Kirjoittaja Aihe: Speed Passion GT - Advanced Multi Timing System AMTS???  (Luettu 1417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T.S.A.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Moro!

Kyseisestä säätimestä pystyy säätämään tuota AMTS-muuttujaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, kyseessä on moottorin ennakon säätäminen.

Eli ennakon lisäämisellä saavutetaan lisää tehoa ja huippukierroksia, mutta samalla ajoaika lyhenee, lämmöntuotto lisääntyy. Vastaavasti ennakon vähentämisellä saavutetaan lisää vääntöä, pidempi ajoaika, pidempi huoltoväli ja pienempi lämmöntuotto.

Itselläni moottorina harjaton Speed Passion ultra sportman Stock 9,5T ja säätimenä tuo Speed Passion GT.

Säätimen ohjelmointi vaihtoehdot ovat;

0 astetta
3,75
7,5
11,25
15,00
18,75
22,50
26,25

Tehdasasetus oli tuo 26,25 astetta ohjelmointi purkin mukaan.

Joten kysymykseni kuuluu kokeneimmille, että mikä noista arvoista kannattaa valita, ettei aiheuta tuhoa moottorille (moottori siis vielä ajamaton)????

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Speed Passion GT - Advanced Multi Timing System AMTS???
« Vastaus #1 : 19.01.09 - klo: 07.00 »
Tuhoa sinällään ei aiheuta mikään noista, suurempi ennakko vaan kuumentaa konetta ja noparia enemmän koska virta kasvaa.

eli lämpöjä tarkkailemalla voi ajaa millä vaan noista. Ite ajelen novakin SS5800 8,5 lankasella koneella 0 ennakolla.

edit: itellä LPF malli
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Speed Passion GT - Advanced Multi Timing System AMTS???
« Vastaus #2 : 19.01.09 - klo: 08.17 »
T.S.A.:n tehdasasetus ennakossa on stock koneelle ihan paikallaan. Vakiokoneluokassa ennakko on yksi keskeinen keino vauhdin kasvattamiseen, kun moottoriin ei yleensä vakiokoneluokassa saa koskea.

Tärkeää on löytää vastaava välitys, jolla kiihtyvyys ja huippunopeus ovat tasapainossa. Jos kone kuumenee liikaa (~ > 75 astetta) on välitys joko liian pitkä tai lyhyt.

DHI-cupissa isolla radalla GM:n 9.5T koneilla välitykset olivat muistaakseni 4,75 - 5,25 paikkeilla. Sitä voi kokeilla aluksi tai vähän lyhyempää pienemmälle radalla, vaikka 5,5 - 6. Jos moottori heti tuntuu laiskalta kokeiltavalla välityksellä, ei kannata jatkaa vaan laittaa 2 piikkiä pienempi pinjoni.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi