Kirjoittaja Aihe: 1/10 polttistouring (TP-10)  (Luettu 148119 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #120 : 26.06.09 - klo: 23.56 »
Ole hyvä vaan. Kyllä se sun RRRRR menee jo niin hyvin että ilmoa vaan peliin ja mukaan Kuusaan kisoihin. Siellä on keskimäärin parhaat kisajärjestelyt mitä Suomesta voi löytää.

-A-


Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #121 : 27.06.09 - klo: 00.43 »
rata kyllä näyttää upealta ja varmasti muu myös. Pikkasen taistelen itseni kanssa valitako tutumpi truggy niinikään turun hienolla radalla (tku open sama vkonloppuna) vai tämä. Katsotaan lisää söndagina foumisunnuntaina :)

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #122 : 27.06.09 - klo: 12.28 »
Tässä oli niitä viimekesän nopeuksia treeniolosuhteissa:

...
...
C8 - Raikas - 105km/h - 17.78sec/kierros
C8 - Ollinmäki - 100km/h - 17.98sec/kierros
TP-10 - Raikas - 93km/h - xx.xxsec/kierros
TP-10 - Kuusinen - 92km/h - 19.90sec/kierros

LS-5 - Heikkilä - 79km/h - xx.xxsec/kierros
IGT-8 - Mika R. - 79km/h - 22.xxsec/kierros
Sharkki tms stanu (semmoinen pieni) - 21km/h - xx.xxsec/kierros
...
...


-A-


Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #123 : 27.06.09 - klo: 13.21 »
Okei, kiitti. 20sek pintaan pitäisi siis päästä. No tässä on syntynyt kyllä hyviä ideoita missä parantaa  :wink:

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #124 : 28.06.09 - klo: 15.27 »
Tos lyhyt klippi päivän kurvailusta.. kamerasta loppui tila ja hetkeä myöhemmin rikoin casterpalan osumalla varikkosuoran seinään(lankkuun)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aJZngLZKM0Y[/youtube]

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #125 : 02.07.09 - klo: 18.47 »
Tänään ensityypit omalla v-onella ja jäi kyllä mahtava fiilis :)
moottorin säädöt vaan hakusessa vähän vielä kun ne oli missä sattuu ja oli kytkinkin oli kasattu päin honkia.
JQ

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #126 : 02.07.09 - klo: 20.02 »
L-O-I-S-T-A-V-A-A! yritetään ens viikolla samaan aikaan  :cool:  :cool:

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #127 : 03.07.09 - klo: 23.12 »
Toivottavasti sää sallii ajot foamisunnuntaina. Casterpalan vaihdon yhteydessä laitoin Ti nivelpallot ympäriinsä, huomattava kevennys käsituntumalla, puolet painosta vaa'alla.

Samalla tuli miettineeksi lipoa+regua, onko ehdotuksia? Nythän siinä on nimh pötköakku tankin alla.

Viimeksi testasin 17/22 pinjonia, tuntui minusta paremmalta kuin vakio 16/21 Tattiksella mutta vaatii vielä pientä säätöä kytkimen ja vaihteen ajoituksen suhteen. 45 seos oli minusta vähän liian kova kuumallakin kelillä, plussaa tietenkin kesto. Ei sinänsä uutta että 37-40 shore on omiaan aika-ajoon. Vai mitä olette mieltä?

Muutenkin kiireinen vko mekkausosastolla, GT auton muutokset jo näittekin, Force 28 + JP-3 putki, Orionin servot (vihr + sin). Sitä en ole vielä sisäänajanut mutta GXR28SG:tä kokeilin keskiviikkona yhdessä JP-3:n kanssa ja tehossa en huomannut eroa Orionin putkeen. Moottorista odotan huomaavani eron kyllä. "SG" on erittäin helppo, mutta jää jonkin verran tehossa, joten kilpailussa antaa turhaan tasoitusta tiukemmille pannuille. Äärimmaisten tehojen hakeminen siitä tuottaa nimittäin hankaluuksia ja siihenhän sitä ei ole tarkoitettu, mutta vasta-alkajalle parempaa ja helpompaa saa hakea. Force pitää sisäänajaa tässä lähiaikoina.

ST:hen päivitin kytkinosastoa, lisäksi laitoin Orionin servot (vihr + sin) ja Orionin CRF moottoriin vaihdoin kiertarin viime vuotisesta. Toivottavasti pelittää nyt jälleen keskiviikon Mudventuresin ja sitten viikonloppuna Turku Openissa. Olen sinänsä hämmästynyt että moottorista tuli tiukempi, kai jotain millimetrin osien välyksiä kiertarissa poistui.. moottori kyllä toimi noin nopeasti tyypättynä.

Välissä on bashattu myös Slässillä lähistön "saharassa" juniorin kanssa, oiva peli pehmeälle "biitsi" -tyyppiselle hiekalle. Sellaselle ku sais kisat niin kyllä toimis vakiorenkailla!

Eli kuten huomaatte ohjainta ja etenkin ruuvaria on saanu pitää kädessä aika urakalla, heh

Sunnuntaihin!
« Viimeksi muokattu: 03.07.09 - klo: 23.19 kirjoittanut Mika R »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #128 : 03.07.09 - klo: 23.33 »
Samalla tuli miettineeksi lipoa+regua, onko ehdotuksia? Nythän siinä on nimh pötköakku tankin alla.
Mä olen käyttänyt evolvassa(C8) lipoa ja regua mutta pro jampat neuvoo laittamaan "normi"akun...tuskin tuolla lipolla juuri hyötyä nopeudellisesti saa, ellei ole ihan tosi pro jamppa ajamaan.
Ja yli 40shore foumeja tuskin kannattaa tattiksella alle laittaa oli keli mikä vaan.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa ripe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #129 : 04.07.09 - klo: 02.26 »
.
« Viimeksi muokattu: 23.05.21 - klo: 21.51 kirjoittanut ripe »

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #130 : 04.07.09 - klo: 09.37 »
Ok, kiitti

Totesin saman että 45:llä pystyy kyllä ajamaan (ja kerran kolahti kunnolla) mutta tuloksen yrittäminen on vaikeaa. Tietty jos hyvän ajan onnistuu 45:llä niin...

Arska, prot suosittivat normi akkua - Tasapainon kannalta ? Sehän on kyllä mietitty autoon sellaisena ja sinne paikkaan kun se kuuluu. 50gr säästö uskoakseni tuntuu kevyessä muutenkin autossa..ehkä pitää kokeilla.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #131 : 04.07.09 - klo: 14.25 »
Eikai se tasapaino syy ole(ainakaan suurin), se akkuhan on keskellä autoa. Lipo ja regu tuo mukanaan myös häiriöille ja rikkoontumiselle alttiita osia vaikka ei mulla ole ollut vielä niistä aiheutuneita ongelmia. Ja kyllä niitä jokunen muukin käsittääkseni käyttää, ihan kisa"jannut" vieläpä mutta niin mulle on jotkut "isot pojat" sanoneet että kannattaisi vaihtaa "normiin" mahdollisten radio- yms. häiriöiden, auton grillaamisen yms. vuoksi.

Ja kai sitä voi ajaa vaikka kivirenkailla, mitä kovempi vaan sitä vähemmän pitoa ja huonommat ajo-ominaisuudet...ja hitaammat kierrokset. Eli mitä järkeä..
En tiedä että jengi juurikaan käytännössä ajaisi yli 40:llä(en toki ihan joka kuskin renkaita ole vakoillut)...vielä kun tattiksella ei älytön pito ole, tosin nyt se on kai juuri pidotettu uudestaan..? (..vai olenko saanut väärää tietoa)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa ripe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #132 : 04.07.09 - klo: 14.57 »
.
« Viimeksi muokattu: 23.05.21 - klo: 21.50 kirjoittanut ripe »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #133 : 04.07.09 - klo: 15.34 »
Hah..  :roll:
Tottakai voi treenaa mutta itse en ostaisi "kovia" kun voi ostaa "sopivimpiakin"...jos omistaisin esim.45:sia niin ajaisin pois mutta miksi ostaisin moisia kun voin ostaa omasta mielestä tattiksen radalle sopivimpiakin.
Eli en ole väittänyt ettenkö voisi treenaa vaikka 45:lla mutta en myöskään oikeen ymmärrä miksi tekisin niin.(eli jos tykkään ajaa pehmeämmällä kuin 45 niin se mulle suotakoon..?)
Mutta kukin voi ajaa ihan millä haluaa.  :wink: 
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #134 : 04.07.09 - klo: 16.06 »
Mulla on GRP 45:sta kahdesta syystä; ei ollu hetkeen muuta tarjolla ja toiseksi eivät kulu ihan niin nopeasti so. ei tarvii vaihtaa ihan niin usein. Ei ne itse asiassa huonot olleet mutta vähän hitaampi läppi. On mulla muutakin kovuutta, kokeeksi otin noita. 35 tais olla kovuus joka tuli auton mukana.
« Viimeksi muokattu: 04.07.09 - klo: 16.09 kirjoittanut Mika R »

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #135 : 04.07.09 - klo: 23.44 »
Evolvan ja RRR:n rengaskovuuksia ei kannata verrata keskenään. Ne on niin erilaiset autot ja käyttävät rengasta niin eritavalla. C8-autossa voi helposti käyttää treeneissäkin kovuuksia 32-35 ilman että lompakkoon sattuu. TP-10-treeneissä olen enemmän Mikan kannalla, tosin 45 on jo ehkä vähän liiottelua.

Jokaiselle kelille löytyy oikea rengas ja jokaiselle renkaalle löytyy oikea keli..

-A-

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #136 : 05.07.09 - klo: 00.49 »
joo on ne, kandee jättää hyllyyn, itse ajan noi pois. Tulipahan kokeiltua :)

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #137 : 05.07.09 - klo: 14.11 »
Niin no se en minä ainakaan ollut joka on jotain evolvan ja rrr:n rengaskovuuksia vertaillut..
Itse puhuin max.40 kovuudesta...45 kuulemma jo liioittelua, ei siihen väliin jää kuin 42 eli se on vissiin jees sitten..
No joo, eiköhän tämä ollut tässä, pitipähän nyt tehdä selväksi etten nyt niin tyhmä ole että vertaisin C8:n ja tp-10:n rengaskovuuksia keskenään.
Eikä ollut tarkoitus työntää herneitä kenenkään tuulenhalkojaan.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #138 : 05.07.09 - klo: 18.57 »
Kysyin mielipiteitä jenkkifoorumista ja yksi vastaus joka on käytännössä sama kuin Arskan "projampoilta" saama:

"I sell micro batteries and run a RRR WC Evo 2 and I've found that the car handles better with the NiMH than with the Lipo. I put a Lipo in and switched back."

Eli äijä on testannu lipoa ja todennut että paremmin pelittää "vakiokokoisella" nimh:llä. Laitto kyllä linkkejä suositeltaviin lipoihin jos haluaa kokeilla. Enpä kuitenkaan taida.



Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #139 : 06.07.09 - klo: 23.39 »
Vaikuttaa siltä ettei tämä ollut koko stoori..

Jotku jenkit käyttää lipoa yhdessä kuparisen akkutelineen kanssa, kuten
http://www.ybslowinc.com/products.php?item_id=11

Näin paino saadan mahdollisimman alas lähelle rataa.

Joillakin on lisäksi käytössä mm. Hitecin uusia "lipo kestäviä" servoja, jotka eivät tarvitse regua. Yksinkertaistaa liitokset.

Onko kukaan kokeillut tällaisia juttuja?


Oltiin Stailin kanssa Tattiksella päivällä, mutta lainehti. Ei päästy ajamaan. Harmi.
Itse olin sitten lähes koko päivän truggyilemassa.
« Viimeksi muokattu: 06.07.09 - klo: 23.45 kirjoittanut Mika R »

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #140 : 07.07.09 - klo: 06.55 »
Oltiin Stailin kanssa Tattiksella päivällä, mutta lainehti. Ei päästy ajamaan. Harmi.
Itse olin sitten lähes koko päivän truggyilemassa.

Käväsin vähän myöhemmin sitten ulkoiluttamassa autoa ja hakemassa säätöjä moottoriin :)

Oikeanpuolen renkaat aivan loppu. Syö ihan pirusti niitä tuo tattiksen rata :)
Onneksi renkaat on suht edullisia.
JQ

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #141 : 07.07.09 - klo: 14.34 »
Huomasin että rengaskulutus "tasaantui" eli ei enää kulunut toispuoleisesti kun teki muutamia säätöjä autoon: Takapään epäkeskot alinpaan asentoon eli roll centeriä ylöspäin --> vähemmän takapään traction roll:ia (luisua) ja parempi pito, pienempi kulutus, lisäksi casterin säätöpalat ylätukivarren taakse edestäpäin katsottuna --> enemmän casteria, sekä tietty tuo aiemmin mainittu oneway eteen.

Tänään pääsin ajamaan about tunnin, oli sairaan siistiä, asfaltti puhdas ja kuiva. Renkaat 37-40. Polttoaineena "paremman puutteessa" Model Technicsin 16% BigBang, mutta en siinä mitään eroa huomannut aiempiin. Hyvin toimi.

Läpit parhaillaan pyöri 21,5 tuntumassa eli tässä on nyt saatu se sekunti pois kierrosajoista, josta puhuin muutama viikko sitten. Vielä kun puoli sekuntia saa hierottua pois niin alkaa olemaan oikein tyytyväinen vaikka ei tässä nyt mitään sen kummempia tavoitteita olekaan.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #142 : 07.07.09 - klo: 15.34 »
Oikeanpuolen renkaat aivan loppu. Syö ihan pirusti niitä tuo tattiksen rata :)
Kannattaa vaihtaa välillä renkaita puolelta toiselle, niin kuluvat tasaisesti.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #143 : 20.07.09 - klo: 15.58 »
Moottorihan olisi varmaan hyvä tiivistää ilmavuotoja estämään .... itse en ole tätä kuitenkaan vielä koskaan harrastanut.

Onkos täällä havaintoa asian tarpeellisuudesta ?


Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #144 : 04.08.09 - klo: 01.05 »
Tervehdys vaan tännekkin.

Näyttää senverran mielenkiintoisilta ja nopeilta nämä autot ja
kuola valuu, joten ainut ratkaisu on laittaa itellekki 10 polttistouring auto.

Onkos tattiksella teillä polttistouring kuskeilla jotain vakio ajo päiviä tai
aikoja, jolloin voisi tulla livenä kattoon menoa ja autoja???

Ja jos joku vielä haluaa mun antaa tyypittää omaa autoansa, niin meikä
kulkee hymy korvissa pari viikkoa.

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #145 : 04.08.09 - klo: 01.39 »
Ei kait näillä ole mitään päivää sovittuna.
Itselläni meni takahihna poikki viimeksi niin ei ole tullut ajettua hetkeen. Nyt taas auto kunnossa :)

itse koitan varmaankin tänään mennä jos rata on edes ajokunnossa ja en nuku koko päivää :)
JQ

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #146 : 04.08.09 - klo: 08.00 »
Valitettavaa taukoa ollut itsellänikin. Uusi buggy on vienyt kaiken liikenevän ajan. Ehkä viikonloppuna Sunnuntaina jos säät sallii.

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #147 : 04.08.09 - klo: 09.42 »
Eilen illalla (maanantaina) radalla olisi ajanut veneellä helpommin. Eli ellei joku tänään kolaa vesiä pois, ei rata ole tänäänkään ajokunnossa. Niinkuin aina, kun suurimmat uima-altaat on tyhjennetty, kuivuu rata aika nopeasti.

Tarkoitus mennä ajamaan oikeastaan heti kun siellä pääsee ajamaan eli ehkä huomenna.
 

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #148 : 04.08.09 - klo: 15.18 »
Eilen illalla (maanantaina) radalla olisi ajanut veneellä helpommin. Eli ellei joku tänään kolaa vesiä pois, ei rata ole tänäänkään ajokunnossa. Niinkuin aina, kun suurimmat uima-altaat on tyhjennetty, kuivuu rata aika nopeasti.

Tarkoitus mennä ajamaan oikeastaan heti kun siellä pääsee ajamaan eli ehkä huomenna.
 

Joo ei ne itsekseen sieltä mene pois. Onneksi tuo VTR rata on melkein aina kuiva niin ei tarvitse kolata noita muita kohtia pois :lol: radalta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #149 : 04.08.09 - klo: 15.30 »
Eilen illalla (maanantaina) radalla olisi ajanut veneellä helpommin. Eli ellei joku tänään kolaa vesiä pois, ei rata ole tänäänkään ajokunnossa. Niinkuin aina, kun suurimmat uima-altaat on tyhjennetty, kuivuu rata aika nopeasti.

Kävin sunnuntaina ip puhaltelemassa paineilmalla moskat pois polttiksistamme. Satuin paikalla suunnilleen niihin aikoihin, kun lyhyt mutta melko voimakas sade alkoi. Tullessani rata oli kuiva ja 10 minuuttia myöhemmin sinne oli jo kertynyt nuo Ossin mainitsemat pikkujärvet.

Asfalttialueen kaadot ovat pahasti poskellaan. Näyttää siltä, että kaikki satanut vesi kertyy radan painanteisiin, eikä sitten tunnu haihtuvan kovin nopeasti, kun lätäköt ovat niin syviä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi