Ja aina kun kelloa käyttää irti vaihtaa samalla laakerit. Just korkkas kaverilla laakeri kellosta, ja seurauksena kampi morjensti koneen kyljestä..
Tuo kiertokangen lohkosta läpi tuleminen ei kyllä ihan noin vaan kytkinlaakereista johdu.
Itseasiassa muutenkin kuulostaa aika käsittämättömältä että kiertokanki läpi tulisi... no mahdollista ehkä, mutta ei ole koskaan tullut nähtyä, vaikka ties kuinkamonet kiertokangen hajoamiset olen nähnyt.
Vielä useammin olen nähnyt kytkinlaakereiden hajoamista ja itselläkin on monet paukkunut... Finaalikin on tullut keskeytettyä kytkinlaakereiden hajoamiseen.
Jos kytkinlakut menee rikki niin yleisin vaurio on ollut että kytkinkello kärsii... Isoratas saattaa myös olla kovilla, mikäli ajamista ei lopeta heti kun huomaa laakereiden hajonneen...
Tosin olen hajonneilla laakereilla joskus pari kierrosta ajanut kisatilanteessa että pääsi maaliin.
Mut tosiaan ei tarvii pelätä että moottori hajoaa jos kytkinlaakerit kilahtaa.