Kytkinkello saa ja nimenomaan pitääkin pyöriä täysin vapaasti koneen ollessa irti.
Kuvaileppas tuota ihmeellistä ääntä...
Paha mennä sanomaan mikä siellä olis kun ei yhtään tiedä mitä ääntä se pitää.
Tosin... Hyvin yleinen kilinä koneen käydessä, johtuu kytkinviasta.
Kytkinjousi poikki... kytkinpala rikki... kytkimen laakerit entiset...
Eli... Ota kytkinkello pois ja katso että kytkin on kunnossa.
Kytkinkello pyörii vapaasti. Sen tässä hiljattain purin kytkimen ja liitin katkenneen kytkimen jousen takaisin yhteen. Sitten tyhjäkäyntiääni muuttui aika paljon erilaiseksi ja kone ei tahdo pysyä käynnissä. Säätöjä en vielä ehtinyt ropeltaa, koska oletin niiden olevan kytkimenkin korjauksen jälkeen samat.
Ääni ei ollut tavallinen kilinä (Aina kuulunut pientä kilinää paikallaan). En enää kunnolla sitä muistakkaan, mitä siitä kuului, mutta normaalia se tuskin oli. Ääntä EI kuulunut, kun kaasutti. Vain tyhjäkäynnillä.
Mikäs se kytkimen laakeri sitten on? Voisi siitäkin johtua. Pitääköhän tässä vielä sössön kytkinkin ostaa...