Kirjoittaja Aihe: Starttiboxin käyttöön otto jne. Hobao ST, Ishima  (Luettu 1700 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Eli nyt sain hommattua lähinnä Hyper ST:tä varten boxin kun naru lähti irti ja uutta vetostarttia odotellessa..

Nyt vain ongelma on että miten päin pitäisi boxin kumi olla että toimii kyseisiin autoihin ja miten päin autoa pidetään boxissa startatessa, miten pitää sijoittaa ne nastat vai laitetaanko ollenkaan?
Jossain näkee että niitä ei käytetä ollenkaan mutta miksi tai mikä virka nuullä on?
Ohessa kuvat hobao st pohja/boxi sekä Ishima Pohja lähinnä tarvitsen Hobaoon ohjeen kun ei muuta starttia siinä ole, mutta molemmat varmaan toimii samalla periaatteella.

Netistä löytyi videoita mutta niistä ei oikeen ottanut selvää...

Boxi Q-World, ja sovitaan että kahva puoli on etupuoli ja suoravirtasyöttö vasen niin ymmärrän parhaiten...

Eikö moottoria pyöritetä myötäpäivään siis yleensäkkin startessa, ei ole tullut paljoa sitäkään katottua muuten kuin vetonarulla pyörittäen...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Starttiboxin käyttöön otto jne. Hobao ST, Ishima
« Vastaus #1 : 17.04.09 - klo: 23.58 »
Käännä starttiboksista moottori boksin suuntaisesti niin että tuo kumipyörä on poikittain boksiin nähden, autoa pidetään niin että boksin virtakatkaisimen päähän tulee auton peräpää ja tähtäät tuon kumin vauhtipyörän kohdalle auton pohjaan (kiiltävä rulla).

starttiboksiin laitetaan yleensä kiinni asemointinastat joilla helpotetaan auton sijoittamista nopeassa startissa boksin päälle, lisäksi ne vähentävät tuon kumirullan kulumista mikäli auton pohjalevy ottaisi kiinni tuohon kumipyörään.

peppu eellä puuhun, vaikka harmaan kiven läpite, kyl se siitä.
« Viimeksi muokattu: 18.04.09 - klo: 00.30 kirjoittanut cornelius »
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Starttiboxin käyttöön otto jne. Hobao ST, Ishima
« Vastaus #2 : 18.04.09 - klo: 00.05 »
Ensinnäkin käännät laatikosta ton vauhtipyörän(iso kumifillari)toiseen suuntaan.Laatikosta löytyy kyllä ruuvien paikat sille.Sitten vaikka työnnät autoa eteenpäin niin näet mihin suuntaan kytkinkello pyörii.Laitat navat niin päin akkuun että boksi pyörii "vastapäivään" koneen vauhtipyörään nähden.Tai sit mä oon taas mettässä......
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Starttiboxin käyttöön otto jne. Hobao ST, Ishima
« Vastaus #3 : 18.04.09 - klo: 00.21 »
Käännä starttiboksista moottori boksin suuntaisesti niin että tuo kumipyörä on poikittain boksiin nähden, autoa pidetään niin että boksin virtakatkaisimen päähän tulee auton peräpää ja tähtäät tuon kumin vauhtipyörän kohdalle auton pohjaan (kiiltävä rulla).

starttiboksiin laitetaan yleensä kiinni asemointinastat joilla helpotetaan auton sijoittamista nopeassa startissa boksin päälle, lisäksi ne vähentävät tuon kumirullan kulumista mikäli auton pohjalevy ottaisi kiinni tuohon kumipyörään.

terve eellä puuhun, vaikka harmaan kiven läpite, kyl se siitä.
eli noin
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Starttiboxin käyttöön otto jne. Hobao ST, Ishima
« Vastaus #4 : 18.04.09 - klo: 11.55 »
Juu, nyt on käännetty ja nastat sain sopimaan crossariin hyvin ja jopa sillä sain käyntiin auton mutta kumen palaset tuntui lentelevän vaikka kuinka on autoa sihdannut kohdalle, tosin tuntuu että olisiko reikä aavistuksen liian pieni autossa...

Hobaon kanssa enemmän ongelmia, pohjalevy peittää koko boxin ja jos nasoja käyttää ei yllä edes pohja kumeen asti..
Ei meinaa pyörittää millään, enemmänkin rupeaa savua noudeen boxista tai palaset lentelee kumista.. Reikä pitäisi olla kyllä ollut kohdallaan mutta enemmän mietittämään rupesi että olisiko koko moottori paketti liian sivussa kun tuntuu että ratas on kiinni aukon toisessa reunassa ja toisessa paljon enemmän tilaa.. Tosin vaikea siirtää pelkkää mottia kun sitten rattaat ovat liian kaukana...

Käsin saa Hobaota pyöritettyä että ei ole kuolossa jne..

Kuvia vielä boxista ja auton pohjasta...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Starttiboxin käyttöön otto jne. Hobao ST, Ishima
« Vastaus #5 : 18.04.09 - klo: 12.34 »
sama poksi näyttäis olevan mullakin ja siitä jouduin ainakin yhden nastan muuttamaan perus ruuvi/muteri nastaksi,muuten ei hobao siihen istunut,
Ja siinä on kyllä jonkun verran säätämistä että saa pyörimään ihan kunnolla.milli sinne ja tonne....
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Starttiboxin käyttöön otto jne. Hobao ST, Ishima
« Vastaus #6 : 18.04.09 - klo: 13.48 »
Sain toimimaan.. Kovan työn tuloksena nyt vain pitää saada reunaan kans jotain ylimääräisiä nastoja kun ihan valmiiden reikien reunoilla menee.. Ei vain ihan ollut kohdallaan aikaisemmin ja aika hakemista on edelleenkin oikeen kohdan löytämistä joka startilla... Kuomu päällä ei voi edes yrittää vielä... ja kohta saakin jo ostaa uuden kumin :)

Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Starttiboxin käyttöön otto jne. Hobao ST, Ishima
« Vastaus #7 : 18.04.09 - klo: 15.59 »
pyöristät vähän noita pohjalevyn reiän reunoja niin ei kulu kumi niin nopeasti.
hobao hyper 8