Kirjoittaja Aihe: Xray T2R Pro  (Luettu 19311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #30 : 05.05.09 - klo: 00.09 »
Tällaisen paketin ostin tänään itsekin ja tuosta pitäisi pikkuhiljaa kasailla peliä vintageen ja todennäköisesti myös driftiin. Laitan tuonne kuvia kasauksen eri vaiheista, kunhan pääsen itse asiaan.

Tuosta ruuvilukitteen käytöstä. Täytyykö nuo valmiiksi kasatut pohjan ruuvitkin irroittaa ja laittaa uudelleen lukitteen kanssa?

Tomi

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #31 : 05.05.09 - klo: 07.09 »
Pitää irrottaa ja laittaa lukitetta...ainakin vanhemmissa editioneissa.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #32 : 07.05.09 - klo: 01.24 »
TomiKoo muista laittaa lukitetta siihen vetarin kasauksen lukitusruuviin, muuten löystyy ja tappi tippuu.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #33 : 07.05.09 - klo: 07.16 »
Käytännössä lukitetta kaikkiin ruuveihin mitkä tulee metalliin kiinni. Muistetaan sitten että käytetään riittävän löysää lukitetta tai ruuveja irroittaessa ollaan niin sanotusti virtsassa. Loctite 222 on osoittautunut erinomaiseksi, pitää kiinni mutta avattaessa ei tarvitse lämmittää vaan ruuvi aukeaa kuin siinä ei olisi lukitetta lainkaan, kuitenkaan ruuvit ei aukene itsekseen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #34 : 07.05.09 - klo: 07.35 »
TomiKoo muista laittaa lukitetta siihen vetarin kasauksen lukitusruuviin, muuten löystyy ja tappi tippuu.

Toni
Niillä alkuperäisillä CVD-tapeilla voi heittää kuikkaa. Ainakin edellisissä versioissa ne olivat liian lyhyet. Kannattaa tehdä CVD-tapit dremelöimällä korin aluslevyjen tapeista. Ensin keskelle tappia ura, johon ruuvi menee, sitten tappi vetariin paikalleen ja dremelillä hiotaan ylimääräinen pituus pois. Lukitetta pitää tietysti laittaa ruuviin. Toivottavasti selityksesä saa selvän...

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #35 : 08.05.09 - klo: 22.58 »
Ei oo mulla ainakaan ollu mitään kädenvääntöä  vetareiden kanssa...

Toni  :roll:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #36 : 23.05.09 - klo: 23.41 »
Pikkuhiljaa kasaantuu tämäkin. Työt on haitanneet harrastamista, joten pari ruuvia illassa-periaatteella menty eteenpäin... Tänään sitten isompi rykäsy. Tuossa väliaikafiiliksiä!

Laitoin ihan orkkis vetarit lukitteen kera. Tapit ei ollu mielestäni mitenkään hälyttävän lyhyet tms. Lukitetta tyrkkäsin kaikkin pohjan puolen ruuveihin, päällipuolelle tulleisiin en laittanut vielä mitään, jos vaikka joutuu purkamaan jotain sähköjen takia. Pohjalevyn reunat kävin hienolla hiomapaperilla läpi ja sivelin kaikki mieleen tulleet kohdat pariin kertaan pikaliimalla. niin ja Lipomodin tein valmikksi, vaikkei sitä ehkä tartteiskaan. Säätöjä ja kiinni jääneitä ruuveja kattelin sillai, että tulis about medium/soft säädöt.

Kasausohjeet on mahtavat, mutta pari juttua jäi askarruttamaan:

Ensinnäkin kuinka kireälle vedon kuminauhat laitetaan? Lähinnä keulaan menevä nauha, koska nyt kiristys on toiseksi kireimmällä ja nauha on suorastaa löysä. Teinköhän jotain väärin, vai kuuluuko sen olla löysällä? Takanauhan kiristys on keskiasennosta seuraavassa lovessa ja nauha on "sopivan kireällä".

Toiseksi, mihin asentoihin etu- ja takadiffit kannattaa laittaa, jos haetaan säätöä huonopitoiselle asvaltille? Menin ohjeista sekaisin, enkä lopulta ymmärtänyt miten ne kannattaisi laittaa? Eli edessä ja takana, laakerin pesässä oleva haitta alas vai ylös?

Tomi

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #37 : 23.05.09 - klo: 23.55 »
Mulla on remmien kireydet aivan manuaalin jäljiltä, enkä ole huomannu toiminnassa mitään vikaa.

Onhan sulla se set up manuaali tallella???
Sieltä löytyy ohjeet säätöihin.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #38 : 25.05.09 - klo: 23.42 »
Vielä olisi kysymystä välityksistä. Voyager ajaa driftiä ja käytössä näkyy olevan 20 pinjoni / vakiot palikat muuten? Ja koneena 3600kv?? Mainitsit jossain ettet meinaa vaihtaa välitystä siirtyessä VTR??

Mulla koneeksi tuli GM 7.5T (5000kv), jolle pitäis sopivaa välitystä keksiä. Saisi toimia driftissä ja myös VTR:ssä. Nyt löytyy pakista pinjonit 16-19 (hankittu Firestormiin) ja 31-33 (hankittu VTR-koneelle). Spurri on vakio 84 ja hihnapyörät ym on vakiota.

Olisko toi 19 pinjoni sellanen jokapaikan höylä, sopiva driftiin ja edes sinnepäin VTR? Välitys olis taulukoiden mukaan 7.52. Koitin verrata tuohon Voyagerin pakettiin, mutten nyt kuitenkaan ollut varma. Koneen ohjeet käskee laittamaan 1:10 turistiautolle välityksen 4,0-6,0...  :roll:

Tomi

PS: Rikoin viimeistä iskaria kasatessa yhden C-klipsun. Perhana, kuin voi jäädä pienestä kiinni!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #39 : 26.05.09 - klo: 07.41 »
GeeÄmmä oli muistaakseni 4700kv kone joten 19 pinjonilla saa driftissä ainakin wheelspeediä. Omassa 4000kv kone ja 23/86 muistaakseni.

Tuolla voi vähän katsella välityksiä ja verrata huippinopeutta eri koneilla ja välityksillä, saa hyvin suuntaa siitä paljonko esim VTR autot kulkee virallisella koneella.

http://www.gearchart.com/index.cfm?fuseaction=chart.create
Kylätason RC-kuski.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #40 : 26.05.09 - klo: 10.25 »
...Mulla koneeksi tuli GM 7.5T (5000kv), jolle pitäis sopivaa välitystä keksiä. Saisi toimia driftissä ja myös VTR:ssä.
Olisko toi 19 pinjoni sellanen jokapaikan höylä, sopiva driftiin ja edes sinnepäin VTR? Välitys olis taulukoiden mukaan 7.52. Koitin verrata tuohon Voyagerin pakettiin, mutten nyt kuitenkaan ollut varma. Koneen ohjeet käskee laittamaan 1:10 turistiautolle välityksen 4,0-6,0...  :roll:

7,5 harjattomalla ajettaisiin sisällä normaalia touringia noin 6,2 - 6,5 välityksillä. Ulkoradalla saa olla hieman pitempi välitys, jolloin tuo 7,52 on aika lailla lyhyt. Voisi aluksi kokeilla 2-3 piikkiä isompaa pinjonia ja ehkä siitäkin hieman vielä eteenpäin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #41 : 26.05.09 - klo: 13.55 »
Vielä olisi kysymystä välityksistä. Voyager ajaa driftiä ja käytössä näkyy olevan 20 pinjoni / vakiot palikat muuten? Ja koneena 3600kv?? Mainitsit jossain ettet meinaa vaihtaa välitystä siirtyessä VTR??

En muuta välitystä, koska en osallistu viralliseen VTR kisasarjaan ja osta sitä kisakonetta,
tosin huvikurvailu mielessä aion ottaa osaa VTR kurvailuun.

Driftikäytössä tarvitaan myös menoa, että saa ohjata autoa kaasulla, kun se on eka heitetty sladiin.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #42 : 23.06.09 - klo: 14.52 »
Ja pientä nostoa tänne...

Tuli haettua autoon Xray:n oma akunpidike ratkaisu,
eli hiilikuitu suikale, jonka päät on kiinni runkolevyssä kahdella alumiinitapilla,
akkutilan edessä ja takana ja toinen pää aukenee irti kätevästi ruuvaamalla.

Fotoa en voi tarjota, ei oo kameraa.

Ainakin 3Racing:in hard case lipon kanssa toimii kuin valettuna, paljo mukavampi käyttää
ku velcro teippi viritys.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #43 : 23.06.09 - klo: 19.24 »
Meillä on kiinni Atomicin kaukalot ja hyvin pelittää, päälle kun tekee perinteisen tolppa/pannan niin voi käyttää myös saddle-pakkeja.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #44 : 23.06.09 - klo: 19.37 »
Hei Kohellus, pistetään ratkaisut vertailuun ja katotaan sekuntikelloilla kumman ratkaisun
kanssa saa akun vaihdettua nopeammin! :grin:

Toni  :tongue:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #45 : 23.06.09 - klo: 19.41 »
Käy kyllä, Lauantaina Lavangossa iltapäivällä? :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #46 : 23.06.09 - klo: 19.53 »
...kohellukselle meni yyvee...

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #47 : 24.06.09 - klo: 21.37 »
Tuli haettua autoon Xray:n oma akunpidike ratkaisu,
eli hiilikuitu suikale, jonka päät on kiinni runkolevyssä kahdella alumiinitapilla,
akkutilan edessä ja takana ja toinen pää aukenee irti kätevästi ruuvaamalla.

Olen miettinyt tuon pannan hankintaa, mutta reilun 30€ hinta on ihan posketon. Kaverin kanssa mietittiin tuollaisen tekemistä, pari aluholkkia M3 kierteellä, pitkä pultti pohjasta läpi ja Firestormissakin käytetyt "sormimutterit" pulttien päihin. Niin ja panta 2,5mm hiilikuidusta. Helppo ja halpa toteuttaa! Kaipaiskohan joku muukin jos tedään kaksi settiä...? Toinen vaihtoehto olisi tietysti tuo kaukalo, mutta sekin vaatii varmaan jonkun pannan tms tuen ylitse.

Hyvä, jos pääsette Lavankoon lauantaina, niin näkee molemmat vaihtoehdot toiminnassa!

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #48 : 24.06.09 - klo: 21.45 »
Joo kyllä on tarkoitus saapua.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #49 : 24.06.09 - klo: 22.32 »
Yep, otetaan repullinen leluja mukaan niin päästään vertailemaan :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #50 : 22.07.09 - klo: 00.32 »
Pikaisena kysymyksenä spurriasiaa. Koittelin sovittaa VTR-kelpoista välitystä, mutta ei mahdu isot pinjonit paikalleen hyvällä tahdollakaan vakion spurrin kanssa. Muistelen jonkun joskus kertoneen parempia spurrivaihtoehtoja, mutta ehkä se oli VTR-topikissa, kun ei täältä löytynyt.

Kuitenkin, kysymykseni oli esim tuohon spurriin liittyen, mitä tarkoittaa maininta offset ja hard?? Käynee kuitenkin ihan normaalisti täänkin autoon??

Vrastin varaosa-autona oleesta T2 007:sta vanttiruuvit tähän autoon, kun alkoi päiden irroittelu nyppimään. Taitaapa toisaalta kummassakin, driftissä ja VTR:ssä olla yhtä vähän säätämistä...  :roll:

Tomi

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #51 : 22.07.09 - klo: 08.37 »
Noi "vakiokokoiset" Xrayrattaat eli 84 ja 87 ovat hyvät alle 10t koneilla, mutta miedommilla saa välitystä riittävästi vasta 6X-7X isorattailla. Uusilla offset-rattailla saa lisää tilaa isorattaan ja akun väliin, tosin vakioillakin on mielestäni ihan riittävä tila. Nykyään kaikki Xrayrattaat on kovuudeltaan hardia, ennen oli mediumejakin mutta uudet kestävät paremmin.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #52 : 22.07.09 - klo: 09.01 »
Jees, kiitos! Suuntaan tieni Racing Factorylle heti puoliltapäivin...  :wink:

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #53 : 24.07.09 - klo: 21.39 »
Olen miettinyt tuon pannan hankintaa, mutta reilun 30€ hinta on ihan posketon. Kaverin kanssa mietittiin tuollaisen tekemistä, pari aluholkkia M3 kierteellä, pitkä pultti pohjasta läpi ja Firestormissakin käytetyt "sormimutterit" pulttien päihin. Niin ja panta 2,5mm hiilikuidusta. Helppo ja halpa toteuttaa! Kaipaiskohan joku muukin jos tedään kaksi settiä...?

Tuolta lopusta muuan kuva lopputuloksesta. CNC-koneella hiilarilatta, M3x30 pultit pohjan reikiin ja siihen 8x20mm holkit päälle. Kiireessä jäi holkista kierteet, joten protoversiossa holkin päässä mutteri. Ja pannan päällä Firestormin sormimutterit. Vielä tarvitaan uudet holkit rosterista (toimii samalla painona) ja niihin osalle matkaa kierteet sekä loveus kiristystä varten, niin rokkaa hienosti!

Jos joku kaipaa tollasta, niin YV:llä tavoittaa, hinta puolet Xrayn vastaavasta...  :wink:

Tomi

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #54 : 24.07.09 - klo: 22.03 »
Olen miettinyt tuon pannan hankintaa, mutta reilun 30€ hinta on ihan posketon. Kaverin kanssa mietittiin tuollaisen tekemistä, pari aluholkkia M3 kierteellä, pitkä pultti pohjasta läpi ja Firestormissakin käytetyt "sormimutterit" pulttien päihin. Niin ja panta 2,5mm hiilikuidusta. Helppo ja halpa toteuttaa! Kaipaiskohan joku muukin jos tedään kaksi settiä...?

Tuolta lopusta muuan kuva lopputuloksesta. CNC-koneella hiilarilatta, M3x30 pultit pohjan reikiin ja siihen 8x20mm holkit päälle. Kiireessä jäi holkista kierteet, joten protoversiossa holkin päässä mutteri. Ja pannan päällä Firestormin sormimutterit. Vielä tarvitaan uudet holkit rosterista (toimii samalla painona) ja niihin osalle matkaa kierteet sekä loveus kiristystä varten, niin rokkaa hienosti!

Jos joku kaipaa tollasta, niin YV:llä tavoittaa, hinta puolet Xrayn vastaavasta...  :wink:

Tomi


Moro
Itselläni oli 007:ssa samanlainen akkun pidike mutta heti alkuunsa siihen piti lisätä pohjaan pienet kynnet että akku ei luista välistä pois akussani olevat omat oli liian pienet akun paikallaan pitämiseen. Kolareissa kun kovakuoristakaan lipoa ei ole hyvä autosta ulos tipauttaa.
Multi surfase on hanurista

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #55 : 26.07.09 - klo: 21.34 »
Itselläni oli 007:ssa samanlainen akkun pidike mutta heti alkuunsa siihen piti lisätä pohjaan pienet kynnet että akku ei luista välistä pois akussani olevat omat oli liian pienet akun paikallaan pitämiseen. Kolareissa kun kovakuoristakaan lipoa ei ole hyvä autosta ulos tipauttaa.

Kiitos vinkistä. Mulla ei ole ollut tuollaista probleemaa, vaikka auto on ottanut volttiakin useamman kerran.

Mutta tänään Jerry bongasi, että akkupanta vetää alustan kieroon. Homma korjaantui korvaamalla panta teipillä. Täytyy tutustua vielä aiheeseen paremmin ja ehkä siirtyä takaisin teippihommiin, jos tuo pitää paikkansa. Hiilaripohjaisessa 007:ssa panta varman toiminee edelleen driftihommissa...  :roll:

Onko arvon raati törmännyt VTR-autoa rakentaessaa ongelmaan, ettei perään löydy pitoja? Olen kokeillut sen sata eri säätöä ja nimettömäksi jääneen femmakuskin neuvoilla päästiin jo eilen hyville raiteille. Perä lipsuttelee kuitenkin rajusti, jollain säädöllä pehmeämmin ja jollain aika rajusti. Etupäätä ei meinaa saada millään puskemaan, vaan keula haukkaa ja perä luiskahtaa sivulle.

Näyttäisi, että vakioon alustaan nähden keulaan tarvitaan jäykempää jousta ja perään löysempää. Etupään saanee kuriin helposti kaupassa käymällä, mutta takajousista alla on jo vakiona valikoiman löysimmät. Onko kukaan keksinyt sopivaa konstia tuon perän osalta? Jonkun tousen auton iskarit tai ainakin jouset?

Tomi

EDIT: Sitähän viisastui heti ihan oma-aloitteisesti! Eli orkkisjouset (kulta ja hopea) ovat progressiivisia. Tuo taas aiheuttaa juuri tätä lipsumisilmiötä takapäässä. Eli kokeeksi käväistään jousikaupan kautta, eteen ehkä siniset (22,5lb) tai violetit (28lb) ja taakse keltaiset (14lb) tai jos saa, niin Xray C=2,2 (=12lb).
« Viimeksi muokattu: 26.07.09 - klo: 23.55 kirjoittanut TomiKoo »

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #56 : 11.08.09 - klo: 20.39 »
Rok rok, auto pelaa jo paremmin, mutta varaosia alkoi kaipaamaan. Oletteko katselleet osia ulkomailta vai luottaneet kotimaisiin toimittajiin? itte olen tilannut muihin autoihin osia Wheel Spiniltä, mutta näyttäisi jotkin osat olevan jopa kalliimpia siellä, kuin RF:llä. Toisaalta Helsingin RF ei pidä hyllyssä tämän auton osia kovinkaan aktiivisesti ja toisaalta Vähäkyröstä tilaten ei pääse tinkaamaan tippaakaan ja saa postikulut kiitokseksi...

Siispä, hakusessa hinnaltaan ja toimitusvarmuudeltaan passelia nettikauppaa, josta löytyisi Xray osia kattavasti!

Tomi

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #57 : 12.08.09 - klo: 01.44 »
Ainakin tamiyan osia saa hämeenKyröstä pitäjänmäkeen noudettavaksi, miksei siis myös x rayn osia saisi?
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa RacingFactory

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #58 : 12.08.09 - klo: 12.14 »
Rok rok, auto pelaa jo paremmin, mutta varaosia alkoi kaipaamaan. Oletteko katselleet osia ulkomailta vai luottaneet kotimaisiin toimittajiin? itte olen tilannut muihin autoihin osia Wheel Spiniltä, mutta näyttäisi jotkin osat olevan jopa kalliimpia siellä, kuin RF:llä. Toisaalta Helsingin RF ei pidä hyllyssä tämän auton osia kovinkaan aktiivisesti ja toisaalta Vähäkyröstä tilaten ei pääse tinkaamaan tippaakaan ja saa postikulut kiitokseksi...

Siispä, hakusessa hinnaltaan ja toimitusvarmuudeltaan passelia nettikauppaa, josta löytyisi Xray osia kattavasti!

Tomi

Moro TomiKoo,

Onko meillä varaosahinnat pitkät?
Mitä olen vertaillut maailmalta hintoja niin en ole huomannut mitään erityistä.
Meillä on vajaat 1800 Xray/Hudy tuotetta ja varaosaa suoraan varastossa, en ole törmännyt vielä missään yhtä kattavaa varaosavalikoimaa.

Postikulut tulee ellei täältä nouda, sama käytäntö lienee ympäri maailman.
Toimitamme tilaukset yleensä seuraavan arkipäivään mennessä.

Tervetuloa ostoksille!

Terveisin,

Mikke Hellbom
RF



Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Xray T2R Pro
« Vastaus #59 : 12.08.09 - klo: 13.55 »
Rok rok, auto pelaa jo paremmin, mutta varaosia alkoi kaipaamaan. Oletteko katselleet osia ulkomailta vai luottaneet kotimaisiin toimittajiin? itte olen tilannut muihin autoihin osia Wheel Spiniltä, mutta näyttäisi jotkin osat olevan jopa kalliimpia siellä, kuin RF:llä. Toisaalta Helsingin RF ei pidä hyllyssä tämän auton osia kovinkaan aktiivisesti ja toisaalta Vähäkyröstä tilaten ei pääse tinkaamaan tippaakaan ja saa postikulut kiitokseksi...

Siispä, hakusessa hinnaltaan ja toimitusvarmuudeltaan passelia nettikauppaa, josta löytyisi Xray osia kattavasti!

Tomi

Moro TomiKoo,

Onko meillä varaosahinnat pitkät?
Mitä olen vertaillut maailmalta hintoja niin en ole huomannut mitään erityistä.
Meillä on vajaat 1800 Xray/Hudy tuotetta ja varaosaa suoraan varastossa, en ole törmännyt vielä missään yhtä kattavaa varaosavalikoimaa.

Postikulut tulee ellei täältä nouda, sama käytäntö lienee ympäri maailman.
Toimitamme tilaukset yleensä seuraavan arkipäivään mennessä.

Tervetuloa ostoksille!

Terveisin,

Mikke Hellbom
RF

Moro Mikke

Ei minulla ole varsinaisesti pahaa sanottavaa teidän virmasta ja toiminnasta, olenhan sentään tehnyt luvattoman paljon hankintojani RF pitskun myymälän kautta ja Artsin toimintaan olen enemmän kuin tyytyväinen. Oikeastaan ekassa viestissä tulikin oleellisin, eli tarkennuksena: HPI:n varaosien ja esim vintage-renkaiden osalta olen siirtynyt tilaamaan nettikaupoista, koska Hobbylinnan hinnat ja saatavuus alkoi pännimään. Xrayn osalta hinnat ovat teillä ihan linjassaan, joka oli positiivinen yllätys. Koitin hakea nettikauppaa, josta saisin tilattua kaiken tarvitsemani, muttei sellaista löytynyt. Kuten bisnestä pyörittävänä ymmärrät, koittaa jokainen löytää tarvitsemansa aina hieman halvemmalla. Siskipä on ihan korrektia kysellä muiden harrastajien kokemuksia, mistä he hankintansa tekevät, jos vaikka itsekin sattuisi jokusen euron säästämään.

Koitan jatkossa lähestyä Artsia ostoslistan kera ja tingata vanhaan malliin, eiköhän me päästä sillä asiassa eteenpäin!

Tomi