Tuossa alustuksessa tulikin jo tärkeimmät kohdat.
Itse radasta olisi pari juttua.
Radan ulkonäköön eli käytännössä maalaukseen voisi panostaa vielä vähän lisää. Välialueet voisi maalata "umpeen" ja reunaviivat yhdellä värillä ja yhtenäisellä tyylillä ympäri radan. Ymmärrän, ettei heti aluksi näin kannata tehdä. Olihan tuollakin muutettu profiilia alkuperäisestä maalauksesta. Mutta nyt on käytännön kisakokemusta radasta. Vaikka itse ajaminen ei näistä hirveästi mihinkään muuttuisi, tällä tavoin rata olisi edustavamman näköinen ja loisi paremman ensivaikutelman ja fiiliksen.
Kanttarit toimisivat huomattavasti paremmin kuin satunnaiset mollat. Jos on pakko alueen käytön takia pitäytyä irrallisissa mollissa, niin niitä pitäisi olla sitten niin paljon, että ovat käytännössä vieri vieressä mutkissa. Ja väritys mielellään sellaiseksi, että erottuu. Nyt ongelmana oli se, että mollia oli todella vähän mutkaa kohti ja niihin osui helposti suoraa päin, jolloin auto sinkosi kauas.
Mutta ratahan oli ainakin sähköautolla oikein hauska ajettava korkeuseroineen ja kallisteluineen. Lauantain profiili ehdottomasti mielenkiintoisempi. Ehkä voisi kokeilla myös sitä versiota, että takasuoralta sukelletaan ajoissa pois, kuten nytkin, mutta kierretään se vasemman alanurkan neulansilmä.
Muutenkin tekeminen järjestäjän puolelta oli oikein positiivista. Yritystä ja tahtoa tehdä hyvä kilpailu löytyi ja tämä on ehkä kuitenkin se kaikesta tärkein homma!