Kirjoittaja Aihe: Museokalusto-keskustelu  (Luettu 6782 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Museokalusto-keskustelu
« : 19.03.09 - klo: 17.12 »
Mikäli omistat vanhempia rc-autoja kuin vuosimallia -93 niin tänne laita vaikka kirjoituksia tai kuvia aiheesta. Vuosiluku sen takia että auto on silloin 15 vuotta ja vanhempi.
Itse voisin linkittää jotain kuvia tänne kuin noita vanhuksia löytyy laatikoissa hurumycket.
Tein itse asiassa pienen löydön eilen kuin menin varastoon ja aloin kaivaa laatikoissa niin yhdestä laatikosta löytyi seuraavat autot.
TAMIYA DATSUN 240 UUSI RAKENNETTU, KÄYTETTY KORI, SE ALKUPERÄINEN MALLI
HYPER 10 POLTTIS RATAAUTO, 1 KISAN AJETTU JOSKUS -90 LOPPUPUOLELLA
KYOSHO MID, TRINITYN RUNGOLLA, HYVÄSSÄ KUNNOSSA
TAMIYA BLITZER BEETLE, UUSI RAKENNETTU
TAMIYA GOLF, KÄYTETTY, SE ALKU PERÄINEN MALLI

Jos on kysymyksi noista vanhoista autoista niin tänne vaan kysymyksiä niin katsotaan jos vaon tai joku muu vastata.
Jerzi

Tässä linkki minun tamiyaclub sivuille. Laikkia noita autoja ei ole enää mutta suurimmaksi osaksi kyllä.

http://www.tamiyaclub.com/showroom.asp?id=313
« Viimeksi muokattu: 21.03.09 - klo: 08.02 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #1 : 19.03.09 - klo: 17.37 »
Minulla itselläni on vielä hyllyssä Yokomon YZ10. Joo joo ja tiedän että ei ole julkaistu 92 vaan 93, mutta laitoin silti viestiä tänne. Auto ollut jopa SM-kahinoissa mukana =), tosin ei itseni ohjaistamana. Aika paljon ovat autot muuttuneet, olisi mukava joskus laittaa auto kuntoon ja kokeilla vähän. Laitan kuvat autosta illemalla.
« Viimeksi muokattu: 20.03.09 - klo: 11.53 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa sakja

  • Tulokas
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #2 : 19.03.09 - klo: 21.45 »
Omassa kaapissa säilynyt -85 saatu Tamiyan The Frog ja olisko ollut -87 Kyosho Salute. Frogin kunnostin joskus aikanaan kun maahantuoja myi varaosavaraston pois edullisesti. Tosin kori jäi puuttumaan. Saluten orggis kori on kyllä jossain tallessa vaikka kuvissa onkin aftermarket versio. Vaikka ei suoraan RC-kalusto olekaan, laitoin fotot joskus -70 luvulla kummisedän idäntuontilahjana tuodusta aidosta neuvostoliittolaisesta kuuautosta. Laite on siis kaapeliohjattava.





T: Saku

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #3 : 19.03.09 - klo: 21.55 »
Hieno kuuauto :D

Muistelen veljelläni olleen sähköauton joskus vuonna ~90-92

Tamiyan Grasshopper. Tiedä sitä minne hävisi, pitääkin ullakolta vilkasta, jahka käyn porukoilla taas.

-Lithium Love Racing-

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #4 : 19.03.09 - klo: 22.55 »
Tuossa hieman suttuinen näpy lapsuuden pelistä. Lienee jostain 80- ja 90-lukujen taitteesta. Projektina keittiön pöydällä juuri nyt...

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #5 : 19.03.09 - klo: 22.59 »
ai se olikin tommoinen vähän pienempi shogun, valmiiksi koottu. Meneekö siihen ihan normi 7.2 tai 8.4 pötköakku?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #6 : 19.03.09 - klo: 23.21 »
Siinä on minun vanhus. Kovaa se liikkui silloin joskus, oikein ikävä tulee, nyt koristaa hyllyä. Hieman tummakuva, otan huomenna paremman
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #7 : 19.03.09 - klo: 23.22 »
ai se olikin tommoinen vähän pienempi shogun, valmiiksi koottu. Meneekö siihen ihan normi 7.2 tai 8.4 pötköakku?

Jep, valmis paketti, koko 1/14. Noita taisi olla about samalla malliniellä isompiakin, oliko isommat jopa nelivedolla? Sähköpelejä kait kaikki kuitenkin? Omat muistikuvat on fiiliksiä lukuunottamatta hataria.

Orkkis akkukotelo on 8xAA, kaksi peräkkäin ja neljä rinnan. Viisaammat voisi kertoa, mitä sinne menee...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #8 : 20.03.09 - klo: 01.47 »
Mitäs sanotte jos tehdään kesällä semmoinen juttu että kokoonutaan vaikka tattikselle nauttimaan näistä kaikista museo vehkeistä. Ne voivat ajaa jotka haluaa mutta muuten niitä voi esitellä muille vaikka jonkin kerhokisan yhteyteen.
Minä voisin myös osallistua hieman suuremmalla määräällä. Ajokunnossa on jokunen myös.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #9 : 20.03.09 - klo: 09.06 »
ai se olikin tommoinen vähän pienempi shogun, valmiiksi koottu. Meneekö siihen ihan normi 7.2 tai 8.4 pötköakku?

Jep, valmis paketti, koko 1/14. Noita taisi olla about samalla malliniellä isompiakin, oliko isommat jopa nelivedolla? Sähköpelejä kait kaikki kuitenkin? Omat muistikuvat on fiiliksiä lukuunottamatta hataria.

Orkkis akkukotelo on 8xAA, kaksi peräkkäin ja neljä rinnan. Viisaammat voisi kertoa, mitä sinne menee...

Joo. siis ne todelliset maruin RC autot on 1:10 koossa ja toi shogun on tosissaan nelkku, piti tietty itse kasailla. samalla rungolla on myös olemassa maruin autot thunderbird ja olisko ollut ninja. Mulla on proidin kanssa joskus ysärin alussa saatu thunderbird, minkä kunnostin ja muutin shoguniksi kun hyvän kopan sain siihen.

Mä oon mukana Jerry ja voin ajaa vähän omalla autolla!
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #10 : 20.03.09 - klo: 09.15 »
Pahassa kunnossa on snakepoisonin yokomo.
Itsellä on lähes sama auto... Hieman tuoreempi editioni vain, joka on loistokunnossa.
Ainoastaan vanteet puuttuu.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #11 : 20.03.09 - klo: 11.21 »
Pahassa kunnossako? Mun mielestäni vain likainen, pölyinen...


Itelläni hyllyä koristaa Tamiya Road Wizard, joka on ostettu vuonna 1986.  Käyttämätön tarrasetti ja maalaamaton kori löytyy myös kaapin perukoilta.  Ohjain on ostettu samalla kertaa, ja on 2-kanavainen Futaban Attack tikkuradio, AM 27MHz.



Sen ajan huipputekniikkaa mekaanisesta noparista lähtien:


Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #12 : 20.03.09 - klo: 11.27 »
Pahassa kunnossa on snakepoisonin yokomo.
Itsellä on lähes sama auto... Hieman tuoreempi editioni vain, joka on loistokunnossa.
Ainoastaan vanteet puuttuu.
Ei tuo pahassa kunnossa ole. Pölyyntynyt vain ja kori aikalailla lopussa. Diffi pitäisi aukaista ja vilkaista sitä, on hieman jumissa. Tarkoitus on vielä joskus pieni lenkki ajaa tuolla autolla
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #13 : 20.03.09 - klo: 11.45 »
Joo, no se olikin lähinnä omaan verraten.
Ja kun kokonaiskuntoa katselen niin omaani jossa on uudet hihnat ja hihnapyörät + kori ja pohjapanssari täysin kunnossa... Siihen verrattuna kunto siis on paha.

Mihis muuten on siipiteline kadonnut?

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #14 : 20.03.09 - klo: 11.52 »
Joo, no se olikin lähinnä omaan verraten.
Ja kun kokonaiskuntoa katselen niin omaani jossa on uudet hihnat ja hihnapyörät + kori ja pohjapanssari täysin kunnossa... Siihen verrattuna kunto siis on paha.

Mihis muuten on siipiteline kadonnut?
Hmm enpä muista kunnolla, olikohan niin että hajosi jossain hypyssä =). Niin eikös tuohon pohjaan tullut sellainen panssarisuoja, itsekin muistelen niin. Sulla ilmeisesti on neliveto se oma? Mä itse otin hihnan pois ja pidin autoa takatuupparina, kun ei nuo nelarit kiinnostanut. Jostain kun saisi varaosaa, eräs tuttuni osti aikoinaan RC-Pisteeltä Schumacher Coucar2 koko varaston. Silloin siis kun autoa ei enään valmistettu
« Viimeksi muokattu: 20.03.09 - klo: 17.10 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #15 : 20.03.09 - klo: 13.14 »
Tossa rullava AYK sidewinder ja tallessa myös Parma Panther jostain 80 luvun puolivälistä.

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #16 : 20.03.09 - klo: 16.19 »
Tamiyan King Cab 80/90 vaihteesta löytyy ajokunnossa, virallinen tuon mallin lanseerausvuosi taitaa olla -89. Värkki oli vuosia rikkinäisenä laatikossa varaston perällä kunnes nyt viimekesänä taas harrastukseen uudelleen innostuttuani se tuli nostalgiamielessä kasattua kuntoon. Tuo taitaa olla ainakin meikäläisen muistin mukaan ihan niitä ensimmäisiä nykyisten "Truggy":jen esikuvia vai miksi niitä nyt sitten kuuluisikaan virallisesti kutsua. Uudet sähköt ovat melko nykyaikaiset ja  kulkupuolesta vastaa SpeedPassionin harjaton peruscombo. Kamalasti ei ole vielä kerennyt testailemaan menohaluja kun projekti valmistui vasta loppusyksystä eikä raskinut tuota vanhaa palvelijaa mennä kuraan ja sohloon sotkemaan.

Erityiskiitos Jerzille avusta rikkoutuneiden/kuluneiden osien tilalle varaosia etsiessä.  :wink:



Lisää isompia kuvia, jos kiinnostaa:
http://wolfenstein.org/~plasmis/rchommat/kingcab2.JPG
http://wolfenstein.org/~plasmis/rchommat/kingcab_alusta.JPG
http://wolfenstein.org/~plasmis/rchommat/kingcab_sahkot1.JPG
http://wolfenstein.org/~plasmis/rchommat/kingcab_sahkot2.JPG

 
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #17 : 20.03.09 - klo: 18.21 »
Siis porukoilla on vaonhoja kalustoja viellä hyllyssä, todella hieno homma. Älkääs nyt ihmeessä niitä menkö myymään.
Kesällä keksitään jotain.
Hitto kuin katson tuota frogia niin laitan semmoinen ajokuntoon. Itse asiassa noita on minulla 5 kpl varastossa josta 3 on uusia rakennettuja ja josta yksi kyllä menee ajoon. Voimansiirto siinä on robinssonin rattaat ja vetarit.
Jerzi

PS On näissä vanhoissa peleissä se jotain.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #18 : 20.03.09 - klo: 23.42 »
Joo innostuin äsken kuin löysin tuon vanhan tamiya ford c100 rata auton. Kori on uusi käyttömätön mutta maallattu ja tarroitettu. Itse aihiolla on ajettu.
Yleis kunto autolla on todella hyvä.
Jerzi

http://jerzi.palvelee.fi/albumi/museorc-autot/
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #19 : 21.03.09 - klo: 00.18 »
Voisitpa vielä innostua muuttamaan tuon threadin otsikon suomenkielelle, eli "museokalustokeskustelu"... Onhan kyseessä samanlainen yhdyssana kuin esim. valokopiokone :P

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #20 : 21.03.09 - klo: 00.20 »
Voisitpa vielä innostua muuttamaan tuon threadin otsikon suomenkielelle, eli "museokalustokeskustelu"... Onhan kyseessä samanlainen yhdyssana kuin esim. valokopiokone :P

Joo minun mielestä tuo otsikko on parempi noin koska jos sen laittaa oikean oppisesti niin se näyttää hieman tårtapåtårta  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #21 : 21.03.09 - klo: 00.43 »
entäs

Museokalusto-keskustelu ?

:D

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Museo kalusto keskustelu
« Vastaus #22 : 21.03.09 - klo: 02.58 »
Semantiikkaa.
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Museokalusto-keskustelu
« Vastaus #23 : 21.03.09 - klo: 13.31 »
No miltäs kuullostais:

Valokopio-kone?

 :mrgreen:


Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museokalusto-keskustelu
« Vastaus #24 : 22.03.09 - klo: 13.42 »
Lisätty Kyosho 1/8 sähköformulaauto vuosimallia en nyt tarkalleen muista mutta n.92-94 ja myös tamiya top force evo jossa on kaverin tekemät alumiiniset c-palat ja ohjauspalat.
Jerzi

http://jerzi.palvelee.fi/albumi/museorc-autot/
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Museokalusto-keskustelu
« Vastaus #25 : 25.03.09 - klo: 12.33 »
Tämä varmaan sopii myös aiheeseen

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tnOW9zPo5XY[/youtube]

Tulen kyllä esittelemään kokoontumisajoissa jos kiinnostaa ja ajankin sillä jos vaan lennokkistartteri löytyy ;-)

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Museokalusto-keskustelu
« Vastaus #26 : 02.04.09 - klo: 00.59 »
Hiton hienoja kaikki. Mutta aihe on päässyt vähän unholaan, kuten kenties kuuluu myös asiaan. Kansakunta vaatii vähän lisää teryleeniä. ;)
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museokalusto-keskustelu
« Vastaus #27 : 02.04.09 - klo: 08.35 »
Hiton hienoja kaikki. Mutta aihe on päässyt vähän unholaan, kuten kenties kuuluu myös asiaan. Kansakunta vaatii vähän lisää teryleeniä. ;)

Jaahas anna vinkkejä mitäs haluat tänne saada esille  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Vs: Museokalusto-keskustelu
« Vastaus #28 : 02.04.09 - klo: 13.30 »
Mun melko vanha ASSO  :tongue:


Sitten toinen pikkasen harvinaisempi?



Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museokalusto-keskustelu
« Vastaus #29 : 02.04.09 - klo: 21.35 »
Tuota asso e oli 2 eri versiota. Tuo mikä sinulla on ihan se stanu versio ja sen tunnistaa siitä että siinä on tuo valkoinen muoviradiolevy, kisamallissa :lol: oli lasikuituinen radiolevy.
Minulla on tuollainen myös mutta sillä erolla että se on ajamaton ja lambon korilla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂