Koko topic lähti liikkelle
täällä:
Missä saa ajella nitroautolla?ja syy tälle oli että puhuttaisiin oikeassa paikassa oikeasta asiasta.
Eli pyysin nimenomaan niitä faktoja ja jo käyneitä tapauksia.
Tuloksella: sain sen käsityksen, että autoja palaa harvakseltaan johtuen hämäristä syistä, niin kuin oletin, kuten jarrut jne. mutta palaapahan kuitenkin, eli sillon
teoria muuttuu
käytännöksi ja jos HOKE rinnastaa mahdollisuutta paloon, lottovoittoon niin voin luvata, että tarvitset sen lottovoiton siihen kylkeen korvataksesi vahingon parhaassa tapauksessa. (siis kysymyksessä materiaali vahinko aiheuttamasta metsäpalosta oli syy mikä tahansa esim. jarrulevy tai syttynyt heinä jne)
Nestepalojen perusalkeita voi käydä opiskelemassa vaikka VPK:ssa, siellä kokeneet kouluttajat kertoo mielenkiintoisia asioita eri nesteiden palo ominaisuuksista, syttymisestä ja mikä tärkeintä, sammuttamisesta.
Koska liekki on vaikea havaita muuta kun ilman "väreilynä" johtuen alkoholin tyypillisestä värittömästä palamisesta, on palo vaikea sammuttaa jos se pääsee leviämään, koska helpoin ja varmaan turvallisin tapa sammuttaa tälläinen palo on tukahduttamalla?(Korjatkaa jos olen väärässä) ja se kun ei ole helppoa jos palo leviää vähänkin.
Eli sellaiset vahingot on helppo välttää tietoistamalla riski ja pyrkimällä aina käyttää tarkoituksen mukaisest, mutta
vahinko ei ikinä tule kellokaulassa.
Odotan innolla päästä rikkomaan Jerzin ennätystä :shock:
Kiitos vastauksista ja tervettä järkeä niin vältytään vahingoilta