksettu palkat ja myymälän kulut.
Sillä miinuksella ei saa yhdeltäkään tehtaalta mitään.
Ihan jokaiselle yleisesti, eli ei henkilökohtaisesti ollenkaan...
Ottakaa nyt hyvät ihmiset edes sekunniksi järki käteen ja miettikää ennenkuin valitatte ja syyttelette ensimmäistä kohdalle osuvaa syytöntä (kauppiasta) huonosta palvelusta... vaikka on itsessä tai jossain kolmannessa osapuolessa syy.
Pitkästä aikaa pistää oikein vihaks lukea jotain tältä foorumilta...
Valitetaan ja syytellään ilman että tippaakaan kiinnostaa missä se oikea syy on... ja jos joku vaivautuu selittämään niin nostetaan nenää vielä korkeammalle "Whot eVa" asenteella.
"mä saan valittaa jos mä tahon, mua ei kiinnosta, ja myllä ön öikeys MYN miälipiteeseen"
Tässäkin topikissa ohimennen mainittiin se kuinka jotku asiakkaat saavat alennusta... Nämä "hyvät asiakkaat" tai "hyvät kaverit"
Niin saa... tottakai.
Jokaisella on mahdollisuus ryhtyä hyväksi asiakkaaksi... jaa mitenkö??? OLEMALLA HYVÄ ASIAKAS!!!!!
Valittamalla vain aiheesta ja kiittämällä kauppiasta isosta työstä minkä näki yhden pikkunippelin eteen että se saatiin asiakkaalle niin nopeesti kuin mahdollista.