Ei vastariakun tyypillä ole alkajalle mitään merkitystä hänen ajosuoritteen suhteen. Kaikki toimivat riittävän hyvin. NiCd ja NiMh akkujen suorituskyky vain laskee paljon nopeammin johtuen mm muisti-ilmiöstä. On siksi järkevämpää ostaa nyt uusina Lipoja ja Lifeja sekä niille käyvä laturi. On kyse puhtaasti rahasta, kun ostaa kunnon vehkeet heti kärkeen eikä rämmi NiMh akkujen + laturin kautta kohta ostamaan näitä uusia vermeitä. Köyhällä ei ole varaa ostaa kahteen kertaan eikä rikas pysy rikkaana jos rahansa tuplasti käyttää. Tyypillinen tarina tässä harrastuksessa on aloittaa heppoisin vehkein ja ostaa sitten uudestaan ne kunnon vermeet. Kiitätte meitä kriitikoita sitten joskus. Uusilla vehkeillä on myös jälleenmyyntiarvoa toisin kuin vanhoilla, jotka on jälleenmyyntimielessä jätettä, vaikkakin käyttökelpoisia.
Akkujen lataaminen tulee aina suorittaa valvotuissa oloissa. Varastossa räjähtämisiä en ole koskaan kuullut tapahtuneen, mutta se ei ole todiste etteikö niin voisi käydä.
Perrin Kyoshon alatukivarret on sikäli ko autoon aiheelliset, että taka-alatukivarret on tuon auton tunnettu (ainoa) heikkous. Siksi mm Jareb Tebo keitteli niitä Pattayan MM- kisoissa ihan kuvan kera. Mutta siis silti muoviset toimivat paremmin ajossa, jos kestävät.
Ja yleisesti M8 luokassa ÄLÄ säästä servoissa, akuissa, ilmanputsareissa ja renkaissa. Auto voi olla vanhempi ja vaikka käytetty. Moottorin(+pillin) tärkein ominaisuus on luotettavuus ja helppo ajettavuus (suora vääntökäyrä) - huipputehoista voi olla vain haittaa (kuluttaa polttoainetta ja vaikeuttaa ajamista). ÄLÄ osta untuvikkona kallista moottoria - rikot sen kuitenkin. Perusmoottori riittää. Radiolla ei ole paljon väliä, mutta 2.4 GHz on mukavampi käytännössä. FM menee, mutta AM on roskaa kuten ensimmäiset Spektrum-modulit about 5 vuotta sitten.
Renkaiden paino ei ole oleellinen vaan miten se toimii. Moni hyvä rengas on suhteellisen "painava", mutta päinvastoinkin toki löytyy. Viime MM-kisoissa oli uutuutena vanteen jäykistin = lisää painoa, jotta jäykkyyttä saatiin lisää. Samoin kuin viime aikojen insertit on painavampia kuin aiemman paremman toimivuuden ja kestävyyden takia.
Akuista vielä sen verran, että noin 5 vuotta sitten ei ollut harvinaista, että SM-a-finaalissa autojen vauhti hyytyi vastariakun hyytyessä. Se taas johtui vanhoilla akuilla ajamisesta. Vanha tässä yhteydessä voi tarkoittaa vain muutamaa kuukautta.