Kirjoittaja Aihe: Crossi vateiden "keittäminen"  (Luettu 1822 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Crossi vateiden "keittäminen"
« : 08.06.03 - klo: 13.02 »
Kuulin tuossa että crossi vanteita ( 1/8 )kannattaa keittää että niistä tulisi kovempia/sitkeempiä. Mutta kuinka kauan niitä pitäisi keittää? Viimeksi kun keitin, niin keitin niitä n.4-5 minuuttia, mutta yksi vanne halkesi hieman :?
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Crossi vateiden "keittäminen"
« Vastaus #1 : 08.06.03 - klo: 17.53 »
Jaa, mä kun oon luullu. et keittämistä käytetään renkaiden irroittamiseen vanteilta. Itteki pitäis saada kumin palat pois vanteilta, mut hallitus ei anna kattilaa projektia varten  :wink:
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Crossi vanteiden "keittäminen"
« Vastaus #2 : 10.02.05 - klo: 21.13 »
Lainaus käyttäjältä: "TeemuR"
Kuulin tuossa että crossi vanteita ( 1/8 )kannattaa keittää että niistä tulisi kovempia/sitkeempiä. Mutta kuinka kauan niitä pitäisi keittää? Viimeksi kun keitin, niin keitin niitä n.4-5 minuuttia, mutta yksi vanne halkesi hieman :?


Mikäli vanteet ovat nylonia, niin keittämällä niitä muutaman tunnin vedessä palautuu nylonin molekyylien välissä oleva vesi jolloin siitä tulee joustavampi. Toimii ainakin lennokeiden nylon-potkureilla hyvin, pitää vaan varoa polttamasta pohjaan.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Crossi vateiden "keittäminen"
« Vastaus #3 : 10.02.05 - klo: 23.19 »
Hobaon siipeä keittelin muistaakseni 45min tjsp, vähän unohtui ajanlasku ja vesikin oli vähissä kun muistin käydä katsomassa :) Pehmeni mukavasti.
Renkailta vanteilta keittäessa sellanen puolisen tuntia on osoittautunu riittäväksi, samaa luokkaa varmaankin pehmitellessä osia.

BTW. jos vanne halkesi keittäessä, kannattaa ehkä miettiä uudestaan, materiaali ei välttämättä keittämistä kestä.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Crossi vateiden "keittäminen"
« Vastaus #4 : 19.02.05 - klo: 15.34 »
Eilen laitoin Kyoshon MP7.5 vanteita ultraääni pesuriin 5min ja renkaat irtoivat itsestään :wink:  ( pesualtaan veden lämpötila 77 astetta)

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Crossi vateiden "keittäminen"
« Vastaus #5 : 19.02.05 - klo: 18.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Rph"
Eilen laitoin Kyoshon MP7.5 vanteita ultraääni pesuriin


Ei sulla yhtään ylimääristä pesuria olis? :)

Oon koittanut ettiä jotain labrasta poistettua laitetta tms. pidemmän aikaa mutta tuntuvat olevan kovin harvasssa ja uudet laitteet joko leluja tai yksityiskäyttöön ylihinnoiteltuja.. Helpoittais pikkuautoilua huomattavasti kun olis nopea puhdistuskeino laakereille ja muille hankalasti puhdistettaville osille.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Crossi vateiden "keittäminen"
« Vastaus #6 : 19.02.05 - klo: 20.10 »
Kouluelektroniikassa ainakin myydään ultraäänipesureita... Hintakaan ei muiostaakseni ollut päätähuimaava...

Edit: Tarkistin asian ja hinta on 79€...
Kouluelektroniikan sivuille hakusanaksi "pesuri"...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Crossi vateiden "keittäminen"
« Vastaus #7 : 19.02.05 - klo: 22.05 »
Heh, hinta ei ole paha mutta ulkonäkö on melko lelumainen. Jokseenkin suhtaudun pessimistisesti tuon näköiseen laitteeseen.
Joku vanha teollisuus- tai laboratoriokäytöstä poistettu vehje olisi sellainen mitä mulla on ollut mielessä. Esimerkiksi Yleiselektroniikka myy noin 500 eurolla tämän näköistä värmettä http://www.yeinternational.fi/index.php?main=64&productCat=820&productID=4401 ja olen odotellut että tulisi vastaan jonkin firman poistoina tai konkurssipesässä vastaavaa.
Little to win, nothing to lose
SD/GT