Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 382737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa largo

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1110 : 09.04.13 - klo: 11.00 »
Joo kyllä 25:lla mennään :)

Poissa zebi2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1111 : 20.04.13 - klo: 08.50 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.05.13 - klo: 09.39 kirjoittanut zebi2 »
Stampede 4x4

Poissa largo

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1112 : 29.04.13 - klo: 10.56 »
Tässä Model Expon setup.

Poissa rämeairo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1113 : 07.05.13 - klo: 20.29 »
Mites noi mallit eroaa toisistaan ajettavuudelta, ominaisuuksiltaan ja mikä näissä on varaosien tilanne yleensä suomen maalla? Maallikkona kyselen, eli ei kauhean laji slangilla ilmoitettuna kiitos :) Lääkärin piru käski lopettaa pojan ajamisen nokl isommil autoil, joten ajateltiin siirtyä pykälää pienempien pariin.

Entä mitä rtr 4.1 joutuu hankkimaan alussa viri/tuning osiksi. Käsittääkseni joitain alu osia saa hankkia että alkaa kestämään.

Tarkoitus on aluksi treenailla kotihiekka pihassa ja kun alkaa pysyyn lapases ni aloitan tekeen tonne navetan vinttiin sisä pomppuhyppykiemura rataa.
TeamC: TM2 TC02C TC02EVO TC02 ja drifteriä kuolaillaan... Moottorit on sit mitä sattuu kuten kuskitkin.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1114 : 07.05.13 - klo: 20.44 »
B4 taidettiin julkaista n. 10 vuotta sitten, joten käytännössä kovin radikaalisti mallia ei ole muutettu vuosien myötä (eikä ole tarvinnut muuttaa). Tukivarret, geometria ja voimansiirto ovat kutakuinkin pysyneet samanlaisina vuosien myötä, suurimmat muutokset ovat auton kokonaispituudessa ja iskareissa. Alkuperäinen B4:kin on edelleen kohtuullisen kilpailukykyinen auto, tosin uusimmat B4.1 -mallit ja B4.2 ovat nykytrendin mukaisesti selkeästi pidempiä ja suunniteltu kevyemmille LiPo-akuille.

Jos ajetaan ns. pikkuiskareilla (B4 / B4.1), niin setupit ovat säilyneet kutakuinkin samoina. B4.2:lla iskarin setupit eroavat näistä, koska tuossa tulee mukana halkaisijaltaa suuremmat Big Bore -iskarit.

Varaosia Assoihin saa Suomessa ainakin tuolta:
http://www.rcm.fi/

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1115 : 09.05.13 - klo: 15.58 »
Neil Graggin voitto setuppi B4.2 EM Warm Upista. 


Poissa zebi2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1116 : 10.05.13 - klo: 09.40 »
Käykö B4:seen SC (1:10) renkaat? (jos on 12mm hexit)
Vai mitä virityksiä pitää laittaa ennen kun käy?
« Viimeksi muokattu: 10.05.13 - klo: 10.05 kirjoittanut zebi2 »
Stampede 4x4

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1117 : 10.05.13 - klo: 11.06 »
B4/4.1 on takana tappi kiinnitys ja edessä laakerit vanteissa. Heksi muunnos setillä saa kiinni: Eteen Ohjauspalat akselit laakerit heksit taakse heksit. B4.2 on heksit vakiona

Poissa zebi2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1118 : 10.05.13 - klo: 12.05 »
B4/4.1 on takana tappi kiinnitys ja edessä laakerit vanteissa. Heksi muunnos setillä saa kiinni: Eteen Ohjauspalat akselit laakerit heksit taakse heksit. B4.2 on heksit vakiona
Mikä setti? (eteen)
E: ainakin nämä tarvitaan?
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=75687
E2: Tarkoitatko näitä?
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=81159
Mietityttää tuo b4.1, käykö b4:seen?
+minkä kokoiset laakerit?
« Viimeksi muokattu: 10.05.13 - klo: 12.22 kirjoittanut zebi2 »
Stampede 4x4


Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1120 : 10.05.13 - klo: 12.40 »

JC:n hexit pikkasen halvemmat kuin asson omat.

Mun kokemuksen mukaan JC:n hexit on selkeästi huonommat... JC:n ohjeessa sanotaan, että niitä ei saa kiristää, johtunee siitä, että niistä menee kierteet heti jos vähän yrittää :P

Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa zebi2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1121 : 10.05.13 - klo: 12.52 »
Ok, kiitos tiedosta. Minkä kokoiset laakerit pitää vaihtaa, ja mihin ne tulee?  :shocked:
« Viimeksi muokattu: 17.07.13 - klo: 19.17 kirjoittanut zebi2 »
Stampede 4x4

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili

Poissa zebi2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1123 : 10.05.13 - klo: 13.38 »
Ja siis näillä palikoilla kaikki 1:10 SC vanteet joissa on 12mm hex käy b4seen?
Stampede 4x4

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1124 : 10.05.13 - klo: 19.07 »
Mun kokemuksen mukaan JC:n hexit on selkeästi huonommat... JC:n ohjeessa sanotaan, että niitä ei saa kiristää, johtunee siitä, että niistä menee kierteet heti jos vähän yrittää :P

Ööö.. mikä siitä tekee huonomman jos ohjeessa sanotaan noin? Käytännössä toimii moitteetta ja on paremman näköisetkin ku asson omat :cool: Ei oo mitään järkee kiristää sitä hexin ruuvia hampaat irvessä, koska siitä ei ole mitään hyötyä? Korkeintaan saat ruuvin kannan p*skaks kun olet hexiä irroittamassa...
-Goldi

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1125 : 10.05.13 - klo: 19.40 »
Kannattaa muistaa, että b4 tukivarret ovat lyhyemmät kuin sc10/t4:ssa, joten sc tai trukkirenkaat ottavat kiinni mm. takasiipeen, jos laittaa isommat renkulit
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa zebi2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1126 : 10.05.13 - klo: 19.45 »
Kannattaa muistaa, että b4 tukivarret ovat lyhyemmät kuin sc10/t4:ssa, joten sc tai trukkirenkaat ottavat kiinni mm. takasiipeen, jos laittaa isommat renkulit
Ottaako muualle? Mahtuuko muuten eturenkaat kääntymään normaalisti sc-renkailla?
« Viimeksi muokattu: 10.05.13 - klo: 20.03 kirjoittanut zebi2 »
Stampede 4x4

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1127 : 10.05.13 - klo: 19.51 »
Mun kokemuksen mukaan JC:n hexit on selkeästi huonommat... JC:n ohjeessa sanotaan, että niitä ei saa kiristää, johtunee siitä, että niistä menee kierteet heti jos vähän yrittää :P

Ööö.. mikä siitä tekee huonomman jos ohjeessa sanotaan noin? Käytännössä toimii moitteetta ja on paremman näköisetkin ku asson omat :cool: Ei oo mitään järkee kiristää sitä hexin ruuvia hampaat irvessä, koska siitä ei ole mitään hyötyä? Korkeintaan saat ruuvin kannan p*skaks kun olet hexiä irroittamassa...

Siis, mun kokemus JC:stä on se, että kun koitin laittaa hexiä paikalleen, kierre korkkasi ennen kuin ruuvi oli tarpeeksi kireällä pitääkseen hexin edes paikallaan. Ei siihen irvistelyä tarvittu...  :cheesy: Asson oma alumiinihexi pysyy ja toimii niinkuin pitää. Ja Assonkin alut on siniset!  :cool:
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa largo

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1128 : 13.05.13 - klo: 07.05 »
Mulle uus merkki ja ekaa kertaa savella tänä kesänä.
Ei voi olla muuta kun tyytyväinen autoon :)

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1129 : 13.05.13 - klo: 14.38 »
Tässä olisi meikäläisen setuppia eilisen testien jäljiltä. Kostealla kelillä setuppi ei toimi edes huonosti, kuten lauantain tulokset osoittivat. Radan kuivuttua vauhti oli kohdallaan ja auto helppo ajaa. Hiukan uloskääntyvyyttä lisäämällä saisi vauhtia vielä lisää.

http://testlogger.info/attachments/setups/B4.2_Luopajarvi_Practice1_2013.pdf

Largon sadekelin setuppia odotellessa :D
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1130 : 13.05.13 - klo: 19.30 »
No katoppas... mulla on #736 akku ja edessäkin 3x1.4 tappered mäntä, muuten kaikki kohdat täysin samat kuin yllä^

Edit: tämä siis Joensuun radalla, mut toimii loistavasti ;)
-Goldi

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1131 : 13.05.13 - klo: 20.03 »
#736 akku? Normikokoinen? Millä eturinkuloilla ja inserteillä ajelit?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1132 : 14.05.13 - klo: 01.17 »
#736 on Reedyn Wolfpack stick pack akku, keveempi ku "turistiakku" mutta painaa saman ku Shorty kisaversio. Vähemmän potkua ku 7000mAh akussa, mutta se potkuhan sen voiton aina takavedossa antaa...

 Just tässä naputtelen tilausta Reedylle että sais autot ajoon :P
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1133 : 14.05.13 - klo: 15.56 »
#736 akku? Normikokoinen? Millä eturinkuloilla ja inserteillä ajelit?

Jeps... normi kokoinen, mutta kevyt akku. JC:n Groovy etukumi vakio (AND1) insertillä. Insertistä sen verran että tuuppiin ei kannata eteen laittaa valettua inserttiä. Vakiot vaahtomuoviset (tai mikälie tuo on) on paras valinta joka radalle!
-Goldi

Poissa largo

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1134 : 15.05.13 - klo: 14.40 »
Ollu vähän häslinkiä :)
Mutta tässä olis tämä "kauan odotettu" märän kelin setup ;)

Poissa kojootti

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1135 : 25.05.13 - klo: 18.07 »
Nyt on ensikosketus uudella B4.2 otettu.

Reenaamaan on turha ruveta, eli suoraan Joensuun SummerJumps kisaan  :afro:

Jo ensi akusta lähtien auto teki vaikutuksen helppoudella.
Vaikka rata oli todella pölyinen ja melko pomppuinen, oli autoa helppo viedä, se käyttäytyy pompuissa ja hypyissä todella rauhallisesti. Vertaan edelliseen B4 autoon.

Pakettisetuppi  antoi erittäin hyvän pohjan todella liukkaalle radalle.
Oikeastaan slipperin ja diffin säädöillä pelasin pelkästään.
Goldi on kyseisesllä radalla autolla tahkonnut eikä autoissa suuria eroja ollut.
Peteltä sainkin hyvää perspektiiviä autoon ja alkuerissä ajo onnistui hyvin antaen finaaliin 2. ruudun. Finaaleissa hieman toisten epäonnen myötä sain tuon sijan myös pidettyä.

Autosta jäi todella hyvä fiilis ja innolla odotan jo Vaasan kisaa, siellä rata tullee olemaan melkolailla erillainen.

Petelle kiitos vinkeistä, kartiomännät meni hankintalistalle  :wink:

-Henkka
Henri Virta|Team Associated B5M Lite / B6 / B44.2 *RCM.fi *Hobbyfactory.fi

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1136 : 29.05.13 - klo: 09.30 »
Osalla näyttää olevan noita Tappered mäntiä. Ilmeisesti ainakin röykkysemmällä baanalla toimivat paremmin? Vai minkälaista eroa ootte huomannut? Ja tasainen puoli ylös, eiks ni?

Poissa largo

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1137 : 30.05.13 - klo: 12.46 »
Mun mielestä toimii hieman paremmin juurikin röykkyisellä radalla. Jousitus on nopeammin valmis seuraavaan möykkyyn. Iskarit tosin tarvii olla myös herkäksi kasattu.
Juurikin tuo suora puoli ylös päin.

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1138 : 14.06.13 - klo: 12.58 »
Onko joku ajantasalla b4.1 hinnoista (kit)?Kannattaako ostaa suomesta vai saisiko ulkomailta halvemmalla? Kauppoja on niin tolkuttomasti enkä oo ostanu vuosiin rc autoa uutena.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 / B4.1
« Vastaus #1139 : 14.06.13 - klo: 21.34 »
Ostahan suosiolla suomesta RCM:stä. www.rcm.fi

RC10B4.2 tilaukseen siis, ei kannata ulkomailta tilailla 20euron säästön toivossa. Parissa päivässä paketti kotona ku suomesta ostat. Ja jos on 20euron päälle niin kandee säästää ja ostaa sitten kun on rahaa, suomesta. :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC