Päivitystä....
(Kuvia klikkaamalla aukeavat uuteen ikkunaan isompina)
Akkukiinnikkeitä lukuunottamatta auto on ihan kaupan osista koottu. Joitain prikkoja joutui käyttämään että sai keskidiffin vähän korkeammalle ja radiolevylle piti paikoin näyttää viilaa. Etujarrulevyä jouduin myös pienentämään jotta se ei ottaisi kiinni moottoriin. Samoin jarrupalasta ja jarrupalaa pitelevästä ruuvista piti napsaista vähän pois.
Akkukiinnikkeet ovat ensimmäinen versio, en ole niihin täysin tyytyväinen. Niiden kanssa on pakko käyttää pelkkiä hardcase lipoja, kun nuo ruuvinkannat tulevat akun puolelle.
Muutenkin ovat vähän väsyneen oloiset ratkaisut. Istuin kolme iltaa kerrostaloasunnon eteisessä ja käytettävät työkalut olivat sivuleikkurit, akkuporakone ja pikkurillin kokoinen viila.
Akut pitäisi kääntää toisin päin, jotta balansointiliittimet eivät olisi takarenkaiden lähellä. Väliaikaisesti tein nippusidekorjauksen jolla liittimet pysyivät nätisti korin sisällä. Pitäisi myös pitävämpää tarranauhaa saada, kun auto tuli kärrynpyörää heitti se toisen akun ulos korin alta.
Toinen korjauksen kohde on noparilta mooottorille tulevat johdot. Ne pitäisi ensin korjata, ja sitten niputtaa jotta eivät pääsisi
enää uudestaan kytkinkellon ja päärattaan väliin.
Kävin tänään siis radalla vähän testaamassa. Olihan se hassua, kun ei tarvinnutkaan tankkipulloa, fuilia tai starttiboksia. Säätömeisselinkin tilalla oli läppäri ja Castle Link.
En ehtinyt kuin pari minuuttia testailla. Välissä taas säätöä ja sitten tuo pärähti. Onneksi ei käynyt pahasti, pahimmassa tapauksessa olisi voinut repiä liittimen irti noparin päästä.
Jos ihmettelette että miksi akut ovat noin takana, kun edessä olisi tilaa, niin ohjausservon varsi ottaisi kiinni oikeanpuoleiseen akkuun ja kori ei istuisi kunnolla jos vasemmanpuoleinen akku olisi edempänä.
Hyvin tuntuu olevan balanssissa, hyppää nätisti mihinkään suuntaan kallistamatta ja renkaat rullaavat kytkimen ansiosta vapaasti. Kaasulla ja jarrulla tottelee ilmassa ihan kuin polttis. Pitäisi käyttää tuo puntarilla vielä, mielellään neljällä, niin saisi katsottua onko se oikeasti tasapainossa. Kokonaispainoksi epäilen jotain 3,8 kiloa.
Mittailin hieman yli 50°C lämpöjä moottorista, melko paljon lämpiää ihan pienissä vedoissa.
Pitänee vähän tutustua tuohon Castle Linkin säätämämiseen, nyt tiputin kaasucurvea vaan sen verran ettei eturenkaat palloonnu liikkeellelähdössä. Välitystä ei pysty enää pienentämään. 52 spurri ja 16 kytkinkello. Tuosta yksikin piikki pienempi kytkinkello, niin moottori ottaa kiinni jarruihin. Lähtee kuin pieni raketti ja ei lopeta sutimista kun vasta huippunopeuden saavutettuaan. Jotenkin simmoinen kutina ettei tuo kuitenkaan ihan yhtä kovaa kulje kuin polttiskaverinsa. Välitykset on hieman pidemmät, mutta konekin kiertää teoriassa vain 39220 rpm (käytännössä aina vähän vähemmän)
- Hount