Tässä ohjeet millä sain oman autoni jotenkin ruotuun:
Yläneulalla/ruuvilla säädetään huippunopeutta ja
Alaneulalla/ruuvilla säädetään alakierroksia eli kuinka auto lähtee paikaltaan ja vastaa kaasuun.
Muista säätää vain pieniä 1/6kierroksen eriä kerrallaan ja anna autolle aikaa"15-30sek" sen ollessa käynnissä tasoittaa säätöjen vaikutusta.
Lähtökohtaisesti kannattaa laittaa neulat ns. tehdassäätöihin ja tarkastaa, että tyhjäkäynti on säädetty
suunnilleen oikein.
Tämä vaihtelee vähän moottorista riippuen, mutta yleensä luistin jää auki noin 1mm.
Jos tyhjäkäynti on keturallaan, se sotkee myös alaneulan säätöä ja ihmettely on valmis.
Kun tyhjäkäynti on säädetty n.1mm ja kone ei meinaa pysyä käynnissä,
niin alaneulaa kiristää kunnes se käy tyhjäkäyntiä edes jotenkin.
Tässä vaiheessa auto ei todennäköisesti vastaa kaasuun heti vaan pröpröttää ja sammuu liiallisesta kaasusta.
Sitten vaan konetta lämpöiseksi ja kiristämään yläneulaa.
Kiristetään yläneulaa sen verran että auto kulkee suoralla täysiä ja laulaa mukavasti, mutta lähtö vaiheessa"alakierrokset" viellä tökkii.
Kun auto kulkee hyvin yläneulan kiristämisen jälkeen, ja silti tulee putkesta savua alkaa yläneula olemaan "lähellä" totuutta.
Sitten kiristämään alaneulaa.
Alaneulan säätöön ajat muutaman täysikaasukiihdytyksen, jätät auton paikalleen tyhjäkäynnille,
odotat 10-15sekunttia ja sitten kaasupohjaan. Jos auto lähtee kuin anoppi laiturilta, niin alaneulaa aukipäin,
jos sammuu ennen 15s tai sammuu kun laitat kaasun pohjaan niin alaneulaa kiinni.
Jos auto ei meinaa pysyä tyhjä käynnillä niin kannattaa ohjaimesta säätää kaasua vähän isommalle ja jatkaa säätämistä, myöhemmin sitten palauttaa sen nolliin ja säätää auton tyhjäkäynti sopivaksi.
mikäli vaan on tarpeen.
Noilla ohjeilla sain oman autoni edes jotenkin käymään.
Korjatkaa vaan jos on jotain lisättävää...
Jokuhan vois tehdä tänne Säätämis oppaan, mihin tulis kaikki esimerkit ja muut vianmääritykset neuvoineen
Olis varmaa aikasta pitkä litannia