Kirjoittaja Aihe: HPI E10 teknisiä murheita  (Luettu 3206 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rc-Reijo

  • Tulokas
    • Profiili
HPI E10 teknisiä murheita
« : 13.03.09 - klo: 15.02 »

Mikähän mahtaa olla vikana kun täysi kaasulla ajaessa veto pätkii sekä kuuluu
"jyrryytys" ja "sirkkelin" ääni  :huh: Auto on kaikin puolin vakio.

Mikä neuvoksi kun ajot loppui niinku seinään?  :embarrassed:

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #1 : 13.03.09 - klo: 15.06 »
onko flux malli vai vakio 10t? Siis miten loppu ajot kuin seinään? ei kulje enään? päästi savut? vai mitä? Jos moottori vielä pyörii muttei auto liiku niin vaihtoehtojahan riittää, diffi palasina, pinjoni irti/sorvannu spurrin sileäksi...moottori tai nopari palanut? kerro tarkemmin niin vois ehkä osata kertoakkin neuvoja....btw, ois ollu kyllä oma topicci tästä autosta http://rc10.fi/index.php?topic=24295.0 Sinne jatkot! jos kyseessä siis on e-firestorm 10t
Capricorn Reedy Futaba

Poissa Rc-Reijo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #2 : 13.03.09 - klo: 15.15 »

Tää on ihan HPI:n ready to race drifting malli. Kyllä tuo kulukee mutta meno on niin pätkivää ettei viiti ajaa.
Moottori pyörii kyllä! diffi ei oo palasina pinjoni on kiinni ja ehjä kuten myös spurri.


Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #3 : 13.03.09 - klo: 15.27 »
Nosta auto ilmaan ja pyörittele renkaista ja spurrista, että tuntuuko minkälaista vastusta.
Sitten vielä tarkistat moottorin hiilien kunto ja että liikkuu kunnolla.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Rc-Reijo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #4 : 13.03.09 - klo: 15.29 »
Miten hiilien kunto tarkistetaan?
Tuntuu olevan pieni vastus kun pitää renkaasta kiinni.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #5 : 13.03.09 - klo: 15.42 »
Katot vaan että onko vielä kulutuspintaa jäljellä, tarkista MOLEMMAT hiilet ja kokeile että ne liikkuu kunnolla kanavissa. Sitten katot vielä KAIKKI liitokset, että kaikki on kunnossa, eikä mikään ole löysä.
Sitten kun nuo on katottu, niin tarkastat spurrin, ettei hampaiden välissä ole mitään ylimäärästä.
Ota moottori pois, ja kokeile sitten, että onko voimansiirrossa jotain vikaa, jos on vastusta, niin yritä paikantaa se. Samalla kun moottori on irti, niin on hyvä tarvkistaa ne hiilet ja kollektori ja, ettei laakereissa ole vikaa.
Maalaisjärkeä kun käyttää, niin kyllä se vika sieltä löytyy, jollei se sitten ole noparin sisäinen vika.
Kerroppa vielä, että missä olet ajellut, kun vika on tullut.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Rc-Reijo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #6 : 13.03.09 - klo: 15.47 »
Ostoskeskuksen lattialla oon kuopinu.
Mistä ne hiilet löytää?  :huh:
Eikös tää ole hiiletön moottori? Eikä tuota moottoria kyllä saa auki  :huh:
« Viimeksi muokattu: 13.03.09 - klo: 15.51 kirjoittanut Rc-Reijo »

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #7 : 13.03.09 - klo: 17.09 »
No laitappa siitä autosta vaikka kuvaa, niin nähdään että mitä siellä on.
Yleensä RTR autoissa on hiilellinen kone, HPI:n Flux mallissa on harjaton/hiiletön kone.
Tarkotin että otat sen moottorin sieltä moottoripukista irti...
Vois olla ihan hyvä idea, mennä sen auton kanssa, vaikka paikalliselle rc-radalle, niin osaavat siellä sitten auttaa, jollei itse ymmärrä mitään auton päälle.
Kannattaa nyt ihan tutkiskella, että miten se auto toimii, että mikä liikuttaa mitäkin, ja netti on täynnä sivuja, mistä löytää tietoa niistä komponenteista mitä siellä autossa on.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #8 : 13.03.09 - klo: 17.45 »
Pätkimisestä en niin tiedä, mutta tarkistapa huvikseen kaikki laakerit, voi tuo "sirkkeliääni" kuulua sieltä.Toinen vaihtoehto on, että vetoakselit ovat kuivia, silloin ne pitää rasvata esim. perinteisellä mustalla rasvalla. Toki muitakin vikapaikkoja voi löytyä, mutta tuossapa nuo yleisimmät ylimääräisten vinkumisien ja vonkumisien aiheuttajat.

Poissa Rc-Reijo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #9 : 13.03.09 - klo: 17.55 »
Siis on joo harjallinen kone ku kerta vakio on.
Tuntuu että tässä nyt on pari eri vikaa, eli ehkä juuri vetoakselit ovat kuivia ja siitä tulee jurruutus.
Lisäksi kun otin moottorin käteen ja painoin kaasun pohjaan, niin noparissa ledi vilkkuu välillä, jolloin mottori pätkii. Eli onko vika noparissa, vai siinä että vastaanotin ei toimi ja signaalia pätkii?
Yritin tarkastaa kaikki johdot että olisivat kunnossa.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #10 : 13.03.09 - klo: 18.31 »
Moottori ei kannata käyttää huippukierroksilla, ilman kuormaa...
Kyllä tuo vaikuttais siltä että signaali pätkii, jos on akut täynnä kerran. Eihän autossa ole noparia, missä olisi lipo-cutoff toiminto? Jos se olisi päällä, niin selittäisi tuon ongelman.
Muuten tuo vaikuttaa vastaanottimen ongelmalta, kokeile jollain toisella vastaanottimella.
Tuo "jurrutus" äänen aiheuttaja kannattaa selvittää, ennenkuin se rikkoo jotain.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Rc-Reijo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #11 : 14.03.09 - klo: 15.40 »

Ei ole lipo-cutoff toimintoa. Täytyy varmaan summan mutikassa ostaa uusi vastari ei tämä ongelma
muuten tunnu selviävän. Hyvästi pennoset  :undecided:

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #12 : 16.03.09 - klo: 00.27 »
jos vastaria epäilet ja pätkiminen on jatkuvaa jos ohjaus toimii virheettä piuhojen vaihto keskenään vastarissa ja kaasuttelua ohjauspyörästä vian pitäisi hävitä jos vastarissa vika.

mitään sen kummemmin tietämättä ja takaamatta
nopari/moottori oletan noparia.

Poissa Rc-Reijo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #13 : 17.03.09 - klo: 14.26 »
Vika selvis!
Viimenen vaihtoehto osui oikeaan eli radio oli p*skana. Nyt kuopii taas!  :afro:

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« Vastaus #14 : 17.03.09 - klo: 15.07 »
Selviskö se jurrutusääni? Ilmeisesti se oli ne kuivat vetarit.