Kirjoittaja Aihe: Touring-autojen korien maalaus - ikkunoiden "raamien" tekeminen???  (Luettu 1759 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T.S.A.

  • Fullspeed RC
    • Profiili

Olen maalaamassa Mazda 6 speed-koria ja olen miettinyt, että mikä olisi paras keino noiden ikkuna kehysten maalaamiseen. Onhan korit ihan OK ilman kehystenkin maalaamista, mutta tuohan nuo fraimit kivasti näköä koppaan esim. mustaksi maalattuna. 

Tuntuu olevan vähän hankala tehdä noita siististi. Korin mukana tulevilla maskeillahan on helppo ikkunat peittää, mutta noillahan ei pysty noita raameja tekemään.

Oletteko käyttäneet noita maskiliemiä, tehneet sapluunat vaiko rajanneet teipillä. Suurin ongelmahan noiden fraimien tekemisessä on, että saisi suorat noista linjoista.

Kertokaas vinkkejä :azn:

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
http://rc10.fi/index.php?topic=25240.0

-jarkko
Voisitko viellä ystävällisesti linkittä sen tiedon missä kerrottiin niitten ikkunalistojen maalaamisesta.
Itse en löytänyt muuta kuin että joku kysyi siitä mutta en löytänny kenekään vastanneen siihen.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Tuon linkin tarkoitus varmasti oli, että käyttäisi valmiita aiheita, eikä alottaisi heti uutta, kun sinne valmiiseen tämäkin kysymys olisi hyvin sopinut.

Jossain koreissa tulee valmiiksi ne "raamit", eli ne on teippeinä ja laitetaan päälipuolelle.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Monesti ne tarrat vaan ovat rumat(tökeröitä turvakaaria yms.) tms. ja maalaamalla saa sen väriset ja muotoiset kuin itse haluaa.  Itse käyttänyt ohutta rajausteippiä kuin myös leikannut ns.sapluunan "tarrasta"..

..jos tämä nyt tarpeellinen ketju on niin se olisi voinut kyllä olla muualla, kun tämä koskee polttiksia yhtälailla.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Varsinkin mustat raamit saa aika helposti leikkaamalla suikaleet pois ikkunamaskeista. Musta kun kuitenkin tulee yleensä koriin ensimmäisenä maalina, niin kehykset tulee ensimmäisen värin yhteydessä eikä ikkunamaskista poistettuje suikaleita tartte millään maskata erikseen. Tietysti jos korista on tulossa yks värinen (muu kuin musta) niin silloin joutuu maskaamaan koko muun korin, muutenhan sen joutuu tekemään joka tapauksessa...
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz