Kirjoittaja Aihe: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3  (Luettu 254547 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #510 : 07.01.15 - klo: 12.29 »
Mulla on sama sarja. Käppyrät raidetankoon olkopäähän. Hieman geometria muuttuu, mutta mielestäni parempi kun ei enää sisärengas  väpätä. Muuta ei tarvi.
Raidetanko on ulkoa taaempana suhteessa sisäpäähän.

Ihan nyt mielenkiinnosta, kuinka se voi muuttua jos kiinnityspisteet on samat? Eihän sillä pitäisi olla merkitystä jos pallokuppi on käppyrä, mutta kiinnityspisteet samat... Kiinnityspisteiden väli on teoriassa kuitenkin suora vaikka itse linkki oli minkä muotoinen tahansa kokonaisuudessaan. Vai jäikö nyt multa jotain ymmärtämättä?

Ruvennut kanssa kiinnostamaan B4 rinnalle hommata nelkku...
Minkäslaista moottori+nopari yhdistelmää kannattaisi miettiä tähän autoon ?
Jotain edullista tietenkin...
Onko auto(B44.3) jo todettu toimivaksi paketiksi ?
Ja löytyiskö perus setuppia jostakin, esim tikkurilan radalle ?

T: Tietämätön

On todettu toimivaksi. Tästä setuppia: http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/B44.3/setup_sheets/B44_3_2014_Cavalieri_Spektrum.pdf En oo tiksissä ajanu, mutta tuo setuppi on aika maukas ja toimii kovemmallakin pidolla... Nopariksi ja koneeksi vaikka Reedyä tai Speed Passionia. Nosram/Reedy (säädin/kone) yhdisteltä toimii myös erinomaisesti ja tällä 7,0 tai 7,5 lankane. Reedy/Reedy 7,0 lankane. Speedin langoista en osaa sanoo...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #511 : 07.01.15 - klo: 13.18 »
ei sillä vantin muodolla ole mitään merkitystä geometriaan. Nuo käppyräpallokupithan on vaan tukevammat ja ei jousitusliikkeen aikana ota vanteeseen isolla ulosjoustolla. geometriahan muuttuu vaan jos pallon pituus tai ylätukivarren pituus muuttuu. Jos ylätukivarsi on enempi vinossa (pidempi pallo tai prikkaa alla), se on pidempi.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #512 : 07.01.15 - klo: 15.14 »
Moi,
EN ole asiassa mikään expertti, mutta oletin sen vaikuttavan ackermaniin. Itse huomasin kyllä eron suoraan, taisi sitten olla jokin sattuma. Eli sisempi rengas ei mennyt enää linkussa "hervottomaksi". Hyvä jos asiaan ei "todellisuudessa" ole merkitystä.
Ospa Rc

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #513 : 08.01.15 - klo: 19.30 »
Kysellään nyt vielä.. ajaakos porukka shorty vai saddle akuilla B44.3:lla ?
Junnumestari 2007

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #514 : 08.01.15 - klo: 20.29 »
Kysellään nyt vielä.. ajaakos porukka shorty vai saddle akuilla B44.3:lla ?

Sen mitä kisoissa/radoilla tullu nähtyä niin molempia on käytössä.
Mutta toi Hazen linkittämä setup on shorty akulla. Vähän makuasia kummalla ajaa.
Itsellä käytössä shorty akku B44.3:ssa ja saddlet B44.2:ssa. Ostin tämän sorvaimen juuri tuon shorty akun takia.
« Viimeksi muokattu: 08.01.15 - klo: 20.43 kirjoittanut Joppe75 »

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #515 : 08.01.15 - klo: 23.01 »
Minä en ole saddlea kokeillut, enkä 44,2... Tykkään kuitenkin sen verran 44,3 shortystä, etten ole nähnyt tarpeelliseksi. Ajollisesti ja ajallisesti tuntuu hyvältä  :wink: Pete ajaa myös shortyllä, Joona vaihtoi saddle layoutin. Tuossa Cava setupissa on vähä porailua ja dremelöintiä, jos tuohon ei halua lähteä... Niin hyvälle pidolle perus geometrialla tehtynä eteen AE blue tai Avid purple/1,6mm*2/35w ja taakse white/1,7mm*2/30w. Heikommalle pidolle AE gray tai Avid red/1,6mm*2/35w ja taakse green/1,7mm*2/30w. Avidin etusella saa keulasta rauhallisemman, joka kääntää kuitenkin mutkan sisällä hyvin. Avidin etusilla voi olla myös takana hyvälläkin pidolla green ja silloin kannattaa kasvattaa camber linkin pituutta 0,5/1 pykälää...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #516 : 10.01.15 - klo: 19.12 »
Täällähän vinkkejä satelee, kiitoksia vaan. Vielä täytyy pinjonista kysyä mikä olis sopiva(B44.3) esim. Tikkurilaan ? Kone ehkä 7.5 sp.
Junnumestari 2007

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #517 : 10.01.15 - klo: 20.39 »
Täällähän vinkkejä satelee, kiitoksia vaan. Vielä täytyy pinjonista kysyä mikä olis sopiva(B44.3) esim. Tikkurilaan ? Kone ehkä 7.5 sp.

Tuo nyt riippuu hieman useammasta tekijästä... Mut kuitenkin normaali kokoisille radoille 7,5 kone merkistä riippumatta luulisi sopivan löytyvän väliltä 18-21  :wink: Tarjoisin 19 alkuun ja tarpeen mukaan muuttaa... Pinjoni valinnassa kannattaa suosi mahdollisimman leveä hampaista ja säätää välys tarkasti. Tällä estää turhat spurrin pilkkomiset. Vanhat Losit on muunmuassa tällaisia, uudet alumiiniset ei.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #518 : 11.03.15 - klo: 20.09 »
Tuli tänään tilattua ensimmäinen asso eli 44.3 ja mitä tuli ennakkoon katseltua noita kasausohjeita niin kyllä olivat jotenkin harvinaisen epäselvät. Tuon tasoisilla kuvilla kun kasaisi 7satasen kopun niin eipä taitaisi pää olla enää paikallaan kotiin lähtiessä lennättämästä:wink:
« Viimeksi muokattu: 11.03.15 - klo: 20.21 kirjoittanut MIKKELSONNI »
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #519 : 14.03.15 - klo: 00.52 »
Pakko kysäistä et tuleeko asson kittien mukana yleensä ylimääräisiä ruuveja kun nuo 2,5mm tuppaa tekee tepposet ja nylppääntyyn?
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Pexi

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #520 : 14.03.15 - klo: 07.43 »
Moro,
ylimääräisiä ruuveja ei paketin mukana tule.
kannattaa heti tilata jonkun valmistajan ruuvisarjoja autoon, niin ei jää ajot kesken, kun ruuvi menee pilalle tai hukkuu.

Mitä auton ohjeisiin tulee, niin ne ovat ihan ok kun osat ovat livenä kädessä. Auto itsessään on todella yksinkertainen ja osamäärä todella pieni.
Team XRay

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #521 : 14.03.15 - klo: 08.45 »
Kiitoksia avusta! Täytyy tilata joku sarja ja vinkkejä voi laittaa!
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #522 : 31.03.15 - klo: 21.27 »
Pakko kysäistä et tuleeko asson kittien mukana yleensä ylimääräisiä ruuveja kun nuo 2,5mm tuppaa tekee tepposet ja nylppääntyyn?

Kai huomasit, että tuossa on tuumaset ruuvit? Eli milliset avaimet ei käy. 2mm avain taitaa olla ainoa, joka on käytännössä sama, kuin asson tuumakoko 0,078".

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #523 : 08.04.15 - klo: 00.23 »
Mitä sähköjä suosittelette b44.3 autoon? Siis nopari, servo ja moottori?

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #524 : 08.04.15 - klo: 13.00 »
Mitä sähköjä suosittelette b44.3 autoon? Siis nopari, servo ja moottori?

Nopariksi Hobbywing Xerun V3.1 120A, moottoriksi Hobbywing Xerun V10  tai vanhempi sininen malli 6.5t -8.5t ja servoksi Savöx SC1258TG tai vastaava joltakin muulta merkiltä.

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #525 : 08.04.15 - klo: 13.07 »
Vaihtoehtoja on paljon, budjetti ratkaisee. Mutta kuten edellä mainittiin niin 6.5-8.5 kone sopii hyvin. Tehoaha voi tarpeen mukaan rajoittaa.
Ospa Rc

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #526 : 08.04.15 - klo: 13.35 »
Liian tehokkaasta koneesta ei saa ajettavaa vaikka huipputehoja rajoittaakin, potku se yleisin ongelma on ei suoravauhti. Nykytekniikalla saa suoravauhtia ja potkua laiskemmillakin koneilla, ja ajotuntuma on parempi.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #527 : 19.04.15 - klo: 21.18 »
Ehkäpä hieman hankala kysymys, mutta millä renkailla porukka ajelee melko hitaalla ja teknisellä mattoradalla?  Mini pinnien pito on todettu liian kovaksi varsinkin eturenkaissa.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #528 : 19.04.15 - klo: 22.15 »
Normi double dee's seillä olen ajanut, niin saa hieman enemmän "savi" tuntumaa.
Ospa Rc

Poissa KanKo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #529 : 19.04.15 - klo: 22.38 »
Ehkäpä hieman hankala kysymys, mutta millä renkailla porukka ajelee melko hitaalla ja teknisellä mattoradalla?  Mini pinnien pito on todettu liian kovaksi varsinkin eturenkaissa.

Jos auto kaatuu "pidolta" esimerkiksi kääntyessä, leikkaa eturenkaiden ulkoreunan piikit pois niin auto ei ole mutkaan kääntyessä niin aggressiivinen. Toinen vaihtoehto on käyttää minispikea mikä on puhtaalla mattoradalla pidoltaan ehkä "helpompi" ajettava. Ulkokäyttöön tarkoitettuja renkaita käyttäisin ulkona.

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #530 : 20.04.15 - klo: 07.16 »
Sehän on ihan oma valinta, haluaako treenata talvella matto-baanalla "turistia" vai ulko-radan kaltaista ajotuntumaa.
Ospa Rc

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #531 : 15.06.15 - klo: 15.50 »
Tässä olisi tarjolla setuppi Vaasan Maastosarjasta. http://testlogger.info/share/c2V0dXAtNzU2
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #532 : 16.06.15 - klo: 13.15 »
Karri ajoi EOS-setupilla joka oli jäänyt autoon Itävallan mattokisasta. Juhon EOS-Berlin setuppiin erona se että etudiffissä 12500 ultimate ja iskariöljyt löysemmät. Eli B44.3 ei ole kovin tarkka setupista :smiley:
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #533 : 10.07.15 - klo: 21.28 »
Onko muilla pysynyt ohjauksen pallokupit hyvin kiinni? Ja vinkkejä paremmista pallokupeista?

Poissa Pexi

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #534 : 11.07.15 - klo: 12.44 »
Moro,
taitaa todella moni tiimikuski maailmalla ajaa uusilla b5 palloilla ja kupeilla nykyään.
vakio palloihin suosittelen j conceptin kuppeja, joita saa rcm:stä.

T.pekka
Team XRay

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #535 : 13.11.15 - klo: 09.10 »
Mitäs pojat tuumaa-onkohan assolta tulossa päivitystä nelkkuun?, tuuppia kauppaavat viriosin näköjään...
Vanha nelkku meni kaupan ja uutta pitäis alkaa hankkimaan... :wink:
VD12

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #536 : 24.11.15 - klo: 11.40 »
Onko kukaan ajellu stanumotilla b44.2 ja b44.3 autoa-mikä mahtaisi olla soppeli pinjonin koko?
VD12

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #537 : 24.11.15 - klo: 11.59 »
Moi.
Minäpä katon ja soittelen.. Spurri 75 ja pinjoni joku 25.
« Viimeksi muokattu: 24.11.15 - klo: 18.54 kirjoittanut Testikuski »
Ospa Rc

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #538 : 04.12.15 - klo: 11.40 »
B44.3 pirssiin ei vissiin saa 75t spurria...
Mites stanuauton välitys hoidetaan kun tulossa 13.5 kone...?
Testikuskille kiitos 44.2 välityksistä. :azn:
VD12

Poissa Maik11

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #539 : 07.02.16 - klo: 23.20 »
Tuli ostettua joku aika sitten käytettynä B44.2, hyvältä vaikuttanut mutta nyt esiintyi tällainen vika että auto ei tahdo lähteä liikkelle jos se on pysähdyksissä tai sillä jarruttaa pysähdykseen saakka. Sitten kun autoa pikkuisen pukkaa, niin sitten se taas lähtee liikkeelle ja kulkee kunnes pysähdyt kokonaan. Välillä voi lähteä kyllä liikkeelle pysähdyksistäkin mutta vaihtelevasti. Sensorijohto kokeiltiin vaihtaa mutta vika ei ollut ainakaan siinä. Oiskohan vika kenties nopeudensäätimessä vai moottorissa, osaako kukaan sanoa?