Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen autoni, Hellfire SS Kit 4.12Hp  (Luettu 8808 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa EramaanKettu

• Jäsen
    • Profiili
Ensimmäinen autoni, Hellfire SS Kit 4.12Hp
« : 14.02.09 - klo: 19.29 »
Parikuukautta katselin, kuukauden mietin, ja loppujen lopuksi löysin jotain sinneppäin mitä hain.
Lähtökohdat:
  • Kitti
  • Hyvä radio
  • 4x4 montulle
  • Laadukas jo heti alkuun

Eli paketti pitää sisällään:
  • HPI Hellfire SS Kit
  • Nosram RS30
  • Futaba 3PK 2.4Ghz
  • Futaba S3305
  • Futaba S3010
  • HPI Aluminium Tuned Pipe
  • + muita tarvikkeita.
Ohjausservosta mainittakoon että tuli siinä satanen säästettyä mutta jos kiinnostus säilyy niin 305 kaasulle ja futaban HT digiservo tilalle.

Mielelläni ottaisin vinkkejä, vihjeitä ja huomautuksia "missä meni pieleen", nimenomaan erityisesti tästä "kitistä"
Kiitokset kommenteista ja hyvää ystävän päivää näin RC foorumilaisillekkin  :grin:
HellFire SS Kit & Nosram Rs30 4.12 Hp, Futaba 3Pk 2.4 Ghz

Poissa TheArska

• Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen autoni, Hellfire SS Kit 4.12Hp
« Vastaus #1 : 14.02.09 - klo: 20.30 »
Mielelläni ottaisin vinkkejä, vihjeitä ja huomautuksia "missä meni pieleen", nimenomaan erityisesti tästä "kitistä"
Kiitokset kommenteista ja hyvää ystävän päivää näin RC foorumilaisillekkin  :grin:
Kun kerran pyydetään, niin minun mieletä meni pieleen jo auto valinnassa, 1/8 truggy on kyllä oikea valinta mutta mielestäni muutamalta muulta valmistajalta saa parempaa about samaan rahaan.(tuo hpi:n pillikin varmaan maksoi niin paljon että samalla rahalla olisi maybe saanut in-line pillin, tuo ei vissiin ole) Tuo radio on mainio ja tuo moottorikin on varmaan ihan pätevä.
Mutta kyllä tuokin varmasti on hieno peli montuille.
Ja tämähän on vain minun mielipide..ja hyvät ystävänpäivät munkin puolesta.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

• Vieras
« Vastaus #2 : 14.02.09 - klo: 21.43 »
HPIltä on tullut uudempi truggy, Trophy vaimikäseoli, kandeisko katsoa se vielä

Poissa TheArska

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.02.09 - klo: 21.57 »
Vähän menee ohi aiheen mutta kun kävin pomppulinnassa niin vilkasin lattialla ollutta hpi:n 1/8 trophy3.5 buggyä, sehän oli about yksi yhteen vanhan hotbodies lightning buggyn kanssa. Näytti ihan samalta, vain tarrat vaihtuneet.(voihan mun muisti ehkä hieman pätkiä, on joku aika siitä kun viimeksi ollut hb lightning buggy naaman edessä, mutta sikäli kun muistan niin näytti ihan samalta vehkeeltä)
En ole katsonut tuota hpi:n trophy trukkia, että onko se hb lightning st truggy uusilla tarroilla.

EDIT: jees, onhan tuo hpi:n "uusi" truggy sama vekotin jota on saanut hot bodies nimellä vuosikausia..vielä "lakumalli", no rtr:hän se on..
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=trophy_truggy&lang=en
..kannattaa jättää suosiolla väliin.
« Viimeksi muokattu: 14.02.09 - klo: 22.07 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa peitsamo

• KUArc
    • Profiili
« Vastaus #4 : 14.02.09 - klo: 22.04 »
En ole katsonut tuota hpi:n trophy trukkia, että onko se hb lightning st truggy uusilla tarroilla.

Aikalailla samoilla perusideoilla mennään, ohessa linkki.
Flying Calacucco

Poissa TheArska

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #5 : 14.02.09 - klo: 22.18 »
Eikä taida jäädä perus ideoihin..näyttää muuten yks yhteen samalta, poikkeuksena levyvanteet ovat vaihtuneet kromivanteisiin(todennäköisesti heikommat) ja rtr moottori on vaihtunut, muuta eroa en näe verrattuna köyhimpään versioon hb lightning st:tä.

Poissa HVoltage

• RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
« Vastaus #6 : 14.02.09 - klo: 22.30 »
Itselläni on ollut kaksi Hellfirea, toinen oli RTR ja toinen SS, molemmat olivat todella lujaa tekoa ja SS malli jopa nopea radalla. SS mallilla mentäisiin ensi kesä mutta HB:lta tulee D8T niin sitten...   ...tosin saa nähdä saadaanko yhtään möykkykisaa edes aikaiseksi...

Mainittakoon vielä se että kun Truggyluokka nosti päätään ns. monsteriluokkana oli tuo HB Lightning aivan ylivoimainen kilpailuissa (nykyään siis tuo HPI Trophy Truggy), toki siitä on jo aikaa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa TheArska

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #7 : 14.02.09 - klo: 22.41 »
Itsellänikin oli aikoinaan se parempi versio tuosta HB Lightning st:stä, olihan se mahtava peli siihen aikaan kun truggyt oli tuore juttu. Tosin se oli mielestäni melko helppo napsumaan parista kohtaa, osat oli samoja kuin buggyssä ja alimitoitettuja truggyyn.
Eiköhän tuo lightning st hakkaisi radalla vieläkin kaikki monsterit helposti, onhan se kuitenkin muotoilultaan "puhdas" truggy.

Poissa EramaanKettu

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #8 : 15.02.09 - klo: 18.41 »
Kun kerran pyydetään, niin minun mieletä meni pieleen jo auto valinnassa, 1/8 truggy on kyllä oikea valinta mutta mielestäni muutamalta muulta valmistajalta saa parempaa about samaan rahaan.(tuo hpi:n pillikin varmaan maksoi niin paljon että samalla rahalla olisi maybe saanut in-line pillin, tuo ei vissiin ole)

Auto oli kyllä halpa, mutta kokonaisuus tuli melkeen nelinumeroiseksi kaikkine härpäkkeineen, tosin en tiädä mistä olisin halvemmalla saannut, mutta olin kuitenkin tietoinen trophystä. En tosin tiädä mitä niin ihmeellistä trophyssäkään on ja jos raha on ainot mikä meni metsään en suurta virhettä ole tehnyt, jos autosta ei pahaa sanottavaa ole  :wink:

Olisin toionut konkareilta vinkkejä mikä kuluu -> millä estää, mitä pitää varoa jne. kiitokset jo kommenteista vaikka välillä aiheesta jo "vähän" eksyttiinkin  :huh:

Poissa TheArska

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #9 : 15.02.09 - klo: 19.06 »
1/8 truggy on kyllä oikea valinta mutta mielestäni muutamalta muulta valmistajalta saa parempaa about samaan rahaan.
..rahasta en puhunut, tarkoitin että muulta valmistajalta olisi samaan rahaan saanut paremman pelin. (tosin en tiedä mitä maksoit tuosta)
Ja tämähän on vain minun mielipide  :wink:
..en oikeen osaa muuta neuvoa, kuluvat osat kuluu, siis voimansiirron esim. kytkin, diffin ulostulot yms. esim. vetareiden niveliä yms. ei kannata rasvailla(jos siellä on tukevat rasvat niin hiekka muuttaa rasvan kunnon hiomatahnaksi), putsaa vaan ajon jälkeen niinkuin muunkin auton, wd-40 ja rätti/paineilma on aika suosittu resepti auton puhdistukseen), kyllä ne sitten näkee mitkä kuluu, eikai siinä kummemmin tarvi mitään varoa, asiallinen sisäänajo koneelle ja kovaa ajoa.

Poissa Äpärä

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #10 : 27.02.09 - klo: 18.26 »
Mistäs ostit ja paljonko kustansI? Itselläkin on auton osto edessä ja kyseinen mallikin on käynyt mielessä. Mitäs muita "parempia vaihtoehtoja on?

Poissa TheArska

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #11 : 27.02.09 - klo: 18.31 »
Mitäs muita "parempia vaihtoehtoja on?
Hong Nor..enkä sano siksi että itselläni on moinen, on ollut muitakin..Hong nor vaan on ollut ehdottomasti paras millä olen ajanut, niin keston kuin ajo ominaisuuksien puolesta.

Mika R

• Vieras
« Vastaus #12 : 27.02.09 - klo: 19.36 »
Arska, oletko sä ajanut sillä yhtään kisaa koskaan ? Sun ja Mikon honkkarit oli ainakin aika hitaita radalla ku vetelin CENillä samaan aikaan. No ei siinä etteikö olis hyvä auto.

Tossa viime vuoden viimeinen truggy kisan tulos Turuus
Lisäsin merkit eteen sikäli mikäli tiedän:

Truggy
No.   Pos   Name   License   Laps   Total Tm
HOBAO 1 Josefiina Quagraine   UAU   40   30:43.914
CEN 2 Arto Heinonen      UAU   38   30:27.562
KYOSHO 3 Jarno Kokkonen   TUA   38   30:51.467
HONG NOR 4 Tuomas Lintula   UAU   37   30:26.312
HONG NOR 5 Joonas Vuojolahti   UAU   37   30:42.624
HONG NOR 6 Petri Mylläri      SaloUA   35   28:20.658
LOSI 7 Nana Parjanen      TUA   34   30:05.959
8 Petri Nirkkonen   UAU   31   30:06.767
LOSI 9 V-P Virtanen      TUA   31   30:13.936
HOBAO 10 Kaius Perttilä   UAU   29   30:39.991
CEN 11 Mikko Mäkinen   VMF   20   30:11.848
HONG NOR 12 Matti Jokelainen   TUA   12   30:39.312

Ehkä tosta voi tsiigailla millä merkeillä on ajettu ja onnistuttu myös kisaoloissa, honkkarilla on vahvin edustutus näemmä

Kohtuu uutta truggy markkinoilla ovat myös Xray, Asso ja Tamiya joita ei näy listoilla.
« Viimeksi muokattu: 27.02.09 - klo: 19.40 kirjoittanut Mika R »

Poissa miksalo

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #13 : 27.02.09 - klo: 21.08 »
Arska, oletko sä ajanut sillä yhtään kisaa koskaan ? Sun ja Mikon honkkarit oli ainakin aika hitaita radalla ku vetelin CENillä samaan aikaan. No ei siinä etteikö olis hyvä auto.

Ollaanko me muka joskus ajettu sun kanssa "kilpaa"?
Itse ainakin vain kruisalin radalla tuolloin kun ylpeänä pädit asiasta johonkin topikkiin.
Muistan tuon tapauksen edelleen kun piti oiken kympissä pullistella että CEN meni ohi.
Vaikeetakos tuo nyt on jos itse olet höylännyt radan puhki ja itse ajanut koko radalla muutaman kerran.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Mika R

• Vieras
« Vastaus #14 : 27.02.09 - klo: 21.13 »
Se ratahan muuttu koko ajan profiililtaan, ei toi ole mikään hyvä syy  :cool:

Poissa EramaanKettu

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #15 : 27.02.09 - klo: 21.18 »
Laitoin kertaheitolla niin paljon rahaa harrastukseen kokonaisuudessaan, että en osaa sanoa kuinka paljon auton hinta yksittäin olisi... Tällähetkellä kokonaisuudessaan hiukan alle tonni, mutta siinä kallis radio satkulla bensaa jne. vaikea sanoa, mutta auto on nytten kasassa ja voin kyllä vakuuttaa, että et ainakaan huonoa sioitusta nimenomaan SS kohdalla tee.

Pieni vihje HPI kitin ostajille: ennen kun kitti edes tulee niin 3mm 16 pitkii uppokannallisii kuusiokolo ruuveja pitää ehottomasti hakea kunnon ruuvi liikkeestä. nuo HPI:n vakiot kun on jotain? (jotenkin huonosti sain fakomin uusilla avaimilla kiinni) ja aina kanta p*skana. kuitenkin ruuviliikkeen ruuvit olivat parempia mielestäni ja sain diffitkin kunnolla kasaan.

Poissa EramaanKettu

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #16 : 27.02.09 - klo: 21.31 »
Oliko kisassa edes yhtään Hpi vehjettä mukana?
Saisinko tällä samalla nosramin pannulla edes osallistua (pitää varmaa mennä itte lukee kilpailu foorumilta)?
Tosin pelimies kun vie millä vain varmaan...

Itselläni on ollut kaksi Hellfirea, toinen oli RTR ja toinen SS, molemmat olivat todella lujaa tekoa ja SS malli jopa nopea radalla. SS mallilla mentäisiin ensi kesä mutta HB:lta tulee D8T niin sitten...   ...tosin saa nähdä saadaanko yhtään möykkykisaa edes aikaiseksi...

Mainittakoon vielä se että kun Truggyluokka nosti päätään ns. monsteriluokkana oli tuo HB Lightning aivan ylivoimainen kilpailuissa (nykyään siis tuo HPI Trophy Truggy), toki siitä on jo aikaa...

Täyttä Pata? vai jotain perää?

Poissa miksalo

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #17 : 27.02.09 - klo: 21.36 »
Se ratahan muuttu koko ajan profiililtaan, ei toi ole mikään hyvä syy  :cool:

Mikä ei ole hyvä syy.
Se että olet höylännyt lavangon rataa 100 kertaa enemmän kuin minä?
viime kesänä ajoin tasan 2 tankkia.
Jos nyt pitää ruveta pullistelemaan niin mihin se kyoshon punainen pujottelukeppi jäi viime kesänä?
Olitko ostanut tontin radalta :p
Ihan yhtä hyvä vertauskuva kuin tuo sun ohittelus mun autosta jos ajelen puolella kaasulla...
Mut onhan se mukavaa sun kannalta että olet sentään jonkun ohittanut.
Mahto olla hyvä mieli monta päivää.
Ei nuo sunkaan kisa tulokset päätä huimaa.
Noloo rupee edes heittää tollasta kommenttii.  

Mika R

• Vieras
« Vastaus #18 : 27.02.09 - klo: 21.37 »
Ihan sama, kommentoin vaan siihen että pysyyhän TheARSKAN auto ehjänä jos sillä ajaa hiljaa  :grin:  :grin:  :grin: Ja te ajoitte säälittävän hiljaa, jos minäkin pääsin heittämällä ohi

Mun tulokset on sitä paitsi muuten keskimäärin ihan hyviä niinki vanhalta ukolta kuten mä (melkein 40), tarkistapa faktat

Poissa miksalo

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #19 : 27.02.09 - klo: 21.45 »
Ihan sama, kommentoin vaan siihen että pysyyhän TheARSKAN auto ehjänä jos sillä ajaa hiljaa  :grin:  :grin:  :grin: Ja te ajoitte säälittävän hiljaa, jos minäkin pääsin heittämällä ohi

Mun tulokset on sitä paitsi muuten keskimäärin ihan hyviä niinki vanhalta ukolta kuten mä (melkein 40), tarkistapa faktat
Ohoh.jos se on sulle noin tärkeetä olla mestari ni hieno homma että olet joskus oppinut ohittamaan.
Mutta voidaanhan me kokeilla että miten käy kun ajetaan kilpaa.
Olis kiva tietää että meillä oli jotku "kisat" pystyssä.
Muista ensi kerralla kertoa että millon ajetaan "kilpaa"
Ja että sillä ruvetaan pari vuotta myöhemmin pätemään.

Mika R

• Vieras
« Vastaus #20 : 27.02.09 - klo: 21.47 »
Okei okei tehdään niin. Jätetään tää nyt tähän ettei lähde enempää käsistä, ok?

Hyvin me kaikki ajettiin vai mitä. Kaikki hyviä autoja mitä tuolla on pyöriny, tavalla tai toisella.

Poissa TheArska

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #21 : 27.02.09 - klo: 22.05 »
Sun ja Mikon honkkarit oli ainakin aika hitaita radalla ku vetelin CENillä samaan aikaan. No ei siinä etteikö olis hyvä auto.
Aika hitaita  :lol:  No, empä muista mistä kerrasta on kyse, mulla saattoi silloin(toissa kesänä kun olin enemmän lavangossa ja ekoja kertoja truggyllä radalla) olla se yksi lrp kone jonka kanssa oli paljon ongelmia ja eihän siinä mitään voithan sä olla mua nopeempi truggy kuski..en tiedä(en muista että oisin ajanut "kisaa" sun kanssa), mutta miten tämä liittyy keskusteluun?
Enkä ole ajanut tuolla HN:llä kisaa mutta usein radalla kyllä ns. kisakuskien kanssa, enkö ole pätevä sanomaan mielipiteitä autoista joita olen omistanut ja joilla olen radalla ajanut...vai mitä ajat takaa tuolla kysymyksellä että olenko kisannut HN:llä? ..ettei vaan ahistas mun kommentit jostain autoista..
Ja mites ajatko itse vielä krossia?  ..oliko lopettamisen syy se kun et oikein pärjännyt..no ehkä siinä kyosho gt luokassa sitten.
Ja pliiis, älä ala lähettelemään tällä kertaa mitään yyvee viestejä, mulla on muutakin tekemistä kuin vääntää jostain turhasta.
ps. muutenkin tosi fiksua heitellä moisia kommentteja..sori jos olen ajanut joskus hitaammin kuin sinä.

Ja tämä on mun osalta tässä, jatketaan jos puhutaan oikeasta asiasta.

Mika R

• Vieras
« Vastaus #22 : 27.02.09 - klo: 22.17 »
lue mun ed. viesti

Poissa RC-Garage

• Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
« Vastaus #23 : 27.02.09 - klo: 22.24 »

Tossa viime vuoden viimeinen truggy kisan tulos Turuus
Lisäsin merkit eteen sikäli mikäli tiedän:

Truggy
HONG NOR 1 Josefiina Quagraine   UAU   40   30:43.914
HONG NOR 2 Arto Heinonen      UAU   38   30:27.562
XRAY 11 Mikko Mäkinen   VMF   20   30:11.848
OCM 12 Matti Jokelainen   TUA   12   30:39.312

Ehkä tosta voi tsiigailla millä merkeillä on ajettu ja onnistuttu myös kisaoloissa, honkkarilla on vahvin edustutus näemmä

Kohtuu uutta truggy markkinoilla ovat myös Xray, Asso ja Tamiya joita ei näy listoilla.

Nyt täytyy hiukan korjata MikaR:n listaa.
JQ ajoi koko viime kauden Hong Nor X1X-CRT truggyllä.+ Arto Heinonen ajoi kyseisessä kisassa Honkkarilla kuten useassa muussakin kisassa, joten se siitä.
+ edellisenä vuonna kokonais sijoituksissa taisi honkkarille tulla 1,2 ja 4 sija ainakin.

Edit:korjailin listaa (mitä muistan)
« Viimeksi muokattu: 27.02.09 - klo: 22.29 kirjoittanut RC-Garage »
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Mika R

• Vieras
« Vastaus #24 : 27.02.09 - klo: 22.27 »
Kiitos oikaisusta. Harmi kun ei ollut tuloksissa esillä. Vahva esitys Hong Norilta!

Onko nyt ok?

Truggy
HONG NOR 1 Josefiina Quagraine   UAU   40   30:43.914
HONG NOR2 Arto Heinonen      UAU   38   30:27.562
CEN 11 Mikko Mäkinen   VMF   20   30:11.848
HONG NOR 12 Matti Jokelainen   TUA   12   30:39.312

Poissa TheArska

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #25 : 27.02.09 - klo: 22.27 »
Jees, luin, ehti kirjoittaessa tulla viestejä..ja jos epäilee että minä säästelen/ajan hiljaa ja sen takia vehje nipussa niin voi tulla katsomaan/itse kokeilemaan  :wink: ..frendit tietää että mun vehkeitä ei säästellä  :lol:
Ja vanha HB ei sitä kyytiä kestänyt.
Sellasta, hyvät illan jatkot kullekin..

Mika R

• Vieras
« Vastaus #26 : 27.02.09 - klo: 22.28 »
No en epäile. Tämähän on vaan ajanvietettä vai mitä  :grin:

Poissa TheArska

• Fullspeed RC
    • Profiili
« Vastaus #27 : 27.02.09 - klo: 22.32 »
Jees, jengillä näppikset keulii kun ei pääse radalle..

Mika R

• Vieras
« Vastaus #28 : 27.02.09 - klo: 22.34 »
Sitähän se on... hehe  :grin:

Poissa EramaanKettu

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #29 : 27.02.09 - klo: 23.07 »
Jos ei nytte aiheesta täysin eksytty, niin tuli kyllä tehtyä Hangzhoun aasin silta...

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Kilpailu on sillon kun se on molemmilta sovittu
eikä ole mitään "mä ajoin nopeempaa" ellei kisaa ole sovittu.

Itselläni on ollut kaksi Hellfirea, toinen oli RTR ja toinen SS, molemmat olivat todella lujaa tekoa ja SS malli jopa nopea radalla. SS mallilla mentäisiin ensi kesä mutta HB:lta tulee D8T niin sitten...   ...tosin saa nähdä saadaanko yhtään möykkykisaa edes aikaiseksi...

Täyttä P "askaa" vai jotain perää?

Noista tuloksista vielä sen verran, että tasossa on totisesti kova haitari kun ei edes 2 ekaa pysy samalla kierroksella?