Päävalikko

Helppii

Aloittaja Juuso_St, 21.02.09 - klo: 15.02

Juuso_St

Mitähän toi tarkoittaa kun menee siihen radiolaitteen asetuksiin siellä on EPA ja EXP ois niinku kiva tietää

TheArska

Ai oisko niinku..
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/radio/radio.html

ja radio topikin käyttö ei onnistunut..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Juuso_St - 21.02.09 - klo: 15.02
Mitähän toi tarkoittaa kun menee siihen radiolaitteen asetuksiin siellä on EPA ja EXP ois niinku kiva tietää

Kokeilemalla selviää myös mikä on mihinki mutta teeppä näin.

Löydä epa r ja käännä radiota oikeaalle ja vähennä prosentteja niin näet mitä se tekee. Exp tarvitaan lähinnä ohjauksessa. Tai en tiedä noista nenäkarvatrimmeri autoista mitäs siellä tarvitaan mutta jos esim laitat ohjausservon  o% niin niin silloin ohjaus toimii lineaarisesti mikäli sinulla on suht nopea servo kiinni.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

wictro

#3
EPA = end point adjustment, eli se määrää kuinka paljon renkaat kääntyy linkkuun maksimissaan, kun ratista käännät täydet. säädä sillai, että renkaat ei ihan osu "stoppariin" (siihen pisteeseen mihin ne käsin vääntämällä enintään kääntyy). näin servo ei rasitu, kun se ei väännä sitä stopparia vasten.

toi EPX selitetään tuossa alempana suht selvästi, mutta lyhyesti se tarkoittaa renkaiden kääntymistä suhteessa rattiin. Eli ohjaatko pienin vai isoin liikkein.

laitetaan nämä nyt silti vielä tähänki:

"Ohjauksen päätepisteiden asetus (R/L ATV tai R/L EPA): Käännettäessä radiosta ohjaus täysin oikealle tai vasemmalle, servo ei saa jäädä sirisemään ja renkaat kääntyvät melkein ääriasentoonsa. Eli kun ohjauspala ei enää käänny enempää vähennetään kyseisestä arvosta esim. 5 %. Yleensä kannatta laittaa oikealle ja vasemmalle samat päätepisteiden arvot, koska eri puolet ovat symmetrisiä. Jos näin ei ole, niin nämä ongelmat on ensin korjattava. Ennen tämän säädön suorittamista varmista, että D/R on 100% (ohjeet alla).

Kaasukäyrän säätö (TH EXP tai THRO CURV): Tällä säädetään se, miten kaasuservo reagoi kaasuliipasimen painamiseen. Voidaan säätää esim. siten, että painettaessa liipasinta 10% servo on kääntynyt jo 50% tai painettaessa liipasinta 70% servo on kääntynyt vain 30%.

Ohjauskäyrän säätö (ST EXP): Tällä säädetään se, miten ohjausservo reagoi ratin kääntämiseen. Voidaan säätää esim. siten, että käännettäessä rattia 10% servo on kääntynyt jo 50% tai käännettäessä rattia 70% servo on kääntynyt vain 30%."
-Lithium Love Racing-