Kyllä mun mielestä tollakin auto käyntiin lähtee, rikkinäisellä saa usein vielä käyntii, mutta jos sammuu heti kun hehkun ottaa irti, niin se tarkoittaa rikkinäistä tulppaa usein se.
Sulla on varmaan läpinäkyvät ne letkut, niin starttaile pakoputki tukittuna (vaikka sormenpäällä) niin kauan että se pottoaine on selvästi menny kaasarille asti. Sen huomaa kun sitä polttoainetta on siellä koneessa, on raskaampi startata.
Sitte jos menee liian raskaaksi se starttaaminen, on polttoainetta liikaa koneessa, ota silloin tulppa irti, peitä tulpanreikä rätillä tmsp. ja starttaa. se rätti estää sen polttoaineen roiskumisen joka suuntaa, esim. silmiin.
vetele liiat fuilit pihalla, sitte tulppa kiinne ja käyntiin taas.
Säädä alaneula valmistajan ohjeen mukaan, ja pääneula kans.
Jos ei mitää ohjetta ole saatavilla(netistäkin voi etsiä), niin alaneula siihen putken suun tasalla, ehkä 1/2mm sisään, ja pääneula 4 kierrosta auki.
jos lähtee käyntiin, niin aja se kone sisään ohjeiden mukaan.
sisäänajossa voi hajota tulppa, kun siitä koneesta voi irrota metallipölyä joka sen tulpan sitte rikkoo.
Yleis-sisäänajo on:
säädä kone rikkaalle.(pääneula vaikka 4 kierrosta auki(tämä vaihtelee koneen mukaan) savua pitää tulla kaasuttaessa, polttoainetta saattaa tulla putkesta. saa siis röpöttää se kone.
eka tankki miltei tyhjäkäynnillä, semmosia kevyitä kiihdytyksiä, ehkä max 1/3 kaasua.
tokalla kanssa iisisti, puoltakaasua ja hellää kättä.
kolmannella saapi jo päästellä suht rennosti.
neljännellä voi alkaa kiristellä pääneulaa.
tyylejä on monia, ja eri valmistajilla on eri ohjeet.
alaneula säädetään sillai, että kone voi käydä noin 10-20 sekkaa tyhjäkäyntiä, ja lähtee siitä kaasuttaessa vielä sutjakasti liikkeelle.
jos kiihdyttäessä moottori pätkii alusta asti, niin avaa alaneulaa 1/8-1/12 kierros.
jos pätkii korkeammilla kierroksilla, avaa yläneulaa (se isompi ja ylöspäin sohottova yleensä)1/8 - 1/12.
jos räkii kiihdyttäessä lyhyen tyhjäkäynnin jälkee, sulje alaneulaa 1/12 kierros(pienet liikkeet)
ja sama yläkierroksille / yläneulalle,, paitsi voi ehkä 1/6 kierroksella alottaa.
Sitten voi kiristellä yläneulaa kunnes ei kierrä enempää, ja ei pätki vielä. siitä kannatta avata neulaa joku 1/6 kierros tai alle, ettei mene liian laihalle ( = ei voitelua tarpeeksi, kuluu kone)
Kuitenkin jonkinmoinen pölläys putkesta on kaasutellessa hyvä tulla.
jos kone sammuu jarruttaessa, niin tarkista ettei tyhjäkäynti ole säädetty ohjaimesta/vivustolla. Elikkäs tyhjäkäyntiruuvi on kaasarin kyljessä, ja sillä säädät luistin kaasuttimesta auki vaikka aluksi semmosen 1mm.
tyhjäkäynnin säädät sillai, että lämmin kone käy niin hitaasti, ettei renkaat pyöri, jos auto on maassa. eli pysyy paikallaan ilman jarrua. Jos tää ei onnistu, niin säädä alaneulaa.
jos mikään ei tunnu asettuvan kohdilleen, niin etsi ilmavuotoa polttoainejärjestelmästä ja koneesta.
korjatkoon minua joku jos on tarpeen.
.w