Päävalikko

M8 BRUSHLESS KISA

Aloittaja jerzirccar1, 16.01.09 - klo: 22.47

jerzirccar1

Siis laitetaan pieni veikkaus pystyyn ja veikataan että miltä merkiltä tulee vartavasten sähkökäyttöinen M8 auto. Tiedän että losi toi markkinoille yhden tuollaisen mutta se on puhtaasti modattu M8 alustasta ja väitän että M8 autosta saa parempi sähköversio kuin että modataan tuosta valmiista aihiosta.
Veikkaan itse HONG NOR merkkiä.
Jerzi

PS 2 vuotta ja sitten aletaan jo järjestää isojakin kisoja näille autoille, tulevaisuuden laji sanon minä. Veikkasin kuin näin durgan että tuosta tulee myös iso juttu jopa merkki luokkaa veikkasin ja en ollut kaukana siitä.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

TheArska

Himoto:lta tulee kohta 1/8 brushless buggy, caster racing:ltä on tullut jo ja lisäksi on joukko tuntemattomampia brusless buggyjä...tossa pari linkkiä aiheesta. En tosin ole perehtynyt onko modattu polttiksesta vai suunniteltu alusta lähtien sähköautoksi..
http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=5034
http://www.vancouverhobbies.com/18brbu.html
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

jerzirccar1

Kato perkules niitä on jo markkinoilla. Viellä ne taitaa olla vissiin lasten kengissä noitten autojen kanssa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

tapsa92

Heikohkon näköistä... Jos tahtoo ajella ihan oikeasti M8 krossia harjattomana niin se tulee todella kalliiksi, kuten myös harjattoman truggyn laittaminen ja ajaminen. Kunnon akkuja kun aletaan hommaamaan niin yksi akkusatsi, siis 1 akkusatsi, voi maksaa sen 150-300e kun LiPoista puhutaan . Ja akkuja pitäisi olla useita.
- Tapsa

MirosHima

#4
Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 17.01.09 - klo: 02.06
Heikohkon näköistä... Jos tahtoo ajella ihan oikeasti M8 krossia harjattomana niin se tulee todella kalliiksi, kuten myös harjattoman truggyn laittaminen ja ajaminen. Kunnon akkuja kun aletaan hommaamaan niin yksi akkusatsi, siis 1 akkusatsi, voi maksaa sen 150-300e kun LiPoista puhutaan . Ja akkuja pitäisi olla useita.

Kisa käyttöön riittänee kaksikin akkua ja kunnon laturi. Treenikäyttö onkin asia erikseen.

Jos lähtee siitä liikkeelle että haluaa vaikka 4000mAh s4 lipon niin maksanee n.120e (esim 2kpl speedpassionin kovakuorisia lipoja)

sähköthän tollaseen 1:8 harjattomaan ei hirveesti maksa enää, alkaa saamaan jo samaan hintaan kuin vähän paremmat 1:10 sähköt.

kone/nopari vaikka tämmönen: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_904/products_id/25241
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Janne A

En tiedä mikä erien väli on M8-luokkassa, mutta jos sähköautolla pitäisi pystyä ajaan about tunnin välein, niin kahta kappaletta lipoja ei ehdi ladata erien välissä yhdellä laturilla. Ja jos ajattelis, että haluaa ajaa normi polttis-versioiden kans kilpaa, niin eikös eräpituudet oo sellasia, että pitäs pysähtyä vaihtaan akkua jossain vaiheessa?

Jabe

Ja siinä kohtaa tulee kysymykseen nuo life akut ym... Saa ladata jopa 5C arvolla, täyttyy varmasti alle tunnissa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 17.01.09 - klo: 07.29
Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 17.01.09 - klo: 02.06
Heikohkon näköistä... Jos tahtoo ajella ihan oikeasti M8 krossia harjattomana niin se tulee todella kalliiksi, kuten myös harjattoman truggyn laittaminen ja ajaminen. Kunnon akkuja kun aletaan hommaamaan niin yksi akkusatsi, siis 1 akkusatsi, voi maksaa sen 150-300e kun LiPoista puhutaan . Ja akkuja pitäisi olla useita.

Kisa käyttöön riittänee kaksikin akkua ja kunnon laturi. Treenikäyttö onkin asia erikseen.

Jos lähtee siitä liikkeelle että haluaa vaikka 4000mAh s4 lipon niin maksanee n.120e (esim 2kpl speedpassionin kovakuorisia lipoja)

sähköthän tollaseen 1:8 harjattomaan ei hirveesti maksa enää, alkaa saamaan jo samaan hintaan kuin vähän paremmat 1:10 sähköt.

kone/nopari vaikka tämmönen: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_904/products_id/25241
Et kerkeä lataamaan noin nopeasti ja kaiken lisäksi ne sun speedpassion akut on korkeintaan 11.1v akkuja, ja jos haluaa ajella ihan oikeasti M8 krossia harjattomalla niin se on 14.8v akkujen paikka eli 4S . Toisekseen vakio keskidiffillä et kilpaile ollenkaan johtuen keulimisesta.
- Tapsa

Janezki

Tuo latausaikahan se lipoilla se rajoittavin tekijä, vaikka kehitystä tapahtuu kokoajan (esim. Neun 5C ladattavat lipot).
Kätevä keulimisenesto löytyy ihan siitä etusormesta, kisanhan monasti voittaa se taitavin kuljettaja.  :azn:

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 17.01.09 - klo: 14.32
Et kerkeä lataamaan noin nopeasti ja kaiken lisäksi ne sun speedpassion akut on korkeintaan 11.1v akkuja, ja jos haluaa ajella ihan oikeasti M8 krossia harjattomalla niin se on 14.8v akkujen paikka eli 4S . Toisekseen vakio keskidiffillä et kilpaile ollenkaan johtuen keulimisesta.

Jos ihan tarkkaan lähetään laskemaan niin 2x2s lipo = 4s lipo. Vai oonko väärässä?

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Qazu

Jos kisa on vielä voimassa niin veikkaan Assoa, mutta jos saa veikata kahta niin sitten veikkaan lisäksi Traxxasia.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

AE-Mod

Itse veikkaan myös Assoa.

Sähkökäyttöisten M-8 on varmasti tulossa kilpailuluokaksi tulevaisuudessa.

Sähköthän ei maksa normaaliin kymppituristiin tai muuhun kisapeliin verrattuna yhtään enempää.
Akut on kyllä suuri menoerä, mutta ajoaikaa saadaan esim. 8000 mAh:n akuilla 20-30 min.
Pari laturia ja pari-kolme settiä akkuja siis riittää kisakäyttöön mainiosti.

Omien laskujen mukaan omasta Hobao-projektista tulee harjattomana (akut 6000 mAh 4S) noin 200-300 grammaa painavampi kuin Nitrokunnossa.

Kunhan saadaan valmistajilta kokonaan harjattomaksi alusta loppuun suunniteltu M-8, niin varmasti tuosta saadaan oman projektin Hobaota 500 grammaa kevyempi auto.

Myös akkujen painossa säästetään huomattavasti kunhan alkaa löytymään esim. 40-50C:n kennoja ja näin voidaan käyttää esim 4000 mAh:n pakkoja, tinkimättä kuitenkaan rittävästä jatkuvasta virranantokyvystä.

Nykyisillä 20-25C:n tai jopa 30C:n kennoilla 4000 mAh:n pakasta saadaan 80-120A jatkuvaa joka on siinä rajoilla, että riittääkö järeimpien XL-moottoreiden ja nopeudensäätimien kanssa.

8000 mAh:n 20-25C:n -Kennot taas painaa jo huomattavan paljon ja ovat myös hinnaltaan kohtuuttomat.
Virranantokyky noissa kyllä riittää järeämmällekkin setille.

Mutta Assolta siis tulee oman veikkauksen mukaan ensimmäinen E-M-8.


THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

jerzirccar1

Voisin kuvitella että jos tästä tulee ihan "virallinen"kisaluokka niin en usko millään että ajoajat ovat samaa kuin M8 luokassa. Kuvitelen sen olevan jossain välimaastossa m10 ja m8 välissä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 17.01.09 - klo: 18.24
Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 17.01.09 - klo: 14.32
Et kerkeä lataamaan noin nopeasti ja kaiken lisäksi ne sun speedpassion akut on korkeintaan 11.1v akkuja, ja jos haluaa ajella ihan oikeasti M8 krossia harjattomalla niin se on 14.8v akkujen paikka eli 4S . Toisekseen vakio keskidiffillä et kilpaile ollenkaan johtuen keulimisesta.

Jos ihan tarkkaan lähetään laskemaan niin 2x2s lipo = 4s lipo. Vai oonko väärässä?


Sä tarttet 4kpl noita mikäli haluat ajaa ilman tunnin lataustaukoja.. Et ymmärtänyt ? TULEE KALLIIKSI ! Ja näillä lipoilla kun on sellainen onneglma ettet niitä lataile yli 1C ellei kyseessä ole erikois akut.

Niin, moottorit on kanssa kalliita. Ainoa hyvä moottori jonka saa alle 100e on feigao. Muut meneekin sitten +120-300e välille. Kokemusta on.
- Tapsa

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 17.01.09 - klo: 23.02
Sä tarttet 4kpl noita mikäli haluat ajaa ilman tunnin lataustaukoja.. Et ymmärtänyt ? TULEE KALLIIKSI ! Ja näillä lipoilla kun on sellainen onneglma ettet niitä lataile yli 1C ellei kyseessä ole erikois akut.

[/quote]

siis 4kpl akkuja vai 4kpl akkupaketteja (8kpl siis) kallista ja kallista. Elämä on

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi