Kyllä, etuhyttikopat on osoittautunut ehdottomasti nopeammiksi kuin takahyttikopat, dexissä ehkä tukivarsiin yritetty saada jotain aero-ominaisuuksia jne. Mutta aika vähäistä silti.
Nyt oli ilo huomata, että esim. niinkin vanhaan keksintöön kuin takasiipeen on ympätty lisää säätömahdollisuuksia, ei mitään uutta mutta kuitenkin vanhan toimivan soveltamista ja nimenomaan mahdollisuuksia muuttaa siiven ominaisuuksia enemmän, gurney-läppää, hallittua ilman vuotamista jne.
Samoin Heikki Naulapään Cosmic Industriesin uusi Balancer-koppa JQ:n autoon on saanut aero-featureita.
Mielestäni asenne "en minä nyt ainakaan keksi äkkiä mitä parannettavaa on" on hyvä käsijarru kehitykselle ja uusien ideoiden toteuttamiselle. Miten kauan kesti, että joku huomasi lopulta niinkin yksinkertaisen parannuksen kuin sen, että siirretään hyttiä vähän eteenpäin niin saadaan balanssia muutettua ja päästään taas vähän kovempaa ja varmemmin?
SC-autot ne vasta kauheita ovatkin aerodynaamisesti, mutta säännöt ei valitettavasti salli kovin kummallisten aero-ominaisuuksien lisäämistä, ainakaan ilmanohjureiden ja siipien muodossa kopan päälle. Auton alle saisi helposti mm. ominaisuuksia hypyissä parantavia ominaisuuksia jne.
Krossareista, mitä se voisi olla? No melkein mitä vaan, miksi olisi tyhmä idea muotoilla tukivarsia aggressiivisemmin?
Kehitys loppuu tyytyväisyyteen :-)