Kirjoittaja Aihe: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti (Rallygame)  (Luettu 15631 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Elikkäs ajattelin laittaa oman projektin tänne myös. Kipinän tähän konversioon sain Janezkin eXray Slasheristä.

Kommenttia ja ehdotuksia saa esittää.

Hieman taustaa:
Auto: Xray xb8 ec
Tein vaihtokaupat foorumilaisen kanssa, kiitos hänelle  :wink:

Suunnitelmat auton suhteen on heitelleet roimasti. Monesti käynyt myyminen mielessä ja kerran laitoinkin myyntiin.
Mutta työpaikan säilyminen sai innostuksen jatkamaan projektia. Minulla on noita muitakin ei rc projekteja, mihin uppoaa rahaa  :undecided:

Tekniikan osalta olen pyrkinyt edulliseen "made in Hong Kong"
Moottoriksi on valikoitunut KD36-74-1900kv Hobbycitystä.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6678&Product_Name=KD36-74-09XL_1900kv_Brushless_Inrunner
Nopeudensäätimeksi tuli Hobbywing eZRun 80A Swanghobby:stä.
http://www.swanghobby.com/product.php?productid=909&cat=0&page=1
Hobbywing ohjelmointi kortti
http://www.swanghobby.com/product.php?productid=437&cat=0&page=2
Pinjonit: 14T,15T,16T mod1 tulevat LiquidRc:stä.
Moottoripukki Rc-Monsterilta
http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmxraymount
Lipoksi Rhino 4000mAh 4s2p 25C Hobbycitystä. Olisin valinnut Zippyjä mutta tulevat vasta toukokuun lopussa, mutta varmaan menee niitäkin tilaukseen.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7656&Product_Name=Rhino_4000mAh_4S2P_25C_Lipoly_Pack

Tästä lähdettiin liikkeelle


e: linkkejä lisätty.

« Viimeksi muokattu: 26.08.09 - klo: 22.31 kirjoittanut Tepaja »

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« Vastaus #1 : 07.05.09 - klo: 18.27 »
Ensimmäiseksi tottakai irroitin kaikki turhat nitro aikaiset osat. Muutamia pyöristyneitä kuusiokoloja sai porailla poies.


Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« Vastaus #2 : 07.05.09 - klo: 18.45 »
Suurin ongelma tässä projektissa on ollut painojakauman toteutus tasapuolisesti.

Suurena ongelmana myös on ollut akkujen puute Hobbycityssä. Olen monta kertaa tehnyt akkutelineitä Zippy akkujen mukaan. Tässä muutama kuva.
Ja tämä akkukotelo on hyllytetty toistaiseksi. On mitoitettu Zipyille. Tuon akkutelineen tein aika ohkasesta pellistä, minkä löysin töistä. Vaikutti yhtä "vahvalta" kuin ränneissä käytettävä pelti. Paino 80g.


« Viimeksi muokattu: 07.05.09 - klo: 19.16 kirjoittanut Tepaja »

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« Vastaus #3 : 07.05.09 - klo: 19.06 »
Tällä viikolla saapui moottori ja nopeudensäädin.  :cheesy:
Kaikilla foorumeilla ollaan taivasteltu eZRunin kokoa ja yhdyn siihen  :shock:


Sitten seuraava pulma tuli eteen.
Sen päätin etten eZRunia laita alustan etuosaan, välttäen näin suurimmat kivet ja mönjän. Eli se tulee joko akun taakse tai takimmaisen kardaanin päälle.

Tässä näitä sommitteluja ja askartelua.

Tätä olisin pitänyt mieleisenä ratkaisuna, koska saisi painoa oikealle puolelle hieman lisää. Mutta täytyy tehdä tuo akkuteline ensin, jotta tietää kuinka paljon voi nopeudensäädintä laskea. Kävi myös mielessä laittaa nopeudensäädin keskidiffin päälle, mutta koriin jäi n.2cm tilaa joten ei uskalla, jos kippaa katon kautta rajusti, niin siinä menis se nopari.


Mutta hetkeä myöhemmin päätin sijoittaa akun eteenpäin ja noparin sen taakse. Tässä ei ole enää mitään tekemistä painojakauman kanssa, mutta saisi nätisti nippuun. Tuleva akku painaa n.440g ja nopari 250g joten, nyt näillä suunnitelmillä olisi vasemmalla puolella 690g ja oikealla puolella n. 410g (moottori ja servo). Mahtuisi vielä kori päälle. Ja painoon voi lisätä 200g vasemmalle puolelle, kun teen akkukotelon/noparin alustan jämäkästä alumiinista. Täytyy tehdä nuo kahden version osat töissä, niin näkee sitten miten sitä jatkaa.

Saa antaa vinkkejä sijoitteluun toki.
Kyllä täytyy myöntää että ahdasta on tehdä 1/8 autoa  :azn:
« Viimeksi muokattu: 07.05.09 - klo: 19.09 kirjoittanut Tepaja »

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« Vastaus #4 : 07.05.09 - klo: 19.30 »

Tossa on NOVAKin toteutus ko. autoon, eli kaksi akkua on käsittääkseni kyljellään ja rinnakkain tossa kaukalossa.

http://www.teamnovak.com/products/brushless/conversion_kits/XRAY.jpg

Esimerkkejä muihinkin:

http://www.teamnovak.com/products/brushless/conversion_kits/index.html
« Viimeksi muokattu: 07.05.09 - klo: 19.34 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« Vastaus #5 : 07.05.09 - klo: 19.45 »
Kiitos linkistä. Pitäisi saada moottoripukki ensin kätösiin, kun vaikuttaa siltä että se on suunniteltu pitämään moottori oikealla puolella.
http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmxraymount
Mutta pidän tuon mielessä ja sitten tehdään uudet akkukaukalot, jos pystyy pukin kääntämään. On sitä aiemminkin turhaa työtä tehty  :azn:

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« Vastaus #6 : 07.05.09 - klo: 21.04 »
Monsterin pukki kävi myös etummaisen diffipukin tilalle niin että motti tulee päältä katsottuna vasemmalle eteen, jos siis vakioasettelu on oikealle taakse.

edit: sitten voi tulla aiheelliseksi kääntää koko diffi sekä laitettava pienempi spurri tai tehtävä uusi reikä pohjalevyyn, ellei käytä jumalattoman pitkää pinionia.
« Viimeksi muokattu: 07.05.09 - klo: 21.10 kirjoittanut Janezki »

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« Vastaus #7 : 08.05.09 - klo: 22.32 »
Sain myös hankittua Xray xb8 ec auton rullaavana, josta olisi tarkoitus alkaa kehittelemään harjatonta. Ajattelin kokeilla, josko se tekno rc:n moottoripukki (kiitti Tepaja) kuitenkin mahtuisi autoon. Diffipukkia joutuu tosin hieman muokkaamaan, mutta se ei ole ongelma, sillä jos tämä tyyli ei toimi ainahan sen tilalle voi vaihtaa rc-monsterin pukin.

Lähetin Mikelle rc-monsteriin postia ja kyselin pukkien saatavuudesta. Mike lupasi saada niitä jo loppu viikosta, mutta ainakin vielä sivu ilmoittaa "out of stock".

Hetken kuluttua alkaa auton purkaminen ja puhdistaminen. Samalla ajattelin sovitella moottoripukkia tyhjään pohjaan diffin kanssa.
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« Vastaus #8 : 09.05.09 - klo: 01.29 »
Janezki: kiitos tiedosta. Yritän ensin sovitella niin, ettei tarvitse pohjaa sorvailla. Mie huhuilen jos tulee ongelmia  :wink:
tt-rc: Hyvä että pukki tuli perille. Olen itsekkin katsonut koko viikon monta kertaa päivässä joko ne olisivat tulleet varastoon  :azn: Saman vastauksen minäkin silloin sain sähköpostiini ja lisäksi "mounts are at the anodizer now". Mitä lienee tuo anodizer tarkoittaa.. Mutta vartoillaan vielä hetki.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« Vastaus #9 : 09.05.09 - klo: 08.33 »
Mitä lienee tuo anodizer tarkoittaa..

Anodisoitsijalla.

Eli tässä tapauksessa varmaankin alihankkijalla joka tekee osiin anodisoinnin (tunnetaan möys nimellä eloksointi yms.)
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« Vastaus #10 : 09.05.09 - klo: 13.16 »
Omassa konversiossa ratkaisin tuon keskidiffin ongelman, laittamalla pukkien alle hiukan tavaraa, olisi kyllä toiminut juuri ja juuri pelkällä käännöllä mutta lisäsin 1mm alu levyn pukkien alle, nyt on sopivasti 1mm tilaa spurrin ja pohjalevyn välissä, eikä ole vielä kertaakaan mitään ongelmia ollut kivien kanssa.
Hiukan joutus keskijäykkäriä koneistamaan, mutta se onkin ainut juttu mitä on joutunut tekemään, muuten on päässyt alkuperäisillä reijillä.
HotRacing pitkät pinjonit on 22mm pitkiä, jos harkitset tuota moottoripukin laittoa eri puolelle spurrin kanssa. Saattaapi olla että moottorin akseli menee poikki kun tulee turhan paljon vipuvartta.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #11 : 09.05.09 - klo: 22.56 »
Hyvä vinkki!
Harmi kun ei löytynyt sopivia korokkeita. Pitää metsästää jostain kaupasta.
Tuossa hieman käsivarasesti hahmottelin koneen sijaintia, niin juuri ja juuri mahtuu.
Johdot ei tosin riitä noparille, kun sen olen asentanut jo pohjalevyyn kiinni. Mutta jostain käsittämättömästä syystä kori ottaa nopariin kiinni. Joten joudun sen kumminkin kääntämään ja jälleen tekemään uuden kannattimen sille  :cheesy:
Joten, back to square one. Mukava tuota alumiinia/peltiä oikeastaan työstää.

Joten en viitsi nyt turhia kuvia lätkiä, kun sijoittelu epävarmaa  :azn:

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #12 : 11.05.09 - klo: 00.14 »
Nonniin. Nyt tuli nopeudensäätimelle nikkaroitua pidike. Ei onnistunut laittamaan pohjaan kiinni. Ei edes pienellä korokkeella.
Tai olisi toki, mutta jäi niin pieni rako koriin (n.2-5mm) Joten jouduin laittamaan keskidiffiin kiinni. Tuossa on se hyvä puoli
että tuo pidike varmasti vaimentaa tärähdyksiä. On jäykkää metallia joten ei vapise kuin haavan lehti  :azn: Tiedä sitten miten
tämä vaikutti painojakaumaan. Tuo on paras paikka mielestäni noparille, kun sitä en keulaan suostu tunkemaan  :grin:

Pitäisi varmaan tilata dealextremestä http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1165 lisää näitä vaakoja. Yhden omistan jo.
Olisi varmasti mainio punnita auton painoa renkailla.


Ja akkuteline tuli tehtyä oikealle puolelle valmiiksi diffin kääntöä ajatellen. Siihen ei tänään aika riittänyt. Mutta se on teon alla.



e: Saa antaa vinkkejä miten helkutissa saan pysymään muovisen verkon korissa kiinni. Yritin liimata pikaliimalla, silikoonilla ja epoxilla hyttysverkon tapaista verkkoa kori reikien paikalle. Ei pysy millään! Epoxi ja pikaliima on vielä tarkoitettu öljyisille muoveille. Hjälp!

e2. Unohdin että oli kaksiosaista pikaliimaa. Nyt tarttui hyvin.
« Viimeksi muokattu: 11.05.09 - klo: 02.56 kirjoittanut Tepaja »

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #13 : 11.05.09 - klo: 15.37 »
Onko akkukotelo alumiiniä? Jos on, niin päädyt saattaa taittua hyppyjen alastuloissa, vaatii jotain vahviketta... Itsellä päädyt on juotettu, mutta silti levy vääntyy iskujen voimasta, en sitten tiedä että onko tuosta vaahtomuovista enemmän haittaa kun hyötyä, tuolla akun ja kotelon välissä, mutta vaahtomuovien kanssa kotelo on tiukka.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #14 : 11.05.09 - klo: 21.19 »
Kyllä on ihan alumiinia, kalvanoitua muistaakseni. Mie veikkaan että jää korkeat hypyt hyppimättä :) Millä aineella juotit? Ei kai pehmusteesta sentään haittaa luulis olevan.. Sitäkin on nurkkiin kertynyt monenlaista, joten täytyy niitä kaikkia koittaa.

Eräs henkilö viestitti ja kertoi nyt suunnitellulla osien sijoittelulla painon siirtyvän liiaksi eteen. Mutta onneksi noita akkukoteloita on tullut tehtyä kummallekkin puolelle. Saa nyt nähdä mikä viimeinen sijoittelu tulee olemaan  :azn:

Onneksi tilasin johdon jolla saa akut sarjaan, jos tulee jossain vaiheessa tilattua 2s akut reunoille.
« Viimeksi muokattu: 11.05.09 - klo: 23.36 kirjoittanut Tepaja »

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #15 : 14.05.09 - klo: 01.13 »
Nonniin. Akku tuli eilen joten pääsin hieman sovittelemaan. Täytyy tehdä uusi akkukotelo jälleen vasemmalle puolelle, kun menin pilaamaan vahingossa edellisen.
Sain painojakaumaan katsottua yhdella vaa'alla ja kolmella puupalikalla. Puupalikat olivat muutaman millin korkeampia kuin vaaka, koska vaaka näyttää vain 1kg joten ei olisi skaala riittänyt. Mielestäni tuon pitäisi näyttää aikalailla totuuden...

Tässä tuloksia. S: Servo (??g), N: Nopari (n.160g), M: Moottori (380g), L: Lipo (440g).
Eli yksi näistä monista asetteluista näyttää tasapainoiselta.
Ylhäältä takaa katsottuna: moottori oikealla alhaalla, nopari suunnitellusti keskidiffistä "roikkuen", lipo hieman keskidiffistä edempänä vasemmalla puolella.



« Viimeksi muokattu: 14.05.09 - klo: 01.20 kirjoittanut Tepaja »

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #16 : 16.05.09 - klo: 20.11 »
Aikani kuluksi leikkelin ja maalailin kopan omaan projektiini. Koppa on hieman reilun kokoinen autoon, sillä Xraylle sopivaan reiätöntä koppaa ei ole vastaan tullut. Siipi täytyy vielä vaihtaa ulkonäkö syistä johonkin kivempaan.

Auto odottelee edelleen moottoripukkia, joita rc-monsterilla tehdään ilmeisen kiireettömästi. Muut sähköt alkavatkin olla kasassa. Nopariksi valikoitui loplta Mamba max ja moottoriksi Novak HV5.5. 3s lipolla on tarkoitus ruokkia moottoria.

« Viimeksi muokattu: 16.05.09 - klo: 20.17 kirjoittanut tt-rc »
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #17 : 17.05.09 - klo: 17.27 »
Mamba max ei oikein ilman tuuletinta kykene viemään 1/8 autoa varsinkaan 3S lipolla. Tempcutin saa jo talvella ilman ropellia...
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #18 : 17.05.09 - klo: 19.52 »
Joo, näin olen asian ymmärtänyt. Kokeilin maxia Feigaon 7XL:n kanssa 3s lipolla ja yhden akullisen verran meni moitteettomasti. Huolestuneempi olin moottorin lämmöistä, mutta ajatuksissa oli kyllä laittaa jonkin näköinen hyrrä maxin päälle. Onko kellään ehdotuksia sopivasta tuulettimesta?

EDIT: Tuollainen Muchmoren ultra high rpm tuuletin näyttää olevan aika suosittu, joten sellainen tilaukseen.
« Viimeksi muokattu: 17.05.09 - klo: 20.09 kirjoittanut tt-rc »
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #19 : 17.05.09 - klo: 21.55 »
itellä oli normaali 12V tietokone tuuletin. ei se kaunis ollut mutta toimi. jostaa PC huolto liikkeestää saa sellasen varmaan 2€.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #20 : 18.05.09 - klo: 06.54 »
Ulkoinen BEC pudottaa mun kokemuksen mukaan noparin lämpöjä enemmän kuin tuuletin.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #21 : 19.05.09 - klo: 17.50 »
Näyttää tt-rc:n kori hienolta, kun ei ole polttiksen aikaisia reikiä. Pitää itsekkin uusi kori ostaa. Tai no ei niinkään uutta, kun ajatteli laittaa päälle rallygame tai vastaavan korin ja jättää buggy korin suojaksi.
Tänään saapui viimeinen lähetys hobbycitystä ja enää puuttuu moottoripukki. Sai rc-monster eilen varastoon niitä ja heti laitoin tilaukseen. Joten sitä odotellessa  :undecided:

Tuli sitä tänään pyöriteltyä renkaita käden toimiessa tilapäisenä pukkina  :grin: Yllätyin kuinka julmetusti renkaat pyöri (tosin ei painoa päällä). Niin ja arviolta auto painaa lopuksi 3,5kg. Varmistan sen, kun saan pukin.
Ja noilta oransseilta starburst vanteilta on nyt keitetty vanhat renkaat pois ja uudet ovat hyllyssä. Starburst vanteet oli niin huonossa kunnossa, joten päätin uhrata ne maalattavaksi. Saas nähdä kuinka kauan paukku maali pysyy. Tänään pääsen liimaamaan elämäni ensimmäiset renkaat paikoilleen..

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #22 : 20.05.09 - klo: 16.40 »
Pitää itsekkin uusi kori ostaa. Tai no ei niinkään uutta, kun ajatteli laittaa päälle rallygame tai vastaavan korin ja jättää buggy korin suojaksi. Saas nähdä kuinka kauan paukku maali pysyy. Tänään pääsen liimaamaan elämäni ensimmäiset renkaat paikoilleen..
Loistavaa. Itseänikin on vähän ruvennut kiehtomaan 1:8 buggy, jonka päälle vois heittää ison korin. Etenkin Janezkin tekemä konversio näytti liikkuvan niin terkkaasti, mutta samalla hallitusti. Kamtecilta sai briteistä ennen kaikenlaisia isoja retrokoreja lexanina, mutta ei taida saada enää. Oli Starlettiä ja vanhaa Escorttia, mutta nyt olivat aika harvassa kun katsoin.

Renkaiden liimaus aika simppeliä kun on vaan kunnon liimaa. Ei ilmeisesti liian paksua kannata olla ja sitten liimauspinnat ois syytä olla puhtaat. Itse oon puhistanu vodkalla ja pumpulilla/pumpulipuikoilla renkaita ja vanteita silloin kun oon liimaillu niitä uusiksi.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #23 : 20.05.09 - klo: 17.14 »
Itse oon puhistanu vodkalla ja pumpulilla/pumpulipuikoilla renkaita ja vanteita silloin kun oon liimaillu niitä uusiksi.

Hullusa!  :shocked:

totta tuohon on havillisempiaki aineita, niinkö vaikka tenttu
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #24 : 20.05.09 - klo: 17.27 »
Loistavaa. Itseänikin on vähän ruvennut kiehtomaan 1:8 buggy, jonka päälle vois heittää ison korin. Etenkin Janezkin tekemä konversio näytti liikkuvan niin terkkaasti, mutta samalla hallitusti. Kamtecilta sai briteistä ennen kaikenlaisia isoja retrokoreja lexanina, mutta ei taida saada enää. Oli Starlettiä ja vanhaa Escorttia, mutta nyt olivat aika harvassa kun katsoin.

Renkaiden liimaus aika simppeliä kun on vaan kunnon liimaa. Ei ilmeisesti liian paksua kannata olla ja sitten liimauspinnat ois syytä olla puhtaat. Itse oon puhistanu vodkalla ja pumpulilla/pumpulipuikoilla renkaita ja vanteita silloin kun oon liimaillu niitä uusiksi.

Janezkin eXray Slasheristä tämäkin konversio sai alkunsa  :grin:
Minulla oli mielessä http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=77_78&products_id=95 tämä Celican kori, koska tuommoinen on joskus ollut tallissa kirkkaan keltaisena. Tiedoksi kaikille Turkulaisille, että siellä se tällä hetkellä taitaa pyöriä :smiley: Tai sitten joku rouheempi kori, mikä sopii paremmin monttu maisemaan...
Siitä sitten vain gazu tekemään omaa konversiota, yllättävän helppoa tämä on. Vaikka minulla oli omat epäilykseni, mutta apua olen joutunut pariin otteeseen kysymään.
Kärsivällisyyttä tarvitsee, kun osia joutuu parikin viikkoa vartoomaan. Ensi viikolla minulle pitäisi tulla viimeinen osa, moottoripukki. Sitten täytyy laittaa ensi ajoista videota tänne.  :cheesy:

e: Sain renkaat liimattua hyvin. Piti haulla etsiä parasta rengasliimaa ja päädyin Titanin rengasliimaan, mikä oli mukavan notkeaa.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #25 : 21.05.09 - klo: 19.54 »
Siitä sitten vain qazu tekemään omaa konversiota, yllättävän helppoa tämä on. Vaikka minulla oli omat epäilykseni, mutta apua olen joutunut pariin otteeseen kysymään.
Kärsivällisyyttä tarvitsee, kun osia joutuu parikin viikkoa vartoomaan. Ensi viikolla minulle pitäisi tulla viimeinen osa, moottoripukki. Sitten täytyy laittaa ensi ajoista videota tänne.  :cheesy:
No mulla on konversioauto jo itsellä, mutta en ole itse rakentanut. Joten seuraava auto hyvin todennäköisesti on myös konversio.
« Viimeksi muokattu: 26.05.09 - klo: 17.38 kirjoittanut qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #26 : 27.05.09 - klo: 17.57 »
Tänään tuli haettua tullista moottoripukki. No ensimmäinen kerta, kun siellä tuli asioitua.


Tältä näyttää nyt lopullinen lopputulos. On tätä perhana odotettu, että on saatu valmiiksi  :laugh: Nyt täytyisi varmaan moottorin akseliin tehdä pieni uurre, jotta saan pinjonin pysymään paikoillaan. Tuli pienet olohuone testit ajettua ja eihän tietenkään se pinjoni pysy täysin pyöreässä akselissa kiinni  :mrgreen: Jostain syystä photobucket ei päivitä kuvia, kun muokkasin. Tämä kuva on jostain syystä peilikuva. Täytyy päivittää tekstiä, jos kuva kohta vaihtuisi.

Tältä näyttää korin kanssa. Seuraavat kuvat tulevat, kun saan muokattua jonkin ralliauton korin tai vastaavan..
« Viimeksi muokattu: 27.05.09 - klo: 20.48 kirjoittanut Tepaja »

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #27 : 27.05.09 - klo: 18.00 »
Mikä akku tuo on ? Näyttää erikoisen kokoiselta, lyhyempi mutta leveämpi kuin useimmat tavanomaiset LiPot.
- Tapsa

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #28 : 27.05.09 - klo: 18.05 »
Mikä akku tuo on ? Näyttää erikoisen kokoiselta, lyhyempi mutta leveämpi kuin useimmat tavanomaiset LiPot.
Se on Rhino 4000mAh 4S2P. Ei ollut varastossa noita "normi" nelikennoisia lipoja, kun Hobbycitystä tilasin. Nyt näyttäisi olevan, kenties tilaukseen menee kesällä. Ja älkää välittäkö noista akun pehmusteista, ne ovat vasta kokeilun alla :)

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #29 : 27.05.09 - klo: 19.13 »
Tuo näyttää tilavalta...
Kannattaa dremelillä tai jollain vastaavalla tehdä jonkin näköinen ura siihen akseliin, ja laittaa ruuvilukitetta pinjonin pidätinruuviin tai muuten pyörii hetken päästä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-