Kirjoittaja Aihe: Mikä ihme...  (Luettu 2894 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Revenge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mikä ihme...
« : 18.01.09 - klo: 16.43 »
REVO 3.3 | Kyosho TR15

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #1 : 18.01.09 - klo: 16.53 »
Oisko otettu mallia vanhasta kunnon läppiksestä.

Eli ideana syöttää lisää löpöä vaihtotahdin aikana parantaen kaasujen vaiihtumista ja täyttöä.
Eli saadaan hieman enemmän seosta sylinteriin jota kautta lisää tehoa.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #2 : 18.01.09 - klo: 17.19 »
Eikös tollanen systeemi ollut "suht yleinen" joskus n.10 vuotta sitten..eli ei ilmeisesti maata mullistava "viritys" kun ei ole yleistynyt..pikemminkin hävinnyt lähes kokonaan.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #3 : 18.01.09 - klo: 21.05 »
Tuosta oli aikoinaan kovaakin vääntöä mikä tuo on mutta paras seletys minkä saimme oli että kaasun olevan auka sinne säiliöön meni painetta ja kuin suljin meni kiinni niin kaikkihan tietää että kuin luistin uudestaan avaa niin menee hieman rikkaalle mutta tällä se on niin että se työntää painetta ulos säiliöstä ja näin saadaan tehoa lisää.
Tuo viritys ei ollut kauaa markkinoilla kuin se tuli ja se nähtiin ekaa kertaa Mikael Pålsonin moottorissa kiinni ja sitten se tuli muistaakseni OS ja OPS moottoreihin myös. Novarossissa sitä ei vissiin koskaan ollut. Voi olla että vuosi oli -97 kuin sen näimme ekan kerran GP furulund M8 autoille.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #4 : 18.01.09 - klo: 21.14 »
Oli Jerzi myös Novarosseissa. Ainakin Jounilla ja minulla oli sellaiset Novat autoissa kiinni. Malli oli jotain 5 pkb tai sellaista.

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #5 : 20.01.09 - klo: 17.12 »
miksi noita ei sitten nykyään enää hirveesti käytetä?


-sontsa
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #6 : 21.01.09 - klo: 23.31 »
Ehkä se ei tuokkaan lisää tehoa.  :wink:

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #7 : 21.01.09 - klo: 23.49 »
Kyllä tuolla hyötyä sai HoBaon moottorissa ainakin. Lähti paremmin mutkasta. Ei kuitenkaan niin suuri hyöty.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #8 : 22.01.09 - klo: 01.31 »
Ehkä se ei tuokkaan lisää tehoa.  :wink:
Niinpä ja mikä huvittavinta että, siitä käytettiin nimitystä "boost chamber" . Omasta mielestäni suomennos olisi voinut olla vaikka "aromipesä" :lol:

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #9 : 22.01.09 - klo: 01.51 »
Eikös tuossa Hobaon mallissa, siellä "kammiossa" ollut jokin propellin tynkä, joka sitten pyöritti kaiken ylijäävän polttoaineen kampikammiosta takaisin kaasuttimen juureen? Ja näin "lisännyt" tankin kestoa?
Muistanko ihan väärin?  :laugh:

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #10 : 22.01.09 - klo: 01.53 »
Ehkä se ei tuokkaan lisää tehoa.  :wink:
Niinpä ja mikä huvittavinta että, siitä käytettiin nimitystä "boost chamber" . Omasta mielestäni suomennos olisi voinut olla vaikka "aromipesä" :lol:

Niin tai vaikka NÄÄTÄ boost bottlen sijaan  :grin:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #11 : 22.01.09 - klo: 01.55 »
Eikös tuossa Hobaon mallissa, siellä "kammiossa" ollut jokin propellin tynkä, joka sitten pyöritti kaiken ylijäävän polttoaineen kampikammiosta takaisin kaasuttimen juureen? Ja näin "lisännyt" tankin kestoa?
Muistanko ihan väärin?  :laugh:

Muistat väärin. Ko "turbiini" on kaikissa HoBaon vetostarttimoottoreissa sisällä. Turbiinin keskellä on vetostartin yksisuuntalaakeri. En osaa selittää miksi, mutta ko turbiini vähentää polttoaineenkulutusta.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ihme...
« Vastaus #12 : 22.01.09 - klo: 01.59 »
Ahaa. No aika lähelle muistin  :angel:
Jokin jossain vähens polttoaineen kulutusta!